فرانسه: از سری مقالات زندگی کاری پس از تحصیل - آنچه باید بدانید

یافتن شغل پس از تحصیل در فرانسه

دانشجویان بین‌المللی در فرانسه می‌توانند پس از پایان دوره تحصیلی‌شان، در این کشور مشغول به کار شوند. در این مقاله با بررسی شرایط کاری فرانسه، اطلاعات مربوط به فرصت‌های کاری بعد از تحصیل را در اختیار شما قرار داده‌ایم.


گردآورنده: جابر جعفریان
175
ذخیره سازی
1399/08/29

بازار کار فرانسه

بازار کار فرانسه چگونه است؟

اگر شما با زبان فرانسوی به اندازه کافی آشنایی داشته باشید، می‌توانید از فرصت‌های کاری بسیاری در این کشور بهره‌مند شوید. به خصوص اگر به تازگی در این کشور تحصیل کرده‌اید. فرانسه میدان کاری رقابتی و در عین حال متنوع برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های این کشور فراهم می‌کند. بسیاری از شرکت‌های بزرگ سعی در جذب نیروهای توانمند خارجی در زمینه‌های مختلف، به خصوص در صنایع خودروسازی، داروسازی و گردشگری دارند. در صورت تمایل شما ‌می‌توانید برای طرح مخصوص فارغ‌التحصیلان نیز اقدام نمایید. فرانسه محل تولد تعدادی از معروف‌ترین برندهای جهانی همانندL'Oréal,Orange, AXA, BNP Paribas, Carrefour, Peugeot Citroën, Renault است.

آیا می‌توان پس از پایان دوره تحصیلی در این فرانسه مشغول به کار شد؟

فرانسه کشوری بسیار مهمان‌نواز برای دانشجویان بین المللی است و از سال 2016 اقداماتی انجام داده است تا شرایط زندگی پس از تحصیل را برای دانشجویان و فارغ‌‌التحصیلان بین‌المللی بهبود بخشد.

دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا می‌توانند پس از پایان دوره تحصیلی‌شان برای دریافت ویزای موقت اقامت (APS) اقدام نمایند.

نکاتی در خصوص پیدا کردن کار در فرانسه:

•    زود اقدام کنید. در طول آخرین ترم خود، برای مشاغل مورد نظرتان رزومه ارسال نمایید.

•    سعی کنید خود را خاص و متمایز جلوه دهید. می‌توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر راهنمای نوشتن رزومه و راهنمای انتخاب معرف را مطالعه نمایید.

•    از منابع دانشگاه تا حد امکان استفاده نمایید. با متخصصان و مشاوران شغلی صحبت کنید و در هر تعداد گردهمایی شغلی و ارتباطی که می‌توانید شرکت کنید.

•    زبان فرانسوی یاد بگیرید و در کلاس‌های یادگیری این زبان شرکت کنید. شاید شما بتوانید دوره خود را به زبان انگلیسی به اتمام برسانید؛ اما اگر می‌خواهید پس از پایان دوره تحصیلی‌تان در فرانسه کار کنید، باید به زبان این کشور تسلط داشته باشید و دایره لغات مربوط به شغل مورد نظرتان را نیز به خوبی یاد بگیرید. یادگیری زبان فرانسوی می‌تواند جدی بودن شما در خصوص یافتن شغل در فرانسه را نیز نشان دهد.

•    در خصوص شرکت مورد نظرتان تحقیق کنید. شاید مهارت‌های شما که مربوط به کشور خودتان می‌شود بتواند به شما در مقایسه با متقاضیان محلی امتیاز مثبتی دهد.

وبسایت‌های مناسب برای کاریابی در فرانسه:

•    L'Etudiant
•    Association pour l'Emploi des Cadres (APEC)
•    Cadremploi

برای اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط کار پس از تحصیل در فرانسه می‌توانید از این لینک استفاده نمایید

در پایگاه داده آرمان‌من دوره‌های تحصیلی فرانسه را جستجو کنید. در هر مرحله از اخذ پذیرش که باشید با ما تماس بگیرید و از مشاوره تحصیلی رایگان آرمان‌من استفاده کنید.


مشاوره رایگان