فرانسه: از سری مقالات هزینه و بورسیه تحصیلی - آنچه باید بدانید

هزینه های تحصیلی در فرانسه

هزینه تحصیل در فرانسه چقدر است؟ اگر تصمیم گرفته‌اید تا تحصیلات خود را در فرانسه ادامه دهید با ما همراه شوید تا اطلاعات کلی مربوط به هزینه تحصیل در این کشور را بررسی کنیم.


گردآورنده: جابر جعفریان
81
ذخیره سازی
1399/08/29

هزینه های تحصیل در فرانسه

یکی از ویژگی‌های مثبت تحصیل در فرانسه، هزینه پایین دانشگاه‌های آن در مقایسه با سایر کشورهای درجه بالای جهان است. در این مقاله کلیه هزینه‌های مربوط به تحصیل در فرانسه را با هم بررسی می‌کنیم تا شما بتوانید جهت ادامه تحصیل در این کشور به خوبی برنامه‌ریزی نمایید.

هزینه تحصیل در فرانسه چقدر است؟

شهریه‌ای که شما باید در فرانسه پرداخت کنید با توجه به سطح تحصیلی مورد نظرتان و همچنین نوع خصوصی و یا عمومی بودن موسسه متفاوت است. بدون در نظر گرفتن مقطع و موسسه، شما باید سالانه در حدود 210 یورو بابت هزینه بیمه کنار بگذارید.

دانشگاه‌های عمومی

هزینه این دانشگاه‌ها سالانه در حدود 185 یورو برای مقطع لیسانس، 250 یورو برای مقطع فوق لیسانس و 390 یورو برای دکتری است. شاید لازم باشد تا شما هزینه بیشتری را برای یک رشته خاص پرداخت کنید. به عنوان مثال رشته‌های مهندسی معمولا هزینه بیشتری نسبت به سایر رشته‌ها دارند.

دانشگاه‌های خصوصی

به صورت متوسط هزینه دانشگاه‌های خصوصی در فرانسه سالانه 1500 تا 1600 یورو است و دانشگاه‌های خصوصی مربوط به رشته‌های مدیریت و بازرگانی در حدود 4500 تا 7000 یورو در سال شهریه دریافت می‌کنند.

سایر هزینه‌ها

هنگامی که در حال محاسبه هزینه‌های دانشگاه و شهریه هستید، بهتر است هزینه‌های دیگر همانند زندگی و مسکن را نیز محاسبه کنید. به صورت متوسط هزینه مسکن 250 تا 700 یورو در ماه است. شما می‌توانید اطلاعات بیشتری در خصوص هزینه‌های مربوط به مسکن در بخش مربوط مقالات ما بیابید. هزینه‌های مربوط به زندگی با توجه به سبک زندگی، غذا، حمل و نقل و دیگر نیازهای ضروری در حدود 350 تا 500 یورو خواهد بود.

در پایگاه داده آرمان‌من دوره‌های تحصیلی فرانسه را جستجو کنید. در هر مرحله از اخذ پذیرش که باشید با ما تماس بگیرید و از مشاوره تحصیلی رایگان آرمان‌من استفاده کنید.


آنچه باید بدانید

3 بورسیه مناسب برای تحصیل در فرانسه

3 بورسیه مناسب برای تحصیل در فرانسه

اگر به دنبال دریافت بورسیه تحصیلی در فرانسه هستید، با مطالعه این مقاله می‌توانید اطلاعات خود در این زمینه را افزایش دهید.
مشاوره رایگان