فرانسه: از سری مقالات راهنمای اخذ ویزا - آنچه باید بدانید

درخواست برای ویزای تحصیلی فرانسه

در این مقاله در نظر داریم تا اطلاعات ضروری جهت دریافت ویزای تحصیلی فرانسه را در اختیار شما قرار دهیم.


گردآورنده: جابر جعفریان
173
ذخیره سازی
1399/08/29

ویزای فرانسه

ادامه تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه یک موضوع جذاب و هیجان انگیز برای دانشجویان است؛ اما برای عملی شدن این موضوع لازم است تا به خوبی و با دقت برنامه‌ریزی‌ شود. بیشتر دانشجویان بین‌المللی خارج از اروپا به منظور تحصیل در فرانسه به ویزای تحصیلی نیاز دارند. با توجه به این‌که روند دریافت ویزای تحصیلی می‌تواند چندین ماه زمان ببرد، بهتر است به منظور جلوگیری از تاخیر در روند دریافت ویزایتان، هرچه سریعتر برای آن اقدام نمایید. با مطالعه این مقاله می‌توانید اطلاعات ضروری و لازم برای اقدام جهت دریافت ویزای تحصیلی را به دست آورید.

اگر دانشجوی اتحادیه اروپا نیستید:

با توجه به مدت زمان دوره تحصیلی و نوع رشته انتخابی‌تان، شما به یکی از چند نوع ویزای تحصیلی نیاز دارید. در تمامی موارد پیشنهاد می‌کنیم به منظور اطمینان خاطر از روند ویزا، به سفارت فرانسه در کشور خودتان مراجعه کنید.

دانشجوی ویزای شنگن (ویزای کوتاه مدت)

در صورتی که طول دوره مورد نظر شما کمتر از 3 ماه است، برای مثال دوره یادگیری زبان فرانسوی و یا یک ترم دانشگاه، شما می‌توانید برای ویزای دانشجویی شنگن اقدام نمایید. دریافت این ویزا هزینه‌ای ندارد اما در نظر داشته باشید تمدید آن 6 ماه زمان می‌برد.

اطلاعت تکمیلی در مورد ویزای شنگن

ویزای موقت دراز مدت

این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا به مدت یک سال در کشور فرانسه حضور داشته باشید؛ اما قابل تمدید نیست.

ویزای دراز مدت (برای دانشجویان مقاطع تحصیلی)

اگر در نظر دارید تا دوره‌ی تحصیلی طولانی‌تر از 3 ماه را در فرانسه طی کنید، می‌توانید برای این ویزا اقدام نمایید. با استفاده از این ویزا شما اجازه دارید برای کل طول دوره خود در کشور فرانسه حضور داشته باشید و نیازی به تمدید مجدد ویزا تا قبل از پایان دوره نخواهید داشت.

ویزای شرکت در آزمون‌های ورودی

اگر دانشگاهی که برای آن اقدام کرده‌اید نیازمند شرکت در یک آزمون ورودی است، شما می‌توانید با دریافت این ویزا جهت شرکت در آزمون ورودی اقدام کنید. در صورتی که در آزمون دانشگاه پذیرفته شوید، می‌توانید برای ویزای یک ساله اقامت اقدام نمایید.

مدارک مورد نیاز هنگام اقدام جهت دریافت ویزای تحصیلی در فرانسه:

•    یک نامه پذیرش تحصیلی از موسسه معتبر برای شرکت در یک رشته مورد تایید.

•    اثبات توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی و دانشگاه

 این مورد شامل هزینه‌های مسکن، خوراک و غیره نیز می‌شود و شما می‌توانید با ارایه نامه بانکی و یا در صورت دریافت بورسیه، نامه تاییدیه دریافت بورسیه آن را ثابت کنید.

•    اثبات بلیط بازگشت به کشورتان

در صورتی که مدت زمان اقامت شما بیشتر از چند روز و یا هفته است، می‌توانید با ارایه نامه‌ای برنامه و تاریخ بازگشت به کشورتان را مشخص کنید.

•    اثبات بیمه

(حداقل مبلغ پوشش بیمه انتخابی شما باید 30 هزار یورو باشد)

•    اثبات محل سکونت

این مورد را می‌توانید با دریافت نامه‌ای رسمی از صاحب‌خانه‌تان در فرانسه و یا گواهی مربوط به اقامت‌گاه دانشجویی اثبات کنید.

•    اثبات توانایی تسلط بر زبان خارجی

در صورتی که برای رشته‌ای اقدام کرده‌اید که به زبان فرانسوی تدریس می‌شود شما باید ثابت کنید که بر سطح مشخصی از این زبان تسلط دارید. اگر رشته شما به زبان انگلیسی تدریس می‌شود باید سطح زبان انگلیسی خود را ثابت کنید. بهتر است برای دریافت اطلاعات دقیق در خصوص نیازمندی‌های زبان با بخش بین الملل دانشگاه مورد نظرتان تماس حاصل کنید.

در پایگاه داده آرمان‌من دوره‌های تحصیلی فرانسه را جستجو کنید. در هر مرحله از اخذ پذیرش که باشید با ما تماس بگیرید و از مشاوره تحصیلی رایگان آرمان‌من استفاده کنید.


مشاوره رایگان