آلمان: از سری مقالات راهنمای جامع گرفتن پذیرش از دانشگاه - آنچه باید بدانید

ساختار آموزش عالی آلمان به زبان ساده

هر کشور نظام آموزشی خاص خود را دارد و برای بدست آوردن نتیجه بهتر ، نیاز به شناخت این نظام داریم. در این سری مقالات به چگونگی برگزاری ترم‌ها، فرهنگ دانشگاهی و دیگر مشخصات مخصوص نظام آموزشی هر کشور می‌پردازیم.


گردآورنده: جابر جعفریان
476
ذخیره سازی
1399/04/04

مشخصاتی چون بودن در قلب اروپا، یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان بودن، تحصیلات عالی و ارزان قیمت و... فقط گوشه‌ای از امتیازات آلمان است. ما برای کمک به برنامه‌ریزی تحصیلی شما، ساختار و فرهنگ آموزش را قدم به قدم توضیح داده‌ایم.

نکاتی در مورد آموزش عالی در آلمان

•    ثبت‌نام بیش از 2 میلیون دانشجو در دانشگاه‌های آلمان 
•    بیش از 380 دانشگاه در 175 شهر
•    بیش از 15000 رشته برای تحصیل
•    دوره کارشناسی 6-8 ترم (3-4 سال)
•    برنامه کارشناسی ارشد 2 تا 4 ترم (1-2 سال)
•    برنامه های دکترا 6 تا 10 ترم (حداقل 3 سال) و معمولاً شامل پایاننامه دکتری

انواع موسسات آموزشی

در آلمان 3 نوع دانشگاه مختلف وجود دارد:
 دانشگاه
 دانشگاه علوم کاربردی
 دانشگاه هنر، موسیقی، و فیلم

دانشگاه

دانشگاه‌ها در آلمان طیف گسترده‌ای از دوره‌ها، در بیشتر زمینه‌ها ارائه می‌دهند و تمرکز خود را بر پژوهش و تدریس می‌گذارند. آن‌ها شیوه یادگیری سنتی‌تری ارائه می‌دهند و موضوعات تخصصی نیز می‌توانند در اینجا مورد مطالعه قرار گیرند.

دانشگاه علوم کاربردی

دانشگاه‌های علوم کاربردی بر شیوه یادگیری عملی‌تر و کاربردی‌تر متمرکز شده‌اند که شامل کار و نظارت بر کار در مکان‌ها و شرکت‌ها‌ یا بخش‌های خاص است. این دانشگاه‌ها در زمینه فناوری اطلاعات، مهندسی، فناوری، مطالعات مرتبط با تجارت، کار اجتماعی، طراحی، آموزش، پرستاری و کاربردی و علوم طبیعی متمرکز هستند.

دانشگاه هنر، موسیقی، و فیلم

دانشگاه هنر، موسیقی، و فیلم، مستقل ترین سبک یادگیری را ارائه می‌دهند که شامل روش‌های خلاقانه یادگیری و مطالعه است. برای اثبات استعداد هنری در رشته منتخب خود، ممکن است شما را بیازمایند. موضوعات شامل کلیه هنرها می‌شود. از هنرهای زیبا، طراحی مد، فیلم، نوازندگی تا طراحی گرافیک.

 

اگر باز هم سوالاتی در مورد نظام آموزشی و فرهنگ دانشگاهی آلمان دارید می‌توانید با ما تماس بگیرید. یا به صفحه‌ی دوره‌های تحصیلی آن سر بزنید. 
 


آنچه باید بدانید

اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

در این مقاله شما با زمان ثبت‌نام دانشگاه‌ها، سوالاتی که باید از واحد بین‌الملل بپرسید، زمان برگزاری ترم‌های دانشگاه‌ و آنچه باید در مورد اخذ پذیرش در دانشگاه‌های آلمان بدانید آشنا می‌شوید.
مشاوره رایگان