آلمان: از سری مقالات هزینه و بورسیه تحصیلی

رشته های بورسیه دار آلمان

آلمان با قرارگیری در قلب اروپا توانسته قلب اقتصادی اروپا نیز باشد. جذابیت‌های آلمان برای مهاجرت تحصیلی کم نبود که بعضی بورسیه‌های تحصیلی به آن اضافه شده است. در این مقاله بعضی از رشته‌های بورسیه دار این کشور را معرفی می‌کنیم.


گردآورنده: محمد زرقانی
915
ذخیره سازی
1399/05/06

money-Scholarship-Germany

بورسیه‌های تحصیلی آلمان با توجه به تحصیل رایگان نظام آموزشی آلمان به جذابیت تحصیل در این کشور افزوده است. دانشگاه‌های آلمان برای دانشجویان ممتاز اکثر رشته‌ها بورسیه اعطا می‌کنند. به‌خصوص برای مقطع پست دکترا که شامل معافیت پرداخت شهریه، کمک هزینه و هزینه شروع تحقیقات می‌شود. در ادامه به بعضی رشته‌ها که در مقاطع مختلف دارای بورسیه تحصیلی هستند برای نمونه اشاره می‌شود.

ایمنی شناسی

آلمان با توجه به پیشرفت‌های چشمگیری که در پزشکی و سلامت عمومی داشته است به رشته‌های پزشکی و علوم مربوطه بورسیه‌های خوبی تخصیص می‌دهد، از جمله به رشته ایمنی‌شناسی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این بورسیه برای مقطع پست دکترا پیش‌بینی شده است. و به فارغ‌التحصیلان دکتری که کمتر از 4سال از فارغ‌التحصیلیشان گذشته باشد تعلق می‌گیرد. دانشجویانی که در زمینه‌های ایمنی شناسی سلولی و هومورال، تکنیک‌های مولکولی، سنجش ایمنی شناسی و همچنین کار با موش‌های آزمایشگاهی سابقه کار یا تحقیق داشته باشند امتیاز ویژه‌ای تعلق می‌گیرد. این بورسیه تحصیلی شما را از پرداخت شهریه معاف می‌کند.

علوم زمین

این بروسیه تحصیلی به دانشجویان مقطع ارشد تعلق می‌گیرد. فارغ‌التحصیلان رشته جغرافی با گرایش ژئومورفولوژی که توانایی‌هایی از قبیل آشنایی ابتدایی با برنامه نویسی، قابلیت کار تیمی و تسلط بر زبان انگلیسی را دارا هستند می‌توانند برای دریافت این بورسیه تحصیلی اقدام کنند. این بورسیه شامل معافیت از پرداخت شهریه و پرداخت کمک هزینه می‌باشد که البته کمک هزینه آن با توجه به رزومه دانشجو معین می‌شود. سابقه تحلیل DEM و GIS از امتیازات رقابتی است. مدت بورسیه 2سال و قابل تمدید تا 3سال می‌باشد.

بیوشیمی، زیست‌شناسی، آمار زیستی، فیزیک و ریاضی کاربردی

به احتمال زیاد از پزشکان و داروسازان کیفیت داروها و صنعت داروسازی این کشور را شنیده‌اید. آلمان با دنبال کردن سیاست جذب استعدادهای بین‌المللی به بستری برای شکوفا شدن استعدادها تبدیل شده است و در همین راستا منافع ملی خود را نیز تامین می‌کند. از قهرمانی جهان در جام جهانی با بازیکنان غیر آلمانی تا پیشرفته‌ترین صنعت‌ها را با همین سیاست بدست آورده است. در همین راستا بورسیه تحصیلی معافیت از پرداخت شهریه در مقطع دکترای رشته‌هایی که نام بردیم را در نظر گرفته است.

مطالعات منظومه شمسی

دانشگاه‌های آلمان با همکاری آزمایشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی اقدام به جذب دانشجویان نخبه با سوابق تحصیلی درخشان می‌کند. دانشجویان فارغ‌التحصیل از رشته‌های فیزیک و اخترفیزیک و علوم مربوط می‌توانند برای دریافت این بورسیه تحصیلی درخواست بدهند. این بورسیه‌ها عموماً مبنی بر معافیت تحصیلی است به اضافه دستمزدی که با کار در آزمایشگاه و تحقیق دریافت می‌کنید.

 

اگر سوالی در مورد دریافت بورسیه، پذیرش تحصیلی یا اخذ ویزای تحصیلی دارید با ما تماس بگیرید.

می‌توانید با مرور دوره‌های تحصیلی آلمان، دوره تحصیلی مورد نظر خود را بیابید.


آنچه باید بدانید

بورسیه های تحصیلی آلمان

بورسیه های تحصیلی آلمان

در این مقاله با 7 نوع بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی آشنا می‌شوید. و خواهید خواند چه نهادی، چه بورسیه‌ای اعطا می‌کند و شرایط اخذ آن کدام است.
مشاوره رایگان