ایرلند: از سری مقالات راهنمای اخذ ویزا - آنچه باید بدانید

درخواست ویزای تحصیلی ایرلند

در این مقاله به شرایط درخواست و اخذ ویزای تحصیلی ایرلند پرداخته شده است. اگر به تحصیل در ایرلند علاقه دارید خواندن این مطلب به شما توصیه می‌شود.


گردآورنده: مهدی گلستانی
276
ذخیره سازی
1399/07/12

درخواست ویزای تحصیلی ایرلند

ایرلند به عنوان کشوری سرسبز که از لحاظ فرهنگی غنی است و به خاطر رفتار دوستانه و گرم اهالی‌اش زبانزد است، مقصد تحصیلی محبوبی برای دانشجویان بین‌المللی است. تهیه‌ی ویزا ممکن است در فرایند تحصیل در خارج از کشور امر دشواری باشد، اما اطلاع شما از مدارک و شرایط مورد نیاز و پیگیری دقیق فرایند اخذ ویزا اهمیت بسیاری دارد. در این مطلب سعی می‌کنیم فرایند درخواست ویزای دانشجویی را ایرلند برای‌تان شرح بدهیم تا شاید مقداری از استرس شما بکاهیم. 

شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا (EU) هستید یا خیر؟

فرایند اخذ ویزا با توجه به اینکه شما شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا (EU) هستید یا خیر تفاوت زیادی خواهد داشت. 

اگر شهروند یکی از کشورهای عضو EU هستید...

دانشجویانی که شهروند یکی از کشورهای عضو EU هستند، برای ورود به ایرلند و تحصیل در این کشور نیازی به ویزا ندارند.

اگر شهروند یکی از کشورهای عضو EU نیستید...

دانشجویانی که شهروند یکی از کشورهای عضو EU نیستند، برای ورود به ایرلند و تحصیل در این کشور به ویزای دانشجویی نیاز خواهند داشت. اما کشورهای زیادی هم هستند که این قانون در مورد آنها صادق نیست. فهرستی از این کشورها در این لینک آمده است.

به چه نوع ویزایی نیاز خواهید داشت؟

دانشجویی که به مدت 90 روز یا کمتر در ایرلند اقامت خواهند داشت باید برای دریافت ویزای اقامت کوتاه (C) اقدام کنند. هر دانشجویی که دوره‌ی تحصیلی‌اش طولانی‌تر است باید درخواست ویزای بلند مدت (D) بدهد. می‌توانید به صورت آنلاین از طریق وب‌سایت اداره‌ی خدمات مهاجرت ایرلند (INIS) درخواست خود را ارائه کنید. همچنین از طریق وب‌سایت اداره‌ی ملی مهاجرت هم می‌توانید هم برای دریافت این ویزا ثبت‌نام کنید. 
وقتی تمام بخش‌های لازم برای درخواست ویزا به صورت آنلاین را تکمیل کردید، از شما سؤال می‌شود که آیا علاقه‌مند دریافت «ویزای یک بار ورود» هستید یا «ویزای چند بار ورود». ویزای نوع اول به شما این اجازه را می‌دهد که در دوره‌ی تعیین‌شده در ویزا فقط یک بار وارد ایرلند شوید، و ویزای نوع دوم این امکان را به شما می‌دهد که در همان بازه‌ی تعیین‌شده بارها و بارها وارد ایرلند شوید. 
«ویزای چند بار ورود» ضمانتی برای ورود همیشگی شما به ایرلند نمی‌دهد و این امر فقط با صلاحدید مأمور ویزا امکان‌پذیر خواهد بود. اگر درخواست ویزای بلند مدت می‌دهید، باید در ابتدا برای دریافت یک «ویزای یک بار ورود» اقدام کنید. پس از اینکه در GNIB (اداره‌ی ملی مهاجرت) ثبت‌نام کنید و یک کارت ثبت‌نام به اسم‌تان صادر شود، می‌توانید برای ویزای ورود مجدد درخواست بدهید. 

درخواست ویزای دانشجویی ایرلند

تمام دانشجویانی که شهروند یکی از کشورهای عضو EU نیستند، برای دریافت ویزای دانشجویی باید این فرم آنلاین را تکمیل کنند.
باید پیش از ثبت درخواست کامل ویزای خود در یکی از سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها یا ادارات ویزای ایرلند این فرم آنلاین را پر کنید. پس از تکمیل این فرم باید صفحه‌ی خلاصه‌ی وضعیت را پرینت کنید، امضاء کنید و به همراه فرم تکمیل‌شده تحویل بدهید. ممکن است اطلاعات بیومتریک‌تان هم به عنوان بخشی از فرایند درخواست ویزا از شما خواسته شود. 

فرم درخواست آنلاین

هنگام پر کردن فرم آنلاین از شما سؤالاتی در مورد وضعیت مهاجرتی‌ و اینکه آیا قبلاً به ایرلند سفر کرده‌اید یا نه (و اگر به ایرلند سفر کرده‌اید تحت چه عنوانی و در چه شرایطی بوده)، اطلاعات شخصی و شغل فعلی‌تان پرسیده خواهد شد. وفتی تمام بخش‌های فرم را پر کردید، باید یک بیانیه‌ی شخصی را هم به ثبت برسانید، سپس صفحه‌ی خلاصه‌ی وضعیت را که در ادامه می‌آید پرینت کنید. این صفحه شامل اطلاعاتی در مورد درخواست شماست و آدرسی مرتبط با درخواست‌تان از یکی از سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها یا ادارات ویزای ایرلند در اختیارتان قرار می‌دهد که درخواست خود، هزینه‌ها و مدارک پشتیبان را به آنها تحویل بدهید. پیش از ثبت صفحه‌ی خلاصه‌ی وضعیت باید آن را امضاء کنید. 

برای درخواست ویزای دانشجویی ایرلند به چه مدارکی نیاز خواهید داشت؟

تمام سؤالات فرم درخواست ویزای دانشجویی ایرلند را باید به زبان انگلیسی پاسخ بدهید و مدارک زیر را هم در دست داشته باشید: 
•    یک پاسپورت معتبر یا جزئیات پاسپورت، مثل شماره‌ی پاسپورت و ملیت. توجه کنید که شماره‌ی پاسپورت و ملیت واردشده باید دقیقاً مطابق چیزی باشد که در پاسپورت آمده است. 
•    تاریخ‌های مورد نظرتان برای ورود به ایرلند و خروج از کشور. اگر برای دریافت یک ویزای بلندمدت درخواست می‌دهید باید بخش «To» را در فرم درخواست خالی بگذارید. 
•    آدرس کامل‌تان در کشور خودتان. شماره‌ی صندوق‌های پستی مورد قبول نیستند. 
•    جزئیات مربوط به تحصیلات یا اشتغال‌تان در کشور خودتان. 
باید نسخ اصلی مدارک زیر به انگلیسی به همراه فرم درخواست ارائه شوند یا ترجمه‌ی رسمی آنها به عنوان بخشی از فرایند درخواست ویزا همراه بقیه‌ی مدارک تحویل داده شوند:
•    نامه‌ی تأیید پذیرش‌تان در یک دوره‌ی تمام‌وقت با کلاس‌های آموزشی به میزان حداقل 15 ساعت در هفته در یک مؤسسه‌ی آموزش عالی ایرلند
•    مدارک تأیید پرداخت شهریه‌ی کامل به مؤسسه‌ی میزبان
•    نامه‌ی امضاء‌شده‌ای حاوی علت سفرتان به ایرلند، هر نوع جزئیات مربوط به اعضای خانواده‌تان که هم‌اکنون در ایرلند یا یکی از کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا به سر می‌برند و توضیح علت تغییر رشته‌ی تحصیلی یا شغلی‌تان (در صورتی که انتخاب فعلی‌تان ارتباط روشنی با سوابق تحصیلی و شغلی‌تان ندارد). 
•    یک پاسپورت معتبر
•    اطلاعات شخصی مربوط به جزئیات مواردی که مانع ورود شما به یک کشور شده است، برای مثال نامه‌ای از ادارات یا مقامات مسئول در این زمینه. 
•    مدارک مربوط به اینکه شما تحت پوشش بیمه‌ی سلامت خصوصی هستید. در برخی موارد این مسئله را می‌توان از طریق مؤسسه‌ی میزبان حل و فصل کرد. 
•    یک عکس در اندازه‌های مناسب پاسپورت که بیش از 6 ماه از زمان گرفته‌شدن عکس‌ها نگذشته باشد.
•    مدارک مهارت‌های زبانی (در صورتی که انگلیسی زبان مادری‌تان نیست). مدارک هر دو آزمون معتبر تافل و آیلتس مورد پذیرش قرار می‌گیرند. 
•    مدارک اثبات تمکن مالی خود یا پشتیبان مالی‌تان که تا شش ماه پیش از ثبت درخواست پذیرش را در بر بگیرد. 
•    مدارک اثبات دسترسی شما به حداقل سالانه 7.000 یورو برای تأمین هزینه‌های خود در طول دوره‌ی تحصیل در ایرلند
•    مدرکی دال بر قصد شما برای بازگشت به کشور خودتان پس از پایان دوره‌ی تحصیلی‌تان در ایرلند (مواردی مثل بلیت بازگشت به کشور خودتان، یا تأییدیه‌ای از مؤسسه‌ی میزبان‌تان)
•    نسخه‌ی پرینت‌شده و امضاء‌شده‌ی خلاصه‌ی وضعیت فرم درخواست آنلاین‌تان
ممکن است دانشجویانی که از طریق ادارات ویزای ایرلند در ابوجا، پکن، لندن، مسکو یا دهلی نو برای دریافت ویزا اقدام می‌کنند، نیاز به ارائه‌ی مدارک بیشتری داشته باشند. 

هزینه‌های درخواست ویزای دانشجویی ایرلند

دانشجویان هنگام ثبت درخواست خود در اداره‌ی ملی مهاجرت باید بتوانند ثابت کنند که به 7.000 یورو دسترسی دارند؛ البته نیازی نیست که در همان لحظه این مبلغ را پرداخت کنند. دانشجویانی که شهروند یکی از کشورهای عضو EU نیستند و قصد دارند برای دوره‌ای کمتر از شش ماه در ایرلند اقامت داشته باشند، باید دسترسی خود به 500 یورو برای هر ماه از اقامت‌شان را به اثبات برسانند. البته باید مبلغ 300 یورو برای هزینه‌های ثبت درخواست خود بپردازید. 
دانشجویان برای دریافت «ویزای یک بار ورود» باید هزینه‌ی غیرقابل انتقال فرایند درخواست ویزا را به مبلغ 60 یورو بپردازند و هزینه‌ی درخواست «ویزای چند بار ورود» هم 100 یورو خواهد بود.

حالا که با فرآیند اخذ ویزای تحصیلی ایرلند آشنا شدید، دوره‌های تحصیلی ایرلند در پایگاه داده آرمان‌من جستجو کنید.


آنچه باید بدانید

اشتغال در ایرلند پس از فارغ التحصیلی

اشتغال در ایرلند پس از فارغ التحصیلی

یکی از مهم‌ترین چیزها در برنامه‌ریزی برای تحصیل در خارج از کشور، یافتن کار بعد از فارغ‌التحصیلی است. در این مطلب به شرایط کار و ویزای کاری در ایرلند پرداخته شده است.
اخذ ویزای کاری ایرلند پس از فارغ التحصیلی

اخذ ویزای کاری ایرلند پس از فارغ التحصیلی

راهنمای ما درباره گزینه‌های ویزای پس از تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی که تازه فارغ التحصیل شده‌اند و مایل به ادامه اقامت در ایرلند هستند را بخوانید
مشاوره رایگان