مالزی: از سری مقالات مدیریت زندگی دانشجویی

نقاط دیدنی مالزی

از مشخصات دوران دانشجویی تفریحات و فرصت‌های مغتنم سفر است که در مالزی با توجه به نقاط دیدنی بسیاری که وجود دارد به خوبی می‌توانید از این فرصت‌ها استفاده کنید.


گردآورنده: جابر جعفریان
98
ذخیره سازی
1399/05/14

نقاط دیدنی الزی

شکی نیست که در مالزی برخی از زیباترین چشم‌اندازهایی که ممکن است ببینید وجود دارند. سری به اطراف خود بزنید و از تعدادی از این چشم‌اندازهای زیبا که دیدن‌شان بر هر کسی واجب است لذت ببرید. 

پارک سان‌وی لاگون

پارک سان‌وی لاگون

این پارک زیبا در بندر سان‌وی در پتالینگ جایا واقع شده است و مساحتی بالغ بر 32 هکتار را در بر می‌گیرد و به سه بخش تقسیم شده است. بخش اول، غرب وحشیِ وحشی است که در آن در آبشارهای خروشان گرند کنیون می‌توانید سوار بر قایق‌های تیوبی قابل‌اعتماد شوید که دور یک رود 350 متری می‌چرخد. سواری در آبریزهای آبشارهای نیاگارا یکی دیگر از جاذبه‌های این پارک است که مسافران سوار بر یک تنه‌ی درخت از شیب بسیار تندی پایین می‌‌روند و در رودخانه‌ای به طول 260 متر سقوط می‌کنند. بخش دوم پارک دنیای ماجراجویی است که ببر بنگال و بزرگ‌ترین مجموعه‌ی صخره‌های علمی-پژوهشی جهان در آن قرار گرفته‌اند. شهر گمشده‌ی طلایی یک کشتی دزدان دریایی با نمای 360 درجه و یک چشم‌انداز مرتفع از پل معلقی در ارتفاع 428 متری در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. بخش سوم پارک آب‌های خروشان آفریقا نام دارد که در آن چالش کنگو به بازدیدکنندگان پیشنهاد می‌شود که می‌توانند در شش باریک‌راه دریایی با سرعت 40 کیلومتر در ساعت با هم مسابقه بدهند. ارتفاعات کامرون و تیوب‌های پیتون آفریقایی هم با ارتفاعات معلق و کناره‌های لغزان به کسانی که در جستجوی هیجان هستند توصیه می‌شود. فراموش نکنید که از خلیج جفری، که بزرگ‌ترین استخر دست‌ساز موج‌سواری در جهان است بازدید کنید. 

تپه‌های پنانگ

تپه های پنانگ

در یک روز صاف و آفتابی می‌توانید از فراز تپه‌های پنانگ کوه‌های لنکاوی و کده‌ی شمالی را ببینید، اما آنچه که این تپه‌ها را به شکلی خاص جذاب می‌کند نمای شبانه‌ی آنها از جورج‌تاون است. اغلب مردم فقط برای لذت بردن از هوای خنک و پاکیزه‌ی این تپه‌ها به اینجا می‌آیند و پای درختان 30 متری طبیعت آن پیاده‌روی می‌کنند. علاوه بر این بیش از 100 گونه‌ی پرنده، از پرندگان معمولی باغات گرفته تا پرندگان بومی اعماق جنگل در این تپه‌ها زندگی می‌کنند. 
پیاده‌روی روی سایبان: این معبر 220 متری معلق که بر فراز درختان 30 متری جنگل انبوه قرار گرفته چشم‌انداز باشکوهی از تپه‌ها را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند. 

پل آسمانی

پل آسمانی مالزی

ورودی مسیر ماشین برقی لنکاوی، که بازدیدکنندگان را تا کوه مت سینکنگ، یعنی دومین قله‌ی مرتفع کوه‌های لنکاوی، می‌رساند، در میان روستایی به سبک و سیاق شرقی در بالاترین نقطه‌ی شمال غربی جزیره‌ی لنکاوی در نزدیکی پمنای کوک قرار گرفته است.

در این مسیر سه توقفگاه قرار دارد که در آنها محل‌های تماشا و تعدادی مغازه برای استراحت تعبیه شده که چشم‌انداز زیبایی از جنگل‌های بارانی را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کنند. 
برای رسیدن به محل تماشای آخرین توقفگاه باید از پلکانی که از میان جنگل می‌گذرد بالا بروید. وقتی به بالای پلکان و به محل تماشا برسید می‌توانید از نمای بسیار زیبای محیط اطراف لذت ببرید: چشم‌انداز جزیره، آسمان و دریایِ آن سوی جزیره. پل فلزی معلقی هم در حاشیه‌ی این معبر قرار دارد که از میان کوه مت سینکنگ و کوه‌های اطراف می‌گذرد. پیاده‌روی روی این پل تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای است و جزیره و دریای شمالی را از زاویه‌ی دیگری به نمایش می‌گذارد. 

جزیره‌ی ردنگ

جزیره ردنگ

پولائو ردنگ یک پارک آبی است که توسط دولت مورد محافظت قرار می‌گیرد. این پارک 7 کیلومتر طول و 6 کیلومتر عرض دارد و بزرگ‌ترین جزیره‌ی مالزی است. مرتفع‌ترین نقطه‌ی این جزیره در فاصله‌ی 359 متری از سطح دریا قرار دارد.
چند معبر برای کشف جنگل‌های بارانی جزیره وجود دارند. مسیر پاکوب شما را به تپه‌های زیبا و صخره‌ها می‌رساند که یک نمای 360 درجه از جزیره و دریا در اختیارتان می‌گذارد. درختان شاه‌پسند ردنگ محل زندگی گونه‌های بسیار ارزشمند حیات دریایی هستند. موجوداتی که می‌توانید در اینجا ببینید شامل خرچنگ‌ها، گِل‌خورک‌ها (mudskipper)، پرندگان، بزمجه‌ها و بسیاری موجودات دیگر هستند. 
بازدیدکنندگان در عمق جنگل می‌توانند نگاهی به گل‌های ارکید کمیاب و درختان زیبا بیندازند. این جزیره کوچک است و تنها حیوانات ریزنقشی مثل آهوی ختا، میمون‌ها، برخی از گونه‌های خفاش و جوندگان جنگلی در آن دیده می‌شوند، ولی تماشای اینها هم ارزش رفتن به این جزیره را دارد. 

بازدیدکنندگان می‌توانند در این جزیره علاوه بر موج‌سواری و غواصی راجع به حفاظت از پارک دریایی نیز چیزهایی بیاموزند. زندگی دریایی حاشیه‌ی جزیره دربردارنده‌ی گونه‌های متنوعی از حیات، شامل مارماهی‌ها، ماهی‌های بزرگ و دلقک‌ماهی است. در نزدیکی اسکله یک کشتی به گل‌نشسته هم قرار گرفته که جای خوبی برای غواصی و کشف جزئیات این کشتی مغروق است. 

شهر تاریخی مالاکا

شهر تاریخی مالاکا

مالاکا ترکیبی از مالایی، چینی، هندی، اروپایی و تأثیرات مختصری از فرهنگ‌های دیگر است. مالا فضایی آرام دارد و احساس گمشدگی در زمان را به بازدیدکنندگان القاء می‌کند. در اینجا مغازه‌ها زودتر تعطیل می‌کنند، ترافیک به آهستگی در جریان است و زندگی شهری بسیار بی‌روح و آرام است. ویترین مغازه‌های چینی و روستاهای سنتی مالزی در میان این تپه‌های تاریخی قرار گرفته‌اند. با وجود اینکه دولت به داشتن یک خط ساحلی با شن‌های سفید، که یادآور همسایه‌‌ی سواحل شرقی‌اش است، نمی‌بالد، مالاکا به خاطر میراث جذابش قابل‌توجه است. 

پس از غروب خورشید بازارهای شبانه‌ی جمعه و شنبه به یکی از مقاصد محبوب شهر تبدیل می‌شوند که در بساط‌های آن هر چیز قابل تصوری را می‌توان پیدا کرد. در اینجا می‌توانید انواع جواهرات بدل و حتی نمونه‌ی برخی از معروف‌ترین محصولات محلی از جمله بستنی تخم‌مرغ پخته و کیک ترب پخته را بیابید. در طول شب‌ تعدادی از بارها در بلوار به یک ضیافت شبانه تبدیل می‌شوند و میزها در کنار پیاده‌رو پر می‌شوند و مخلوطی از موسیقی زنده فضا را آکنده می‌کند. 

پارک ملی کینابالو

پارک ملی ردنگ

پارک ملی کینابالو، علاوه بر میزبانی از کوه‌های باشکوهی که با نام گونانگ کینابالو شناخته می‌شوند، یک بهشت بوتانی است. صف آراسته‌ای از انواع گونه‌ها در میان جنگل درختان خانواده‌ی دوبال‌میوگان قرار دارد که از پوشش گیاهی و جانوری این منطقه محافظت می‌کنند. این پارک بزرگ‌ترین گونه‌های داروی غم‌زدا و گیاه کوزه‌ای را در خود جای داده است. بیشتر مردم در مسیری صاف و مستقیم راه قله را در پیش می‌گیرند، اما محیط اطراف این منطقه ارزش آن را دارد که با صرف زمان کشف شود، چیزهایی مثل یادبود جنگ کونداسانگ و بازار شبانه‌ی رانائو. 

پس از صعود به قله و بازگشت با عضلات و ماهیچه‌های کوفته و گرفته، زمانی را برای آب‌تنی در چشمه‌های آبگرم پورینگ اختصاص بدهید. این بخش از پارک کینابالو یکی از محبوب‌ترین جاها برای سپری کردن تعطیلات آخر هفته برای اهالی محلی است. این جاذبه‌ی دست‌ساز بشر که در فاصله‌ی 43 کیلومتری از مرکز مدیریت پارک قرار گرفته و با بافتی سبز محصور شده، در دل جنگل قرار گرفته و استخرهایی سیمانی و وان‌هایی انباشته از آب سولفور به بازدید‌کنندگان ارائه می‌کند.

 

حالا که بیشتر با مالزی آشنا شدید، پیدا کردن دوره مورد علاقه خود را از میان دوره‌های تحصیلی مالزی بیابید.

در هر مرحله از مهاجرت تحصیلی هستید با ما تماس بگیرید.


آنچه باید بدانید

راه اندازی تلفن و اینترنت در مالزی

راه اندازی تلفن و اینترنت در مالزی

اولین نیاز شما در هر کشور به محض ورود وسیله ارتباطی و اینترنت است تا بتوانید با محیط جدید ارتباط برقرار کنید. در این مقاله راه‌ها و نکات راه‌اندازی اینترنت و تلفن در مالزی را مطالعه می‌کنید.
مشاوره رایگان