مالزی: از سری مقالات راهنمای انتخاب رشته تحصیلی

کارشناسی ارشد اقتصاد در مالزی

مالزی از طریق ارتباط گرفتن با دانشگاه‌های برتر دنیا سیستم آموزشی خود را ارتقاء داده و بستر مناسبی برای دانشجویان بین‌المللی مهیا کرده است. در این مقاله به مزایای تحصیل اقتصاد در مالزی می‌پردازیم.


گردآورنده: جابر جعفریان
159
ذخیره سازی
1399/05/09

کارشناسی ارشد اقتصاد در مالزی

چرا مالزی؟

مالزی با ارائه‌ی بستری ایده‌آل به دانشجویان برای پیشرفت شخصی و حرفه‌ای خود را به عنوان یک مقصد تحصیلی در شرق آسیا به اثبات رسانده است. دانشجویان در مالزی به فرصت‌های بسیاری دسترسی دارند تا بتوانند سهمی در اقتصاد مالزی که با سرعتی زیاد در حال رشد است، داشته باشند و تجاربی کسب کنند که در سطح جهانی در نظر کارفرمایان ارزشمند هستند. این موفقیت با تلاش‌های بخش آموزش عالی مالزی محقق شده که بسیار مشتاق است استانداردهای مؤسسات آموزش عالی کشور را ارتقاء ببخشد. 

تعجبی ندارد که مالزی با داشتن فرهنگی غنی، چشم‌اندازهای زیبا و مؤسسات آموزش عالی طراز اولی مثل موناش و دانشگاه هِلپ، تنها در مقطع تحصیلات تکمیلی مقصد تحصیلی بیش از 200.000 دانشجو است. این نکته منعکس‌کننده‌ی توجه جهانی و پذیرشی است که این مقصد تحصیلی به خاطر مؤسسات آکادمیک حرفه‌ای به خود جلب کرده است. دانشگاه‌های مالزی با همکاری دانشگاه‌هایی در انگلیس مثل دانشگاه ناتینگهام فراتر رفته‌اند و اثر خود را در زمینه‌ی آموزش عالی عصر جاری بر جای گذاشته‌اند. با این کار دانشجویان از تجاربی بهره‌مند می‌شوند که پس از فارغ‌التحصیلی، صرف‌نظر از محل کارشان در هر جای جهان، برای‌شان مفید خواهد بود. 

چرا در مقطع کارشناسی ارشد اقتصاد در مالزی تحصیل کنیم؟

در نظر داشتنِ کارشناسی ارشد اقتصاد حرکت خوبی برای دانشجویانی است که در امید کسب تجاربی تخصصی هستند که در نظر کارفرمایان در سراسر جهان ارزشمند است. این مدرک کیفیت و صلاحیتی چشمگیر در زمینه‌ی وجوه تحلیلی، عددی و انتقادی تحصیلات آکادمیک و اقتصاد به شما اعطا خواهد داد و شما را تبدیل به نیروی مناسبی برای حضور در موقعیت‌های شغلی مختلفی خواهد کرد. بسیاری از دانشجویانی که در پی گرفتن مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد هستند، در مقاطع پایین‌تر هم در همین رشته تحصیل کرده‌اند و به خاطر علاقه‌شان به این رشته و تقاضای زیاد برای فارغ‌التحصیلان این حوزه در بازار کار، از انگیزه‌ی بالایی برخوردارند. بخش دولتی و عمومی با ارائه‌ی موقعیت‌های شغلی خالی مثل سیاست‌گذاری، تحلیل اقتصادی، تهیه‌ی گزارش و توسعه‌ی سازمانی، مرکز اصلی مشاغل اقتصاد‌محور است، اما بخش خصوصی هم فارغ‌التحصیلان اقتصاد را تحت عناوین تحلیل‌گر، همکار و مشاور برای کار جذب می‌کند. این مدرک تحصیلی شما را در رده‌بندی سازمانی برای پیشرفت شغلی و دست یافتن به سطوح بالای در زنجیره‌ی شغلی‌تان در موقعیت خوبی قرار می‌دهد. 

ساختار رشته‌ها و شهریه‌ها

دوره‌ی تحصیلی کارشناسی ارشد در مالزی معمولاً تا حداکثر دو سال طول می‌کشد و هر سال دو ترم به دانشجویان ارائه می‌شود. در صورتی که تصمیم بگیرید پژوهش‌ خود را ادامه بدهید و مدر‌ک‌تان را به M.Phil یا PhD تبدیل کنید، این بازه‌ی زمانی قابل افزایش است. بسیاری از دانشگاه‌ها این فرصت را در اختیارتان خواهند گذاشت که با مطالعه‌ی برخی دروس مرتبط در یکی از رشته‌های اقتصاد و تمرکز بر موضوعاتی مثل توسعه یا اقتصاد مالی در پایان‌نامه‌ی خود صاحب تخصص شوید. شما در حال تحصیل در دوره‌ی کارشناسی ارشد از طریق تکالیف درسی، تست‌ها، آزمون‌ها، پایان‌نامه و ارائه‌ی مطالبی تخصصی در زمینه‌هایی مثل آمار، پژوهش کمی، اقتصادسنجی (econometric) بازارهای پولی، میکرو اقتصاد و ماکرو اقتصاد، مورد ارزیابی قرار خواهید گرفت. در پایان این دوره‌ی دو ساله میزان زیادی از محتوای تئوریک و عددی را مورد مطالعه قرار داده‌اید تا بتوانید چیزها را به شکلی نظام‌مند ببینید و مورد تحلیل قرار دهید. 
شهریه‌های هر رشته‌ با توجه به دانشگاه و رشته‌ی انتخابی‌تان فرق خواهد داشت. شهریه‌ی سالانه‌ی دوره‌ی کارشناسی ارشد چیزی بالاتر از 3000 رینگیت خواهد بود. شهریه‌ها معمولاً در توضیحات رشته که توسط دانشگاه تهیه شده قید می‌شوند. دانشجویان می‌توانند برای تأمین هزینه‌های تحصیل خود در یک شغل پاره‌وقت مشغول شوند و درخواست کمک‌هزینه‌ی هم بدهند. 

شرایط ورود به این دوره‌ی تحصیلی

باید یک مدرک کارشناسی در رشته‌های مرتبط با اقتصاد یا محاسبات (کمی) داشته باشید تا واجد شرایط آکادمیک شناخته شوید. این مدرک کارشناسی هم می‌تواند در مالزی اخذ شده باشد و هم در هر نقطه‌ی دیگری از جهان با نمره‌‌ی قابل‌قبول 2.1 یا بالاتر. برای تحصیل در رشته ی اقتصاد باید از قابلیت‌های کمی و عددی برخوردار باشید، به همین دلیل باید در مدرک پیشین‌تان یا مدارک سطوح A به میزان قابل‌توجهی دروس و محتوای مرتبط یا ریاضیات را مورد مطالعه قرار داده باشید. 
همچنین باید مدارک مربوط به مهارت‌های زبان انگلیسی را هم با شرکت در آزمون‌های آیلتس یا تافل ارائه دهید. برای حضور در بیشتر رشته‌ها باید در آزمون آیلتس از مجموع نمرات (9.0) نمره‌ی 6.0 یا بیشتر گرفته باشید. نیازمندی‌های دقیق هر رشته و شهریه‌های مربوطه را می‌توانید با ارسال یک درخواست به دانشگاه یا با جستجوی وب‌سایت دانشگاه مورد نظرتان بیابید. باید یک بیانیه‌ی شخصی یا پروپوزال پژوهش هم با درخواست پذیرش‌تان ارائه بدهید.
 

اگر به تحصیل در مالزی علاقه‌مندید،

دوره مورد نظرخود را از میان دوره‌های تحصیلی مالزی انتخاب کنید

و با ما تماس بگیرید


آنچه باید بدانید

رشته های تحصیلی مطرح در مالزی

رشته های تحصیلی مطرح در مالزی

با توجه به وضعیت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی هر کشور بعضی از رشته‌های دانشگاهی از امکانات و آینده شغلی بهتری برخوردار هستند. مالزی هم ازین قائده مستثنی نیست و در این مقاله به رشته‌های مطرح در این کشور می‌پردازیم.
مشاوره رایگان