هلند: از سری مقالات هزینه و بورسیه تحصیلی - آنچه باید بدانید

شهریه دانشگاه ها در هلند

هزینه‌ی کلی تحصیل در هلند به‌طور کلی از دیگر نقاط اروپا کمتر است. هزینه‌ی زندگی در حد متوسط است و هزینه‌ی تحصیل به مراتب از کشورهایی مانند انگلستان پایین‌تر است. دانشگاه‌های هلند از طرف دولت پشتیبانی مالی می‌شوند و میزبان تقریبا ۸۰۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی هستند.


گردآورنده: نیما شکرائی
810
ذخیره سازی
1399/03/27

تحصیل در هلند

به راهنمای هزینه‌های زیر نگاهی بیندازید اما توصیه می‌کنیم حتما با موسسه‌ی مورد نظر برای اطمینان از شهریه‌های دقیق تماس بگیرید.

لازم به ذکر است که شهریه‌ها برای دانشجویانی که شهروند اتحادیه اروپا هستند متفاوت است.

شهروندان اتحادیه اروپا

مقطع کارشناسی 

شهریه‌ی دانشجویان شهروند اتحادیه اروپا تفاوتی با دانشجویان هلندی ندارد و در حدود ۱۹۰۰ یورو (۲۵۹۷ دلار) در سال است. موسسات خصوصی ممکن است هزینه‌ی بیشتری دریافت کنند. شما ممکن است برای دریافت وام دانشجویی واجد شرایط باشید:

•    شهروند اتحادیه اروپا یا حوزه‌ی اقتصادی اروپا باشید
•    هنگام درخواست اولین وام سنتان کمتر از ۳۰ سال باشد
•    در موسسه‌‌ی آموزشی معتبر به‌صورت تمام وقت ثبت ‌نام کرده باشید
•    کد خدمات شهروندیِ هلند را دریافت کرده باشید
•    حساب بانکی غیر از حساب پس‌انداز (non-savings bank account) داشته باشید. 

بازپرداخت این وام به‌صورت اقساطی پس از پایان تحصیل شما انجام می‌شود. دانشجویان شهروند EU از پرداخت هزینه‌ی درخواست پذیرش معاف هستند اما بعضی از دانشگاه‌های هلند ممکن است هزینه‌های مجزایی برای امور اداری در دانشکده‌ها دریافت کنند.

مقاطع تحصیلات تکمیلی

با وجود اینکه شهریه‌ها در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های مختلف هلند در مقاطع تحصیلات تکمیلی، متفاوت است اما حدوداً برابر با شهریه‌های مقطع کارشناسی (۱۷۰۰ یورو) است. به‌منظور بهره‌مندی از کمک‌هزینه‌ی دولتی، شما باید شهروند EU باشید، زیر ۳۰ سال باشید و در شرکتی هلندی به مدت ۳۲ ساعت در ماه مشغول به کار شوید و حق بیمه‌ی خود را از حقوق دریافتی آن پرداخت کنید.

شهروندان خارج از اتحادیه اروپا

مقطع کارشناسی

شهروندان خارج از EU ملزم به پرداخت شهریه‌ای بیشتر از ۱۹۰۰ یورو شهریه‌ی ثابت و هزینه‌ی بررسی درخواست ۵۰ تا ۱۰۰ یورو هستند. طیف شهریه‌ها گسترده است اما به‌طور مثال دانشگاه اراسموس روتردام (Erasmus University of Rotterdam)  هزینه‌ای در حدود ۶۹۰۰ یورو برای رشته‌های مهندسی و علوم بوم‌شناسی و ۸۲۰۰ یورو برای رشته‌های مدیریتی دریافت می‌کند. نهاد Nuffic در سال تعدادی بورس تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی اهدا می‌کند. 

مقاطع تحصیلات تکمیلی

شهریه‌ی دانشجویان تحصیلات تکمیلی به‌طور متوسط سالی ۸۰۰۰ یورو است. شهریه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد در سال تحصیلی 2019-2018 به تفکیک رشته در زیر آمده است:

رشته شهریه سالانه (یورو)
هنر و علوم انسانی 10500
علوم رفتاری و اجتماعی 13000
اقتصاد و بازرگانی 13000
علوم طبیعی 13000
علوم محض و کاربردی  13000
رشته‌های مهندسی  13000
هوافضا 10000

 

آیا به کمک مالی نیاز دارید؟

بورسیه‌های متنوعی در کشور هلند در موسسات گوناگون برای کمک به دانشجویان طراحی شده‌اند که توصیه می‌کنیم با مراجعه به وب‌سایت‌های دانشگاه‌ها، اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید. 

اگر از طریق وب‌سایت ما دوره‌ی تحصیلی مورد نظر خود را پیدا کردید اطلاعات مربوط به هزینه‌ها را نیز در مشاهده خواهید کرد. همچنین می‌توانید با استفاده از لینک‌های ما مستقیما با موسسه‌ی مورد نظر ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را بپرسید. 

یک‌بار دیگر تاکید می‌کنیم که حتما مستقیما با موسسه‌ی مورد نظر برای اطمینان از شهریه‌های دقیق تماس بگیرید. 
 

مطاله بیشتر

بورسیه‌های تحصیلی در کشور هلند

هزینه‌های زندگی دانشجویی در کشور هلند


آنچه باید بدانید

هزینه های زندگی دانشجویی در هلند

هزینه های زندگی دانشجویی در هلند

هزینه‌های زندگی، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب مقصد تحصیلی می‌باشد. در این مقاله اطلاعات جامع در رابطه با هزینه‌های مسکن، زندگی، حمل ونقل، غذا و هزینه‌های متفرقه برای زندگی دانشجویی در کشور هلند آورده شده است.
بورسیه های تحصیلی هلند

بورسیه های تحصیلی هلند

کشور هلند به عنوان یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در اروپا، طرفداران بسیاری در میان دانشجویان بین‌المللی دارد. در این مقاله 5 بورسیه تحصیلی را برای شما معرفی می‌کنیم تا با بهترین گزینه‌های موجود برای کمک هزینه ادامه تحصیل در این کشور آشنا شوید.
مشاوره رایگان