هلند: از سری مقالات هزینه و بورسیه تحصیلی - آنچه باید بدانید

بورسیه های تحصیلی هلند

کشور هلند به عنوان یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در اروپا، طرفداران بسیاری در میان دانشجویان بین‌المللی دارد. در این مقاله 5 بورسیه تحصیلی را برای شما معرفی می‌کنیم تا با بهترین گزینه‌های موجود برای کمک هزینه ادامه تحصیل در این کشور آشنا شوید.


گردآورنده: علی رضا رضایی کلات
754
ذخیره سازی
1399/03/27

بورسیه تحصیلی در هلند

شهرهای جذاب و قدیمی کشور هلند ممکن است انگیزه‌ی دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در این کشور باشد؛ اما در نهایت، هزینه نسبتاً کم شهریه، مهم‌ترین عامل در انتخب هلند برای تحصیل در خارج کشور است. با این حال، تأمین هزینه‌های زندگی و هزینه‌های اجتناب ناپذیر ابتدای اقامت ممکن است برای شما دشوار باشد. در راه کمک به تحصیل شما در کشور هلند، بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های فراوانی برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا ارایه شده است.
در این مقاله، پنج بورسیه‌ی تحصیلی مهم  در کشور هلند مورد بررسی قرار گرفته است. اگر واجد شرایط هیچ‌کدام از بورسیه‌های تحصیلی لیست شده نیستید، نگران نباشید چرا که در این مقاله تعدادی لینک و نکته برای یافتن کمک هزینه‌ی مناسب برای شما گردآوری شده است.

Nuffic

امکان دریافت کمک هزینه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی از سازمان Nuffic وجود دارد. این سازمان غیر دولتی، در راستای کمک به دانشجویان تحصیلات تکمیلی بین‌المللی ایجاد شده است. این سازمان به نمایندگی از ارگان‌هایی مانند دولت‌ هلند، اتحادیه اروپا و طیف وسیعی از سازمان‌های خصوصی، کارآفرینان و شرکت‌ها، تعداد زیادی از کمک هزینه‌های تحصیلی را مدیریت می‌کند. شما می‌توانید لیست جامع کلیه برنامه‌های ارائه شده‌ی تحت حمایت این سازمان را در صفحه بورسیه‌ی Nuffic مشاهده کنید.
شما هم‌چنین می‌توانید با استفاده از ابزار بورسیه یاب Nuffic کمک هزینه‌ی مورد نظر خود را بیاید.

 دانشگاه میزبان

بیشتر کمک هزینه‌های تحصیلی، مستقیماً توسط دانشگاه میزبان شما مدیریت می‌شوند. بنابراین، اولین گزینه برای یافتن کمک هزینه‌ی تحصیلی، دانشگاه مقصدتان است. بورسیه‌هایی که توسط هر دانشگاه ارائه می‌شود،‌ معمولاً برای دوره‌های خاص آن دانشگاه است و در صورتی که شما در این دوره‌های تحصیلی پذیرفته شده باشید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
مدت‌هاست که دانشگاه‌های هلند میزبان دانشجویان بین‌المللی هستند و در کمک کردن به دانشجویان برای یافتن بورسیه مهارت کافی دارند. معمولاً، این بورسیه‌ها بر اساس رزومه‌ی آکادمیک دانشجویان و در حوزه‌های تحصیلی خاصی ارائه می‌شوند.  

کمک هزینه‌های خارجی

امکان دریافت کمک‌ هزینه‌ی تحصیلی از شرکت‌ها و سازمان‌های کشور هلند نیز وجود دارد. برای دریافت این کمک هزینه‌ها، دانشجویان باید در حوزه‌های خاصی تحصیل کنند و یا پس از تحصیل، در شرکت و یا سازمان فاند کننده مشغول به کار شوند.
شما می‌توانید با استفاده از موتورهای جست‌و‌جوگر بورسیه ‌تحصیلی مانند StudyPortals و یا بورسیه‌های بین‌المللی این کمک هزینه‌ها را پیدا کنید.

بورسیه‌های عالی دانشگاه آمستردام (AES) 

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که در دوره‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آمستردام در رشته‌های حقوق، اقتصاد و تجارت، علوم پایه، ارتباطات، علوم انسانی و یا علوم اجتماعی پذیرفته شده‌اند، می‌توانند برای این بورسیه درخواست دهند.
برای اپلای کردن به این بورسیه، دانشجویان بایستی جزء 10 درصد دانشجویان برتر دوره کارشناسی باشند و همچنین دو نامه مرجع و یک انگیزه‌نامه شخصی ارائه دهند. هم‌چنین داشتن نمره آیلتس 7 (هیچ مهارتی نبایستی پایین‌تر از 7 باشد)، یا حداقل نمره 100 در آزمون تافل (با حداقل نمره 22 در همه مهارت‌ها) الزامی است.
مهلت ثبت نام برای این بورسیه بین دانشکده‌های دانشگاه آمستردام متفاوت است و ممکن است سال‌ به ‌سال تغییر کند. اما در سال 2018 این زمان بین 15 ژانویه و 1 فوریه بوده است. مبلغ این بورسیه 25000 یورو (34،713 دلار آمریکا) است و به طور کامل هزینه‌های زندگی و شهریه‌ی دانشگاه را پوشش می‌دهد و در پایان سال دانشجویان می‌توانند این بورسیه را تمدید کنند.
مدارک مورد نیاز و معیارهای انتخاب دانشجو برای این بورسیه، بسته به دانشکده تحصیل شما متفاوت است. برای مثال، دانشجویان دانشکده حقوق دانشگاه آمستردام، باید کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز را مستقیماً به دانشگاه ارسال کنند، در‌حالی ‌که دانشجویان دانشکده‌ی روانشناسی این دانشگاه علاوه بر ارسال مدارک، نیاز به تکمیل درخواست آنلاین نیز دارند.

کمک هزینه‌های بین‌المللی UNESCO-L’OREAL در رشته‌های علوم زیستی برای زنان جوان

این کمک هزینه‌ی نقدی در‌صدد است تا از تحقیقات و پیشرفت زنان جوانی که در مقاطع دکتری یا پست دکتری در رشته‌های علوم زیستی اعم از زیست شناسی، بیوشیمی، کشاورزی، پزشکی، داروسازی تحصیل می‌کنند، حمایت کند.
برای دریافت این کمک هزینه، دانشجویان باید توانایی خود در ارائه‌ی راه حل برای مسائل آکادمیک را نشان دهند و در یک طرح پیشنهادی، اهمیت پروژه‌ی خود در حوزه‌ی علوم زیستی را به اثبات برسانند. پروژه‌هایی که شامل استفاده از حیوانات در آزمایشگاه هستند، مورد قبول واقع نخواهند شد و اولویت به طرح‌های حوزه‌های تحقیقاتی غیر ‌آرایشی داده خواهد شد.
فرآیند درخواست این جایزه چند مرحله‌ای است. مرحله‌ی ابتدایی از طریق کمیسیون ملی کشور مبدا دانشجویان صورت می‌گیرد. در این مرحله دانشجویان باید تمامی اسناد و مدارک مورد نظر کمیسیون را از طریق این پرتال ارسال کنند. در صفحه‌ی بورسیه‌های یونسکو، لیست کامل و جامعی از کلیه اسناد و مدارک حمایتی مورد نیاز، از جمله طرح تحقیقاتی و طرح بودجه علمی که نباید بیش از 20،000 دلار باشد، وجود دارد. داشتن مدرک دکتری و یا دانشجوی دکتری بودن از الزامات دریافت این کمک هزینه است.
در صورت موافقت کمیسیون ملی کشورتان، درخواست شما به مرحله بعدی راه خواهد یافت و مستقیماً از طریق یونسکو با شما تماس گرفته می‌شود.
مبلغ بورسیه به مدت یک سال و متناسب با بودجه‌ای که در طرح تحقیقی خود بیان کرده‌اید، اهدا می‌شود. هم‌چنین هزینه‌ی سفر رفت و برگشت، به همراه کمک هزینه اقامت برای شرکت در مراسم اهدای بورسیه‌ در هفته‌ی علوم پاریس به شما اهدا خواهد شد.
حداقل نیمی از کمک هزینه تحصیلی باید توسط کشوری که وطن شما نیست، پرداخت و حداقل مدت دو ماه از این پروژه باید در کشور مبدا اجرا گردد.

 

اگر به تحصیل در کشور هلند علاقه‌مند هستید، با استفاده از پایگاه داده آرمان من دوره‌ی مورد نظر خود را جستجو کنید و یا با تماس با شماره تلفن 02141276 از مشاوره‌ی تلفنی رایگان آرمان من بهره گیرد.


آنچه باید بدانید

هزینه های زندگی دانشجویی در هلند

هزینه های زندگی دانشجویی در هلند

هزینه‌های زندگی، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب مقصد تحصیلی می‌باشد. در این مقاله اطلاعات جامع در رابطه با هزینه‌های مسکن، زندگی، حمل ونقل، غذا و هزینه‌های متفرقه برای زندگی دانشجویی در کشور هلند آورده شده است.
شهریه دانشگاه ها در هلند

شهریه دانشگاه ها در هلند

هزینه‌ی کلی تحصیل در هلند به‌طور کلی از دیگر نقاط اروپا کمتر است. هزینه‌ی زندگی در حد متوسط است و هزینه‌ی تحصیل به مراتب از کشورهایی مانند انگلستان پایین‌تر است. دانشگاه‌های هلند از طرف دولت پشتیبانی مالی می‌شوند و میزبان تقریبا ۸۰۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی هستند.
مشاوره رایگان