هلند: از سری مقالات راهنمای اخذ ویزا

ویزاها و برنامه‌های کاری دولت هلند برای فارغ‌التحصیلان

دولت هلند برای دانشجویان، پس از اتمام دوره تحصیلی آنها برنامه‌های کاری مختلفی در نظر می‌گیرد که با توجه به برنامه کاری که در آن شرکت می‌کنند و چه موقعیت شغلیی دارند می‌توانند ویزای مربوطه را تهیه کنند.


گردآورنده: جابر جعفریان
56
ذخیره سازی
1399/04/24

ویزاها و برنامه های دولت هلند برای فارغ‌التحصیلان


هلند به دانشجویان بین‌المللی که با موفقیت دوره‌های خود را در موسسات آموزشی این کشور به پایان برسانند فرصتهای شغلی ارائه می‌کند. 

هلند همیشه پذیرای فارغ التحصیلانی که قصد کار پس از اتمام تحصیل را دارند، بوده است. با وجود شرایط دشوار هنگام اخذ ویزای دانشجویی، فارغ التحصیلان به طرح‌های متنوعی برای کسب تجربه در حوزه‌های تخصصی خود دسترسی خواهند داشت. 

مقامات هلند به دانشجویان یک‌سال فرصت می‌دهند تا پس از اتمام تحصیلاتشان به دنبال شغل بگردند. دانشجویان می‌توانند برای یکی از دو برنامه‌ی زیر اقدام کنند:

فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد

دانشجویان بین المللی پس از پایان یافتن دوره‌ی رسمی تحصیلی خود می‌توانند تحت عنوان 
«مهاجر علمی» یک سال در هلند بمانند و به دنبال شغل مورد نظر بگردند. اگر آنها بتوانند شغلی با حداقل درآمد سالیانه‌ی ۲۶،۳۷۶ یورو بیابند، اجازه خواهند داشت تا اقامت خود در کشور را تمدید کنند. در بعضی موارد گذراندن آزمون بازار کار به این منظور لازم خواهد شد.
شما باید در زمان فارغ التحصیلی برای این ویزا اقدام کنید.

فارغالتحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا

 جوانان شاغلی که مقاطع دکترا یا کارشناسی ارشد را در یکی از موسساتی که در رتبه‌بندی‌های  Times Higher Education یا Shanghai Jiatong Indexes دارای رتبه‌ی ۱۵۰ به بالا هستند به اتمام رسانده باشند، واجد شرایط دریافت ویزای کاری تحت عنوان «کاردان فوق حرفه‌ای» هستند. این امر اقامت آنها را به مدت یک سال به منظور پیدا کردن شغل تمدید خواهد کرد.
به منظور واجد شرایط شدن، ممکن است این دانشجویان بسته به مدرکشان نیاز به ارزیابی داشته ‌باشند. دانشجویان می‌توانند تا ۳ سال پس از فارق التحصیلی خود برای این ویزا اقدام کنند و نیازی به حداقل درآمد مانند طرح اول ندارند.  

برای پیدا کردن دوره مورد نظر خود، دوره‌های تحصیلی هلند را مطالعه کنید. 

هرگونه ابهام یا سوالی در مورد تحصیلات بین‌المللی دارید، با ما تماس بگیرید.


آنچه باید بدانید

درخواست ویزای تحصیلی هلند

درخواست ویزای تحصیلی هلند

فرآیند اخذ ویزای دانشجویی از هلند بیش از هر چیز بستگی به کشور مبدأ دارد و از این نظر با بقیه کشورها متمایز است اما در اکثر موارد پس از آشنایی با نکات کلیدی به فرایندی شفاف تبدیل می‌شود.
اخذ ویزای کاری هلند پس از فارغ التحصیلی

اخذ ویزای کاری هلند پس از فارغ التحصیلی

اگر پس از تحصیلات بخواهید در هلند بمانید باید ویزای خود را تمدید کنید یا تغییر دهید و این کار نیازمند به داشتن شغل است. در این مقاله شما را برای تمدید ویزا و یافتن شغل در هلند راهنمایی می‌کنیم.
مشاوره رایگان