نیوزیلند: از سری مقالات انتخاب کشور برای تحصیل - آنچه باید بدانید

مزایای تحصیل در نیوزیلند

نیوزیلند با داشتن دانشگاه‌های با کیفیت و منابع طبیعی سرشار یکی از محبوب‌ترین کشورهای مقصد دانشجویان بین‌المللی است. در این مقاله ما به دلایلی که شما را متقاعد می‌کند که باید در نیوزیلند تحصیل کنید می‌پردازیم.


گردآورنده: جابر جعفریان
202
ذخیره سازی
1399/04/18

مزایای تحصیل در استرالیا


نکاتی در مورد محبوبیت این کشور:

علاوه بر این که می‌توانید در یکی از مؤسسات درجه‌ی یک کشور تحصیل کنید، زندگی در نیوزلند فرصتی نیست که بتوان آن را به سادگی از دست داد. نیوزلند کشوری است سبز، گرم، بسیار دوستانه و مشهور به کیفیت بالای زندگی. پس جای تعجب ندارد که این کشور همواره در بین شادترین کشورهای جهان قرار بگیرد. اما چه چیزی باعث می‌شود نیوزلند اینچنین خاص باشد؟

مهمان‌نوازی

نیوزلندی‌ها به مهمان‌نوازی بسیار مشهورند. نیوزلند از نظر سهولت ادغام در جامعه‌ی جدید، معمولاً در میان یکی از سه کشور اول جهان قرار دارد. نیوزلند هر سال از هزاران مهاجر استقبال می‌کند. در مارس 2014 مهاجرت به نیوزلند به 3800 نفر رسید: دومین رقم بالای ماهانه که تاکنون به ثبت رسیده است. از سپتامبر 2012 میزان مهاجرت به نیوزلند به طور پیوسته در حال افزایش بوده است.
دانشجویان بین‌المللی هم از این قاعده مستثنا نیستند. بین سال‌های 2000 تا-2005 نیوزلند رشد 170 درصدی در تعداد دانشجویان خارجی از بیش از 180 کشور مختلف را تجربه کرد. در سال 2006 به منظور تشویق دانشجویان خارجی برای تحصیل در نیوزلند و حفظ استعدادهای خارجی، تغییراتی مهاجرتی برای ایجاد گزینه‌های پس از تحصیل برای دانشجویان با و بدون فرصت شغلی پس از فارغ‌التحصیلی صورت گرفت.
جای تعجب نیست اگر بگوییم طیف مناظر خیره‌کننده‌ی نیوزلند مایه‌ی حسادت تمام دنیا است، از تپه‌های سبز چرخنده‌ی مشهور در ارباب حلقه‌ها گرفته تا سواحل سفید جزایر شمالی و جنوبی. نیوزلندی‌ها با گذراندن زمان زیادی در خارج از منزل، می‌توانند از محیط زیست زیبای خود لذت ببرند. در هر جای نیوزلند باشید، فاصله‌تان با ساحل بیش از 90 دقیقه رانندگی نخواهد بود. 
 بیش از 15٪ از خانواده‌های نیوزلند یک قایق شخصی دارند، در حالی که پیاده‌روی، کمپینگ و ماهیگیری، تفریحات و سرگرمی‌های ملی کاملاً محبوب هستند. نیوزلندی‌ها به پرش از ارتفاع، پرواز، غارنوردی، قایق‌سواری، رانندگی Offroad و تفریحِ غیرمعمول «zorb» (سر خوردن از تپه درکره پلاستیکی شفاف) هم می‌پردازند، ورزش‌هایی برای کسانی که دنبال چیزی بیشتر از آدرنالین هستند. چه علاقه‌مند ماجراجویی باشید، چه بخواهید از قدم‌زدن در کنار ساحل لذت ببرید، مطمئناً نیوزلند شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

تمیز، سبز، سالم

نیوزلند به عنوان پیشرفتهترین کشور در مسائل زیست‌محیطی در جهان شناخته می‌شود و تمرکز اصلی آن بر پایداری محیط زیست و حفظ وضعیت تمیز و سبز آن بوده است. سطح آلودگی ملی بسیار پایین‌تر از میانگین OECD است، در حالی که کیفیت آب به طور قابل‌توجهی بالاتر از حد متوسط است.
نیوزلند اغلب به عنوان یکی از سالم‌ترین کشورها در جهان شناخته می‌شود، به‌طوری که در یک بررسی اخیر بلومبرگ، در رده‌ی شانزدهم سالمترین کشور جهان و بیست‌و‌سومین کشور در فهرست مواد غذایی Oxfam، قرار گرفته است، معیاری که بیانگر بیشترین میزان عرضه‌ی مواد مغذی موجود است. در این بررسی، نیوزلند در بین برترینها از نظر کیفیت مواد غذایی قرار گرفت. با وجود محصولات تازه‌ی محلی فراوان، بهانه‌ای برای نخوردنِ غذای کافی در زمان اقامت در این کشور وجود ندارد. بخش کشاورزی، جنگلداری و تولید مواد غذایی با کیفیت مسئولیت 12 درصد تولید ناخالص داخلی را به عهده دارند.

کیفیت زندگی

چه کسی دلش نمی‌خواهد کنار آدم‌هایی شاد زندگی کند؟ نیوزلند با توجه به محیط زیست خوب، در بسیاری از اقدامات بهزیستی جهانی و کیفیت زندگی عملکرد خوبی دارد و شهرهای آن همواره در بین خوشبخت‌ترین‌های جهان نامگذاری می‌شوند. گفته شده که اوکلند در نظرسنجی اخیرِ مرکر، با توجه به فرهنگ و محیط، ثبات سیاسی، زیرساخت‌ها و سهولت در انجام تجارت، سومین کیفیت زندگی در جهان را کسب کرده و در نظرسنجی مشابه در رتبه‌ی دهم به عنوان پرمخاطب‌ترین شهر جهان قرار گرفته است. نیوزلند همچنین به عنوان دهمین کشور خوشحال در جهان در فهرست زندگیِ بهتر OECD در سال 2014 قرار گرفت.
 با توجه به نرخ بیکاری عالی 2/6 درصدی کشور و چشم انداز شغلی روشن برای فارغ‌التحصیلان، این وضعیت و چنین رتبه‌هایی جای تعجب ندارد. پیش‌بینی می‌شود که با اقتصادی در حال پیشرفت تا سال 2016 بیش از 100،000 شغل در زمینه‌هایی مانند ICT، تدریس و الکترونیک ایجاد شود. از این گذشته، نیوزلندی‌ها با حفظ تعادل مثبت بین کار و زندگی، رفتاری استثنایی دارند و 88٪ از مهاجران «سرعت آرام زندگی» در نیوزلند را یکی از جنبه‌های مورد علاقه‌شان برای زندگی در آنجا می‌نامند.

 

مقالات مرتبط

هزینه های زندگی دانشجویی در نیوزیلند

شهریه دانشگاه های نیوزیلند

 

برای تحصیل در نیوزیلند آماده شوید و از جستجوی دوره‌های تحصیلی این کشور شروع کنید.

اگر هنور ابهام و سوالی در مورد مهاجرت تحصیلی به نیوزیلند دارید با ما تماس بگیرید.
 


آنچه باید بدانید

سوء تفاهم های رایج در مورد نیوزلند

سوء تفاهم های رایج در مورد نیوزلند

در مورد هر کشور در افکار عمومی برداشت‌هایی وجود دارد که با حقیقت آن کشور متفاوت است. در این مقاله ما به همین سوء‌برداشت‌ها در مورد نیوزیلند می‌پردازیم.
مشاوره رایگان