نیوزیلند: از سری مقالات انتخاب کشور برای تحصیل - آنچه باید بدانید

سوء تفاهم های رایج در مورد نیوزلند

در مورد هر کشور در افکار عمومی برداشت‌هایی وجود دارد که با حقیقت آن کشور متفاوت است. در این مقاله ما به همین سوء‌برداشت‌ها در مورد نیوزیلند می‌پردازیم.


گردآورنده: جابر جعفریان
559
ذخیره سازی
1399/04/21

سوءبرداشتهای متداول در مورد استرالیا


نیوزلند با فاصله‌ی بسیار زیاد در جنوب‌غربی اقیانوس آرام واقع شده است، یک کشور باستانی جزیره‌ای با فرهنگی که به اندازه‌ی تاریخ آن غنی است. با‌این‌حال، تصور بیشتر مردم از این کشور، متأسفانه از عکس یک مرتع بی‌پایان که گوسفندان در آن پخش شده‌اند، فراتر نمی‌روند. با این تصور اشتباه، دانش واقعی از معنای «نیوزلندی بودن» به حاشیه رفته است.
جای تعجب نیست که نیوزلند با کیفیت زندگی بالا، دانشگاه‌های سطح بالا و مناظر فوق‌العاده، یک مقصد محبوب برای تحصیل در خارج از کشور باشد. اما قبل از رفتن به نیوزلند از آشنایی با حقیقت پشت پرده‌ی افسانه‌های متداولی که نیوزلند را احاطه کرده‌اند، اطمینان حاصل کنید.

گوسفند، گوسفند، گوسفند

درست است که تعداد زیادی گوسفند در نیوزلند وجود دارد، اما نه به اندازه‌ی کلیشه‌هایی که در این زمینه وجود دارد. شنیده‌ها حاکی از این هستند که 60 میلیون گوسفند به ازای سه میلیون نفر وجود دارد، درحالی‌که نسبت واقعی بیشتر شبیه 31.1 میلیون به 4.4 میلیون نفر است. در این صورت این نسبت بیانگر تقریباً 7 گوسفند برای هر شخص است. رقم اول شاید 30 سال پیش درست‌تر بوده باشد، جایی که در حدود 70.3 میلیون گوسفند به ازای 3.18 میلیون نفر وجود داشته است. عوامل توسعه مثل قیمت پشم، خشکسالی، شرایط کشاورزی سخت و رشد صنایعی مانند لبنیات و جنگلداری موجب کاهش تعداد گوسفندان در نیوزلند بوده و از سال 2007 تا 2012 ، میزان گوسفندان در نیوزلند تقریباً هفت میلیون رأس کاهش یافته است.
نیوزلند کشوری توسعه‌یافته با شهرهای پررونق و مشاغل خوب است. فکر می‌کنید اگر همه‌ی 7 گوسفند اختصاص‌داده‌‌‌شده‌ی خود را برای کار روزانه به کار می‌گرفتند، چنین چیزی ممکن بود؟

نیوزلند همان استرالیاست؟

دوری نیوزلند و استرالیا از سایر نقاط جهان باعث شده که از این مجموعه با عنوان «زیرین» یاد شود. این دو کشور گیاهان و جانوران و میراث بومی ‌خاص خود را دارند. هر دو کشور عضو مشترک‌المنافع انگلیس هستند و شباهت‌هایی بین فرهنگ و لهجه‌ این دو کشور وجود دارد، اما ارزهای مختلف، قوانین، دولت‌ها و تاریخ‌های متفاوتی دارند.
نیوزلند زمانی توسط ایالت استرالیایی نیو ساوت ولز اداره می‌شد و در فدراسیون 1901 عنوان یکی از ایالت‌های استرالیا به آن پیشنهاد شد. دولت نیوزلند این پیشنهاد را نپذیرفت و اکنون هیچ ارتباط برجسته‌ای با استرالیا، جز به واسطه‌ی منافع مشترک یا از طریق روابط اقتصادی، ندارد.

زندگی بومی شهرستانی

شاید چشم‌اندازهای نیوزلند موجب جلب توجه جهانیان در ارباب حلقه‌ها بوده باشند، اما مناظر خیره‌کننده‌ی نیوزلند تقریباً در سراسر کشور به چشم می‌خورد. نیوزلند به عنوان یک کشور نسبتاً کوچک مجموعه‌ی چشمگیری از محیط‌های مختلف طبیعی است: یخچال‌های طبیعی، کوه‌های برفی مناسب برای اسکی، سواحل و مسیرهای پیاده‌روی. 72٪ از 4.5 میلیون ساکن نیوزلند در 16 منطقه‌ی اصلی شهری ساخته‌شده در کشور زندگی می‌کنند که 53٪ از این جمعیت در اوکلند، کرایست‌چرچ، ولینگتون یا همیلتون زندگی می‌کنند. به‌این‌ترتیب زندگی شهری چیزی است که بیشتر مردم نیوزلند از آن لذت می‌برند و اوکلند به عنوان چهارمین شهر مناسب برای زندگی در جهان، در بررسی کیفیت زندگی Mercer در سال 2010 معرفی شد.
نیوزلند از طریق صنعت گردشگری تپه‌های افسانه‌ای خود را به نمایش می‌گذارد و تورهایی با مضمون ارباب حلقه‌ها را ارائه می‌دهد که مکان‌های فیلمبرداری روستایی است.

.حالا که در مورد نیوزلند بیشتر می‌دانید، جستجوی دوره‌های تحصیلی این کشور را شروع کنید.

اگر هنوز در مورد تحصیل در نیوزیلند سوءبرداشتی در ذهنتان است، با ما تماس بگیرید.
 


آنچه باید بدانید

مزایای تحصیل در نیوزیلند

مزایای تحصیل در نیوزیلند

نیوزیلند با داشتن دانشگاه‌های با کیفیت و منابع طبیعی سرشار یکی از محبوب‌ترین کشورهای مقصد دانشجویان بین‌المللی است. در این مقاله ما به دلایلی که شما را متقاعد می‌کند که باید در نیوزیلند تحصیل کنید می‌پردازیم.
مشاوره رایگان