نیوزیلند: از سری مقالات زندگی کاری پس از تحصیل

برنامه کمک به دانشجویان در یافتن کار پس از تحصیل در نیوزیلند

پس از اتمام تحصیل، برای ماندن در نیوزیلند و دریافت ویزا نیاز به شغل دارید. و به تنهایی قادر به یافتن تمام فرصت‌های شغلی موجود نیستید. نیوزیلند برای حل این مشکل برنامه‌ای برای کمک به فارغ‌التحصیلان راه‌اندازی کرده است.


گردآورنده: جابر جعفریان
37
ذخیره سازی
1399/04/23

کمک به پیدا کردن شغل در نیوزیلند

نیوزلند به تازگی دوره‌ای برای کمک به دانشجویان بین‌المللی در یافتن شغل راه‌اندازی کرده است. 
این دوره که توسط خدمات منطقه‌ای آکلند (ARMS) راه‌اندازی شده، مثل پلی بین تحصیلات عالی و مشاغل موجود برای فارغ‌التحصیلان در یک کشور جدید عمل می‌کند. در بسیاری از کشورها که مقاصد محبوب تحصیلی هستند، فارغ‌التحصیلانی که در آرزوی ادامه‌ی زندگی در آن کشور هستند، معمولاً هنگام درخواست ویزای جدید باید معیارهای خاصی داشته باشند. یکی از این معیارها داشتن شغلی است که با استانداردهای ویژه‌ای، مثلاً در مورد دستمزد، مطابقت داشته باشد. 
این دوره از 7 واحد در جلسات سه‌ساعته شکل گرفته است. تمرکز اصلی این جلسات بر اطلاعات خاص بازار کار نیوزلند، در کنار مهارت‌هایی کلیدی مثل مهارت‌های ارتباطی است، که در تمام کشورها کاربردی هستند. 
در ادامه به نکات مفیدی در جستجوی کار در کشورهای مختلف می‌پردازیم.

بر نقاط قوت خود به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی تکیه کنید.

اگر یک دانشجوی بین‌المللی هستید، شاید زبان‌ اول‌تان چیزی جز انگلیسی باشد. این ویژگی برجسته‌ای است که می‌توانید به آن ببالید و شاید خودتان لزوماً از آن اطلاع نداشته باشید. اگر دنبال اولین شغل‌ در مسیر حرفه‌ای‌تان هستید، مشاغلی را در نظر بگیرید که به مهارت‌های ترجمه نیاز دارند. شاید این شغلی نباشد که همیشه دنبالش بوده‌اید، اما راه خیلی خوبی برای شروع کار در یک صنعت یا شرکت است؛ ارتباط برقرار کنید و بیاموزید. 

دیگران چه کاری انجام می‌دهند؟

با دیگر دانشجویان بین‌المللی صحبت کنید و سعی کنید بفهمید که آنها برای بالا برد شانس‌شان در یافتن شغل چه کارهایی انجام می‌دهند. ما همیشه توصیه می‌کنیم که با کسانی از کشورهای مختلف دوست شوید (به جای چسبیدن به آدم‌هایی از کشور خودتان)، چون داشتن رابطه با دانشجویان بین‌المللی دیگر می‌تواند مفید واقع شود، مخصوصاً در چنیی موقعیت‌هایی که ممکن است دانشجویان بومی چشم‌اندازها و برنامه‌هایی شبیه شما نداشته باشند. 

سبک روزمه‌تان را دست‌کم نگیرید.

شاید مطلب چندان مهمی به نظر نرسد، اما آنچه که در رزومه یا نامه‌ی درخواست‌تان در یک کشور خاص می‌آید، ممکن است با چیزی که در کشوری دیگر به صورت عمومی پذیرفته‌شده است، فرق داشته باشد. این تفاوت می‌تواند چیزهای کوچکی مثل یک عکس، یا اطلاعات شخصی باشد. تأکید بر برخی از وجوه رزومه می‌تواند در هر کشور نسبت به دیگری فرق داشته باشد. از کسی، یک دوست یا یکی از کارکنان دانشگاه، بخواهید که نگاهی به رزومه‌تان بیندازد و نکاتی پیشنهاد کند. 

درخواست خود را از قبل با اتحادیه‌ی دانشجویان مطرح کنید.

اتحادیه‌ی دانشجویی دانشگاه‌تان (یا به صورت دقیق‌تر: دپارتمان اشتغال) روابطی دارد که شما به آنها دسترسی ندارید. قدرت این اتحادیه‌ها را در پیدا کردن یک شماره‌ی تلفن یا آدرس ایمیل، که می‌تواند موجب دست یافتن به مشاغل مهم پس از فارغ‌التحصیلی شود، دست‌کم نگیرید. به یاد داشته باشید که دانشگاه شما شاهد صدها و هزاران دانشجوی فارغ‌التحصیل بوده است، شما اولین فارغ‌التحصیل دانشگاه نیستید؛ پس نگران نباشید. ممکن است دانشگاه‌تان در سال گذشته در یافتن شغل به یک دانشجوی بین‌المللی کمک کرده باشد و حالا آن دانشجوی فارغ‌التحصیل در موقعیتی قرار دارد که می‌تواند بر فرایند استخدام نیروهای جدید تأثیر بگذارد. 
 

برای تحصیل در نیوزیلند، دوره تحصیلی مورد نظر خود را در صفحه جامع دوره‌های تحصیلی نیوزیلند بیابید.

در هر نقطه از مهاجرت تحصیلی خود هستید با ما تماس بگیرید. مشاورین ما آماده پاسخ‌گویی به سوالات و ابهامات شما هستند.


آنچه باید بدانید

آینده کاری فارغ التحصیلان نیوزیلند

آینده کاری فارغ التحصیلان نیوزیلند

تحصیل بدون امید به آینده کاری معمولاً خسته کننده به‌نظر می‌رسد. در این مقاله ما به آینده کاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های نیوزیلند می‌پردازیم که فارغ‌التحصیلان نیوزیلند چه آینده کاری در انتظار است.
مشاوره رایگان