نیوزیلند: از سری مقالات هزینه و بورسیه تحصیلی

هزینه های زندگی دانشجویی در نیوزیلند

نیوزیلند به نسبت کشوری ارزان برای زندگی دانشجویی است که کمتر به آن پرداخته شده است. در این مقاله با بررسی هزینه‌های روزانه و معمول زندگی در نیوزیلند به مدیریت مالی زندگی شما در نیوزیلند کمک می‌کنیم.


گردآورنده: جابر جعفریان
347
ذخیره سازی
1399/04/17

هزینه های زندگی دانشجویی در نیوزیلند

 

در مورد یکی از وجوه مهم نیوزلند، کشوری که به خاطر چشم‌اندازهای شگفت‌انگیزش مشهور است، صحبت زیادی به میان نیامده است، و آن هم هزینه‌های نسبتاً پایین زندگی در این کشور است. با راهنمای ما در مورد هزینه‌های اولیه‌ی زندگی حین تحصیل در نیوزلند خواهید توانست به سادگی منابع مالی‌تان را سامان‌دهی کنید تا هم از زندگی دانشجویی لذت ببرید و هم پول کافی برای تجربه‌کردنِ یکی از هیجان‌انگیزترین و محبوب‌ترین ورزش‌های نیوزلند ذخیره کنید. 

اقامت

بیشتر دانشگاه‌های نیوزلند گزینه‌ی زندگی در محوطه‌ی دانشگاه را در خوابگاه‌های دانشجویی ارائه می‌کنند، که معمولاً در فاصله‌ای کوتاه از محل دانشگاه واقع شده‌اند. اجاره‌ی این خوابگاه‌ها وعده‌های غذایی را هم پوشش می‌دهد و اتاق‌ها یا تک‌نفره هستند و یا بین دو نفر به صورت اشتراکی مورد استفاده قرار می‌گیرند و در تمام این خوابگاه‌ها رختشویخانه‌، اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری مشترک وجود دارد. 
اقامت در خوابگاه‌های دانشگاه به خاطر سبک زندگی مطبوعی که در آنها جاری است، گران‌ترین گزینه برای دانشجویان به حساب می‌آید. دانشگاه آکلند اقامت‌های 38 هفته‌ای، 42 هفته‌ای و 52 هفته‌ای را در خوابگاه‌های دانشجویی با اجاره‌ی 8944.40 دلار نیوزلند برای یک اتاق تک‌نفره‌ی استاندارد برای 38 هفته و یک اتاق 3 تا 4 نفره‌ی مشترک آپارتمانی را با اجاره‌ی 10010 دلار نیوزلند در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. هزینه‌ها با توجه به دانشگاه و شهر مورد نظر در نوسان هستند، اما به صورت میانگین زندگی در خوابگاه‌های دانشجویی هزینه‌ای حدود 200 تا 300 دلار نیوزلند در هفته برای دانشجویان در بر خواهد داشت. 
شما می‌توانید گزینه‌ی اقامت در خانه‌های میزبانان بومی را هم انتخاب کنید، که به این معناست که در طول دوران تحصیل به عنوان مهمان در خانه‌ی یک خانواده‌ی نیوزلندی زندگی خواهید کرد. در این حالت معمولاً وعده‌های غذایی در اختیارتان قرار می‌گیرد و هزینه‌های تسهیلات مورد نیاز زندگی در اجاره‌ی اتاق لحاظ می‌شوند. هزینه‌ی این شکل از اقامت به صورت میانگین هفته‌ای حدود 180 تا 240 دلار نیوزلند است.
اجاره‌کردنِ یک آپارتمان یا یک اتاق در خانه‌ی مشترک احتمالآً ارزان‌ترین گزینه پیش روی‌تان خواهد بود، اما هزینه‌های گاز و برق بین همخانه‌ای‌ها تقسیم می‌شود و بر مبلغ اجاره افزوده می‌شود. هنگام نقل مکان به این خانه‌ها باید مبلغی معادل اجاره‌ی 2 تا 4 هفته را نزد صاحب‌خانه به ودیعه بگذارید. این مبلغ هنگام تخلیه‌ی خانه به شما عودت داده می‌شود. اجاره‌ی هفتگی این گزینه‌ی اقامتی با توجه به اندازه‌ی خانه‌ی و محله‌ی مورد نظر بین 120 تا 230 دلار نیوزلند است. 

هزینه‌های زندگی

هزینه‌ی برخی از اقلام غیرقابل‌اجتناب به شرح زیر است:

اینترنت 8 مگابایت ماهانه 59 دلار نیوزلند
تسهیلات مورد نیاز، مثل آب، برق، گاز و... (که در هزینه‌ی اجاره‌ی ماهانه نیامده است) ماهانه 156 دلار نیوزلند
هزینه‌ی یک دقیقه تماس با خطوط تلفن همراه اعتباری، بدون تخفیف و بسته‌های ویژه 0.60 دلار نیوزلند
هزینه‌ی تاکسی درون‌شهری به ازای هر کیلومتر 2 تا 3 دلار نیوزلند

رفت و آمد

تمام شهرهای بزرگ نیوزلند از سیستم حمل‌و‌نقل عمومی در سطوح مختلف برخوردارند. و همه از پس پرداخت هزینه‌ی بخش اعظم این سیستم برمی‌آیند. اولین حالت حمل‌و‌نقل عمومی اتوبوس است، اما قطارهایی هم هستند که بین شهرها در حرکت‌اند، و قایق‌هایی که می‌توانند شما را به سراسر جزیره ببرند. هزینه‌ی سفر با توجه به تعداد مناطقی که از آنها عبور کرده‌اید محاسبه می‌شود. تخفیف‌های دانشجویی هم در دسترس هستند؛ بنابراین حتماً برای دریافت کارت شناسایی مربوطه اقدام کنید. 

بلیط تک‌نفره به طور میانگین برای هر منطقه 1.50 تا 3.00 دلار نیوزلند
خط آهن، مرکز شهر و مسیرهای درون‌منطقه‌ای با تخفیف‌های دانشجویی رایگان
کارت تردد دیسکاوری برای سفرهای نامحدود یک روزهفته 16 دلار نیوزلند
بلیط رفت و برگشت ایرباس برای بزرگسالان 28 دلار نیوزلند

غذا

نیوزلند مجموعه‌ای از سوپرمارکت‌هایی دارد که به شما این مکان را می‌دهد که در همه جا به راحتی به اجناسی باکیفیت به قیمت‌های تقریباً پایه دست پیدا کنید. 

شیر پرچرب دو لیتری 4.40 دلار نیوزلند
هر قرص نان سفید ساندویچی 700 گرمی 2.99 دلار نیوزلند
فیله‌ی سینه‌ی مرغ 400 گرمی 26.99 دلار نیوزلند
اسپاگتی 500 گرمی 2.29 دلار نیوزلند
کوکاکولا 1.5 لیتری 3.40 دلار نیوزلند
برنج سفید 500 گرمی 1.59 دلار نیوزلند
تخم‌مرغ، قیمت آزاد، بسته‌های 12 تایی 6.59 دلار نیوزلند
روغن زیتون 500 میلی‌لیتری 8.39 دلار نیوزلند
بیگ‌ مک مک‌دونالد 5.00 دلار نیوزلند

سایر هزینه‌ها

تمام سرگرمی‌های نیوزلند مثل بانجی جامپینگ و دوچرخه‌سواری در کوهستان نیستند. با وجود انبوه دانشجویانی که در شهر پرسه می‌زنند، احتمالاً به آسانی می‌توانید از سرگرمی‌های مقرون‌به‌صرفه لذت ببرید. 

یک پیمانه آبجو در نوشگاهی در همسایگی 8 دلار نیوزلند
کاپوچینو 4.30 دلار نیوزلند
یک بطری آب 330 میلی‌لیتری 3 دلار نیوزلند
غذا خوردن در بیرون از خانه در رستوران‌های متوسط (پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر) 40 دلار نیوزلند
یک بطری شراب میان‌رده 6 تا 9 دلار نیوزلند
بلیت سینما بدون تخفیف دانشجویی 12.50 دلار نیوزلند

 

لینک‌های کاربردی

اجاره خانه دانشجویی در نیوزیلند

اقامت در نیوزیلند


حالا که تصویری از هزینه‌های زندگی دانشجویی در نیوزلند در ذهن‌تان شکل گرفته، چرا جستجو دوره‌های تحصیلی در نیوزلند و برنامه‌ریزی برای این ماجراجویی را شروع نمی‌کنید؟
اگرسوال و ابهامی درمورد تحصیل در نیوزیلند دارید با ما تماس بگیرید.


آنچه باید بدانید

شهریه دانشگاه های نیوزیلند

شهریه دانشگاه های نیوزیلند

معمولاً یکی از مشخصاتی که در انتخاب دانشگاه نقش پر رنگی دارد، شهریه دانشگاه مقصد است. ما در این مقاله شهریه دانشگاه‌های نیوزیلند را بررسی کرده‌ایم.
بورسیه های تحصیلی نیوزیلند

بورسیه های تحصیلی نیوزیلند

نیوزیلند با اینکه کشور گرانی به نظر می‌رسد اما نباید نگران بود. چون دانشگاه‌های این کشور برای جذب دانشجویان بین‌المللی بورسیه‌های تحصیلی متفاوتی در نظر گرفته‌اند. در این مقاله با تعدادی ازین بورسیه‌ها آشنا می‌شوید.
مشاوره رایگان