نیوزیلند: از سری مقالات هزینه و بورسیه تحصیلی - آنچه باید بدانید

بورسیه های تحصیلی نیوزیلند

نیوزیلند با اینکه کشور گرانی به نظر می‌رسد اما نباید نگران بود. چون دانشگاه‌های این کشور برای جذب دانشجویان بین‌المللی بورسیه‌های تحصیلی متفاوتی در نظر گرفته‌اند. در این مقاله با تعدادی ازین بورسیه‌ها آشنا می‌شوید.


گردآورنده: جابر جعفریان
86
ذخیره سازی
1399/04/19

بورسیه های تحصیلی دانشگاه های نیوزیلند


فقط یک نگاه به تپه‌های سبز و خیره‌کننده‌ی نیوزیلند و فرهنگ دانشگاهی زنده و پویای آن کافی است تا بفهمیم که چرا تحصیلات عالی در این کشور در شمار 5 محصول عمده‌ی صادراتی این کشور است. اما با اینکه نیوزیلند محبوب و مشهور است، هزینه‌های تحصیل و زندگی برای دانشجویان بین‌المللی بالاست و می‌تواند دست یافتن به رؤیای تحصیل در خارج از کشور را برای این دسته از دانشجویان دشوار کند. البته لازم نیست نگران شوید؛ در نیوزیلند کمک‌هزینه‌های تحصیلی بسیاری در دسترس دانشجویان بین‌المللی قرار دارد تا بتوانند تحصیلات خود را شروع کنند. در این مطلب در مورد 3 کمک‌هزینه‌ی اصلی که می‌توانید بر اساس آنها برنامه‌ریزی خود را شروع کنید صحبت می‌کنیم. 

سرمایه‌گذاران کمک‌هزینه‌های تحصیلی

دولت

دولت نیوزیلند منابع مالی لازم برای چند کمک‌هزینه‌ی تحصیلی را تأمین می‌کند و دانشجویان برای دریافت آنها معمولاً باید از طریق دانشگاه میزبان خود اقدام کنند. کمک‌هزینه‌ها به طور معمول یا بر اساس کشور مبدأ، و یا بر اساس رشته‌های خاص به دانشجویان تعلق می‌گیرند، و گاهی نیز داشتنِ شرایط مورد نیاز، از جمله شخصیت علمی دانشجو، زمینه‌های علاقه‌مندی یا برنامه‌ی بلندمدت شغلی ضروری است. وب‌سایت وزارت آموزش نیوزیلند یک موتور جستجوی کمک‌هزینه‌ دارد که می‌توانید از طریق آن از جزئیات هر کمک‌هزینه، معیارهای مورد نظر، میزانِ کمک‌هزینه و نکات راهنما برای درخواست آنها مطلع شوید. 

دانشگاه میزبان

اغلب گزینه‌های کمک‌هزینه‌ی تحصیلی در نیوزیلند از مجرای یک دانشگاه خاص ارائه می‌شوند که از طریق وب‌سایت این دانشگاه‌ها قابل‌‌دسترسی هستند. دانشگاه میزبان شما باید اولین ایستگاه‌تان در جستجوی کمک‌هزینه‌ی تحصیلی باشد، چون کمک‌هزینه‌های مورد نیاز دانشگاه‌ها منحصراً با توجه به دوره‌های تحصیلی و نیازهای دانشجویان هر دانشگاه طراحی شده‌اند. هر سال هزاران دانشجوی بین‌المللی به نیوزیلند می‌آیند، و دانشگاه میزبان شما برای پاسخگویی به نیازهای این دسته از دانشجویان کاملاً مهیا خواهد بود. 

منابع مالی غیردولتی

دسترسی به کمک‌هزینه‌ها و جوایز شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران غیردولتی اغلب دشوارتر هستند، اما در برخی موارد چنین منابعی وجود دارند. هر نوع کمک‌هزینه‌ی تحصیلی از جانب یک شرکت یا سازمان همیشه در وب‌سایت‌شان مورد اشاره قرار می‌گیرد، و اغلب در اختیار دانشجویانی که رشته‌شان با زمینه‌ی کاری این شرکت‌ها و سازمان‌ها مرتبط است قرار می‌گیرند. فهرستی از منابع مالی و کمک‌هزینه‌های تحصیلیِ موجود، از جمله کمک‌هزینه‌های دانشگاه‌های نیوزیلند و دولت نیوزیلند در وب‌سایت CareersNZ وجود دارد، یا می‌توانید بر اساس رشته‌ی خود در مورد شرکت‌ها به صورت مستقل جستجو کنید و پیگیر اخبار آنها باشید. 
اگر نتوانستید از طریق دانشگاه میزبان خود به کمک‌هزینه‌ی تحصیلی دست پیدا کنید و منابع دیگری هم پیدا نکردید، می‌توانید از پایگاه داده‌های کمک‌هزینه‌های تحصیلی تحت عنوان BreakOut استفاده کنید، که دانشجویان را در زمینه‌ی یافتن کمک‌هزینه‌های تحصیلی راهنمایی می‌کند.

همچنین می‌توانید از پایگاه داده‌ی بورسیه‌های دانشگاه‌های سایت ما نیز استفاده کنید.

کمک‌هزینه‌های تحصیلی

کمک‌هزینه‌ی تحصیلی دانشگاه بین‌المللی کانتربری برای سال اول تحصیل
دانشجویان بین‌المللی موفق که در آستانه‌ی شروع سال اول دوره‌ی کارشناسی در دانشگاه کانتربری هستند می‌توانند برای دریافت این کمک‌هزینه درخواست بدهند. متقاضیان برای احراز شرایط دریافت این کمک‌هزینه باید تا اول سپتامبر سال قبل از شروع دوره‌ی تحصیل‌شان درخواست خود را برای تحصیل در دانشگاه کانتربری به ثبت برسانند. تاریخ ثبت‌نام می‌تواند هر سال تغییر کند، اما، برای مثال، پایان مهلت ثبت‌نام در سال 2014 اول سپتامبر بوده است. 
وقتی برای کمک‌هزینه‌ای درخواست می‌دهید، یا باید در حال تحصیل در دوره‌ی پیش‌دانشگاهی، یا مشغول تحصیل در دبیرستان و یا در شرف پایان تحصیل در دوره‌های پایه در نیوزیلند باشید. به این منظور باید فرم درخواست را دانلود کنید و پس از تکمیل‌کردن آن را مستقیماً در وب‌سایت دانشگاه کانتربری به ثبت برسانید. فرم‌های ثبت‌نام تقریباً 8 هفته قبل از پایان مهلت ثبت‌نام قابل دسترسی خواهند بود. 
این کمک‌هزینه حداکثر تا یک سال تحصیل را پوشش می‌دهد و ارزش آن حدود 10.000 دلار نیوزیلند (8.704 دلار آمریکا)، 15.000 دلار نیوزیلند (13.056 دلار آمریکا) یا 20.000 دلار نیوزیلند (17.408 دلار آمریکا) خواهد بود. هر سال تا 25 کمک‌هزینه‌ی تحصیلی به دانشجویان تعلق می‌گیرد. 
انتخاب دانشجویان برای این کمک‌هزینه بسیار رقابتی است، و دانشجویان باید سطح بالایی از دستاوردهای آکادمیک، مدارک محکمی دال بر مهارت‌های رهبری، مشارکت در فعالیت‌های تحصیلی، فعالیت‌های اجتماعی یا فرهنگی، و مدارک مربوط به اطلاعات و دانش بین‌المللی را به نمایش بگذارند. برای مثال این کار می‌تواند با ارائه‌ی مدارکی مربوط به سفر یا مشارکت در فعالیت‌هایی خارج از کشور مبدأ دانشجو محقق شود. 

کمک‌هزینه‌ی تحصیلی AESEAN (انجمن ملل آسیای جنوب شرقی) نیوزیلند

این کمک‌هزینه که توسط دولت نیوزیلند پایه‌گذاری شده، اقدامی بین‌المللی برای پشتیبانی مالی از تحصیلات دانشجویان بین‌المللی آسیای شرقی در دوره‌ی تحصیلات تکمیلی است که قصد دارند از دانش اندوخته‌شده در دوره‌ی تحصیل‌شان برای بهبود‌بخشیدن به روند توسعه در کشور مبدأ خود بهره بگیرند. اقدام برای استفاده از این کمک‌هزینه به دانشجویان اهل مالزی، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام توصیه می‌شود.
رشته‌های واجد شرایط دریافت این کمک‌هزینه در مورد کشورهای مختلف فرق دارد. با کلیک روی کشور خود در این صفحه اطلاعاتش را کسب می‌کنید. برای مثال دانشجویان مالزیایی که به تحصیل در رشته‌ی توسعه‌ی کشاورزی، مدیریت بحران یا مدیریت بخش خصوصی مشغول‌اند، واجد شرایط دریافت این کمک‌هزینه هستند، اما دانشجویان سنگاپوری باید در حال تحصیل در رشته‌های یکپارچه‌سازی منطقه‌ای و توسعه‌ی پایدار باشند. تاریخ‌های پایان مهلت‌ ثبت‌نام، دانشگاه‌های مربوطه و روند خاص درخواست این کمک‌هزینه هم با توجه به کشور مبدأ تفاوت خواهند داشت. 
تمام دانشجویان باید یک مدرک کارشناسی مرتبط با دوره‌ی تحصیلات تکمیلی که در نیوزیلند مشغول تحصیل در آن خواهند شد، به علاوه‌ی مجموع نمرات 6.5 آزمون آیلتس (که نمره‌ی هیچ یک از بخش‌های آزمون پایین‌تر از 6 نباشد) داشته باشند، و شرایط مورد نظر مؤسسه‌ی میزبان خود را نیز برآورده کنند. 
این کمک‌هزینه‌ی تحصیلی ممکن است از یک تا چهار سال تمام هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های سفر، بیمه‌ی سلامت و پشتیبانی آکادمیک را، در کنار هزینه‌های زندگی و استقرار در نیوزیلند پوشش بدهد. میزان دقیق این کمک‌هزینه به شرایط خود دانشجو بستگی خواهد داشت.
در صورتی که روش دیگری در نظر گرفته نشود، شما باید درخواست خود را هنگام ثبت‌نام برای دوره‌ی تحصیلی مستقیماً به دانشگاه میزبان خود ارائه کنید. باید بر اساس روند تعیین‌شده برای دانشجویان بین‌المللی پیش بروید، و در بیانیه‌ی شخصی‌تان ذکر کنید که قصد استفاده از کمک‌هزینه‌ی تحصیلی را دارید. به محض اینکه پذیرش‌تان در دوره‌ی مورد نظر قطعی شد، باید فرم درخواست کمک‌هزینه‌ی تحصیلی نیوزیلند را دانلود کنید و آن را پس از تکمیل‌کردن (به همراه مدارک و شواهد پشتیبان ادعا‌های‌تان) به اداره‌ی ویژه‌ی کشور خود در دانشگاه میزبان ارسال کنید. 

کمک‌هزینه‌ی توسعه‌ی نیوزیلند NZDS

این کمک‌هزینه که مختص دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی، کارشناسی ارشد و دکترا از برخی کشورهای در حال توسعه است، در پی کمک به دانشجویان در کسب دانش و مهارت‌های مورد نیاز برای کمک به توسعه‌ی کشور مبدأ خودشان است. دانشجویان باید طی درخواست‌شان زمینه‌ی مشخصی را که قصد دارند از طریق آن در توسعه‌ی کشور خود مشارکت داشته باشند ذکر کنند، و شکل بهره‌برداری از دانش و مهارت کسب‌شده در دوران تحصیل در نیوزیلند را هم باید در این فرم قید کنند. دانشجو پس از پایان تحصیلات باید به کشور خود برگردد و حداقل دو سال در آنجا بماند تا کار مورد نظر را به انجام برساند. 
روند خاص پذیرش درخواست، مهلت ثبت‌نام، دانشگاه‌های دخیل در این برنامه و شرایط مورد نیاز دریافت این کمک‌هزینه برای کشورهای مختلف فرق دارد. برای دریافت اطلاعات مورد نیاز در این زمینه می‌توانید به این وب‌سایت مراجعه کنید. البته دانشجویان متقاضی این کمک‌هزینه نباید در حال تحصیل در رشته‌ای باشند که کمک‌هزینه را برایش درخواست می‌کنند و نباید مدرک همان مقطعی را که برایش کمک‌هزینه درخواست کرده‌اند در اختیار داشته باشند. برای مثال، دانشجویی از آفریقا که در دانشگاه آکلند مشغول تحصیل در دوره‌ی کارشناسی ارشد انرژی است، صرف نظر از رشته‌ی تحصیلی، نباید مدرک کارشناسی ارشد دیگری داشته باشد. تمام دانشجویان باید مدرک مجموع نمرات 6.5 در آزمون آیلتس (نمره‌ی هیچ بخشی کمتر از 6 نباشد) را به دانشگاه ارائه کنند. 
باز هم تکرار می‌کنیم که باید از طریق دانشگاه میزبان خود برای این کمک‌هزینه‌ها درخواست بدهید. باید فرم درخواست کمک‌هزینه‌های نیوزیلند را دانلود کنید و آن را به همراه فرم درخواست پذیرش به دانشگاه مورد نظرتان ارائه دهید. اگر دانشگاه میزبان با درخواست پذیرش‌تان موافقت کند، فرم درخواست کمک‌هزینه‌تان را برای دولت نیوزیلند ارسال خواهند کرد. اگر کاندید دریافت کمک‌هزینه‌ی درخواستی‌تان شوید، باید در یک مصاحبه هم شرکت کنید. معمولاً نتیجه‌ی نهایی در اکتبر-نوامبر سال قبل از شروع دوره‌ی تحصیلی‌تان مشخص می‌شود.
اگر هم‌اکنون در یکی از دانشگاه‌های نیوزیلند پذیرفته شده‌اید اما دوره‌ی تحصیلی‌تان هنوز شروع نشده، می‌توانید فرم درخواست‌تان را همراه با نامه‌ی پذیرش در دانشگاه میزبان به اداره‌ی ملی مستقر در کشور خودتان ارسال کنید. 

مقالات مرتبط:

هزینه های زندگی دانشجویی در نیوزیلند

شهریه‌ دانشگاه‌های نیوزیلند

اگر به تحصیل در نیوزیلند علاقه‌مند شده‌اید، می‌توانید از صفحه‌ی دوره‌های تحصیلی نیوزیلند دوره مورد علاقه خود را پیدا کنید.

در صورتی که سوال یا ابهامی در مورد مهاجرت تحصیلی دارید، با ما تماس بگیرید.


آنچه باید بدانید

شهریه دانشگاه های نیوزیلند

شهریه دانشگاه های نیوزیلند

معمولاً یکی از مشخصاتی که در انتخاب دانشگاه نقش پر رنگی دارد، شهریه دانشگاه مقصد است. ما در این مقاله شهریه دانشگاه‌های نیوزیلند را بررسی کرده‌ایم.
هزینه های زندگی دانشجویی در نیوزیلند

هزینه های زندگی دانشجویی در نیوزیلند

نیوزیلند به نسبت کشوری ارزان برای زندگی دانشجویی است که کمتر به آن پرداخته شده است. در این مقاله با بررسی هزینه‌های روزانه و معمول زندگی در نیوزیلند به مدیریت مالی زندگی شما در نیوزیلند کمک می‌کنیم.
مشاوره رایگان