کره ی جنوبی: از سری مقالات انتخاب کشور برای تحصیل

ساختار آموزش عالی در کره ی جنوبی به زبان ساده

در مورد ساختار نظام آموزش عالی کره‌ی جنوبی اطلاعات کافی ندارید؟ در این مطلب به بیان نکاتی در این مورد پرداخته‌ایم.


گردآورنده: علی رضا رضایی کلات
536
ذخیره سازی
1399/06/04

ساختار آموزش عالی در کره‌ ی جنوبی به زبان ساده

مؤسسات آموزش عالی کره‌ی جنوبی با ارئه‌ی بیش از 1.100 دوره‌ی تحصیلی به زبان انگلیسی بر فراهم آوردنِ فرصتی برای تحصیلات جهانی برای دانشجویان بین‌المللی متمرکز هستند. دولت کره‌ی جنوبی مثل ژاپن و چین عزم جدی خود را در تبدیل کردنِ کشور به جایی که پذیرای دانشجویان بین‌المللی است به نمایش گذاشته است. اگر در فکر ادامه‌ی تحصیلی در خارج از کشور در کره‌ی جنوبی هستید، الآن زمان مناسبی برای انجام این کار است. در این مطلب هر آنچه را که باید در مورد نظام آموزش عالی در کره‌ی جنوبی بدانید بیان خواهیم کرد. 

نکاتی مختصر در مورد نظام آموزش عالی در کره‌ی جنوبی

•    در کره‌ی جنوبی بیش از 370 مؤسسه‌ی آموزش عالی وجود دارد.
•    نرخ سواد در بین بزرگسالان در کرهی جنوبی 97% است.
•    به خاطر تأکیدی که دولت و خانواده‌ها بر تحصیل کودکان دارند، بیش از 99% از کودکان در سن تحصیل در مدارس حضور پیدا می‌کنند. 
•    دوره‌های کارشناسی معمولاً چهار سال طول می‌کشند، اما طول دوره‌های پزشکی، دندانپزشکی و طب شرقی شش سال است.

انواع دانشگاه‌های کره‌ی جنوبی

در کره‌ی جنوبی دو نوع مؤسسه‌ی آموزش عالی وجود دارد:
1. دانشگاه‌های خصوصی
2. دانشگاه‌های ملی و عمومی

1. دانشگاه‌های خصوصی

این دانشگاه‌ها توسط مؤسسات آموزش عالی اداره می‌شوند. گاهی شهریه‌های این دانشگاه‌ها بالاتر هستند، بنابراین همیشه جستجو در این مورد می‌تواند مفید واقع شود. دانشگاه‌های خصوصی محبوب و معروف از این قرار هستند: دانشگاه یونسی، دانشگاه کره، دانشگاه زنان اوها و دانشگاه علوم و فناوری پوهانگ. 

2. دانشگاه‌های ملی و عمومی

این مؤسسات توسط ادارات محلی یا دولت ملی کره‌ی جنوبی اداره می‌شوند و معمولاً ارزان‌تر از دانشگاه‌های خصوصی هستند. دانشگاه‌های پرطرفدار عمومی و ملی از این قرارند: دانشگاه ملی سئول، KAIST، دانشگاه ملی پوسان و دانشگاه علوم و فناوری کره. 
به علت تنوع دانشگاه‌ها در کره‌ی جنوبی، بسیاری از مؤسسات خصوصی، عمومی و ملی را می‌توان از نظر بزرگی و دوره‌های تحصیلی با هم مقایسه کرد و دانشجویان می‌توانند به جستجوی مؤسسه‌ای برآیند که متناسب با نیازهای‌شان باشد.

اگر علاقه‌مند تحصیل در کره‌ی جنوبی هستید، با جستجو در پایگاه داده‌های آرمان من دوره‌ی تحصیلی مناسب خود را بیابید.

برای اطلاع از شرایط دریافت پذیرش دانشگاه، اخذ ویزای تحصیلی و شرایط ویزای کار پس از تحصیل در کره‌ی جنوبی با شماره‌گیری 02141276 از مشاوره‌ی رایگان آرمان من بهره‌مند شوید.


آنچه باید بدانید

مزایای تحصیل در کره ی جنوبی

مزایای تحصیل در کره ی جنوبی

کنجکاوید که در مورد تحصیل در کره‌ی جنوبی بیشتر بدانید؟ در این مطلب هر چه که باید در مورد یکی از جذاب‌ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی بدانید آمده است.
مشاوره رایگان