کره ی جنوبی: از سری مقالات انتخاب کشور برای تحصیل

مزایای تحصیل در کره ی جنوبی

کنجکاوید که در مورد تحصیل در کره‌ی جنوبی بیشتر بدانید؟ در این مطلب هر چه که باید در مورد یکی از جذاب‌ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی بدانید آمده است.


گردآورنده: علی رضا رضایی کلات
839
ذخیره سازی
1399/06/05

مزایای تحصیل در کره ‌ی جنوبی

1. مقصد تحصیلی محبوبی برای دانشجویان بین‌المللی است

دولت کره‌ی جنوبی در سال 2015 برنامه‌ای تنظیم کرد که بتواند 200.000 دانشجوی بین‌المللی را تا سال 2023 به کره بیاورد. در سال 2018 این کشور در زمینه‌ی ثبت‌نام دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌هایش به یک رکورد تازه دست پیدا کرد. با توجه به داده‌های منتشرشده‌ی مؤسسه‌ی ملی تحصیلات بین‌المللی 19% رشد در این زمینه وجود داشته است. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم می‌توان گفت که تعداد دانشجویان بین‌المللی به 142.000 رسیده و این عدد در سال قبل 123.000 بوده است. این عدد نسبت به 12.000 دانشجوی بین‌المللی که مربوط به 15 سال پیش است بسیار بیشتر است. 
مشوق‌هایی در اختیار دانشجویانی که به قصد تحصیل به کره‌ی جنوبی می‌آیند قرار گرفته است. برای مثال دانشجویان می‌توانند تا در طول ترم تا 20 ساعت و در تعطیلات به میزان نامحدود کار کنند. شهریه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی و دانشجویان بومی مشابه هستند و کره‌ی جنوبی را در مقایسه با دیگر مقاصد تحصیلی به یک مقصدی منطقی و مقرون‌به‌صرفه تبدیل کرده است.
در مجموع کره‌ی جنوبی کشوری ارزان است. هزینه‌ی یک وعده غذا در رستوران 7.100 وون می‌شود که معادل 6 دلار آمریکا است. بنابراین تطبیق پیدا کردن با سبک زندگی در کره‌ی جنوبی بسیار آسان است و لازم نیست بیش از حد نگران مسائل مالی باشید. 

2. فرهنگ منحصر به فرد

فرهنگ عامه‌ی کره‌ی جنوبی، از موسیقی پاپ کره‌ای گرفته تا سینما یکی از انگیزه‌های ورود دانشجویان خارجی است. سئول، پایتخت کره‌ی جنوبی با آسمان‌خراش‌ها و سیستم حمل و نقل پیشرفته‌اش به یک کلان‌شهر پویا و زنده تبدیل شده است، اما افسون فرهنگ سنتی خود را از دست نداده است. 
مهم نیست که تصمیم بگیرید در کجای کره‌ی جنوبی مشغول تحصیل شوید، هر جا که باشید غذاهای فوق‌العاده‌ای را تجربه خواهید کرد و در فرهنگ غنی کشور غرق خواهید شد، فرهنگی که قدمتش به هزاران سال پیش برمی‌گردد. علاوه بر اینها، به علت وجود سیستم توسعه‌یافته‌ی حمل و نقل در سراسر کشور، می‌توانید به راحتی بین شهرها، روستاهای کوهستانی یا حتی جزیره‌های آتشفشانی سفر کنید. فرصت‌های موجود در کره‌ی جنوبی پایان‌ناپذیرند. 

3. دانشگاه‌های طراز اول جهانی

سه دانشگاه بزرگ کره‌ی جنوبی از این قرار هستند: دانشگاه ملی سئول، دانشگاه کره و دانشگاه یونسی، که هم از دوره‌های تحصیلی قدرتمند و هم نرخ بالای اشتغال پس از فارغ‌التحصیلی برخوردارند. این دانشگاه‌ها معتبر و شناخته‌شده‌ هستند، اما دانشگاه‌های دیگری هم مثل مؤسسه‌ی پیشرفته‌ی علوم و فناوری کره و دانشگاه سونگ کیون کوان به همان اندازه صاحب‌نام هستند. 31 دانشگاه کره‌ی جنوبی در فهرست دانشگاه‌های برتر در رده‌بندی Times در سال 2020 قرار دارند که موجب شهرت جهانی مؤسسات آموزش عالی کره‌ی جنوبی هستند. 
کره‌ی جنوبی با تمرکز بیشتر بر آموزش عالی و افزایش اعتبارات این حوزه قصد دارد که فارغ‌التحصیلان بهتر و ماهرتری تربیت کند و در عرصه‌ی اقتصاد جهانی به رقابت بپردازد. دانشگاه‌های کره‌ی جنوبی در زمینه‌ی آموزش عزمی جدی دارند و در آسیا جاهای کمی پیدا می‌شوند که در این زمینه شرایط و فرصت‌های مشابه کره‌ی جنوبی ارائه کنند. 

4. اقتصاد قدرتمند

کره‌ی جنوبی که با عنوان «ببرهای آسیا» شناخته‌شده است، چهارمین اقتصاد قدرتمند آسیا است و فرصت‌های بی‌شماری برای فارغ‌التحصیلانی که می‌خواهند پس از اتمام تحصیلات خود به اشتغال بپردازند فراهم می‌کند. برخی از بزرگ‌ترین بخش‌های صنایع کره‌ی جنوبی الکترونیک، ارتباطات، صنایع شیمیایی و خودروسازی هستند. همچنین شرکت‌های جهانیِ بزرگ و مشهوری مثل سامسونگ، هیوندای و KMPG در کره‌ی جنوبی شکل گرفته و رونق یافته‌اند. نیروی کار مسلط به زبان انگلیسی در کره‌ی جنوبی بسیار مورد تقاضاست و بسیاری از دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی در این کشور می‌مانند و در زمینه‌ی آموزش زبان انگلیسی مشغول کار می‌شوند. 

5. فاصله‌ی کره‌ی جنوبی در مقایسه با سایر کشورهای آسیایی

اگر می‌خواهید در خارج از کشور به ادامه‌ی تحصیل بپردازید، احتمالاً به کمی مسافرت هم در طول دوره‌ی تحصیلی خود علاقه دارید. کره‌ی جنوبی به شکلی ایده‌آل در نزدیکی کشورهای آسیایی دیگری مثل ژاپن و چین قرار گرفته است. می‌توانید با یک پرواز دوساعته از سئول به توکیو فرهنگ و سبک زندگی آسیایی متفاوتی را تجربه کنید. 
کشف و تجربه‌ی کره‌ی جنوبی را هم فراموش نکنید. این کشور بسیار کوچک است و سفرهای کوتاه بر وضعیت تحصیلی و حضور کلاسیِ شما تأثیر چندانی نخواهند داشت. سئول، پایتخت کره‌ی جنوبی، میزبان بیش از نیمی از جمعیت کشور است، اما مناطق دیگری با چشم‌اندازهای بسیار زیبا هم در کره‌ی جنوبی وجود دارند.

 

اگر علاقه‌مند تحصیل در کره‌ی جنوبی هستید، با جستجو در پایگاه داده‌های آرمان من دوره‌ی تحصیلی مناسب خود را بیابید.

برای اطلاع از شرایط دریافت پذیرش دانشگاه، اخذ ویزای تحصیلی و شرایط ویزای کار پس از تحصیل در کره‌ی جنوبی با شماره‌گیری 02141276 از مشاوره‌ی رایگان آرمان من بهره‌مند شوید.


آنچه باید بدانید

ساختار آموزش عالی در کره ی جنوبی به زبان ساده

ساختار آموزش عالی در کره ی جنوبی به زبان ساده

در مورد ساختار نظام آموزش عالی کره‌ی جنوبی اطلاعات کافی ندارید؟ در این مطلب به بیان نکاتی در این مورد پرداخته‌ایم.
مشاوره رایگان