سوئد: از سری مقالات نکات پیش از سفر - آنچه باید بدانید

پنج چیزی که نباید برای تحصیل در سوئد فراموش کرد

از مهم‌ترین مواقعی که باید از تجربه دیگران استفاده کرد، مهاجرت است. در این مقاله با توجه به تجربه دیگران چند نکته را به شما یادآور می‌شویم.


گردآورنده: جابر جعفریان
346
ذخیره سازی
1399/08/03

نکات مهم مهاجرت به سوئد

برای ادامه‌ی تحصیل در خارج از کشور وارد هر کشوری که بشوید به تجهیزات استاندارد تحصیلی (خودکار، لپ‌تاپ، نوت‌پد، چراغ مطالعه، ماشین حساب و...) نیاز خواهید داشت، اما چه چیزهای خاصی را پیش از سفر به سوئد به قصد ادامه‌ی تحصیل در خارج از کشور باید در چمدان خود جا بدهید؟. 

لباس‌های زمستانی

بگذارید از چیزهایی کاملاً بدیهی شروع کنیم: لباس‌های زمستانی. بی‌شک سوئد به خاطر داشتن هوایی گرم زبانزد خاص و عام نیست و این مسئله هم بی‌دلیل نیست. در طول ماه‌های زمستان میانگین دمای هوا حتی در شهرهای بزرگی مثل استکهلم هم پایین‌تر از نقطه‌ی انجماد است. زمستان‌های سوئد نه تنها سرد هستند، بلکه بسیاری از نقاط در این کشور مرطوب هم خواهند بود. میانگین بارش باران در ماه‌های زمستانی 18 روز است – و در ماه‌های تابستان هم به طور میانگین شاهد 12 روز بارانی در سوئد خواهید بود- پس فراموش نکنید که یک بارانی همراه داشته باشید که تا حد امکان ضد آب باشد. 

قسمت‌های زیادی از سوئد هم در زمستان برف‌گیر هستند. بنابراین توصیه می‌کنیم که لباس گرم هم همراه خود داشته باشید. لباس‌های پشمی، کلاه، شال گردن، دستکش و بلوزهای گرم می‌توانند در عبور از زمستان به شما کمک کنند. 

کفش‌های پیاده‌روی

مناطق دیدنی سوئد

سوئد یک مقصد تحصیلی عالی است که این امکان را به شما می‌دهد که زندگی را در شهرهای مشهوری مثل استکهلم، گوتنبرگ و مالمو تجربه کنید. تمام این شهرها نه تنها دانشگاه‌های معروفی دارند که همیشه در فهرست 250 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته‌اند، بلکه علاوه بر فعالیت‌های درسی کارهای زیادی را پیش پای دانشجویان قرار می‌دهند. این شهرها موز‌ه‌ها، چشمه‌های آب‌ معدنی و رستوران‌هایی را به دانشجویان پیشنهاد می‌کنند که کشف آنها وسوسه‌برانگیز است.
خارج از شهرهای سوئد می‌توانید چشم‌اندازهای نفس‌گیر روستایی را از طریق شبکه‌ی دقیق معابری کشف کنید که مثل مار در سراسر روستا و نواحی حومه‌ای پیچیده شده‌اند. مناطق حومه‌ای سوئد فعالیت‌های زیادی را در هوای آزاد، از ماهیگیری و دوچرخه‌سواری در کوهستان گرفته تا اسکی و اسنوبورد سواری، پیش روی‌تان قرار می‌دهند. 

چه در حال پیاده روی در مرکز شهر باشید و چه در حال کشف نواحی روستایی و حومه‌ای، اولین چیزی که قطعاً بدان نیاز خواهید داشت چیست؟ بله، درست حدس زده‌اید، یک جفت کفش خوب برای پیاده‌روی.

لباس شنا

اگر نشستن در ساحل در اوقاتی که از درس فارغ می‌شوید و وقت آزاد دارید از کارهای مورد علاقه‌تان است، نگران نشوید. به یاد داشته باشید که وقتی چمدان‌تان را به قصد سفر به سوئد برای ادامه‌ی تحصیلی می‌بندید، لباس شنا هم بردارید. 
آیا در استکهلم اقامت دارید؟ از ساحل Tanto در قسمت غربی شهر دیدن کنید و پیش از رفتن به یکی از رستوران‌ها و بارهای بی شمارِ اطراف تنی به آب بزنید. 

اگر مقیم گوتنبرگ شده‌اید، به Stora Delsjön، دریاچه‌ی شگفت‌انگیزی با کناره‌ی شیبدار سرسبز بروید که چشم‌اندازهای اغواکننده‌ای بر فراز جنگل‌ها و آب‌های زلال پیش روی‌تان قرار می‌دهد. همچنین در اینجا می‌توانید از والیبال ساحلی، کایاک سواری و ماهیگیری هم لذت ببرید. در روزهای گرم تابستان این منطقه پر از کسانی می‌شود که برای فرار از گرما به آب رو می‌آورند (در برخی از نقاط سوئد دمای هوا در تابستان از مرز 20 درجه‌ی سانتیگراد هم می‌گذرد). 

صرف نظر از شهری که در آن مشغول تحصیل هستید، نقاط بسیاری برای شنا در سوئد وجود دارد. 

شنا در سوئد

دوربین

کارهای زیادی برای انجام دادن در سوئد وجود دارد و ممکن است دل‌تان بخواهد برخی از این کارها را برای خودتان ثبت کنید. یک دوربین خوب هم بردارید تا بتوانید هر قدر که می‌خواهیدعکس بگیرید. 

با این عکس‌ها تمام دوستانی که مخالف تصمیم‌تان برای ادامه‌ی تحصیل در سوئد بوده‌اند، به شما حسادت خواهند کرد و ضمناً این عکس‌ها محتوای خیلی خوبی برای حساب اینستاگرام‌تان خواهند بود.

دوربینی ندارید و قصد دارید پیش از سفر به سوئد یک دوربین تهیه کنید؟ نگاهی به این لیست که بهترین‌های دوربین‌های سفر هستند بیندازید. 

بطری‌های آب (قابل استفاده برای دفعات بسیار)

همه می‌دانیم که باید به خاطر گرمای کره‌ی زمین و مشکلات زیست‌محیطی که در حال حاضر سیاره‌مان با آن روبه روست، هر کاری می‌توانیم بکنیم که پلاستیک کمتری مصرف کنیم. این یکی از دلایلی است که ما توصیه می‌کنیم یک بطری قابل استفاده در دفعات بسیار با خود به سوئد بیاورید. 

اما یک دلیل جالب دیگر هم در پس این توصیه قرار دارد: بطری آب به شکل حیرت‌انگیزی در سوئد گران است. قیمت یک بطری آب 1.5 لیتری در سوئد گاهی به 20 کرون سوئدی (2 پوند) هم می‌رسد، به همین دلیل داشتنِ چنین بطری‌هایی به شما اجازه می‌دهند که هم سیاره‌ی زمین را نجات دهید هم پولی را که با زحمت بسیار به دست آمده ذخیره کنید.

اکنون که برای سفر به سوئ دارای مهارت بیشتری شدید، رشته تحصیلی خود را از میان رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های سوئد انتخاب کنید. 

و برای استفاده از مشاوره رایگان آرمان من با ما تماس بگیرید


مشاوره رایگان