سوئیس: از سری مقالات اسکان دانشجویی - آنچه باید بدانید

اسکان دانشجویی در سوئیس

در این مطلب بهترین گزینه های اسکان دانشجویی در سوئیس برای شما بررسی و مطرح می شود. با خواندن این مقاله دغدغه ی مسکن در دوران دانشجویی در سوئیس برای شما کاهش پبدا خواهد کرد.


گردآورنده: جابر جعفریان
350
ذخیره سازی
1399/07/30

اسکان دانشجویی در سوئیس

حتماً فکر می‌کنید که هزینه‌های اسکان در سوئیس که سالهاست به عنوان یکی از شادترین کشورهای جهان انتخاب می‌شود خیلی بالاست، اینطور نیست؟ اما اشتباه می‌کنید. در سوئیس گستره‌ی وسیعی از انتخاب‌ها در زمینه‌ی اسکان برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد و ما سعی کرده‌ایم خدمات اسکان آنلاینی فراهم کنیم که شما را در انتخاب گزینه‌هایی که تحت مدیریت دانشگاه هستند راهنمایی کند. 

اجاره‌ی امکانات اسکان دانشگاه

اغلب دانشگاه‌ها در سوئیس مالک تعدادی امکانات اسکان دانشجویی هستند، که با اجاره‌ای بسیار کمتر از آنچه در سراسر کشور برای آپارتمان‌های تک‌خوابه مرسوم است در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهند. بهای معمولِ اجاره‌ی ماهانه‌ی یک آپارتمان تک‌خوابه دور از مرکز شهر در سوئیس 1100 فرانک سوئیس، در مرکز شهر ماهانه 1500 فرانک سوئیس و در امکانات اسکان دانشجویی چیزی بین ماهانه 500 تا 800 فرانک سوئیس است. پس تشخیص ارزان‌ترین گزینه اصلاً کار سختی نیست. این عددها تنها قیمت‌هایی حدودی هستند، بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که برای اطلاع از قیمت‌های دقیق به صورت مستقیم با خود دانشگاه تماس بگیرید. 

مؤسسه‌ای که از آن درخواست پذیرش می‌کنید حتماً خدمات اسکان دانشجویی، مانند WoVe دارد که به دانشجویانی که در قسمت شمال غربی سوئیس مشغول تحصیل هستند کمک می‌کند تا جایی برای اسکان و زندگی بیابند.
معمولاً این خدمات اسکان یک اتاق در آپارتمانی مشترک با حضور دانشجویانی دیگر ارائه می‌کند، که فرصت خیلی خوبی برای پیدا کردن دوستانی مادام‌العمر در طول دوران تحصیل در خارج از کشور است. خواهید دید که دانشجویان بسیاری دقیقاً در موقعیت مشابه شما قرار دارند و در پی این هستند که با آدم‌ها زیادی آشنا شوند. در نتیجه چند هفته‌ی اولِ ترم در محل اسکان دانشجویی‌تان بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. 

اگر می‌خواهید هنگام تحصیل خانواده‌تان را هم به سوئیس بیاورید، برخی از دانشگاه‌ها می‌توانند در زمینه‌ی تهیه‌ی آپارتمان‌های خصوصی هم به شما کمک کنند. اما این کار امری معمول نیست و باید این مطلب را هر چه سریع‌تر با دانشگاه خود در میان بگذارید تا در مورد کمک‌های احتمالیِ آنها مطمئن شوید. 

سوئیس یکی از کشورهایی است که در میان کشورهای اروپایی از بالاترین استانداردهای زندگی برخوردارند و این حقیقت در بسیاری از امکانات اسکان دانشجویی مدرن‌تر کاملاً پیداست. اما شاید برخی از ساختمان‌های قدیمی‌تر کمی کهنه به نظر برسند. بنابراین اگر می‌خواهید وقتی دوستان و خانواده به دیدارتان می‌آیند حسابی به شما حسودی کنند، باید جستجویی طولانی و سخت را در پیش بگیرید و تا حد امکان سریع‌تر درخواست خود را ارائه بدهید. 
گزینه‌های بسیاری پیش روی‌تان قرار دارند، فقط کافی است که دنبال آنها بگردید. اگر به نتیجه نرسیدید، شاید لازم شود که به صورت خصوصی به سازمان‌دهی موضوع محل اسکان خود بپردازید. 

اجاره‌کردنِ امکانات اسکان خصوصی

اگر حس می‌کنید که دوست ندارید در محل‌های اسکان دانشجویی دانشگاه‌تان زندگی کنید، نگران نباشید. بسیاری از دانشجویان در سوئیس تصمیم می‌گیرند که راه خود را پیش بگیرند و در جستجوی مکان‌هایی برآیند که به صورت خصوصی اداره می‌شوند یا یک آپاتمان مشترک هستند. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی هم درست مثل خودِ شما دنبال هم‌خانه می‌گردند. اگر دنبال هم‌خانه هستید، سری به صفحه‌ی اراسموس بزنید. 

اگر دوستانی دارید و می‌دانید که در همان دانشگاهِ شما مشغول تحصیل هستند، استفاده‌ی مشترک از یک آپارتمان می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد، یا اینکه می‌توانید برای این کار کمی وقت بگذارید و کسانی را با سبک زندگی اجتماعی مشابه خود پیدا کنید. 

اغلب در یک آپارتمان مشترک فضای بیشتری در مقایسه با تنها زندگی کردن به دست می‌آورید، مواردی مثل اتاق نشیمن بزرگ‌تر و محوطه‌ی آشپزخانه. بنابراین سعی کنید چند دوست پیدا کنید تا از تجربه‌ی تحصیل خود در خارج از کشور بیشترین بهره را ببرید. 

هر کس که در آپارتمان مشترک زندگی می‌کند سهم اجاره‌ی خود را می‌پردازد و تمام هزینه‌های دیگر، مثل قبض امکانات اولیه‌ی زندگی و هزینه‌ی اینترنت بین همه تقسیم می‌شود. در جریان باشید که ممکن است اجاره‌ی برخی از چنین آپارتمان‌هایی هزینه‌های دیگر را هم پوشش بدهد، اما برخی هم نه، که در این صورت پس از امضاء قرارداد اجاره باید به جستجوی خط اینترنت و تلویزیون بروید. 

اجاره‌ی آپارتمان یا خانه به صورت خصوصی به شما اجازه می‌دهد با توجه به نقطه‌ای از سوئیس که در آن زندگی می‌کنید، کمی آزادی عمل بیشتری داشته باشید. اگر می‌خواهید اطراف‌تان پر از دانشجو باشد، محلی را انتخاب کنید که به دانشگاه نزدیک‌تر باشد. اگر می‌خواهید از سر و صدا دور باشید، شاید بد نباشد که کمی از شهر دورتر شوید. 

اگر در جستجوی مکانی مناسب هستید، اجاره‌ی ملک خصوصی در سوئیس می‌تواند گزینه‌ای ارزان هم باشد. البته این گزینه تنها در صورتی می‌تواند برای شما مناسب باشد که بخواهید فضای زندگی خود را با آدم‌های دیگری به اشتراک بگذارید. البته حتی در این صورت هم خیلی بعید است که بتوانید در این زمینه‌ گزینه‌ای ارزان‌تر از امکانات اسکان دانشجویی دانشگاه خود، همانطور که قبلاً توضیح دادیم، پیدا کنید. 

اقامت در خانه‌های اهالی بومی

اقامت در خانه‌های اهالی بومی یکی دیگر از گزینه‌های اسکان در سوئیس است، و برخی از دانشجویان این شیوه را راه خوبی برای ترکیب شدن با فرهنگ سوئیسی و آشنا شدن با افراد بومی می‌دانند. اگر با یک خانواده‌ی سوئیسی زندگی کنید، احتمالاً در مورد انجام برخی کارها مشاوره‌هایی دریافت خواهید کرد، گزینه‌ی ارزانی خواهد بود و ضمناً می‌تواند به بهبود و ارتقاء سطح مهارت‌های زبانی‌تان کمک کند. 

نکات راهنمایی در رابطه با بهترین گزینه‌های اسکان دانشجویی

•    این کار را حتی‌الامکان زود شروع کنید. نمی‌توانیم به قدر کافی بر اهمیت این موضوع تأکید کنیم. هر چه زودتر فرایند جستجوی محلی برای اسکان خود را شروع کنید، گزینه‌های بیشتری در اختیار خواهید داشت. پیدا کردن محلی خوبی برای اسکان می‌تواند تجربه‌ی تحصیل‌تان در خارج از کشور را تحت تأثیر قرار بدهد، بنابراین این کار را برای لحظات آخر نگذارید.

•    به قدر کافی فکر کنید. شروعِ هر چه سریع‌تر این فرایند اهمیت زیادی دارد، اما این بدان معنا نیست که باید قراردادِ اولین گزینه‌ای را که به نظرتان خوب بود امضاء کنید. گزینه‌های مختلف را بررسی کنید، و سعی کنید پیش از امضاء قرارداد از تمام نکاتی که لازم است باید بدانید مطلع شوید. 

•    مراقب ارسال پول از خارج از کشور باشید. هرچندکه ایده‌ی اسباب‌کشی به خانه‌ی جدید به محض خروج از هواپیما ایده‌ی خوب و هیجان‌انگیزی است، اما ملاقات با صاحبخانه پیش از نقل مکان به محل اسکان‌تان خالی از لطف نخواهد بود. پول قرارداد را برای افراد، شرکت‌های معتبر یا صاحبخانه‌هایی ارسال کنید که حساب بانکی رسمی دارند و قراردادی محکمه‌پسند برای امضاء پیش روی‌تان می‌گذارند. 

اکنون که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های تحصیل در سوئیس برای شما برطرف شد، رشته مورد نظر خود را از میان رشته‌های دانشگاه‌های سوئیس بیابید.
یا با تماس گرفتن با مجموعه آرمان من از مشاوره رایگان این مجموعه استفاده کنید.


مشاوره رایگان