انگلستان: از سری مقالات مدیریت زندگی دانشجویی

افتتاح حساب بانکی در انگلستان

در این مقاله با چگونگی افتتاح حساب بانکی در انگلستان آشنا خواهید شد.


گردآورنده: محمد زرقانی
933
ذخیره سازی
1399/08/11

Open-Bank-Account-UK

اگر می‌خواهید بیش از چند ماه در انگلستان بمانید، باز کردن حساب بانکی تصمیمی عاقلانه است. شما می‌توانید از حساب بانکی خود برای پرداخت قبوض، خرید کردن، چک کشیدن و برداشت پول نقد استفاده کنید. و از همه مهم‌تر پول شما در جای امنی خواهد بود. ازآنجاکه افتتاح و راه‌اندازی حساب ممکن است سه هفته یا بیشتر طول بکشد، بهتر است شما به‌محض ورود به انگلستان برای آن اقدام کنید.

انتخاب بانک

شما می‌توانید از طریق بانک‌های مختلف یک «حساب بانکی اصلی» بازکنید. در انگلستان «حساب بانکی اصلی» برای بزرگ‌سالان بوده، و برای آن‌ها دسترسی آسان به تسهیلات بانکی را فراهم می‌کند. علاوه بر این، برخی از بانک‌ها یک حساب بانکی که مشخصات متناسب با نیازهای دانشجویان بین‌المللی است، ارائه می‌دهند. اغلب بانک‌ها از شما برای افتتاح حساب اصلی پولی دریافت نمی‌کنند. شما باید به جستجو بپردازید تا ببینید کدام بانک و حساب برای شما مناسب‌تر است و سپس به شعبه محلی بانک موردنظر مراجعه کنید. 
برخی از بزرگ‌ترین بانک‌های انگلستان شامل NatWest، Lloyds، HSBC و Santander و همچنین برخی از بانک‌های کوچک‌تر احتمالاً حسابی که برای نیازهای شما مناسب باشد، ارائه می‌دهند. بانک‌های بزرگ‌تر سعی می‌کنند به‌وسیله برخی مشوق‌ها شما را به طرف خود جلب کنند. برای مثال، بانک NatWest به مشتریان ۱۶ الی ۲۵ ساله‌اش کارت تخفیف ۳۰ درصدی راه‌آهن پیشنهاد می‌دهد. درحالی‌که بانک HSBC به خاطر بی‌شمار شعبه‌ای که در سراسر دنیا دارد، می‌تواند در دسترس‌تر باشد. شما همیشه باید قوانین و شرایط حساب را بخوانید تا از وجود موارد اضافی همراه حساب گیج نشوید.
اگر در یک شهر بزرگ تحصیل می‌کنید، احتمالاً گزینه‌های بیشتری پیش روی شما است. درحالی‌که اگر در یک منطقه کوچک‌تر تحصیل می‌کنید، ممکن است گزینه‌های کمتری داشته باشید.

مناسب‌ترین حساب برای من کدام است؟

حساب بانکی اصلی، حسابی است که خدمات پایه‌ای بانکی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای پرداختی‌ها و برداشت پول از خودپرداز از کارتتان استفاده کنید. در این نوع حساب شما اعتباری کسب نمی‌کنید و قادر به «اضافه برداشت» نیستید. («اضافه برداشت» زمانی است که شما پولی ندارید اما از کارتتان برداشت می‌کنید. شما باید این پول را به همراه مقدار کمی بهره ، بسته به مدت بازگشت پول، به بانک برگردانید.) برای دسترسی به این گزینه‌ها، می‌توانید یک «حساب جاری» باز کنید، یا از بانک بپرسید چه حساب‌های دیگری مناسب شماست. احتمالا رویه‌های مختلفی برای باز کردن حساب جاری وجود داشته باشد. همچنین نوع حساب دیگری وجود دارد که شما باید حداقل موجودی مشخصی را حفظ کنید، و بانک در عوض به شما تعدادی خدمات و محصولات ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با بانک مشورت کنید.

افتتاح حساب و مدارک موردنیاز

شما باید به شعبه محلی بانکی که انتخاب کرده‌اید مراجعه کنید و اسنادی را که نشان‌دهندة هویت شماست، همراه خود داشته باشید. لطفاً مدارک موردنیاز را از بانک خود بپرسید،‌ معمولاً شما باید حداقل این مدارک را ارائه دهید:
•    پاسپورت یا ویزای دانشجویی اگر مناسب باشد. یا کارت شناسایی ملی اگر اهل کشوری عضو اتحادیه اروپا هستید.
•    نامه‌ای از دانشگاه/کالج که با جزئیات، تحصیل شما در انگلستان را تائید می‌کند. یا «نامه معرفی به نظام بانکی انگلستان» که دانشگاه/کالج شما برای تشریح جزئیات تحصیل شما در انگلستان باید ارسال کند.
•    همچنین شما باید صورت‌حساب‌های بانکی خود در کشورتان را ارائه کنید.
اگر بخواهید یک حساب آنلاین یا تلفنی بازکنید، امکان دارد بانک مدارک بیشتری برای اثبات هویت شما بخواهد. کارمندان بانک می‌توانند به شما بگویند در این شرایط چه مدارکی را قبول می‌کنند. وقتی در انگلستان حساب بانکی باز کردید، همیشه تغییر آدرس خود را به‌صورت مکتوب به بانک اطلاع دهید.

کارت‌خوان

کارت‌خوان در مغازه‌ها، بارها و رستوران‌ها در سراسر انگلستان به‌طور گسترده استفاده می‌شود. در این دستگاه برای پرداخت هزینة کالاها و خدمات، کارت و کد 4 رقمی خود را وارد می‌کنید. پرداخت بدون‌تماس هم به‌سرعت در حال گسترش است. در این روش شما فقط کارتتان را در مقابل نقطه‌ای از دستگاه می‌گیرید. و به‌راحتی می‌توانید هزینه‌هایی مثل حمل‌ونقل عمومی را در حال حرکت پرداخت کنید.

چند نکته دیگر برای دانشجویان بین‌المللی

•    از بانکتان بخواهید صورت‌حساب بانکی‌تان را ماهانه برای شما ارسال کند. زیرا در صورت نیاز به درخواست تمدید ویزای دانشجویی، صورت‌حساب‌های بانکی می‌تواند مفید باشد.
•    برخی از بانک‌ها از دانشجویان بین‌المللی مبلغی اولیه یا ماهانه دریافت می‌کنند. خدمات فرعی ارائه‌شده بین هر بانک متفاوت خواهد بود. برخی از بانک‌ها هم برای دانشجویان بین‌المللی حسابی رایگان اما با امکانات کمتر ارائه می‌دهند.
•    اگر قرار است از خارج کشور برای شما پول بفرستند، باید بپرسید که چه هزینه‌هایی دربر خواهد داشت، و چه مدت طول می‌کشد تا پول به حساب شما واریز شود.
•    اگر نیاز به نقد کردن چک‌های صادره از کشورهای دیگر (مثلاً چک‌های قرضی آمریکا) خواهید داشت، مطمئن شوید که این کار مکانیسم ضدکلاهبرداری حساب شما را فعال نخواهد کرد. این مکانیسم می‌تواند موجب مسدود شدن حساب یا طولانی شدن فرآیند نقد کردن چک، به دلیل تحقیقات، شود.
•    اگر قصد دارید در انگلستان از کارت اعتباری صادره از کشور خودتان استفاده کنید، قبل از ترک کشورتان از سازگار بودن کارت با دستگاه‌های خودپرداز و کارت‌خوان انگلستان و هزینه‌های احتمالی این کار اطمینان حاصل کنید. همین‌طور به بانک اطلاع دهید که شما در خارج از کشور نیز از کارتتان استفاده خواهید کرد، تا مسدود نشود.
•    دانشجویان خارجی باید در یک دورة تحصیلی حداقل شش‌ماهه شرکت کنند، تا بتوانند از حساب کاربری برخوردار شوند.

در هر مرحله از اخذ پذیرش از دانشگاه که هستید می‌توانید روی کمک ما حساب کنید. تنها با یک تماس از مشاوره تحصیلی رایگان آرمان من برخوردار شوید.


مشاوره رایگان