انگلستان: از سری مقالات مدیریت زندگی دانشجویی

راه اندازی تلفن و اینترنت در انگلستان

پس از ورود به انگلستان برای برقراری تماس با خانواده و دوستان و انجام کارهای مختلف بیش از هر چیز نیاز به خط تلفن و اینترنت خواهید داشت. در این مطلب راهنمای ساده‌ای برای راه‌اندازی تلفن و اینترنت در انگلستان ارائه شده است.


گردآورنده: علی رضا رضایی کلات
1309
ذخیره سازی
1399/08/12

Setting-up-broadband-phone-services-UK

انگستان که سالانه 500.000 دانشجوی بین‌المللی را به خود جذب می‌کند، تعدادی از معتبرترین مؤسسات آموزشی جهان را به آنها ارائه می‌کند. مشغول تحصیل در رشته‌های علوم، تاریخ، پزشکی، حقوق، هنرهای خلاقه یا هر موضوع دیگری باشید، بخشی از یک میراث غرورآفرین تحصیلات عالی هستید. رشته‌تان هر چیزی که باشد، دوست دارید به ساده‌ترین شکل ممکن با دوستان و خانواده در کشورتان در تماس باشید. این مطلب پاسخی به سؤالات شما در این زمینه است.

در انگلستان تلفن همراه، تلفن ثابت یا اینترنت پرسرعت را چطور تهیه کنم؟ 

شما برای ثبت‌ قراردادهای ارتباطات سیار در انگلستان نیاز به سنجش اعتبار و نوعی امتیاز اعتباری (که از امتیاز پرداخت‌های مربوط به خرید اقلام و خدمات مختلف حاصل می‌شود) دارید. اگر برای اولین بار وارد انگلستان شده‌اید، یا اگر قبلاً مدتی در انگلستان بوده‌اید اما برای دریافت اعتبار ثبت‌نام نکرده‌اید، اولین قدم می‌تواند کمی دشوار باشد.  
یکی از چیزهای مورد نیاز داشتنِ یک حساب بانکی معتبر در یک بانک انگلیسی است؛ این اولین گام شما برای دریافت اعتبار است. اگر به خاطر تاریخچه‌ی اعتبارتان نتوانستید تلفن همراه تهیه کنید، می‌توانید از تلفن‌های اعتباری استفاده کنید، هرچند‌که گرفتنِ تلفن ثابت و خدمات اینترنت پرسرعت بدون داشتن امتیاز اعتباری پیچیده‌تر خواهد بود. 

در انگلستان از کجا می‌توانم خدمات اینترنت پرسرعت بگیرم؟

شمار ارائه‌کنندگان خدمات اینترنت پرسرعت، تلفن ثابت و تلفن همراه زیاد و روبه‌افزایش است. بسیاری از آنها دو خدمت یا بیشتر را به طور همزمان در اختیارتان قرار می‌دهند. 
یک سرویس اینترنت پرسرعت گسترده و در دسترس در انگلستان تا سرعت 152 مگابایت دانلود را از طریق فیبر نوری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. خواهید دید که اگر در منطقه‌ای شهری در کشور ساکن باشید، به احتمال زیاد در محدوده‌ی فیبر نوری قرار خواهید داشت. هر چه از مراکز پرجمعیت دورتر شوید احتمال داشتنِ اینترنت فوق‌العاده پرسرعت کاهش می‌یابد؛ سرویس اینترنت ADSL در برخی از مناطق حومه‌ای و روستایی انگلستان رایج‌تر است. 

بهترین راه تماس با خانه از انگلستان چیست؟

مراقب استفاده از تلفن همراه یا سیم‌کارتی که در کشور خود تهیه کرده‌اید باشید؛ استفاده از خدمات رومینگ می‌تواند هزینه‌ای بیش از آنچه در تماسی با طرحی بهتر رایج است بر شما تحمیل کند. بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات تماس بین‌المللی بسته‌های تماس راه دور خوبی عرضه می‌کنند، اما گرفتنِ یک سرویس تلفن همراه انگلیسی (یا خریدنِ سیم‌کارتی برای استفاده در گوشیِ تلفن فعلی‌تان) برای کاستن از هزینه‌های تماس با کشور خود بی شک به‌صرفه خواهد بود. 
اگر در محل اقامت خود به اینترنت دسترسی دارید، می‌توانید تماس از طریق VoIP (تماس از طریق اینترنت) را هم به صورت صوتی یا تصویری با دوستان و خانواده در نظر بگیرید. اگر شخص مورد نظرتان در همان لحظه آنلاین باشد و هر دو نرم‌افزار مشترکی را روی گوشی خود نصب کرده باشید (اسکایپ یکی از رایج‌ترین نرم‌افزارها برای تماس صوتی و تصویری است) می‌توانید به صورت رایگان تماس را برقرار کنید، یا اینکه اعتباری بخرید تا از طریق تلفن ثابت یا همراه به وسیله‌ی کامپیوتر با اشخاص مورد نظر خود تماس بگیرید. قیمت‌ها برای تماس‌های بین‌المللی با استفاده از این روش تا 2 پوند به ازای هر دقیقه خواهند بود که مبلغ کمی است.

حقوق من به عنوان یک مصرف‌کننده در انگلستان چیست؟

در انگلستان برخی از سخت‌ترین حقوق مصرف‌کنندگان برقرار هستند. بر اساس قوانین فروش کالا در سال 1979 و مصرف کالا و خدمات در سال 1982، در صورت پایین بودن کیفیت کالای خریداری‌شده، و اگر این محصول با آنچه گفته شده مطابقت نکند، یا هزینه‌های پنهانی در پی داشته باشد، شما می‌توانید این کالا را پس بدهید، درخواست کنید پول‌تان را پس بدهند یا تقاضای غرامت کنید. 
چون بیشتر کارهای مربوط به خطوط ثابت، تلفن همراه و خدمات اینترنت پرسرعت یا به صورت آنلاین یا به صورت تلفنی انجام می‌شوند، شما از قوانین حمایتی فروش از راه دور هم بهره‌مند خواهید شد. این قوانین فرصتی در اختیار شما قرار می‌دهند که پس از خرید بتوانید نظرتان را عوض کنید (معمولاً 7 روز پس از دریافت کالا یا خدمات). اگر در این بازه نظرتان عوض شود می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای خرید را لغو کنید. 
علاوه بر این‌ها بر اساس حقوق حمایت از مصرف‌کننده‌ «آفکام» (Ofcome، وضع‌کننده‌ی قوانین ارتباطات سیار)، در صورتی که یک ارائه‌کننده‌ی خدمات هزینه‌های ماهانه‌ی شما را در هر جایی از میانه‌ی قراردادتان افزایش دهد، شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌ای برای فسخ قرارداد پیش از پایان دوره‌ی آن اقدام کنید. پیش از این تغییر، مصرف‌کنندگان مجبور بودند قیمت‌های بالاتر را بپذیرند یا مبلغی برای فسخ قرارداد پیش از موعد بپردازند. 
اگر با تلفن یا اینترنت‌ پرسرعت خود به مشکلی برخوردید و نتوانستید از طریق تماس با ارائه‌دهنده‌ی آن خدمت مشکل را حل کنید، می‌توانید شکایت خود را نزد یکی از دو مرجع مستقل حل دعاوی مربوط به ارتباطات سیار که در انگلستان فعالیت می‌کنند ببرید. اینترنت پرسرعت، تلویزیون و خدمات تلفن باید به ثبت مجمع حل دعاوی ارتباطات و خدمات اینترنت برسند. آنها می‌توانند در حل کردن چنین مشکلاتی به شما کمک کنند. 

مطلب مهم دیگری هم وجود دارد که باید از آن اطلاع داشته باشم؟

هنگام امضای قرارداد خدمات اینترنت پرسرعت باید از تفاوت بین بسته‌های «نامحدود» و «واقعاً نامحدود» مطلع باشید. اگر یک قرارداد بسته‌ی نامحدود را امضا کنید، متوجه خواهید شد که علی‌رغم اینکه لازم نیست نگران مصرف ماهانه‌تان باشید، اگر از میزان مصرف متعادل روزانه، هفتگی یا ماهانه بگذرید، سرعت اینترنت‌تان توسط فراهم‌کننده‌ی سرویس کم می‌شود. 
بسته‌های واقعاً نامحدود چنین مدیریت ترافیکی را بر خط شما تحمیل نمی‌کنند، بنابراین اگر می‌خواهید اوقات زیادی را با بیشترین سرعت ممکن به صورت آنلاین سپری کنید، این گزینه انتخاب بهتری است. 
ممکن است متوجه شوید که برخی از اصطلاحات به کار رفته در تلفن همراه با کشور خودتان فرق دارد. اکثر کشورها برای خط تلفن همراه اعتباری از عبارت Pre-Paid استفاده می‌کنند، اما مثلاً در انگلستان این عبارت به کار می‌رود: Pay-As-You-Go. به همین صورت عبارت Cellular هم زیاد رایج نیست و بسیاری از مصرف‌کنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات تلفن همراه بیشتر مواقع به آن موبایل می‌گویند. 
 3Gرایج‌ترین فناوری تلفن همراه در انگلستان است، اما نسل چهارم تلفن‌های همراه هم توسط ارائه‌دهندگان خدمات تلفن همراه به منظور عرضه‌ی خدماتی پرسرعت‌تر رونق گرفته و این فناوری به شکل فزاینده‌ای رو به گسترش است.

برای یافتن دوره‌های انگلستان می توانید در وب سایت آرمان من جستجو کنید و برنامه ریزی خود برای تحصیل در خارج از کشور را شروع کنید. همچنین با تماس با شماره ۴۱۲۷۶-۰۲۱ از مشاوره تحصیلی رایگان آرمان‌من بهره‌مند شوید.


مشاوره رایگان