انگلستان: از سری مقالات راهنمای انتخاب رشته‌ی تحصیلی

علوم پزشکی در انگلستان تحصیل و کار

حوزه بهداشت و درمان یکی از پرطرفدارترین زمینه‌های تحصیلی در کشورهای جهان است. انگلستان با در اختیار داشتن دانشگاه‌های با کیفیت در رشته‌های علوم پزشکی می‌تواند فرصت‌های تحصیلی و کاری بسیاری را در اختیار علاقه‌مندان به این رشته بگذارد. در این مقاله فرصت‌های تحصیلی و کاریِ رشته‌های علوم پزشکی در کشور انگلستان مورد بررسی قرار گرفته شده است.


گردآورنده: علی رضا رضایی کلات
868
ذخیره سازی
1399/03/07

تحصیل پزشکی در انگلستان

حوزه‌ی بهداشت و سلامت در انگلستان، طی سالیان گذشته تقاضای بسیار زیادی داشته و این تقاضا همچنان رو به افزایش است.

فرصت‌های تحصیلی در رشته‌های علوم پزشکی

در انگلستان می‌توان در تمامی مقاطع (کارشناسی تا دکتری) و در رشته‌های متنوعی در این حوزه به تحصیل پرداخت. برخی از محبوب‌ترین دوره‌های تحصیلی شامل لیسانس پزشکی، لیسانس جراحی (MBBS)، لیسانس جراحی دندانپزشکی (BDS)، کارشناسی و کارشناسی ارشد داروسازی، علوم زیست پزشکی، بیوژنتیک، بیوشیمی و غیره هستند. امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاترِ تمامی این رشته‌ها در بسیاری از دانشگاه‌های انگلستان وجود دارد، به همین دلیل، بسیاری از دانشجویان، تحصیلات خود را تا مقطع PhD ادامه می‌دهند.
دانشگاه‌های تراز اول کشور انگلستان با داشتن منابع پیشرفته‌ی یادگیری، آزمایشگاه‌های مجهز و دانشکده‌های اختصاصی، فرصت‌های متنوعی را برای تحصیل در رشته‌های پزشکی فراهم کرده‌اند.
هزینه‌ی هر یک از دوره‌ها با توجه به مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود. هر چه میزان کار آزمایشگاهی و عملی بیشتر باشد، هزینه‌های تحصیل هم بالاتر خواهد بود. همچنین، امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای دانشجویانِ تحصیلات تکمیلی وجود دارد.

فرصت‌های شغلی در رشته‌های علوم پزشکی

بیشتر مشاغل در این زمینه، بسیار سودآور هستند. از مشاغل این حوزه می‌توان کارمندان بهداشت، پزشکان، داروسازان، دندانپزشکان و متخصصان را نام برد. کار متخصصان در حوزه‌ی پزشکی فقط به بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها محدود نمی‌شود و امکان استخدام در حوزه‌ی بهداشت برای افراد ماهر و باتجربه وجود دارد. همچنین، تقاضا برای متخصصانِ تحقیق و توسعه، صنایع داروسازی، آموزش و کنترل کیفیت نیز بسیار بالاست.
دندانپزشکان و پزشکان در انگلستان توسط NHS (سازمان ملی سلامت) استخدام می‌شوند و همچنین می‌توانند به صورت خصوصی نیز کار کنند. مشاغل موجود در NHS حقوق مناسب و بالایی دارند که از 30.000 تا 97.000 پوند در سال متغیر است. توجه داشته باشید که کار به صورت خصوصی در این حوزه بازده بالاتری دارد. داروسازان و سایر تکنسین‌های بهداشتی با توجه به زمینه‌ی تخصصیِ خود می‌توانند در داروخانه‌ها و صنایع مختلف بهداشتی مشغول به کار شوند.

 

 شما می‌توانید برای آگاهی از دوره‌های تحصیلی مختلف در حوزه‌ی علوم پزشکی به پایگاه داده‌ی آرمان من مراجعه کنید و یا با شماره‌گیری 41276-021  از مشاوره‌ی تلفنی رایگانِ آرمان من بهره گیرید.


آنچه باید بدانید

رشته های تحصیلی مطرح در انگلستان

رشته های تحصیلی مطرح در انگلستان

در این مقاله سه رشته‌ی تحصیلی اصلی در کشور انگلستان مورد بررسی قرار گرفته است. به صورت اختصاصی وضعیت کاری این رشته‌ها در انگلستان و دانشگاه‌های ارائه دهنده‌ی این رشته‌ها مورد بررسی قرار گرفته شده است.
مشاوره رایگان