انگلستان: از سری مقالات راهنمای اخذ ویزا

اخذ ویزای کاری انگلستان پس از فارغ التحصیلی

در این مقاله نکاتی کاربردی در رابطه با نحوه‌ی گرفتن ویزای کاری پس از پایان تحصیل در کشور انگلستان گردآوری شده است.


گردآورنده: مهدی گلستانی
302
ذخیره سازی
1399/03/07

ویزای کاری انگلستان پس از تحصیل

فرصت‌های شغلیِ پس از تحصیل، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تصمیم‌گیری در انتخاب کشور مقصد برای دانشجویان بین‌المللی می‌باشد. در حال حاضر و طبق قوانین جدید، دانشجویان بین‌المللی در کشور انگلستان، می‌توانند از فرصت دو ساله برای یافتن کار پس از تحصیل استفاده نمایند.

پس از یافتنِ شغل در این مهلت دو ساله، افراد می‌توانند برای دریافت ویزای Tier 2 و یا همان ویزای کاری کشور انگلستان اقدام کنند. توجه داشته باشید که داشتن یک پیشنهاد شغلی و یا دعوت نامه از مؤسسات یا شرکت‌های انگلیسی برای دریافت ویزای Tier 2 الزامی می‌باشد. در فرآیند دریافت ویزای کاری انگلستان در نظر گرفتن برخی از نکات می تواند به موفقیت هر چه بیشتر فارغ‌التحصیلان کمک کند:

هر چه زودتر درخواست کار نمایید

ممکن است این توصیه بسیار ساده به نظر رسد، اما، اهمیت آن غیر قابل باور است. کار دانشگاهی ممکن است شما را برای مدتی مشغول نگه دارد، اما باید زمانی را برای یافتن کار در بیرون از دانشگاه سپری کنید. اکثر متقاضیانِ موفقِ ویزای Tier 2 در حین تحصیل خود یک پیشنهاد شغلی تضمین شده دارند. هرچه زودتر در سال آخر دانشگاه خود برای یافتن کار اقدام کنید تا وقت کافی برای یافتن شغل داشته باشید.

معمولاً دانشجویان بین‌المللی از روند طولانی‌تر فرآیند درخواست و مصاحبه شغلی در انگلستان نسبت به سایر کشورها مطلع نیستند و اغلب نیاز به اپلای کردنِ شغلی، پیش از پایان تحصیل را درک نمی کنند. درخواست برای شغل پس از دریافت مدرک تحصیلی، اشتباهی‌ست اساسی که اکثر دانشجویان بین‌المللی انجام می‌دهند.

فراموش نکنید که شروع فرآیند درخواست کاری تا استخدامِ احتمالی به 20 تا 30 روز زمان نیاز دارد. بنابراین همواره به یاد داشته باشید که برای دریافت پذیرش در اکثر دوره‌های تحصیلات تکمیلی، باید در چند ماهِ ابتداییِ سالِ آخرِ دانشگاه خود (سپتامبر / اکتبر) اقدام کنید تا شانس خوبی برای قبولی در آن داشته باشید.

 در حین فرآیند اپلای کاری، دانشجویان باید رزومه خود را کامل کنند، کاور لِتِر(cover letter) اختصاصی برای هر کار تهیه کنند، آزمایش‌های مختلف روانسنجی و مراکز ارزیابی را نیز انجام دهند.

روند استخدام را به خوبی بشناسید

داشتن درک درست از زمینه‌ی کاری، فرهنگ و البته سیاست‌های استخدامی شرکت مورد نظرتان، می‌تواند به شما در استخدام شدن بسیار کمک کند.

شما می توانید با انجام تحقیقاتِ آنلاین و یا ارتباط با کارمندان یا فارغ التحصیلان دانشگاه خود که در آنجا کار کرده‌اند، درک درستی از شرکت و شرایط استخدامی آن به دست آورید.

در مرحله بعد، دانشجویان باید درک درستی از مقررات مهاجرت و ویزا داشته باشند، زیرا داشتن اطلاعات دقیق از فرآیند دریافت ویزای کاری Tier 2 می‌تواند از بروز هر گونه مشکل در مراحل دریافت ویزا جلوگیری کند.

برای دریافت تمامی اطلاعات ضروری در رابطه با فرآیند اخذ ویزای کاری انگلستان پس از تحصیل با شماره‌گیری 41276-021  از مشاوره‌ی تلفنی رایگانِ آرمان من بهره گیرید..

 رهبر باشید

مهاجرت برای تحصیل و کار در یک کشور جدید حتی برای با اعتماد به نفس‌ترین دانشجویان بین‌المللی نیز دلهره‌آور است. اما، برای اثبات ارزش‌های خود به شرکتی که در آن قصد استخدام شدن دارید، باید ثابت کنید که حضور در کشوری جدید باعث سردرگمی شما نشده است و شما می توانید با افراد به صورت طبیعی ارتباط برقرار کنید.

اما چگونه می توانید مهارت‌های ارتباطی خود را تقویت کنید؟

یکی از بهترین روش‌های تقویت مهارت‌های اجتماعی برای دانشجویان بین‌المللی، شرکت در رویدادهای دانشگاهی است. دانشجویان می‌توانند با شرکت در رویدادهای دانشگاهی بر موانع ارتباطی خود غلبه کنید. بهترین راه برای عضویت در گروه‌های اجتماعی شرکت کردن در این رویدادها است. حتی بهتر است که به عنوان یکی از اعضای کمیته برگزاری، بخشی از مسئولیت برگزاری رویداد را بر عهده بگیرید. نکته اصلی این است که در میان جمعیت دانشجویان خودی نشان دهید و خود را مورد توجه قرار دهید.

از خدمات پشتیبانی دانشگاه خود استفاده کنید

بیشتر دانشگاه‌ها دارای مراکز خدمات شغلی هستند. همچنین در اکثر دانشگاه‌ها، تیمی برای مشاوره‌ دادن به دانشجویان بین‌المللی در ارتباط با مهاجرت و ویزا وجود دارد. در حین تحصیل خود هرچه سریعتر با این گروه ارتباط برقرار کنید و توصیه‌های لازم را از آنها در طول زمان تحصیل در دانشگاه دریافت کنید.

تیم مشاوره دانشگاه به دانشجویان کمک می‌کند تا اطلاعات شخصی خودشان را به صورت رزومه‌ای با کیفیت ارائه دهند و تمامی اطلاعات و قوانین مهاجرتی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات پشتیبانی دانشگاه‌ها، این مقاله را مطالعه کنید.

تسلیم نشوید!

در آخر به یاد داشته باشید : ممکن است در طول مسیر با شکست‌های متعددی مواجه شوید! اما، فراموش نکنید که این مساله نباید شما را ناامید کند. از هر شرکت‌ بخواهید بازخورد به شما ارائه دهد تا خود را برای فرصت شغلی بعدی آماده کنید و شرایط خود را بهبود بخشید. به یاد داشته باشید کار در انگلستان غیرممکن نیست! شما فقط باید در زمان مناسب به مکان مناسبی بروید. 

Job interview

 

به یاد داشته باشید آرمان من در تمام طول مسیر، از زمان اخذ پذیرش تا زندگی در کشور مقصد، همراه شماست. شما می‌توانید در هر زمانی با ما در ارتباط باشید تا از اطلاعات مشاوران ما استفاده کنید.

اگر به تحصیل در کشور انگلستان علاقه‌مندید با جست‌وجو در پایگاه داده‌ی آرمان من، دوره‌ی تحصیلی مناسب خود را بیابید و یا با شماره‌گیری 41276-021 از مشاوره تلفنی رایگان آرمان من بهره گیرید.


آنچه باید بدانید

درخواست ویزای تحصیلی انگلستان

درخواست ویزای تحصیلی انگلستان

با خواندن این مقاله اطلاعاتی در رابطه با چگونگیِ دریافتِ، هزینه‌ و انواع ویزاهای تحصیلی انگلستان به دست خواهید آورد.
مشاوره رایگان