آمریکا: از سری مقالات راهنمای جامع گرفتن پذیرش از دانشگاه - آنچه باید بدانید

نکاتی کلیدی درخواست پذیرش از دانشگاه های آمریکا

اگر برای درخواست پذیرش در مؤسسات آمریکا نیاز به کمک دارید؛ در این مقاله راهنمایی‌هایی توسط متخصصان شاغل در سیستم پذیرش دانشگاه‌های آمریکا ارائه شده است.


گردآورنده: مهدی گلستانی
327
ذخیره سازی
1399/05/22

نکات کلیدی اخذ پذیرش از آمریکا

نظام پذیرش در دانشگاه‌های آمریكا از جهات مختلف منحصربه‌فرد است و درک کامل آن می‌تواند بسیار سخت باشد. اما نگران نباشید، ما با دانشجویان بین‌المللی و متخصصان این زمینه صحبت کرده‌ایم تا تمام اطلاعات موردنیاز را به شما ارائه دهیم. پس از خواندن این مطلب، شما تقریباً همه‌چیز را در مورد چگونگی تهیه بهترین درخواست پذیرش در دانشگاه‌ها می‌دانید. و سرانجام خواهید توانست رویای ماجراجویی تحصیل در آمریکا را عملی کنید.

به ما گفته‌شده که درخواست اولیه‌ای که به دانشگاه ارسال می‌شود، در واقع بسیار ساده است. شما باید یا مستقیماً به سیستم پذیرش آنلاین مخصوص دانشگاه مراجعه کنید، یا می‌توانید از وب‌سایت‌های عمومی مانند Common Application استفاده کنید؛ تا برخی از چک‌لیست‌ها و جزئیات مربوط به خود را تکمیل کنید. معمولا در این وب‌سایت‌ها سؤالاتی وجود دارد، که با پاسخ دادن به آن‌ها، شما را در روند مراحل پذیرش راهنمایی می‌کند. برای مطالعه راهنمای ما در مورد اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آمریکا، نگاهی به این مقاله بیندازید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، فرم درخواست پذیرش به‌خودی‌خود بخش پیچیده‌ای نیست. در کل چیزی که کمی فرآیند را دشوار می‌سازد، اطلاعاتی است که شما باید در مراحل مختلف در درخواست خود قرار دهید.

بااین‌حال ما دریافته‌ایم که با انجام چند کار کوچک، شما می‌توانید خود را از جمعیت متقاضیانی که هرسال درخواست پذیرش برای دانشگاه‌های آمریکای ارسال می‌کنند، متمایز کنید. در اینجا توصیه‌هایی از دستیار معاونت بخش ثبت‌نام در دانشگاه مریویل، ملیسا میس، و دانشجوی بین‌المللی، کالوم اسکوایرز، که در بخش پذیرش دانشگاه ترینیتی تگزاس مشغول به کار است، ارائه شده است:

نمرات خوبی کسب کنید.

ممکن است این نکته واضح به نظر برسد، اما شما نباید تأثیر چشمگیر نمرات قبل از دانشگاه را دست‌کم بگیرید. همچنین بسته به اینکه بخواهید به کدام دانشگاه بروید، شاید مجبور به شرکت در امتحان ورودی یا یکی از آزمون‌های ACT / SAT شوید. همان‌طور که کالوم می‌گوید: « عموم دانشجویان بین‌المللی که متقاضی پذیرش در دانشگاه هستند، فقط باید در یکی از این امتحانات شرکت کرده و تا حد امکان نمره خوبی کسب کنند. معمول است که بیش از یک‌بار در آزمون شرکت کنید؛ بنابراین اگر مجبور به انجام چنین کاری هستید، نگران نباشید. نکته دیگری که باید از آن آگاه باشید، میزان هزینه این آزمون‌ها است.»

درباره این آزمون‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مقاله ورودی (entrance essay) درخشانی بنویسید.

شاید از زبان شخصیت‌های فیلم‌ها و کمدی‌های آمریکایی درباره "مقاله کالج" شنیده باشید. خوب حالا نوبت شماست.
اما چه چیزی را باید در مقاله خود قرار دهید؟ این مقاله چگونه باید نوشته شود؟ به گفته ملیسا «موضوع این مقاله عمیقاً مربوط می‌شود به اینکه دانشجو چه فکری می‌کند؟ از تحصیلات خود در آمریکا چه انتظاری دارد؟ چرا می‌خواهد به این دانشگاه برود؟ و چرا این رشته را برای تحصیل انتخاب کرده است؟ و دانشجویان باید به این سؤالات صادقانه پاسخ دهند. درواقع این مقاله در مورد این است که دانشجویان بتوانند داستان خودشان را بگویند. املای لغات، گرامر، ساختار جملات و افکار کامل همه و همه دارای اهمیت هستند.» 

اگر نوشتن نقطه قوت شما نیست، از شخص دیگری نخواهید مقاله که را برای شما بنویسد. به گفته ملیسا: «خیلی راحت می‌توان تشخیص داد که شخص دیگری مقاله را نوشته است. بسیاری از متقاضیان در مورد این مقاله نگران خواهند شد و ممکن است از شخص دیگری بخواهند که این مقاله را برای آن‌ها بنویسد. ما نمی‌خواهیم این موضوع را ببینیم، و به دنبال کار خود دانشجو هستیم.»

هرچه زودتر اقدام کنید.

مورد دیگری که شاید واضح به نظر برسد. بااین‌حال، این نکته به‌ویژه در آمریکا به دلیل حجم زیاد درخواست‌هایی که دانشگاه‌ها در سال دریافت می‌کنند، بسیار مهم است.
توصیه ما این است که حداقل یک سال قبل از پایان مهلت، مراحل درخواست خود را شروع کنید. به‌این‌ترتیب پس از پیدا کردن دانشگاه موردنظرتان، وقت کافی برای تکمیل درخواست خود خواهید داشت. به گفته کالوم: « اکثر دانشجویان سعی می‌کنند تا پایان کریسمس درخواست خود را تکمیل کنند. بنابراین من توصیه می‌کنم تا آن زمان این کار را انجام دهید، گرچه مهلت کلی درخواست معمولاً در ماه فوریه است.» این بدان معناست که شما از جمع جلوتر هستید و در آخرین لحظه درخواستی عجله‌ای ارسال نمی‌کنید. در اصل اهمیت این موضوع به فرصت بیشتری که به شما برای گفتگو با دانشگاه موردنظرتان می‌دهد، برمی‌گردد.
مسئولان پذیرش در دانشگاه‌های مختلف معمولاً همیشه در دسترس هستند؛ و دانشجویان آینده هر وقت که لازم باشد می‌توانند بروند و آن‌ها را ببینند. پس حتماً از این فرصت حداکثر استفاده را ببرید. اگر در مورد رفتن به دانشگاه خاصی جدی هستید، به این دفاتر مراجعه کرده و با این مسئولان گفتگو کنید. یا از طریق تلفن یا ایمیل با آن‌ها در تماس باشید. معرفی کردن خودتان به مسئولان پذیرش به‌صورت حضوری می‌تواند در درخواست شما تأثیر مثبتی بگذارد. آن‌ها ترجیح می‌دهند که بتوانند به‌جای نام، با چهره (یا صدای) متقاضیان آشنا شوند.
کالوم نیز با این نکته موافق است: «حتماً تا حد امکان با افراد بیشتری ملاقات کنید.» وی همچنین افزود: «در دانشگاه ما، بخش پذیرش هفته‌ای شش روز برای مراجعه متقاضیان باز است. شما می‌توانید بیایید، و در تور آشنایی با دانشگاه شرکت داشته باشید. و با شخصی از بخش پذیرش ملاقات کنید تا در مورد درخواست خود مشاوره بگیرید.»

با دقت فکر کنید که برای کدام دانشگاه‌ها درخواست ارسال می‌کنید.

شما باید نسبت به اینکه برای کدام دانشگاه‌ها درخواست می‌دهید، محتاط باشید. آمریکا با سایر کشورها کمی متفاوت است؛ زیرا هیچ محدودیتی برای تعداد دانشگاه‌هایی که می‌توانید برای آن‌ها اقدام کنید وجود ندارد. این بدان معناست که برخی افراد می‌توانند به تعداد زیادی از دانشگاه‌ها درخواست پذیرش بدهند، و درعین‌حال هیچ درخواست مناسبی ارائه نکرده باشند. عاقل باشید، و برای دانشگاه‌ها گوناگون درخواست ارسال کنید.
ملیسا این موضوع را با اندکی جزئیات بیشتر شرح داد: «توصیه من به متقاضیان این است، که حداقل برای ۳ تا ۵ دانشگاه درخواست ارسال کنند. ما به دانش آموزان توصیه می‌کنیم که برای یک دانشگاه دارای معیارهای پذیرش پایین‌تر، هم درخواست بفرستید. شما احتمالاً می‌توانید وارد آن دانشگاه شوید؛ و این میزان ریسک شما را کم می‌کند. ثانیاً در دانشگاهی که درست در سطح شما و بعد یک دانشگاه بالاتر از سطح شما باشد. تا درصورتی‌که نتایج بهتر از حد انتظار شما بود، فرصت را از دست نداده باشید.»

 در فعالیت‌های خارج از مدرسه شرکت کنید.

شرکت در فعالیت‌های غیر تحصیلی و در خارج از مدرسه در پیشرفت فردی شما نقش اساسی دارد. و این نکته نشان می‌دهد که شما برای دانشگاه ارزشمند خواهید بود.
ملیسا می‌گوید:« ما به فعالیت‌هایی که متقاضیان در دوره دبیرستان در آن‌ها شرکت می‌کردند، اهمیت می‌دهیم. و مهم است که بتوانیم ازآنچه انجام داده‌اید، اطلاع پیدا کنیم. ما می‌خواهیم بدانیم که شما به‌عنوان یک دانش‌آموز دبیرستانی غیر از دوره‌های درسی خود در چه مواردی شرکت کرده‌اید. ازجمله می‌توان به فعالیت‌های داوطلبانه و فعالیت‌های ورزشی در خارج از مدرسه اشاره کرد. فعالیت‌های فوق‌برنامه می‌تواند بسیار مهم باشد؛ همه این‌ها نمونه‌هایی از قدرت رهبری و مشارکت شما هستند. و واقعاً تکمیل‌کننده تجربیات و مهارت‌های شما می‌باشند.»

خب! حالا شما نکات اصلی را دریافته‌اید. این نکات را اعمال کنید و مطمئن باشید درخواست شما در نوع خود بهترین خواهد بود. هیجان‌زده‌اید؟ خوب از همین حالا در سایت ما جستجوی دوره تحصیلی مناسب خود در آمریکا را شروع کنید.


آنچه باید بدانید

اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا

اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا

فرآیند پذیرش در دانشگاه‌های آمریکا کمی پیچیده‌تر از سایر کشورهاست، به همین منظور در این مقاله فرآیند اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های آمریکا شرح داده شده است.
ساختار آموزش عالی آمریکا به زبانی ساده

ساختار آموزش عالی آمریکا به زبانی ساده

اگر به تحصیل در آمریکا علاقه دارید، کسب شناخت از سیستم آموزش عالی این کشور جزو ضروری‌ترین مطالب است. در این مقاله سعی شده تا به زبانی ساده، ساختار آموزش عالی در آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی شرح داده شده است.
سه نکته مهم در مورد درخواست پذیرش تحصیلی در آمریکا

سه نکته مهم در مورد درخواست پذیرش تحصیلی در آمریکا

در این مقاله نکاتی درباره اینکه چگونه می‌توانید درخواست پذیرش دانشگاه خود را به شکلی مثبت برجسته سازید، خواهید خواند.
GRE یا GMAT در کدام آزمون باید شرکت کنیم؟

GRE یا GMAT در کدام آزمون باید شرکت کنیم؟

اگر نمی‌دانید که برای پذیرش تحصیلات تکمیلی در آمریکا، بین GRE و GMAT کدام آزمون را بگذرانید؟ مقایسه ما در این رابطه را بخوانید تا آزمون مناسب برای خود را پیدا کنید.
مشاوره رایگان