فنلاند

اخذ اقامت فنلاند

فنلاند یکی از کشورهای عضو اتحادیۀ اروپاست. اخذ اقامت از طریق کار، سرمایه‌گذاری، تحصیل و ازدواج تنها چند مورد از روش‌های مهاجرت به این کشور می‌باشد. به راستی کدام یک از روش‌های اخذ اقامت فنلاند برای ما مناسب است؟ شاید این سؤالی است که در ذهن شما مطرح شود. در این مطلب از سایت مؤسسۀ آرمان من تمامی اطلاعاتی که در این زمینه نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

هر آنچه باید دربارۀ کشور فنلاند بدانیم

فنلاند کشوری سردسیر واقع در اروپاست. این کشور زیبا دارای اقتصادی پایدار است. دولت فنلاند از نظر خدمات رفاهی شهروندان خود را به طور کامل تأمین می‌کند. پایتخت این کشور شهر هلینسکی می‌باشد. مردم فنلاند به زبان سوئدی و فنلاندی صحبت می‌کنند. این کشور از گران‌ترین کشورهای اتحادیۀ اروپا به شمار می‌رود. سیستم حمل و نقل در فنلاند شامل اتوبوس، تراموا، تاکسی و قطار به راحتی در دسترس هستند‌.
برقراری امنیت در این کشور محیطی امن و آرام را برای زندگی افراد فراهم کرده است. سیستم آموزشی قوی کشور فنلاند در تمامی دنیا شهرت دارد. دانشگاه‌های معتبر این کشور هر ساله پذیرای دانشجویان بین‌المللی از سراسر جهان است.

وضعیت اقتصادی در فنلاند

میزان درآمد شهروندان این کشور نسبت به هزینۀ زندگی آن‌ها در سطح بالایی قرار دارد. اقتصاد این کشور صادرات محور می‌باشد. صادرات کشور فنلاند شامل آهن‌آلات، ماشین‌آلات، الوار، کاغذ و مواد شیمیایی می‌باشد. فنلاند از لحاظ شرایط کاری از کشورهای رتبه بالای اروپا محسوب می‌شود. حتی در شرایطی که مردم اکثر کشورها به دلیل کرونا با بیکاری مواجه شده‌اند، کشور فنلاند از نظر سطح درآمد روندی افزایشی دارد. آمار‌ها نشان می‌دهد هر یک از شهروندان این کشور با ۴۰ ساعت کار در هفته درآمدی تقریباً دو برابر هزینۀ زندگی‌شان دارند.

اخذ اقامت فنلاند گزینه‌ای مناسب برای مهاجرت

اخذ اقامت فنلاند

به دلیل بالا بودن کیفیت زندگی در این کشور ایرانیان زیادی علاقه‌مندند به فنلاند مهاجرت کنند. برخورداری از رفاه اجتماعی، ثبات اقتصادی و وجود دانشگاه‌های معتبر همگی باعث می‌شوند این کشور گزینه‌ای مناسب برای زندگی باشد. جهت گرفتن اقامت فنلاند باید هدفی مشخص داشته باشید. به عنوان مثال برخی افراد با هدف تحصیل و اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های مطرح این کشور به فنلاند سفر می‌کنند. سپس با تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری مسیر خود را جهت گرفتن اقامت دائم این کشور هموار می‌کنند.

روش‌های رایج برای اخذ اقامت فنلاند

هر فرد با توجه به شرایطی که دارد از طریق یکی از روش‌ها به این کشور مهاجرت می‌کند. اگر موفق به دریافت اقامت فنلاند شوید، مجوز لازم برای تحصیل، کار و سفر به اغلب کشورهای بزرگ دنیا را خواهید داشت. هر یک از روش‌های مهاجرت به این کشور شرایط خاصی دارد. راه‌های رایج برای اخذ اقامت فنلاند به شرح زیر است:
اخذ اقامت فنلاند از طریق کار
سرمایه‌گذاری در کشور فنلاند
تحصیل در دانشگاه‌های فنلاند
ازدواج با افراد مقیم در کشور فنلاند

اخذ اقامت فنلاند از طریق کار

اخذ اقامت فنلاند

ایرانیان متقاضی اشتغال در کشور فنلاند باید از سمت کارفرمای فنلاندی دعوت‌نامۀ کاری داشته باشند. متقاضیان به وسیلۀ این دعوت‌نامه می‌توانند ویزای کاری کشور فنلاند را دریافت کنند. فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های فنلاند شانس بیشتری جهت پیدا کردن شغل مناسب در این کشور دارند. باید سایت های کاریابی فنلاند سر بزنید و بدین ترتیب درخواست شغل مورد نظر خود را برای کارفرمایان فنلاندی ارسال ‌کنید. در صورت موافقت با درخواستتان می‌توانید جهت دریافت ویزای کاری فنلاند اقدام کنید.
در روشی دیگر نیز کارفرمایان فنلاندی به مدت ۶ ماه موقعیت شغلی را در کشورهای اتحادیۀ اروپا آگهی می‌کنند. اگر طی این مدت نیروی کار مناسب برای این موقعیت شغلی یافت نشد، با متقاضیان کشورهای دیگر قرارداد کاری امضا می‌گردد. دارندگان ویزای کاری فنلاند می‌توانند پس از 4 سال اشتغال و زندگی در این کشور اقامت دائم دریافت کنند. افرادی که از طریق کاری به فنلاند مهاجرت می‌کنند باید توانایی مالی لازم برای تأمین هزینه‌های خود در این کشور را داشته باشند. ارائۀ مدرک زبان انگلیسی معتبر با نمرۀ قابل قبول جهت مهاجرت کاری به این کشور الزامی می‌باشد.

مدارک لازم برای اخذ اقامت فنلاند از طریق کار

جهت مهاجرت به فنلاند و اخذ اقامت این کشور داشتن برخی مدارک ضروری است. تمامی مدارک باید به صورت کامل ارائه شوند. مهم‌ترین مدارک برای مهاجرت کاری به فنلاند به شرح زیر است:

  • ارائۀ گذرنامۀ معتبر
  • ارائۀ مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی (ترجمه شده به زبان انگلیسی)
  • فرم درخواست روادید شینگن برای متقاضیان ویزای کاری
  • دعوت‌نامه از سوی جاب افر فنلاندی
  • بیمه‌نامۀ مسافرتی
  • اجازۀ اقامت و کار برای اتباع خارجی
  • مدرک زبان معتبر

سرمایه‌گذاری در کشور فنلاند

اخذ اقامت فنلاند

فضای تجاری این کشور محیطی مناسب را برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم کرده است. یکی از روش‌های محبوب برای اخذ اقامت فنلاند، سرمایه‌گذاری در این کشور است. از روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در این کشور می‌توان به خرید ملک در فنلاند، ثبت شرکت و خرید اوراق قرضه اشاره کرد. سرمایه‌گذار می‌تواند پس از گذشت 4 سال در صورت رعایت شرایط لازم، برای اقامت دائم فنلاند اقدام کند. اگر نیاز به مشاوره در این زمینه دارید، همکاران ما در مؤسسۀ آرمان من پاسخگوی سؤالات شما عزیزان هستند. از طریق فرم مشاورۀ رایگان می‌توانید با مشاوران متخصص ما ارتباط برقرار کنید.

مهاجرت تحصیلی، آسان‌ترین راه برای اخذ اقامت فنلاند

دانشگاه‌های فنلاند در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته‌اند. نظام آموزشی این کشور مطابق با استانداردهای روز دنیاست. اخذ اقامت فنلاند از طریق تحصیل در دانشگاه‌های این کشور امکان‌پذیر است. دانشجویان بین‌المللی باید توانایی مالی جهت تأمین هزینه‌های خود را داشته باشند. این افراد باید مدارک لازم و فرم درخواست پذیرش را به دانشگاه مورد نظر ارسال کنند. در صورت موافقت با نامۀ پذیرش به سفارت مراجعه کرده و مراحل دریافت ویزای تحصیلی را سپری کنند. فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های فنلاند می‌توانند پس از اتمام درس به دنبال شغلی مناسب با رشتۀ تحصیلی‌شان باشند. متقاضیان برای دریافت ویزای تحصیلی فنلاند باید مدرک زبان آیلتس داشته باشند. حداقل نمرۀ مورد نیاز مدرک آیلتس برای اخذ پذیرش از اکثر دانشگاه‌های این کشور نمرۀ 6 یا 6/5 می‌باشد.

آیا تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری امکان‌پذیر است؟

اغلب دانشجویان بین‌المللی دانشگاه‌های فنلاند تصمیم جدی جهت اقامت دائم در این کشور دارند. این افراد می‌توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. خوشبختانه دولت این کشور محدودیت خاصی برای جذب فارغ‌التحصیلان خارجی دانشگاه‌های این کشور به بازار کار در نظر نگرفته است.

 

اخذ اقامت فنلاند از طریق ازدواج

اخذ اقامت فنلاند

یکی از راه‌های اخذ اقامت فنلاند، ازدواج با فرد فنلاندی است. افرادی که قصد مهاجرت از طریق ازدواج دارند، می‌توانند با تبعۀ فنلاندی یا شخص مقیم در این کشور ازدواج کنند. پس از ازدواج زوجین و مهاجرت به فنلاند متقاضی می‌تواند نسبت به درخواست کارت اقامت موقت اقدام کند. این افراد پس از گذشت ۵ سال اقامت مستمر با همسر خود در کشور فنلاند، قادرند اقامت دائم دریافت کنند. در این کشور قانون جنسیت جهت اخذ اقامت و تابعیت وجود ندارد. یعنی حق اقامت فقط از طریق مرد صورت نمی‌گیرد. بدین ترتیب فردی که با مرد یا زن فنلاندی ازدواج کند، موفق به اخذ تابعیت فنلاند می‌گردد.

جمع بندی

اخذ اقامت فنلاند

امروزه مهاجرت به کشورهای دیگر در بین مردم رایج شده است. افراد زیادی تمایل دارند تا بهترین کشور را برای زندگی انتخاب کنند. فنلاند یکی از محبوب‌ترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت ایرانیان است. دلایل بسیاری مانند بازار کار عالی، فرصت تحصیل در دانشگاه‌های معتبر و برخورداری از امکانات رفاهی پیشرفته از دلایل جذب مهاجران به این کشور می‌باشد. هر شخص می‌تواند با بررسی شرایط فعلی خود بهترین روش را برای مهاجرت به این کشور انتخاب کند. مشورت با افراد متخصص در این زمینه به شما کمک می‌کند در مسیری درست گام بردارید. اگر سؤالی دربارۀ اخذ اقامت این کشور دارید همکاران ما در مؤسسۀ آرمان من از طریق فرم مشاورۀ رایگان و یا شماره تلفن 41276-021 پاسخگوی شما عزیزان هستند.

به این مقاله رتبه دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا