عمومی

بهترین کشور برای تحصیل در رشتۀ تربیت ‌بدنی

تربیت‌بدنی جزء رشته‌های است که برای ارتقاء سلامت یک جامعه نیاز است. برای افرادی که عاشق ورزش می باشند و علاقه‌مندند با رشته‌های مختلف ورزشی آشنا شوند، رشتۀ تربیت ‌بدنی یک رشتۀ ایده آل محسوب می‌شود. دانشجویانی که در این رشته تحصیل می‌کنند علاوه بر دروس تخصصی عملی واحدهایی مانند آناتومی بدن انسان، فیزیولوژی ورزشی، حرکت درمانی و روانشناسی ورزشی را فرامی‌گیرند. دانشجویان تربیت‌بدنی باید از استقامت بدنی بالایی برخوردار باشند. رشتۀ تربیت‌بدنی ازجمله رشته‌هایی است که دانشجویان آن تمایل دارند در کشورهایی مانند دانمارک، مالزی، ایتالیا، آلمان، کرۀ جنوبی، استرالیا و نروژ ادامه تحصیل دهند. حال سؤال اینجاست که بهترین کشور برای تحصیل در رشتۀ تربیت ‌بدنی کدام است؟ چه پارامترهایی معیار سنجش بهترین دانشگاه برای رشتۀ تربیت‌بدنی است؟ اگر شما جزء افرادی هستید که قصد ادامۀ تحصیل در رشتۀ تربیت‌بدنی را دارید، مطالعۀ این مطلب از سایت مؤسسۀ آرمان من به شما کمک کند تا با بهترین دانشگاه‌های دنیا و شرایط پذیرش آن‌ها در این رشتۀ تحصیلی آشنا شوید.

آشنایی با رشتۀ تربیت‌بدنی

همۀ ما تجربۀ خاطرات خوب درس ورزش در مقاطع پایین‌تر را داشته ایم. اکثر دانش آموزان در ساعت ورزش بهترین اوقات تحصیلی خود را سپری می‌کنند. ورزش کردن علاوه بر تأثیر مثبتی که بر جسم و روح دارد سبب به وجود آمدن حس رهایی و شادی در انسان می‌شود. ورزش به انسان کمک می کند تا برای مدتی از زندگی روزمره فاصله گرفته و با تخلیه انرژی به شکل مثبت احساس شادابی داشته باشد. تمامی مواردی که گفته شد باعث می‌شود تا برخی افراد به دنبال یادگیری حرفه و آکادمیک علم ورزش باشند. برای تحصیل در رشتۀ تربیت‌بدنی نیاز است آمادگی جسمانی بالایی داشته باشید. گرایش‌های متنوعی در این رشته وجود دارد. دانشجویانی که در رشتۀ تربیت‌بدنی تحصیل می‌کنند باید ساعاتی از شبانه‌روز را به تمرینات بدنی سخت اختصاص دهند. علاقه‌مند بودن و پشتکار فراوان از فاکتورهای مهم برای موفقیت در این رشتۀ تحصیلی است. دانشجویان تربیت‌بدنی یاد می‌گیرند چگونه به دیگر افراد در روش‌های صحیح ورزشی کمک کرده و متقاضیان را آماده برای تدریس و مربی‌گری می‌کنند. رشتۀ تربیت‌بدنی ازجمله رشته‌هایی می باشد که دانشجویان آن علاوه بر تمرین و تقویت جسمانی باید واحدهای تئوری مانند آناتومی انسان، حقوق ورزشی، بیوشیمی، بهداشت و ورزش، مدیریت سازمان‌های ورزشی، روانشناسی ورزشی، فیزیوتراپی ورزشی و آسیب‌شناسی ورزشی را نیز بیاموزند.

پارامترهای مهم برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشتۀ تربیت ‌بدنی

running-best-country-study-sports

رشتۀ تربیت‌بدنی یکی از رشته‌هایی است که دانشجویان آن تمایل دارند برای ادامۀ تحصیل یکی از دانشگاه‌های معتبر دنیا را انتخاب کنند. پارامترهای مختلفی وجود دارند که در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشتۀ تربیت ‌بدنی مؤثرند. یکی از فاکتورهای مهم برای دانشجویان، زبان رسمی کشوری است که برای ادامۀ تحصیل انتخاب می‌کنند. به‌عنوان مثال کشور نروژ یکی از کشورهایی است که دانشجویان تربیت‌بدنی برای پذیرش در دانشگاه ها آن باید به زبان نروژی یا انگلیسی مسلط باشند. از دیگر پارامترهای مهم برای سنجش دانشگاه‌های برتر رشتۀ تربیت‌بدنی مواردی مانند تعداد دانشجویان، نحوۀ پذیرش دانشجو، تعداد مقالات در ژورنال‌های معتبر علمی، کیفیت تدریس، سطح علمی اساتید و امکانات آموزشی است. در ادامه به بررسی بهترین کشور برای تحصیل در رشتۀ بدنی می‌پردازیم.

کشور دانمارک

یکی از ایده آل ترین کشورها برای تحصیل در رشتۀ تربیت‌بدنی کشور دانمارک است. دانشگاه‌های دانمارک جزء بهترین دانشگاه‌ها از نظر تسهیلات آموزش عالی می باشند. سطح آموزشی این کشور از کیفیت بالایی برخوردار است. مدارک دانشگاهی دانمارک اعتبار بین‌المللی دارند. در سراسر دنیا مدارک کسب شده از دانشگاه‌های دانمارک به رسمیت شناخته می‌شوند. از مزایای تحصیل در دانمارک می‌توان به امکان کار هم‌زمان با تحصیل، مراقبت‌های پزشکی رایگان و امکان تحصیل در دانمارک به زبان انگلیسی اشاره کرد. دانشگاه کپنهاگ و دانشگاه جنوبی دانمارک از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشتۀ تربیت‌بدنی است. با اخذ ویزای دانمارک می‌توانید علاوه بر سفر و تحصیل در دانشگاه‌های این کشور به کشورهای عضو اتحادیه شینگن نیز سفر کنید. از نظر هزینۀ زندگی، دانمارک هزینه‌هایی مشابه با کشورهای سوئد و آلمان دارد. برای بهره‌مندی از تحصیل رایگان در دانمارک باید به زبان دانمارکی مسلط باشید. امکان کار دانشجویی در این کشور وجود دارد.

نروژ کشوری با تحصیلات رایگان

کشور نروژ و بخشی از منطقه شینگن می‌باشد. بر اساس پژوهش‌های انجام شده نروژ یکی از کشورهایی است که راضی‌ترین شهروندان را دارد. آب‌وهوای معتدل، امکانات رفاهی عالی و جاذبه‌های گردشگری باعث شده تا این کشور یکی از جذاب‌ترین کشورها برای مهاجرت باشد. مدارک دانشگاهی نروژ برای تمامی کشورها و ازجمله ایران بسیار معتبر است. دانشجویانی که در این کشور تحصیل می‌کنند از نظر کاری و سطح درآمد شرایط خوبی دارند. در رتبه‌بندی‌های معتبر جهانی دانشگاه علوم ورزشی نروژ یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشتۀ تربیت‌بدنی محسوب می‌شود. این دانشگاه در مقاطع لیسانس، فوق‌لیسانس و دکتری در رشتۀ تربیت ‌بدنی دانشجو پذیرش می‌کند. از شرایط لازم برای ورود به این دانشگاه اخذ پذیرش در دانشگاه و همچنین قبولی در برخی از آزمون‌های عملی است. دانشجویانی که در نروژ تحصیل می‌کنند، می‌توانند هم‌زمان با تحصیل ۲۰ ساعت کار در هفته داشته باشند. جهت تحصیل رایگان در دانشگاه‌های دولتی نیاز به یک رزومۀ قوی دارید. همچنین باید در آزمون آیلتس حداقل نمرۀ ۶ را کسب کنید. مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌ها برای مهاجرت به نروژ است. اگر تصمیم به مهاجرت تحصیلی دارید، مشاوران ما در مؤسسۀ اعزام دانشجو آرمان من پاسخگوی سؤالات شما عزیزان در این زمینه هستند.

انگلستان

Denmark-best-country-study-sports

دانشگاه لافبورو، لیورپول و بیرمنگام جزء بهترین دانشگاه‌های جهان در رشتۀ تربیت‌بدنی می باشند. نخبگان بسیاری در سراسر جهان علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه‌ها هستند. امکان تحصیل رایگان در کشور انگلستان وجود ندارد. اگر متقاضی تحصیل در انگلیس هستید باید برای بهره‌مندی از بورسیه و کمک‌هزینۀ تحصیلی شرایط سختی را پشت سر بگذارید. در صورت پذیرش در دانشگاه‌های انگلستان باید بتوانید هزینۀ بالای زندگی در انگلستان را نیز تأمین کنید.

کانادا

کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورها جهت کار، زندگی و ادامۀ تحصیل است. درصورتی‌که شرایط لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی کانادا را داشته باشید، می‌توانید از تحصیل رایگان در این کشور بهره‌مند شوید. دانشجویان رشتۀ تربیت‌بدنی در سراسر جهان می‌توانند در دانشگاه‌های کلگری و تورنتو تحصیل کنند. این کشور یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است. اگر به‌ صورت آزاد به کانادا مهاجرت کرده و برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور اقدام کنید، باید هزینۀ بالایی بپردازید. با این حال تحصیل در کانادا میان ایرانیان بسیار محبوب است.

کرۀ جنوبی

یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای آسیایی کرۀ جنوبی است. این کشور به دلیل اقتصاد قدرتمند، تدریس تربیت‌بدنی به زبان انگلیسی، سطح بالای کیفیت آموزشی و پیشرفت علمی مورد تعجب بسیاری از دانشجویان بین‌المللی در سراسر جهان قرار دارد.  یکی از برترین دانشگاه‌های کرۀ جنوبی دانشگاه ملی سئول می باشد. دانشگاه سئول بهترین امکانات آموزشی را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهند. حدود ۲۵ درصد از دوره‌های دانشگاهی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. مبلغ شهریه با توجه به رشتۀ تحصیلی نوع دانشگاه متفاوت خواهد بود. امکان دریافت بورسیۀ تحصیلی از دانشگاه‌های کرۀ جنوبی وجود دارد.

کشور ایتالیا

Canada-best-country-study-sports

ایتالیا یکی از کشورهای پیشرفته‌ای است که رتبه ۸ اقتصاد جهانی را دارد. جاذبه‌های گردشگری این کشور جزء معروف‌ترین دیدنی‌های دنیا می باشد. علاوه بر آثار تاریخی، طبیعت و سواحل زیبای ایتالیا مهاجران و گردشگران زیادی را به این کشور جذب می‌کند. هزینۀ زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورهای جهان کمتر است. شاید از نظر بسیاری از دانشجویان تربیت‌بدنی، ایتالیا بهترین کشور برای تحصیل در رشتۀ تربیت ‌بدنی باشد. دانشگاه ورونای ایتالیا یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان برای تحصیل نخبگان تربیت‌بدنی است. با توجه به ‌نوع دانشگاه، هزینۀ تحصیل در ایتالیا متفاوت می باشد. از مزایای تحصیل در ایتالیا کیفیت آموزشی بالا، ارزش بالای مدرک تحصیلی و هزینه نسبتاً مناسب تحصیل در این کشور می‌باشد. رقابت بسیاری برای اخذ پذیرش در دانشگاه های تراز اول ایتالیا وجود دارد. بعد از پایان تحصیلات می‌توان برای مدت حداقل ۶ ماه ویزای تحصیلی را تمدید کرد.

 کشور استرالیا

 یکی از دلایل مهم مهاجرت به استرالیا اقتصاد قوی این کشور است. نرخ بیکاری پایین در این کشور باعث می‌شود تا مقصد بسیار خوبی برای مهاجران باشد. خدمات آموزشی عالی در این کشور باعث جذب دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا برای تحصیل در استرالیا شده است. شمار زیادی از دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های معتبر استرالیا تحصیل می‌کنند. دانشگاه دیکین و دانشگاه کوئینزلند در استرالیا جزء بهترین دانشگاه‌های ورزشی جهان می باشند. کشور استرالیا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل نخبگان رشتۀ تربیت‌بدنی است. امنیت، کیفیت آموزشی بالا و صحبت به زبان انگلیسی ازجمله دلایلی می باشد که باعث محبوبیت این کشور در بین دانشجویان بین‌المللی شده است.

تحصیل در ترکیه برای دانشجویان رشتۀ تربیت ‌بدنی

university-best-country-study-sports

ترکیه یکی از کشورهایی است که مورد توجه بسیاری از دانشجویان ایرانی قرار دارد. نزدیک بودن فرهنگ مردم ترکیه با مردم ایران، تشابه اعتقادات و داشتن دانشگاه‌های معتبر در سطح جهانی از دلایل مهم دانشجویان برای تحصیل در این کشور است. هزینۀ تحصیل در ترکیه نسبتاً مناسب می باشد. دانشگاه‌های ترکیه از رنکینگ و رتبه‌بندی‌های جهانی خوبی برخوردارند. یکی از شرایط لازم جهت اخذ پذیرش در دانشگاه‌های ترکیه تسلط به زبان ترکی و یا انگلیسی است. مدارک دانشگاه‌های ترکیه در سراسر دنیا معتبر می‌باشد. اگر قصد تحصیل به‌صورت رایگان در این کشور را دارید باید از امتیاز بالایی برخوردار باشید. داشتن مدرک مربیگری، داشتن مقام قهرمانی، تألیف کتاب و مقاله از جمله مواردی است که می‌توانید به کمک آن امتیاز لازم جهت تحصیل رایگان در ترکیه را به دست آورید. دانشگاه آناتولی یکی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشتۀ تربیت‌بدنی می باشد. برای کسب اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به ترکیه می‌توانید با مشاوران مؤسسۀ آرمان من تماس بگیرید.

بورسیه تحصیلی در رشتۀ تربیت ‌بدنی

دانشجویان نخبه در هر مقطع تحصیلی می‌توانند در صورت تمایل در بهترین دانشگاه‌های جهان ادامۀ تحصیل دهند. برای پذیرش و بهره‌مندی از تسهیلات و مزیت‌های تحصیل رایگان در کشورهای اروپایی و آمریکایی باید از شرایط ویژه‌ای برخوردار بود. گرچه مراحل اخذ بورسیۀ تحصیلی پیچیده است اما با آگاهی از مراحل اخذ بورسیه می‌توانید بدون دردسر در بهترین دانشگاه‌های جهان تحصیل کنید. در میان کشورهای جهان، اتریش یکی از کشورهای مهاجرپذیر می باشد. هرساله دانشجویان بین‌المللی بسیاری در دانشگاه اتریش پذیرفته می‌شوند. اگر متقاضی مقطع لیسانس تربیت‌بدنی در کشور اتریش هستید، می‌توانید پس از قبولی در کنکور سراسری ایران در رشتۀ تربیت ‌بدنی و گذراندن ۲ تا ۴ ترم از مقطع لیسانس جهت پذیرش در مقطع لیسانس تربیت‌بدنی دانشگاه اتریش اقدام کنید. هزینۀ زندگی در اتریش و شرایط اخذ ویزای این کشور نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بهتر و مناسب‌تر است. خوشبختانه اغلب کشورهایی مانند آلمان، کانادا، ایتالیا و استرالیا امکان بورسیه شدن در رشتۀ تربیت‌بدنی را برای دانشجویان فراهم کرده‌اند. اگر متقاضی بورسیه شدن در کشورهای مختلف جهان هستید، می‌توانید جهت دریافت مشاورۀ رایگان تحصیلی با مشاوران ما در مؤسسۀ آرمان پرشین خاورمیانه در ارتباط باشید. آگاهی از هزینه‌ها و شرایط تحصیل در کشورهایی که گفته شد از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رشتۀ تربیت ‌بدنی یکی از بهترین و پرکارترین رشته‌های دانشگاهی

Norway-best-country-study-sports

همان‌طور که گفته شد تربیت‌بدنی یکی از شاخه‌های علوم انسانی است. این رشته با تندرستی و سلامت پیوند یافته و جایگاه و منزلت ویژه‌ای دارد. تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص در این رشته ضروری می باشد. رشتۀ تربیت‌بدنی ازجمله رشته‌هایی است که تقریباً تمام افراد جامعه با آن در ارتباط بوده و به لحاظ بازار کار از بهترین رشته‌های دانشگاهی محسوب می‌شود. بازار کار و تنوع موقعیت‌های شغلی در رشتۀ تربیت ‌بدنی زیاد می باشد. فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند با توجه به علاقه‌ای که دارند در یک از زمینه‌های کاری زیر مشغول به فعالیت شوند:

  • تدریس درس تربیت‌بدنی در مدارس مراکز آموزشی
  • کارشناس تربیت‌بدنی در سازمان‌های دولتی
  • کارشناس تربیت‌بدنی در فدراسیون‌های ورزشی و نهادهای انقلابی
  • خدمت در مراکز ورزشی و درمانی جانبازان
  • مربی و مسئول ورزش در وزارتخانه‌ها
  • مشاور برای طراحی وسایل و البسه ورزشی
  • مربی در باشگاه‌های ورزشی آزاد
  • مربی بدن‌سازی
  • عضویت در هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی
  • ادارۀ امور و کارشناسی سازمان‌های ورزشی دولتی و خصوصی
  • سرپرستی تیم‌ها و کاروان‌های ورزشی
  • اداره و کارشناسی اماکن ورزشی

به‌طور کلی فارغ‌التحصیلان رشتۀ تربیت‌بدنی می‌توانند با پشتکار و تلاش در حیطه موردعلاقه خود مشغول به کار و فعالیت شوند.

جمع‌بندی

Deakin-best-country-study-sports

رشتۀ تربیت ‌بدنی جزء رشته‌هایی است که برای ارتقای سلامت یک جامعه نیاز است. با توجه به تنوع دروسی که در این رشته وجود دارد دانشجویان تربیت‌بدنی از اطلاعات عمومی خوبی برخوردارند. بسیاری از دانشجویان تربیت‌بدنی تمایل دارند برای ادامۀ تحصیل یکی از دانشگاه‌های معتبر دنیا را انتخاب کنند. امکان بورسیۀ تحصیلی این رشته در برخی از کشورها وجود دارد. اگر متقاضی تحصیل در دانشگاههای خارج از کشور هستید، آگاهی از هزینه‌ها و شرایط تحصیل در این دانشگاه‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا از مسیر درست و اصولی اقدام کنید. جهت انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشتۀ تربیت ‌بدنی پارامترهایی وجود دارند که به‌صورت کامل در این مقاله به آن‌ها پرداختیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در رشتۀ تربیت بدنی از طریق شماره تماس 02191004190 با مؤسسۀ مای آرمان به عنوان موسسه مهاجرت تحصیلی در ارتباط باشید.

به این مقاله رتبه دهید!

نوشته های مشابه

‫15 دیدگاه ها

  1. سلام.مرسی از اطلاعات خوبتون.برای دکتری تربیت بدنی شرایط به چه صورته؟چه دانشگاههایی و هزینه ها چطوره و وضعیت معدل و مقاله و…؟

    1. ساحل عزیز
      دانشگاه های انگلستان برای رشته تربیت بدنی بسیار مناسبند. هزینه ها متنوع هست. از 16 هزار پوند در سال می تونید کورس ها متنوع در دانشگاه های انگلیس پیدا کنید. هر چقدر رزومه شما بهتر باشه امکان گرفتن پذیرشتون بالاتر میره.

  2. سلام خوب هستین
    دانشگاهای رایگان دوره دکتری اروپایی با زبان انگلیسی میخواستم ممنون

    1. کتایون عزیز
      برای دکتری فول فاند می تونید برای کانادا و انگلستان اقدام کنید. البته گرفتن پوزیشن فول فاند مستلزم رزومه خیلی قوی هست. نمره زبان، معدل، رتبه دانشگاهی که در اون تحصیل کردین، مقالات علمی، شرکت در سمینارهای بین المللی می تونه رزومه شما رو بسیار قوی کنه.

  3. سلام خسته نباشید ،میخواستم بدونم از بین کشور هایی که معرفی کردین گرفتن بورسیه و پذیرش کدوم کشور بهتر هست، من ترم 5کارشناسی هستم میخواستم تا تموم شدن درسم زبان مرتبط به جز انگلیسی رو بخونم ولی هنوز کشور و دانشگاه با شرایط بهتر رو پیدا نکردم

    1. فاطمه عزیز
      به مای آرمان خوش آمدید
      برای پذیرش راحت کشور انگلستان بهترین گزینه است. اما بورسیه مشخص نیست. چون هیچ تضمینی برای بورسیه وجود ندارد.

  4. سلام
    من کارشناسی حسابداری میخونم ولی نه استعداد و نه علاقه در این رشته دارم میخوام از طریق بورسیه تحصیلی مهاجرت کنم اما نمیدونم کدوم رشته بهتره
    رشته ک به اون علاقه دارم تربیت بدنی هست بنظرتون چطور میتونم بورسیه کشور نروژ که تحصیل در اون رایگانه بگیرم؟و اینکه چه رشته هایی پذیرش سریع تر دارن!

    1. عاطفه عزیز
      به مای آرمان خوش آمدید
      برای گرفتن بورسیه شما باید رزومه قوی داشته باشید. با توجه به اینکه رشته کارشناسی شما در زمینه تربیت بدنی نیوده شانس گرفتن بورسیه برای شما پایین هست.

    1. نیما عزیز
      مدارک تحصیلی، مدرک زبان، رزومه، انگیزه نامه، توصیه نامه و نامه کاری لازم هستن.

    1. آیلار مهریار عزیز

      سلام. 

      به صورت کلی برای تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی شما نیاز به کارشناسی مرتبط دارید. مدرک الزامی دیگر نمره زبان است که آیتلسی که هیچ یک از مهارت‌های زبانی شما نمره زیر ۶ نداشته باشند حداقل کفایت است. داشتن مدارکی دیگری مانند مربی‌گری، داوری، قهرمان و … می‌توانند به گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های بهتر کمک کند. 
      اگر از تاریخ فارغ التحصیلی از آخرین مدرکتان بیشتر از یکسال می‌گذرد نیاز است که با سوابق کاری و ارائه نامه اشتغال به کار این فاصله را پر کنید. 

       

      تماس با آرمان من و ارائه جزییات بیشتر از سوابق خود، به ما کمک خواهد کرد که اطلاعات بیشتر و دقیقتر را در اختیار شما قرار دهیم. 

  5. برای دریافت بورسیه ی تحصیلی در این رشته و مقطع کارشناسی ارشد چه چیز هایی لازمه؟

  6. سلام برای کارشناسی تربیت بدنی تو ایتالیا تمامی دانشگاه ها به زبان ایتالیایی هست یا انگليسي هم داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا