انگلستانرشته های تحصیلی انگلستان

تحصیل در رشته بازیگری در انگلستان

کشور انگلستان در قلب اروپا قرار دارد که رویای بسیاری از افرادی است که قصد مھاجرت دارند. در این کشور دانشگاه و مؤسسات مختلفی تأسیس شده که به آموزش بازیگری و ھنرھای دراماتیک می پردازند. ما در این مقاله قصد داریم، دانشگاه ھا و مراکزی که این رشتۀ تحصیلی را ارائه می دھند، معرفی نماییم اما در ابتدا توضیحات مختصری در رابطه با رشتۀ بازیگری داده ایم.

رشتۀ بازیگری در انگلستان

دانشگاه‌های انگلستان، مانند سایر کشورها رشته‌های هنری را با گرایش‌های مختلف ارائه می‌دهند. رشتۀ بازیگری یکی از این رشته‌هاست که شامل یک دورۀ 3 ساله کارشناسی و سپس دورۀ 1 تا 2 ساله کارشناسی ارشد می باشد. مؤسسات گوناگونی در سراسر جهان وجود دارد که به آموزش بازیگری می‌پردازند. بسیاری ازاین مؤسسات از اعتبار جهانی برخوردار هستند. داشتن مدرک دانشگاهی برای ورود حرفه‌ای به این رشته حائز اهمیت است، زیرا مدرک هیچ کدام از مؤسسات به اندازۀ مدرک دانشگاهی اعتبار نداشته و به اندازۀ دانشگاه به جزئیات رشته مذکور نمی‌پردازد. امروزه انتخاب دانشگاه یا مرکز آموزشی برای تحصیل در رشتۀ بازیگری و هر رشتۀ دیگری از مهم ترین قدم ها به شمار می رود. برای این منظور ابتدا باید اطلاعات کافی در مورد سیستم آموزشی و دانشگاه‌هایی که این رشته را ارائه می‌دهند، کسب کنید. اگر به دنبال لیستی از بهترین مراکز آموزشی بازیگری در کشور انگلستان هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشد!

بهترین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش بازیگری در کشور انگلستان 

در ادامه به بررسی بهترین دانشگاه های و مراکز آموزش بازیگری در کشور انگلستان می پردازیم. این دانشگاه ها عبارتند از :

  1. رویال آکادمی
  2. آکادمی هنرهای نمایشی لندن
  3. آموزشگاه موسیقی و نمایش گیلدهال
  4. مدرسۀ تئاتر بریستول اولد ویک
  5. آکادمی تئاتر مونت ویو
  6. مدرسۀ مرکزی گفتار و نمایش
  7. دانشکدۀ تئاتر دانشگاه متروپولیتن
  8. کالج موسیقی و نمایش سلطنتی ولز
  9. مدرسۀ درام آکسفورد

(Royal Academy of Dramatic Art /RADA)

رویال آکادمی، برجسته‌ترین مدرسه در حوزه نمایش و هنرهای دراماتیک در کشور انگلستان محسوب می شود. این مدرسه یکی از قدیمی ترین مدارس درام در جهان به شمار می‌رود که از شهرت خوبی در جهان برخوردار است. کادر آموزشی مجرب حاضر در این مدرسه تأثیر بسزایی در کیفیت آن دارند. رویال آکادمی هرسال مقدار قابل توجهی بودجه از دولت دریافت می‌کند که تمام آن صرف امکانات آموزشی و رفاهی آن می‌شود.

فارغ التحصیلان رویال آکادمی: سالی هاوکینز، رالف فاینس، تام هیدلستون
طول دوره: 3 سال
مکان: لندن

study-acting-UK

(London Academy of Performing Arts / LAMDA)

آکادمی هنرهای نمایشی لندن یکی دیگر از مراکزی است که به آموزش بازیگری به صورت حرفه‌ای می‌پردازد. آکادمی هنرهای نمایشی لندن یا به اختصار لامدا با رویال آکادمی از نظر رنک آموزشی در یک سطح بوده و در جهان، به یک میزان از اعتبار برخوردارند. دوره‌ها و کلاس‌هایی که در این دو مدرسه برگزار می‌شود با یکدیگر متفاوت است. به طور مثال آکادمی هنرهای نمایشی لندن یک دوره سه ساله است که روی صدا، بیان، حرکت، بدن و بازیگری متمرکز است. افرادی که امکان تحصیل در هردو آکادمی را دارند، معمولاً در انتخاب بین این دو گزینه دچار مشکل می‌شوند.
فارغ التحصیلان: جیم برادبنت، چیوتل اژیوفور، جان لیتگو
طول دوره: 3 سال
مکان: لندن

(Guildhall School of Music and Drama)

آموزشگاه موسیقی و نمایش گیلدهال یکی دیگر از عناصر اصلی مکاتب بازیگری لندن به شمار می رود. این مدرسه یک آموزش دقیق برای بازیگران ارائه می دهد و به دلیل شهرت جهانی فارغ التحصیلانش معروف است. کلاس‌های آموزشی گیلدهال نسبت به مراکز دیگر با تعداد کمتری هنرجو برگزار می‌شود. این موضوع یکی از سیاست‌های مهم آن است که باعث می‌شود آموزش‌ها شخصی‌سازی شود. آموزشگاه موسیقی و نمایش گیلدهال نیز از امکانات فوق العاده‌ای برخوردار است.
فارغ التحصیلان: اورلاندو بلوم، لیلی جیمز، یوان مک گرگور
طول دوره: 3 سال
مکان: لندن

(Bristol Old Vic Theatre School)

مدرسۀ تئاتر بریستول اولد ویک برای بازیگران همانند یک نیروگاه عمل می‌کند. مدرسۀ تئاتر اولد ویک فارغ التحصیلان بسیار مطرحی دارد که در ادامه تعدادی از مشهورترین‌ فارغ‌التحصیلان را نام بردیم. یکی از دلایل محبوبیت این مدرسه، این است که خارج از شلوغی‌های لندن قرار دارد و بازیگران می‌توانند با تمرکز بیشتری به کار و آموزششان بپردازند. در بریستول هزینه‌ها نسبت به مرکز لندن کمتر بوده و این مورد در جذب هنرجو بسیار موثر می‌باشد. بریستول به گفتۀ فارغ التحصیلانش بهترین مکان برای آموزش است.
فارغ التحصیلان: دانیل دی لوئیس، اولیویا کلمن، پاتریک استوارت
طول دوره: 3 سال
مکان: بریستول

campus-study-acting-UK

(Mountview Academy of Theatre Arts)

آکادمی تئاتر مونت ویو نیز یکی دیگر از مراکز آموزش تئاتر و بازیگری در انگلستان است. این مرکز توسط جودی دنچ اداره می‌شود. آکادمی تئاتر مونت ویو در پکام، جنوب شهر لندن مستقر است. اگر درحال تهیۀ لیستی از آکادمی‌ها و دانشگاه‌های بازیگری هستید، حتماً آکادمی مونت ویو را در لیست خود قرار دهید.
فارغ التحصیلان: ادی مارسان، آماندا هولدن، ماریا آبرگ
طول دوره: 3 سال
مکان: لندن

(Central School of Speech and Drama)

یک مدرسۀ بازیگری بسیار مورد توجه، مدرسۀ مرکزی گفتار و نمایش است. این مرکز مکانی عالی برای آموزش بازیگران  فراهم کرده و آموزش‌های جامع و کامل مطابق متدهای بازیگری روز جهان و آموزش‌های کلاسیک برای بازیگران ارائه می‌دهد.

فارغ التحصیلان: اندرو گارفیلد، کیت هرینگتون
طول دوره: 3 سال
مکان: لندن

(Manchester Metropolitan University School of Theatre)

دانشکدۀ تئاتر دانشگاه متروپولیتن یکی دیگر از مکان‌هایی است که کلاس‌ها و دوره‌های بازیگری را برگزار می‌کند. دانشگاه متروپولین واقع در شهر منچستر است که با لندن چند ساعتی فاصله دارد. پس اگر می‌خواهید در کشور انگلستان به ادامۀ تحصیل بپردازید و همچنین در شهری آرام‌تر و ارزان‌تر از لندن ساکن شوید، منچستر می‌تواند گزینۀ مناسبی برای شما باشد. امکانات و کادر آموزشی این مدرسه با بهترین مدارس لندن به رقابت می‌پردازد.
فارغ التحصیلان: استیو کوگان، ریچارد گریفیتس
طول دوره: 3 سال
مکان: منچستر

theater-study-acting-UK

(Royal Welsh College of Music and Drama)

کالج موسیقی و نمایش سلطنتی ولز یکی دیگر از مدارسی است که با دیگر آکادمی‌های بزرگ مستقر در لندن رقابت می‌کند. این مرکز آموزشی در شهر کاردیف قرار دارد و به عنوان محیطی حمایتی برای دانش آموزان شناخته می شود. نمایشنامه نویس مشهور سیمون استیونز آن را یکی از کامل‌ترین دوره‌های آموزش بازیگری در اروپا خوانده است.
فارغ التحصیلان: راب برایدن، آنتونی هاپکینز
طول دوره: 3 سال
مکان: کاردیف

 (Oxford School of Drama)

مدرسۀ درام آکسفورد نسبت به مراکز دیگری که قبل‌تر شرح دادیم، محیط کوچک‌تری دارد. همچنین قدمت این مدرسۀ نسبت به باقی مراکز آموزشی کمتر است اما این دلیل نمی‌شود که امکانات کمتری ارائه دهد. مدارس کوچکتر معمولاً می‌توانند هنرجوها را بیشتر حمایت و همراهی کنند.
فارغ التحصیلان: کلر فوی، لی بوردمن
طول دوره: 3 سال
مکان: آکسفورد

دیگر مدارس برجسته بازیگری انگلیس

(Sylvia Young Theatre School)
(Rose Bruford College of Theatre and Performance)
(East 15 Acting School)
(Italia Conti Academy of Theatre Arts )
(Birmingham School of Acting)
(Drama Centre London)

جمع بندی

همانطور که ذکر شد، مراکز و مدارس بسیاری در انگلستان به آموزش رشته ی بازیگری می پردازند. تمام این مراکز آموزشی بازیگری که گفته شد، آزمون ورودی برگزار می‌کنند. آزمون ورودی هرکدام مطابق با سیستم آموزشی همان مرکز است. به طور کلی ورود به این مدارس کار ساده‌ای نیست؛ اما همانطور که خواندید بسیار هنرجویانی هستند که الان درحال تحصیل در این آکادمی‌ها هستند. شما می توانید از طریق تکمیل فرم درخواست مشاورۀ مؤسسۀ آرمان و یا تماس با شمارۀ مؤسسه، از تجربیات این تیم متخصص در زمینه ی تحصیل در رشته بازیگری در انگلستان استفاده کنید.

به این مقاله رتبه دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا