عمومی

بهترین کشور برای تحصیل در رشته حسابداری

امروزه افراد زیادی برای مهاجرت تحصیلی، رشته حسابداری را انتخاب می‌کنند البته این امر بیشتر برای مقطع کارشناسی ارشد اتفاق می‌افتد. حسابداری با مباحث مختلفی مانند آمار، فناوری، تجارت، اقتصاد و حقوق در ارتباط است. این رشته تحصیلی اطلاعات مختلفی را مانند نحوه طبقه بندی، تجارت، خلاصه سازی و سازماندهی را به افراد ارائه می‌دهد. درس حسابداری محبوبیت زیادی در میان دانشجویان دارد و هر ساله کشورهای مختلف، متقاضیان زیادی را در این حوزه می‌پذیرند. یکی از ویژگی‌های مهم این رشته درآمد بالای آن است. هر شرکتی برای ارزیابی عملکرد اقتصادی خود، به یک حسابدار احتیاج دارد. در این مقاله قصد داریم در زمینهٔ بهترین کشور برای تحصیل در حوزه حسابداری با شما صحبت کنیم.

بهترین کشورها برای تحصیل در حوزه حسابداری

حسابداری زبان تجارت است و انواع مختلفی مانند مالی، حسابداری عمومی، حسابدار قانونی، مدیریت داخلی، مالیاتی و غیره دارد. بهترین دانشگاه برای تحصیل در این رشته کمبریج، هاروارد، آکسفورد، کلمبیا، کالیفرنیا، استنفورد یا پنسیلوانیا است. در بخش بعدی بهترین کشور برای تحصیل در این رشته را معرفی خواهیم کرد. انتخاب یک کشور خوب برای تحصیل در این زمینه به عوامل زیادی بستگی دارد زیرا هر کشوری جنبه‌ها و مزایای مختلفی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تماس یا فرم مشاوره اقدام کنید. همکاران ما تلاش خواهند کرد تا شما را به درستی راهنمایی کنند.

انگلستان بهترین کشور برای تحصیل در رشته حسابداری

paper-best-country-study-accounting

انگلستان جزو بهترین کشورها برای تحصیل حسابداری بوده و دانشگاه‌های این کشور جزو ۱۰ دانشگاه برتر این رشته به حساب می‌آیند. زمانی که دانشجویان از دانشگاه‌های این کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند به سبب مدرک معتبری که دارند، می‌توانند در شرکت‌ها یا سازمان‌های معتبری مشغول به کار شوند. اگر شما رزومه خوب و نمره آیلتس بالایی داشته باشید شانس پذیرش خود در دانشگاه‌های انگلستان را افزایش می‌دهید. بورسیه و اپلای در دانشگاه‌های انگلستان برای درس حسابداری صرفاً در مقاطع تحصیلات تکمیلی امکان پذیر است. لازم به ذکر است که هزینه زندگی در کشور انگلستان نسبتاً زیاد است.

کشور آمریکا

دانشگاه‌های این کشور رتبه بالایی دارند. آمریکا بیشترین تعداد دانشجوی بین‌المللی را هر ساله می‌پذیرد. استانداردهای آموزشی بالا در این کشور، اخذ پذیرش در آن را دشوارتر کرده است. از ویژگی‌های مهم دانشگاه‌های آمریکا، می توان به انعطاف پذیری سیستم آموزشی اشاره کرد. علی رغم وام‌های دانشجویی یا بورسیه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های آمریکا، هزینه‌های زندگی نسبتاً سنگین است و شاید هر فردی از عهده پرداخت آن بر نیاید. با توجه به سبک زندگی که دانشجو انتخاب می‌کند هزینه‌های آن متغیر خواهد بود. اگر شما خواستار ادامه تحصیل در رشته حسابداری هستید، آمریکا برای شما انتخاب خوبی خواهد بود. برای اپلای در دانشگاه‌های معتبر این کشور مانند جی مت، هاروارد یا برکلی شما باید شرایط زیر را داشته باشید:

  1. نمره تافل شما باید بالای ۱۰۹ و معدل شما باید بالای ۱۷ باشد.
  2. هر اندازه سواد افراد بیشتر و رزومه آن‌ها قوی‌تر باشد، شانس پذیرش آن‌ها در دانشگاه‌های این کشور بیشتر می‌شود.
  3. داشتن روزمه (CV)
  4. مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات قابل قبول و بالا
  5. سابقه کاری
  6. کسب نمره ۷۵۰ در جی مت

اتریش

pen-best-country-study-accounting

اتریش بهترین کشور برای تحصیل در رشته حسابداری است. این کشور علاوه بر اقتصاد پویا، فضای آرامی دارد. برای اپلای در دانشگاه‌های اتریش افراد باید رزومه خوبی داشته باشند. در لیست مشاغل اتریش اکثراً شاخه حسابداری به چشم می‌خورد، همین عامل انگیزه افراد برای مهاجرت تحصیلی را بیشتر می‌کند. نکاتی که برای مهاجرت به این کشور اهمیت دارد عبارت است از سوابق کاری متقاضی، سن فرد، مهارت در زبان آلمانی و انگلیسی، مدارک تحصیلی و علمی.

کانادا

کانادا مهاجران ایرانی زیادی را تا به امروز پذیرفته است. دانشگاه‌های معتبر این کشور نقش تأثیرگذاری در مهاجرت تحصیلی افراد داشته‌اند. مهاجرپذیری کانادا آن را به یک کشور چندملیتی تبدیل کرده است. هنگامی که فردی تصمیم به مهاجرت تحصیلی می‌گیرد مهم‌ترین دغدغه آن بیگانگی در کشور مقصد است. کانادا به سبب مهاجر پذیری زیاد خود به مهاجران تحصیلی کمک می‌کند تا احساس بیگانگی در آنجا نداشته باشند. حمایت‌های تحصیلی دانشگاه کانادا باعث می‌شود دانشجویان مسیر درستی را برای تحصیل خود انتخاب کنند. رشته حسابداری در این کشور طرفداران زیادی دارد. اکثر فارغ‌التحصیلان حسابداری در کانادا موقعیت‌های شغلی خوبی پیش رو دارند.
کسب و کارهای کوچک و شرکت‌های کانادا اخیراً رشد زیادی کرده‌اند. این امر تقاضای آن‌ها برای استخدام فارغ‌التحصیلان حسابداری را افزایش می‌دهد. درآمد حسابداران در این کشور به‌طور میانگین سالیانه ۵۸/۵ هزار دلار است. دو نمونه از استان‌های خوب کانادا برای کار حسابداری «ساسکاچوان و کلگری» است. میانگین حسابداران در شهر کلگری تقریباً ۲۹ درصد از حسابداران کل کشور کانادا بیشتر است. از لحاظ هزینه‌های زندگی، کانادا نسبت به سایر کشورها مقرون به‌صرفه‌تر هست.

ایتالیا

ایتالیا دانشگاه‌های معتبری در زمینهٔ حسابداری دارد و در مقاطع مختلف آن را ارائه می‌دهد. دانشجویان حسابداری در مقاطع کارشناسی، ارشد یا دکترا اکثراً به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. هزینه زندگی دانشجویی در این کشور ماهیانه تقریباً بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو و اجاره بها خوابگاه‌های آن ماهیانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ یورو است.

کشور فرانسه

class-best-country-study-accounting

فرانسه بهترین کشور برای تحصیل درس حسابداری است. شهرت دانشگاه‌های این کشور به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی آن است. سرمایه‌گذاری این دانشگاه در پروژه‌های تحقیقاتی، موقعیت‌های آموزشی خوبی را برای دانشجویان حسابداری فراهم می‌کند. فارغ‌التحصیلان حسابداری در این کشور به دلیل مدرک معتبر و مهارت‌های خوبی که دارند، می‌توانند در مشاغل خوبی استخدام شوند. دانشجویان مقطع کارشناسی باید به زبان فرانسوی و دانشجویان مقطع ارشد و دکترا باید به زبان انگلیسی تسلط خوبی داشته باشند. اعتبار علمی دانشگاه‌های فرانسه به دانشجویان کمک می‌کند تا در کشورهای دیگر موقعیت‌های مناسبی برای اشتغال داشته باشند. هزینه‌های زندگی برای دانشجویانی که در دانشگاه‌های خصوصی فرانسه تحصیل می‌کنند نسبتاً گران است.

کشور چین

کیفیت بعضی از دانشگاه‌های چین در حوزه رشته حسابداری خوب بوده و شهرت بین‌المللی دارد. دانشجویان درس حسابداری در این دانشگاه‌ها باید به زبان چینی تسلط داشته باشند. زبان چینی برای مقطع کارشناسی و زبان انگلیسی برای مقاطع تحصیلات تکمیلی اولویت دارد. برای دانشجویانی که به زبان چینی مسلط نیستند، دوره‌های آموزشی مختلفی برگزار می‌شود. دانشگاه‌های این کشور بورسیه‌های متنوعی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند که هزینه زندگی در آنجا را کم‌تر کنند.

ترکیه

اخیراً کشور ترکیه مهاجران زیادی را از ایران می‌پذیرد. این کشور از لحاظ سطح علمی و آموزشی کیفیت خوبی داشته و دانشجویان بین‌المللی زیادی در آنجا مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه‌های ترکیه در مقاطع مختلف رشته حسابداری را ارائه می‌دهند. افرادی که برای تحصیل در مقطع کارشناسی اقدام می‌کنند، باید به زبان ترکی و در مقطع ارشد و دکترا به زبان ترکی یا انگلیسی مسلط باشند. تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه نسبت به زبان اصلی این کشور گران‌تر است. میانگین هزینه‌های زندگی دانشجویی در این کشور ماهیانه بین ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ لیر هست.

استرالیا بهترین کشور برای تحصیل حسابداری

laptops-best-country-study-accounting

استرالیا در زمینهٔ تحصیلی رتبه سوم جهان را به خود اختصاص داده است. برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان در این کشور قرار دارد. همین امر سطح آموزشی و علمی دانشگاه‌های این کشور را افزایش می‌دهد. استرالیا دانشجویان بین‌المللی زیادی را می‌پذیرد و مزایای خوبی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. دانشجویانی که برای تحصیل در رشته حسابداری به این کشور مهاجرت می‌کنند، می‌توانند با زبان انگلیسی تحصیل خود را ادامه دهند و نیازی به یادگیری زبان جدید ندارند. برای اشتغال تسلط بر زبان انگلیسی حائز اهمیت است. اگر افراد به زبان انگلیسی مسلط نباشند، نمی‌توانند در موقعیت‌های خوبی مشغول به کار شوند زیرا موضوعات کاری را درک نخواهند کرد.
حداقل نمره قبولی برای حسابداران در آزمون آیلتس ۷ است. مدرک فارغ‌التحصیلان از دانشگاه‌های این کشور اعتبار زیادی دارد. فارغ‌التحصیلان رشته حسابداری می‌توانند موقعیت‌های شغلی خوبی در استرالیا یا سایر کشورها داشته باشند. این کشور از دانشجویان بین‌المللی خود حمایت زیادی می‌کند. فارغ‌التحصیلان حسابداری برای اشتغال باید کشورهایی را انتخاب کنند که اقتصاد خوبی دارند. میانگین درآمد حسابداران در استرالیا سالیانه حدود ۱۰۰ هزار دلار است. با توجه به اینکه افراد در چه رده شغلی کار می‌کنند این مبلغ متغیر خواهد بود. اشخاصی که از دانشگاه‌های معتبر فارغ‌التحصیل شده‌اند، معدل بالایی دارند، به زبان انگلیسی مسلط هستند و سابقه کاری آن‌ها درخشان است، موقعیت‌های خوبی برای کار خواهند داشت.

کشور آلمان

آلمان بهترین کشور برای تحصیل درس حسابداری است. دانشگاه‌های آلمان امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان را فراهم کرده‌اند. کیفیت آموزشی و اعتبار دانشگاه‌های این کشور بالا است. در صورتی که متقاضیان رزومه قوی و خوبی داشته باشند، می‌توانند به صورت رایگان در آلمان تحصیل کنند. طبق آمارهای به دست آمده بیشتر از ۳۵۷ هزار نفر دانشجو بین‌المللی در دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل هستند. در مقطع کارشناسی دانشجویان باید به زبان آلمانی و در مقطع ارشد یا دکترا به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشند. هزینه زندگی در آلمان خیلی سنگین نیست و میانگین هزینه برای زندگی دانشجویی ماهیانه بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو است.

تحصیل در کشور هلند

university-best-country-study-accounting

هلند به سبب زیبایی و امنیت بالایی که دارد همیشه توجه مهاجران را به خود جلب کرده است. دانشجویان حسابداری در این کشور موقعیت تحصیلی و اشتغال نسبتاً خوبی دارند. دانشگاه‌های هلند اکثراً جزء دانشگاه‌های نمونه جهان هستند؛ زیرا علاوه بر کیفیت آموزشی خوب، فرصت پیشرفت تحصیلی و کسب تجربه را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهند. فضای آموزشی در این کشور دوستانه و در نهایت امنیت است. اکثر شهروندان این کشور به زبان انگلیسی تسلط دارند و این امر تحصیل در هلند را برای مهاجران آسان‌تر می‌کند. بیشتر دانشگاه‌های هلند، رشته حسابداری را ارائه می‌دهند. در سه مقطع تحصیلی این رشته امکان بورسیه وجود دارد. معمولاً برای تحصیل در کارشناسی زبان هلندی و برای تحصیل در ارشد و دکترا زبان انگلیسی اولویت دارد. این کشور هزینه‌های پایینی دارد و امکان زندگی را برای مهاجران آسان می‌کند.

سوئد 

در منطقه اسکاندیناوی، سوئد بیشترین سطح رفاه اجتماعی را دارد. سوئد از لحاظ پویایی صنعت و شرکت‌های متعدد سطح خوبی را به خود اختصاص داده است. مهاجرت تحصیلی برای شاخه حسابداری به سوئد انتخاب درستی است. با توجه به اینکه مردم این کشور به زبان سوئدی صحبت می‌کنند، شما هم برای تحصیل، کار و زندگی در این کشور باید به این زبان مسلط باشید.

بررسی نکات مهم رشته حسابداری هنگام اپلای به دانشگاه‌های بین‌المللی

افرادی که متقاضی تحصیل در این رشته هستند باید در دروس ریاضیات سوابق خوب و درخشانی داشته باشند. اکثر دانشگاه‌ها برای تحصیل در شاخه حسابداری، زبان انگلیسی را قبول دارند. با توجه به نوع دانشگاه‌هایی که افراد انتخاب می‌کنند هزینه تحصیل آن‌ها فرق خواهد کرد.

درس حسابداری و بررسی آزمون‌های مرتبط به آن

هر دانشگاهی بر اساس استانداردها و ضوابطی که دارد از دانشجویان و متقاضیان خود آزمون‌های مختلفی می‌گیرد. از شروط پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌ها، قبولی در آزمون اهمیت زیادی دارد. یکی از آزمون‌های مرتبط و کاربردی در مقاطع ارشد و دکترا GRE است. بهترین سن برای پذیرش در مقطع کارشناسی حسابداری بین ۱۸ تا 21 سال هست. معمولاً فاصله افتادن میان مقاطع تحصیلی، یک امتیاز منفی در اپلای است.

بررسی گرایش‌های مختلف شاخه حسابداری

students-best-country-study-accounting

حسابداری مالی یکی از شاخه‌های پرکاربرد حسابداری است که برای انجام صورت‌های مالی سالانه یا موقت استفاده می‌شود. حسابداری مالی موظف است تصویر کاملی از امور مالی یک شرکت یا سازمان را ارائه دهد.
حسابداری هزینه از شاخه‌های حسابداری است که باید کلیه هزینه‌های مربوط به تولید یک کالا یا محصول را بررسی کند. هنگامی که باید قیمت یک محصول یا کالا تعیین شود، نقش حسابداری هزینه پر رنگ‌تر می‌شود. یکی از جنبه‌های حسابداری مدیریتی، حسابداری هزینه است که برای بررسی میزان سود یا تهیه بودجه یک شرکت به کار می‌رود.
حسابداری مدیریتی شباهت زیادی به حسابداری مالی دارد اما این کار به شیوه متفاوتی انجام می‌شود. حسابداری مدیریتی موظف است اندازه گیری، شناسایی، تفسیر اطلاعات مالی و انتقال آن به مدیران را به خوبی انجام دهد. فردی که در این حوزه تحصیل کرده باید به افراد داخل شرکت کمک کند تا در زمینهٔ تجارت، تصمیمات درستی بگیرند.

خلاصه

شاخه حسابداری امروزه محبوبیت زیادی در میان دانشجویان و محصلان دارد. موقعیت‌های خوب تحصیلی و کاری در این رشته اکثر افراد را ترغیب می‌کند تا برای اپلای و پذیرش در دانشگاه‌های بین‌المللی اقدام کنند. انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته حسابداری، معیارهای گوناگونی دارد اما برخی از مهم‌ترین‌های آن عبارت‌اند از انگلستان، آمریکا، استرالیا، کانادا، آلمان، اتریش، هلند، سوئد و ترکیه. برای پذیرش تحصیلی مدارک مختلفی وجود دارد که قبولی در آزمون‌های زبان و حداقل معدل ۱۷ از مهم‌ترین‌ آن ها بشمار می رود . برای آگاهی بیشتر در خصوص مهاجرت تحصیلی می‌توانید با موسسه آرمان من تماس بگیرید.

به این مقاله رتبه دهید!

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. محمدگفته:سپتامبر 13, 2021 در 1:13 ب.ظ
    سلام من 38 سالمه و فوق لیسانس حسابداری دانشگاه آزاد با معدل 15/3 دارم و از زمان فارغ التحصیلی حدود 6 ساله که دانشگاه علمی کابردی تدریس می کنم و 14 سال سابقه کار بخش دولتی دارم 2 تا مقاله چاپ شده ISC دارم.ضمنا مناهلم و یک فرزند 6 ساله دارم و نمره آیلتس آکادمیکم 7 هست.میتونم برای مقطع دکتری پذیرش بگیرم و کدوم کشورهای امکان ادامه تحصیل دکتری رایگان دارم؟بعد تحصیل میتونم اقامت بگیرم؟

    1. محمدحسین عزیز
      شما می تونید برای کانادا و انگلستان اقدام کنید و پذیرش بگیرید. ممکن هست که با توجه به رزومه نسبتا خوبتون بتونید فاند بگیرید.
      در کشورهای انگلستان و کانادا بعد از اتمام تحصیل کار پیدا می کنید و ویزاتون رو کاری می کنید و بعد از چند سال پرداخت مالیات برای اقامت دائم اقدام می کنید.

  2. با سلام بنده 38سالمه فوق لیسانس حسابداری ازدانشگاه ازاد دارم معدل مقطع کاردانی من16.70معدل کارشناسی14.50ومعدل کارشناسی ارشدم 14.60وچون راحت ترین راه مهاجرت ادامه تحصیل میخواستم بپرسم بااین معدل ایا امکان گرفتن پذیرش دارم برای مقطع دکترا یاخیر؟کدم کشورها مناسب تر باتوجه به معدل من برا گرفتن پذیرش؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا