مالزی: از سری مقالات انتخاب کشور برای تحصیل- آنچه باید بدانید

مزایای تحصیل در مالزی

مالزی از کشورهای در حال توسعه و سرمایه‌گذار بر تحصیلات دانشگاهی است که شیب رشد اقتصادی و توسعه فناوری آن رو به افزایش است. همین مشخصات و دیگر مزایایی که در این مقاله می‌خوانید، مالزی را به کشوری محبوب برای تحصیلات بین‌المللی تبدیل کرده است.


گردآورنده: جابر جعفریان
190
ذخیره سازی
1399/05/07

مزایای تحصیلی مالزی

شهرت مالزی در زمینه‌ی تحصیلات در سطح بین‌المللی و به طور کلی در آسیا، رو به افزایش است. البته این تنها منحصر به مالزی نیست و این کشور از بقیه‌ی جامعه‌ی دانشجویان بین‌المللی جدا نیست. در واقع مالزی ارتباطات کاری گسترده‌ای با برخی از بهترین دانشگاه‌های سراسر جهان دارد، و استانداردهای تحصیلی مؤسسات آموزشی این کشور همواره زیر نظر وزارت آموزش عالی هستند. این در حالی است که مالزی از جامعه‌ای فوق‌العاده و چندفرهنگی برخوردار است. 

چند مزیت برای ادامه‌ی تحصیل در مالزی از این قرار هستد:

ارتباطات قوی با مؤسسات آموزشی در سطح بین‌المللی

مالزی هم مثل آسیا به طور کلی شاهد حضور اساتید بیشتر و بیشتری است که برای تدریس از کشورهایی می‌آیند که سال‌هاست در زمینه‌ی آموزش عالی جزء کشورهای معتبر در سطح جهان بوده‌اند، کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس. علت این این امر این است که مالزی روی نظام آموزشی خود سرمایه‌گذاری کرده و هر سال تلاش می‌کند بهترین استعدادهای جهان را برای تدریس به مالزی جذب کند. در کنار این مطلب مؤسسات آموزشی مالزی هم ارتباطاتی قوی با بسیاری از مؤسسات طراز اول مقاصد تحصیلی برتر دارند، و مالزی میزبان شعب دانشگاه‌های جهانی است و دوره‌های Twinning (دوره‌هایی که به صورت مشترک توسط دو دانشگاه برگزار می‌شوند و دانشجو در دو دانشگاه به تحصیل می‌پردازد) ارائه می‌کند. در این برنامه‌ها دانشجویان می‌توانند در مالزی دانشجوی دانشگاهی شوند که در خارج از کشور قرار دارد و دو تا سه سال از دوره‌ی تحصیلی خود را در مالزی سپری کنند و در سال آخر برای اتمام دوره‌ی تحصیلی‌شان به دانشگاهِ مورد نظر در خارج از کشور بروند. این برنامه‌ها امکان تحصیل را برای آن دسته از دانشجویان بومی که دوست دارند در خارج از کشور ادامه‌ی تحصیل بدهند، اما خود را کاملاً آماده حس نمی‌کنند، فراهم می‌کنند. 

استفاده از زبان انگلیسی به‌طور گسترده

امکان گفتگو به زبان انگلیسی چیزی است که می‌تواند موجب تشویش دانشجویانی باشد که به تحصیل در خارج از کشور فکر می‌کنند. اما از شنیدن این مطلب خوشحال خواهید شد که انگلیسی در مالزی به شکل گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد و در واقع یکی از دروس اجباری در مدارس است. انگلیسی در بسیاری از مؤسسات آموزش عالی زبان اصلی است و حتی سابقه‌ی استفاده از این زبان در برخی از متون رسمی هم وجود دارد. بیش از 130 زبان متفاوت در مالزی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما زبان ماندریان چینی یکی از محبوب‌ترین زبان‌هاست و فرصتی بی‌نظیر را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد تا همراه با افزایش میزان تأثیر چین در سطح جهان، بتوانند این زبان را بیاموزند.

مالزی یک قطب فناوری

مالزی بسیاری از پیشرفت‌های آینده‌ی خود را در زمینه‌ی فناوری دنبال می‌کند. اخیراً یکی از مسئولین شرکت گسترش محصولات چندرسانه‌ای مالزی، با اشاره به استقرار امکانات پژوهش و توسعه‌ی شرکت DHL در مالزی، گفت که تمرکز اصلی آنها روی «پژوهش در زمینه‌ی مهندسی محصولات برتر و و توسعه‌ی آن» است. در واقع مالزی رشد اقتصادی گسترده‌ی خود را در 50 سال گذشته و پس از کسب استقلال، تا حد زیادی وامدار گسترش فناوری است. دانشجویانی که در فکر تحصیل در رشته‌های علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات هستند، باید مالزی را به شکلی جدی به عنوان یکی از مقاصد تحصیلی خود در نظر داشته باشند. 

انتخابی مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی

کیفیت تحصیل در مالزی بالاست، اما دانشجویان از شنیدن مبلغ شهریه‌ها و هزینه‌های نسبتاً پایین زندگی در این کشور در مقایسه با مقاصد تحصیلی دیگر که سابقه‌ی طولانی‌تری در این زمینه دارند شگفت‌زده خواهند شد. برای مثال شهریه‌ها و هزینه‌ی زندگی در مالزی تقریباً یک سوم همین هزینه‌ها در انگلیس و استرالیاست. هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب مقصد تحصیلی در خارج از کشور، بودجه‌ی موجود مؤلفه‌ی مهمی به حساب می‌آید، و با پولی که برای این کار کنار گذاشته‌اید می‌توانید کوالالامپور را انتخاب کنید که تبدیل به یک مرکز خرید تجهیزات الکترونیکی، مد و جواهرات شده است.

کشوری آرام و امن، بدون غافلگیری‌های آزاردهنده

مالزی در شمار یکی از 20 کشور امن و آرام دنیا انتخاب شده و دانشجویان به محض ورود به کشور متوجه این مطلب خواهند شد. مردم مالزی مهمان‌نواز و مهربان هستند و خارجی‌ها را با روی خوش می‌پذیرند. این مطلب موجب اطمینان خاطر دانشجویانی خواهد شد که از دور شدن از خانه و کشور خود در هراس‌اند. اقامت تحصیلی در مالزی موجب آسودگی خاطر والدینی هم خواهد شد که فرزندان‌شان به جای دوری می‌روند که چیز زیادی درباره‌اش نمی‌دانند. دانشجویانی که نمی‌دانند باید چه لباس‌هایی با خود بردارند، از شنیدن این خبر خوشحال خواهند شد که آب‌و‌هوا و وضعیت جوی در مالزی آرام است و به‌هیچ‌وجه چیزی شما را غافلگیر نخواهد کرد. 
 

دوره‌ی تحصیلی مورد نظر خود را از صفحه دوره‌های تحصیلی مالزی بیابید.
در مورد هرگونه سوال و ابهام در مورد مهاجرت تحصیلی به مالزی با ما تماس بگیرید.

آنچه باید بدانید

سوء تفاهم های رایج در مورد مالزی

سوء تفاهم های رایج در مورد مالزی

سوءبرداشت‌هایی در مورد مالزی و باورهای قدیمی آن وجود دارد که پیشرفت‌های اخیر این کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و وجهه‌ی آن هنوز تحت تاثیر همان باورهاست که حقیقت ندارد. در این مقاله درمورد این سوءبرداشت‌ها صحبت می‌کنیم.
مشاوره رایگان