مالزی: از سری مقالات انتخاب کشور برای تحصیل

معرفی شهر دانشگاهی-کوالالامپور

آشنایی با شهری که دانشگاه شما در آن واقع شده است تاثیر بسزایی در کیفیت زندگی دانشجویی شما دارد. در این مقاله سعی شده است بزرگترین و مردن‌ترین شهر مالزی به شما معرفی شود.


گردآورنده: جابر جعفریان
190
ذخیره سازی
1399/05/07

معرفی کوالالامپور

تاریخچه‌ی کوتاهی از کوالالامپور

پیدایش کوالالامپور تا حدی تازه است و تاریخش به سال 1857 برمی‌گردد. در این تاریخ بود که یکی از اعضای خانواده‌ی سلطنتی سلانگور (Selangor) تصمیم به افتتاح منطقه‌ای برای کاشفین قلع در دره‌ی کلانگ، در محل تقاطع دو رود کلانگ و گومباک گرفت، جایی که در نهایت به کوالالامپور تبدیل شد. بعد از یک جنگ داخلی که در اوج کشمکش‌های دسته‌های تبهکار صورت گرفت، کوالالامپور بازسازی شد و مردم دوباره در آن ساکن شدند. کشاورزان برگشتند، مدارس بازگشایی شدند و فعالیت‌های اقتصادی در هر گوشه‌ای از سر گرفته شدند. پس از دوره‌ی کوتاهی در جنگ جهانی دوم، ژاپن شهر را اشغال کرد، اما سرانجام تسلیم انگلیسی‌ها شد. در سال 1957 مالزی استقلال خود را از انگلیس کسب کرد و بعد از چند سال تبدیل به منطقه‌ای فدرال شد. کوالالامپور در طول زمان پیشرفت کرده و به یکی از شهرهای مدرن، مهم و زیبای شرق آسیا تبدیل شده و بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. 

کوالالامپور چطور جایی است؟

کوالالامپور پایتخت فدرال مالزی است. آسمان‌خراش‌های این شهر، که بزرگ‌ترین کلاش‌شهر کشور است، بلندترین ساختمان‌های شرق آسیا هستند. کوالالامپور مقصد جذابی با آب‌و‌هوای گرم، گوناگونی قومی، مراکز خرید، برج‌های عصر فضا و بسیار چیزهای دیگر است. کوالالامپور شهری است که هیچ وقت نه به خواب می‌رود و نه استراحت می‌کند. اگر یک تجربه‌ی منحصربه فرد و فرصت‌های بی‌شمار چیزی است که در جستجویش هستید، کوالالامپور تمام اینها را در خود دارد.
با زندگی در حومه‌ی پایتخت هیچ‌وقت گزینه‌هایتان برای کارهایی که می‌توانید انجام دهید و جاهایی که می‌توانید بروید تمام نمی‌شوند. کوالالامپور مراکز بی‌شماری برای خرید دارد و بوکیت بینتانگ مهم‌ترین مرکز خرید و سرگرمی این شهر است. بوکیت بینتانگ به عنوان شهری عرب طراحی شده و ساختمانی 12 طبقه است. در این ساختمان تمام طراحان و برندهای معروف حضور دارند، چیزی که باعث شده این مرکز در رده‌ی 12 بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان قرار بگیرد. 
در کوالالامپور پارک‌ها و موزه‌هایی مثل پارک پرندگان، موزه‌ی هنر اسلامی، آکواریوم KLCC، پارک لیک گاردنز و چیزهای بسیاری وجود دارند که ارزش صرف زمان و پول شما را خواهند داشت. برای تجربه‌ی وجه فرهنگی شهر مساجد، غارها و معابدی وجود دارند که می‌توانید از آنها بازدید کنید. یک روز به خودتان استراحت بدهید و خود را در چشمه‌های آبگرم رها کنید و پدیکور ناخن‌هایتان توسط ماهی را در Foot Master در نزدیکی مرکز شهر با قیمتی ارزان تجربه کنید. 
یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های دانشجویان برای انتخاب مالزی به عنوان مقصد تحصیل‌شان هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی زندگی و خرید در مالزی است. همچنین دسترسی آسانی هم به غذاهای حلال در گستره‌ی وسیعی از خوراکی‌ها خواهید داشت. علاوه بر اینها، تحصیل در مالزی این فرصت را در اختیارتان خواهد گذاشت که زبان تازه‌ای بیاموزید، چون زبان محلی در مالزی مالایی است. البته در برقراری ارتباط با زبان انگلیسی هم به مشکلی بر نخواهید خورد، چون اکثر اهالی مالزی به این زبان مسلط هستند و با آن به گفتگو می‌پردازند. 
از تمام اوقات خود در مالزی بیشترین لذت را ببرید، ولی سعی کنید در ترافیک گیر نیفتید و از چهار خط مترو که با نام مونوریل کوالالامپور شناخته می‌شود استفاده کنید. این چهار خط در تمام شهر پخش شده‌اند تا سفرهای‌تان راحت‌تر و سریع‌تر انجام شود. 

در کوالالامپور در کجا می‌توانید مشغول تحصیل شوید؟

در مالزی دانشگاه‌هایی وجود دارند که در شمار مؤسسات آکادمیک با رشد بسیار سریع در سطح جهان هستند. در کوالالامپور به تنهایی رشته‌های بسیاری در بیش از 50 دانشگاه در دسترس دانشجویان است. با گذشت هر سال این دانشگاه‌ها در رده‌بندی‌های جهانی بالا و بالاتر می‌روند، که نشان از امکان باورنکردنی رشد مؤسسات آکادمیک مالزی دارد. 

برخی از دانشگاه‌های کوالالامپور

•    مؤسسه‌ی اطلاعات فناوری آسیا پاسیفیک، که همراستا با پیشرفت فناوری گسترش یافته است. حالا این دانشگاه شعبه‌هایی در پاکستان، سریلانکا، هند و استرالیا هم دارد. 
•    کالج دانشگاهی Help یک دانشگاه خصوصی است که با سازمان‌هایی مثل یونیسف، دانشگاه لندن و دانشگاه کمبریج شراکت و همکاری دارد.
•    کالج دانشگاهی متروپولیتن کوالالامپور، که به شکلی استراتژیک در قلب کوالالامپور قرار گرفته است. این دانشگاه دوره‌های تحصیلی متنوع‌تری مثل مهندسی، فناوری اطلاعات، هنر و طراحی، کسب‌و‌کار، مهمانداری و گردشگری، علوم حوزه‌ی سلامت، مطالعات رسانه و محیط مصنوع (Built Environment) را به دانشجویان ارائه می‌کند. 
•    دانشگاه کوالالامپور با دوازده مؤسسه که دوره‌های تحصیلی بسیاری را ارائه می‌دهند، یازده شعبه در سراسر جهان دارد.

 از صفحه دوره‌های تحصیلی مالزی دوره مورد علاقه خود را بیابید.
برای دریافت پاسخ سوال‌های مهاجرت تحصیلی خود با ما تماس بگیرید

 


آنچه باید بدانید

مزایای تحصیل در مالزی

مزایای تحصیل در مالزی

مالزی از کشورهای در حال توسعه و سرمایه‌گذار بر تحصیلات دانشگاهی است که شیب رشد اقتصادی و توسعه فناوری آن رو به افزایش است. همین مشخصات و دیگر مزایایی که در این مقاله می‌خوانید، مالزی را به کشوری محبوب برای تحصیلات بین‌المللی تبدیل کرده است.
سوء تفاهم های رایج در مورد مالزی

سوء تفاهم های رایج در مورد مالزی

سوءبرداشت‌هایی در مورد مالزی و باورهای قدیمی آن وجود دارد که پیشرفت‌های اخیر این کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و وجهه‌ی آن هنوز تحت تاثیر همان باورهاست که حقیقت ندارد. در این مقاله درمورد این سوءبرداشت‌ها صحبت می‌کنیم.
مشاوره رایگان