مالزی: از سری مقالات انتخاب کشور برای تحصیل

مسافرت در مالزی

خوشبختانه برای گشتن در مالزی مکان‌های دیدنی زیادی وجود دارد و شما به هر نوع مسیر و منظره‌ای که علاقه داشته باشید در مالزی می‌یابید. در این مقاله سعی بر راهنمایی دانشجویان برای مسافرت‌های دانشجویی در مالزی شده است.


گردآورنده: جابر جعفریان
102
ذخیره سازی
1399/05/07

مسافرت در مالزی

مالزی علاوه بر مقصد دانشجویان بین‌المللی، مقصد بسیاری از توریست‌های اقصی نقاط جهان است. مالزی برای حفظ و افزایش این بازار امکانات مسافرتی و اقامتی خود را روزبه‌روز ارتقا داده است. برای مسافرت و گردش در مالزی با هر وسیله‌ای که مایل باشید امکان سفر وجود دارد و با هر روش قسمتی از زیبایی این کشور را خواهید دید.

راه‌آهن

با توجه به ترافیک سنگین موجود در کشور، سفر از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر در کوالالامپور می‌تواند سخت باشد. یکی از راه‌های دوری از گره‌های ترافیکی استفاده از خطوط ریلی است که تمام شهر را پوشش می‌دهند. کوالالامپور سیستم متروی کاملی –مونوریل کوالالامپور- دارد که برخی از نقاط کلیدی را که بانک‌ها، اداره‌ها، هتل‌ها و مراکز خرید در آنها قرار گرفته‌اند به هم متصل می‌کند: خط STAR فاصله‌ی 27 کیلومتر را از شمال تا جنوب کوالالامپور پوشش می‌دهد و یک خط دیگر مسیر شرق را می‌پیماید، و خط PUTRA بخش شمال شرقی شهر را به غرب شهر پیوند می‌زند. 
خط KTM (Keretapi Tanah Melayu) شهرهای مهمی در شبه جزیره‌ی مالزی و نقاطی را در تایلند و سنگاپور به هم متصل می‌کند. قطار سریع السیر شمالی لانکاوی شبانه از کوالالامپور به مقصد آروئا در کده عزیمت می‌کند. این قطار صبح وارد مقصد می‌شود و از آنجا راه هات یانی را در تایلند در پیش می‌گیرد؛ این قطار گزینه‌ای عالی برای سفر دانشجویانی است که دوست دارند یک تعطیلات آخر هفته‌ی رؤیایی را سپری کنند. 

جاده

سفر با اتوبوس‌ در مالزی گزینه‌ی نسبتاً گرانی است. اتوبوس‌ها بر اساس مسیر برنامه‌ریزی‌شده‌ی خود حرکت می‌کنند و هزینه‌ی سفر بر اساس مسافت طی‌شده محاسبه می‌شود. زمان‌بندی اتوبوس‌ها می‌تواند موجب آزردگی‌تان شود، چون دقیقاً طبق برنامه عمل نمی‌کنند. البته اتوبوس Putra قابل‌اعتمادتر از بقیه است. 
هزینه‌ی تاکسی در شهرهای بزرگ معمولاً از طریق کیلومترشمار محاسبه می‌شود. هزینه‌ی تاکسی برای 2 کیلومتر اول 2 رینگیت (واحد پول مالزی) است و هزینه‌ی هر 200 متر بعد از این مسافت اولیه 10 سنت خواهد بود. اگر دوست دارید بقیه‌ی نقاط مالزی را در یک تعطیلات کوتاه آخر هفته کشف کنید، کالسکه‌سواری هم گزینه‌ی دیگری است که در اختیارتان قرار دارد. هزینه‌ی کالسکه‌سواری از 35 رینگیت شروع می‌شود، و برای دانشجویانی که دوست دارند بقیه‌ی مناطق مالزی را ببینند، به تماشای محیط بپردازند و غذاهای محلی این نقاط را بچشند، مبلغی منطقی است. 

سفر هوایی

بیش از 50 شرکت هواپیمایی سفرهایی به مالزی دارند. تمام پروازهای ورودی و خروجی از طریق فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور صورت می‌‌گیرند (KLIA) که در سپنگ، در 50 کیلومتری جنوب کوالالامپور قرار گرفته است. 
از این فرودگاه می‌توان پروازهایی به مقصد شهرهای بزرگ کشور انجام داد. دانشجویان هم می‌توانند از خطوط هوایی مورد نظرشان به انتخاب خودشان استفاده کنند و هم از خطوط رایج‌تری که هزینه‌ی کمتری دارند، مثل AirAsia و Firefly. اگر پروازهای‌تان را از قبل رزرو کنید هزینه‌هایتان به شکلی جدی کمتر خواهد بود. 

سفر دریایی

چند بندر در ورودی‌های مالزی قرار دارد، از جمله بندر پنانگ، کلانگ، کوناتان، کوچینگ و کوتا کینابالو. سرویس‌های حمل‌و‌نقل دریایی بین پنانگ و باتروورث برقرار است که به جابه‌جایی مسافر و وسایل نقلیه بین جزیره و خشکی می‌پردازند. گذشته از این، خدمات سفرهای آبی بسیاری بین جزیره و خشکی و جزیره به جزیره در سراسر کشور برقرار است. 
قایق‌های تندرو و قایق‌های رودخانه‌های کوچک روش محبوبی برای رفتن به صباح و سارواک، و مخصوصاً آبادی‌های دورافتاده‌تر هستند. همچنین سرویس‌های سفرهای دریایی و سفرهای رودخانه‌ای هم برقرار هستند که توسط مسئولین تورهای محلی اداره می‌شوند. برای سفر دریایی درون کشور سرویس‌هایی از بندر کلانگ در دسترس هستند که مسافران را به کشورهای همسایه می‌برند. 
 

برای راهنمایی در مورد مهاجرت تحصیلی به مالزی و اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی این کشور با ما تماس بگیرید.

دوره‌ی تحصیلی مورد علاقه خود را در صفحه دوره‌های تحصیلی دانشگاه‌های مالزی بیابید.


آنچه باید بدانید

مزایای تحصیل در مالزی

مزایای تحصیل در مالزی

مالزی از کشورهای در حال توسعه و سرمایه‌گذار بر تحصیلات دانشگاهی است که شیب رشد اقتصادی و توسعه فناوری آن رو به افزایش است. همین مشخصات و دیگر مزایایی که در این مقاله می‌خوانید، مالزی را به کشوری محبوب برای تحصیلات بین‌المللی تبدیل کرده است.
سوء تفاهم های رایج در مورد مالزی

سوء تفاهم های رایج در مورد مالزی

سوءبرداشت‌هایی در مورد مالزی و باورهای قدیمی آن وجود دارد که پیشرفت‌های اخیر این کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و وجهه‌ی آن هنوز تحت تاثیر همان باورهاست که حقیقت ندارد. در این مقاله درمورد این سوءبرداشت‌ها صحبت می‌کنیم.
مشاوره رایگان