هلند: از سری مقالات هزینه و بورسیه تحصیلی

رشته های بورسیه دار هلند

‌هلند جز کشورهای گران قیمت اروپا نیست ولی برای برنده شدن در رقابت جذب دانشجویان بین‌المللی، بورسیه‌های متنوعی اعطا می‌کند.


گردآورنده: جابر جعفریان
194
ذخیره سازی
1399/05/04

رشته های بورسیه دار هلند

هلند جزء کشورهای مرفه جهان است که هرساله تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را جذب خود می‌کند. با اینکه هزینه‌ی زندگی در هلند نسبت به دیگر کشورهای دانشجویی جهان آنچنان بالا نیست ولی برای رفاه حال دانشجویان و برنده شدن در رقابت جذب دانشجویان و نخبگان بین‌المللی، دانشگاه‌های هلند در اکثر رشته‌ها بسته به سابقه تحصیلی شما بورسیه اعطا می‌کنند. در این مقاله بعضی از این رشته‌ها و دانشگاه‌ها را معرفی می‌کنیم.

هوافضا

دانشگاه‌های هلند برای رشته هوافضا و چهار گرایش آن در مقطع دکتری بورسیه‌های استثنایی اعطا می‌کنند. 

 مهندسی هوافضا در زمینه فناوری‌های توربین گازی احتراق

 مهندسی هوافضا در زمینه بهینه سازی برنامه‌ریزی تعمیر و نگه داری

مهندسی هوافضا در زمینه بهینه سازی عملیات ترمینال‌های هوایی

مهندسی هوافضا در زمینه ارتقای بازدهی نگهداری ابزار موبایل

دانشجویان کارشناسی ارشد که مدرک مرتبط با این گرایش‌ها را دارا هستند می‌توانند برای دریافت این بورسیه تحصیلی اقدام کنند. علاوه بر مدرک، مهارت‌های مدل‌سازی و تحلیلی پیشرفته در کنار تسلط به زبان انگلیسی از ضروریات ثبت‌نام در این رشته‌ها و دریافت بورسیه هستند. این بورسیه شامل معافیت از پرداخت شهریه و کمک هزینه ماهانه 2100-2700 یورو می‌شود.

دینامیک ساحلی

این بورسیه به دانشجویان فارغ‌التحصیلان رشته‌های عمران، جغرافیای طبیعی و اقیانوس شناسی تعلق می‌گیرد. چون در مقطع دکترا این بورسیه اعطا می‌شود شما به عنوان کارمند پاره‌وقت استخدام دانشگاه می‌شوید. این بورسیه شامل معافیت پرداخت شهریه و ماهانه 2700یورو به عنوان دستمزد می‌شود.

نجوم

این بورسیه برای مقطع ارشد به فارغ‌التحصیلان رشته‌های فیزیک و نجوم تعلق می‌گیرد. و شامل کاهش شهریه به اندازه دانشجویان محلی(از 16000 به 1950 یورو) و همچنین کمک هزینه 11هزار یورویی سالانه است. این بورسیه با توجه به نتایج تحصیلی سال اول قابل تمدید است.

مالی بین‌الملل

از رشته‌های پرطرفدار امروز در سطح جهان محسوب می‌شود که هلند برای جذب دانشجویان به سمت هلند بورسیه تحصیلی 7500 یورویی سالانه و معافیت از پرداخت شهریه را پیشنهاد می‌دهد. برای نام‌نویسی در این رشته علاوه بر آیلتس به GRE/GMAT نیز الزامی است.

 

اگر سوالی در مورد مهاجرت تحصیلی یا دریافت بورسیه تحصیلی دارید با ما تماس بگیرید و از ما بپرسید.

دوره‌های تحصیلی هلند را مرور و دوره مورد علاقه خود را انتخاب کنید.


آنچه باید بدانید

هزینه های زندگی دانشجویی در هلند

هزینه های زندگی دانشجویی در هلند

هزینه‌های زندگی، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب مقصد تحصیلی می‌باشد. در این مقاله اطلاعات جامع در رابطه با هزینه‌های مسکن، زندگی، حمل ونقل، غذا و هزینه‌های متفرقه برای زندگی دانشجویی در کشور هلند آورده شده است.
شهریه دانشگاه ها در هلند

شهریه دانشگاه ها در هلند

هزینه‌ی کلی تحصیل در هلند به‌طور کلی از دیگر نقاط اروپا کمتر است. هزینه‌ی زندگی در حد متوسط است و هزینه‌ی تحصیل به مراتب از کشورهایی مانند انگلستان پایین‌تر است. دانشگاه‌های هلند از طرف دولت پشتیبانی مالی می‌شوند و میزبان تقریبا ۸۰۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی هستند.
بورسیه های تحصیلی هلند

بورسیه های تحصیلی هلند

کشور هلند به عنوان یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در اروپا، طرفداران بسیاری در میان دانشجویان بین‌المللی دارد. در این مقاله 5 بورسیه تحصیلی را برای شما معرفی می‌کنیم تا با بهترین گزینه‌های موجود برای کمک هزینه ادامه تحصیل در این کشور آشنا شوید.
مشاوره رایگان