نیوزیلند:از سری مقالات انتخاب کشور برای تحصیل

مناطق دیدنی نیوزیلند

در دوران دانشجویی تمام مدت سرکلاس یا در خوابگاه نیستید. و تعطیلات را احتمالاً به گشت و گذار خواهید پرداخت. اگر دانشجوی اهل سفری باشید نیوزیلند یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای شماست.


گردآورنده: جابر جعفریان
183
ذخیره سازی
1399/04/21

مناطق دیدنی نیوزیلند

در این مقاله 10 مکان دیدنی نیوزلند را به شما معرفی می‌کنیم که انتخاب ساده و آسانی نبوده است.

1) آبل تاسمان

پارک ملی آبل تاسمان واقع در آفتابی‌ترین منطقه‌ی نیوزلند در بالای جزیره‌ی جنوبی مکان مناسبی برای کار و استراحت است. همچنین میتوانید در پیاده‌روی در طول مسیر ساحلی خیره‌کننده که با نام «پیاده‌روی‌های بزرگ» در نیوزلند شناخته میشود شرکت کنید. این پیاده‌روی حدود 4 یا 5 روز طول می‌کشد و شما یا در زیر ستارگان خواهید خوابید یا در یکی از اقامتگاه‌ها اقامت می‌کنید. یک راه محبوب برای دیدن این پارک ملی از طریق دریا، کایاک با یک تور سازمان‌یافته است. روزها صرف کاوش در خلیج‌های شنی آسمانی محصور با اقیانوس آرام گرم و درخشان می‌شود که طی آن با شیرهای دریایی، انواع ماهی‌ها، دلفین‌ها و صدها پرنده‌ی بومی در جنگل‌های سرسبز روبه‌رو می‌شوید.

2) اوکلند

abulous Auckland پاسخ نیوزلند به سیدنی است. این شهر به عنوان شهر بادبانها شناخته می‌شود و یک جهانشهر مدرن است که با آب احاطه شده است. در 10 سال گذشته میلیارد‌ها دلار در اوکلند سرمایه‌گذاری شده و می‌توان گفت که اوکلند شهری دلربا و سرشار از زندگی است که 22 پارک منطقه‌ای ، 50 جزیره و 500 کیلومتر مسیر پیاده‌روی دارد. لازم به ذکر است که اوکلند در زمینه‌ی خرید، رستوران‌ها، کافه‌ها، کلوپ‌ها، موسیقی زنده و هنر، بزرگ‌ترین و مسلماً هیجان‌انگیزترین شهر نیوزلند است.

3) کایکورا

دهکده‌ی دیدنی کایکورا در میان رشته‌کوه‌های Seaward Kaikoura و اقیانوس آرام واقع شده و علاوه بر زیبایی چشمگیر، کوهستان‌های آن در طول زمستان با برف پوشیده‌اند. کایکورا به خاطر امکان تماشای پستانداران دریایی مشهور است. نهنگها، شیرهای دریایی ودلفینها در آبهای ساحلی شنا می‌کنند و شما میتوانید با شرکت در تورهای مخصوص به شکلی دوستانه با این موجودات محلی روبرو شوید. کایکورا مکانی برای خوردن خرچنگ است. بهتر است این کار را در یکی از کلبه‌های کوچک که به جاده‌ی ساحلی ختم میشود انجام دهید و اگر خوش‌شانس باشید، شیرهای دریایی را که در صخره‌ها بازی می‌کنند، خواهید دید.

4) کویینزتاون

شاید کویینزتاون به عنوان پایتخت ماجراجویی جهان شناخته شود، اما در این شهر شیک در جزیره‌ی جنوبی چیزهای بیشتری وجود دارد. چه فردی ماجراجو باشید، چه به دنبال یک استراحت آرامش‌بخش، این شهر پر‌جنب‌و‌جوش که مشرف به دریاچه‌ی آبی سبز Wakatipu است و رستوران‌های خوب، مراکز خرید عالی و زندگی شبانه‌ی مهیج دارد، نیازهای شما را برآورده میکند. اینجا در زمستان پایگاهی برای کسانی است که به اسکی علاقهمند هستند و در تابستان، کوهنوردان و گلف‌بازان به تپه‌های سرسبز آن می‌روند.

5) یخچال‌های فرانس جوزف و فاکس

در هیچ جای دنیا یخچال‌های طبیعی به راحتیِ ساحل غربی نیوزلند در دسترس نیستند. روستاهای Franz Joseph وFox Glacier  پایگاه‌های مناسبی برای کاوش در بقایای دیدنی عصر یخبندان هستند. تعدادی تور یخچال‌های طبیعی وجود دارد و شرکت‌های هلیکوپتری در شهر پروازهای زیبایی بر فراز یخچالهای طبیعی و کوههای اطراف ارائه می‌دهند.

6) ولینگتون

ولینگتون پایتخت هنر و فرهنگ نیوزلند است. بسیاری از بناهای تاریخی، موزه‌ها، گالریهای هنری، مراکز خرید و بوتیک‌ها و کافه‌ها در طول روز شما را سرگرم می‌کنند، و غذاهای عالی، کافه‌های با نشاط و موسیقی زنده شما را در تمام شب بیدار نگه می‌دارند. ولینگتون محل برگزاری بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور، جشنواره‌ی بین‌المللی هنرهای نیوزلند است که میزبان بهترین کمدی، موسیقی و هنرهای نیوزلند است. این شهر بین یک بندر پرزرق‌و‌برق و تپه‌های جنگلی سرسبز و فراوان، پناهگاه‌های حیات وحش، جزایر، دهکده‌های ساحلی، سواحل اقیانوس و پارک‌ها قرار گرفته و که آن را به بهشتی برای سرگرمی‌های خارج از منزل تبدیل می‌کند.

7) روتوروا

روتوروا یکی از توریستی‌ترین نقاط جزیره‌ی شمالی است. بازدیدکنندگان می‌توانند استخرهای گل را تجربه کنند، در هوای غنی از گوگرد تنفس کنند، غواصان را تحسین کنند و در چشمه‌های آب گرم شنا کنند. روتوروا همچنین مکانی عالی برای تجربه‌ی فرهنگ مائوری است. مائوری این مکان را محترم می‌شمرد و امروز یک سوم از مردم مائوری هستند.Te Puia  (مؤسسه‌ی هنر و صنایع دستی مائوری نیوزلند) ستاره‌ی جذابیت رتوروا با اجرای برنامه‌های فرهنگی مائوری و شیوه‌ی پخت سنتی (پخت غذا با اجاق گاز زمینی) در کنار فعالیت‌های زمین‌گرمایی است.

8) مارلبرو

مشهورترین منطقه‌ی شراب نیوزلند مرکز برخی از بهترین انواع Sauvignon Blancs در جهان است. در میان تاک‌های انگورها دوچرخه سواری کنید و برخی از معروف‌ترین تاکستان‌های جهان را کشف کنید. در نزدیکی پیمنتون مکانی عالی برای گشت‌و‌گذار در تاکستان‌ها و رفتن به مناطق زیبا از Marlborough توسط کایاک یا یکی از مسیرهای پیاده‌روی ساحلی خیره‌کننده ساخته شده است.

9) خلیج جزایر

سواحل بی‌پایان، آبهای شفاف و کریستالی گرم و بیش از 144 جزیره، جزایر شمالی را تشکیل می‌دهند. اینجا جایی برای آرامش، شنا، حمام‌کردن و شاید جایی برای ماهیگیری یا غواصی است. شهر Waitangi از اهمیت تاریخی عظیمی برخوردار است، زیرا در اینجا پیمانی به امضا رسید که حقوق انگلیسی‌ها به مائوریها نیز اعطا شد.

10) شبه‌جزیره‌ی اوتاگو

اگر عاشق حیوان هستید، باید شبه‌ی جزیره اوتاگو را ببینید. در این شهر به راحتی میتوان انواع حیات وحش در جزیره‌ی جنوبی را دید: از آلباتروس گرفته تا شیرهای دریایی، پنگوئن‌ها و... حومه‌ی ناهموار و صخرهای شهر پس‌زمینه‌ی حیرت‌انگیزی از برخوردهای حیات وحش را ترتیب می‌دهد. بازدید‌کنندگان می‌توانند با یکی از تورهای منظم، آب‌ها را طی کنند و شهرک‌های تاریخی جالب را مشاهده کنند، یا با پیاده‌روی در امتداد سواحل ماسه‌ای سفید از زیباییها لذت ببرند.

 

 از چشم‌انداز تحصیل در نیوزلند هیجان‌زده هستید؟ حالا به جستجوی دوره‌های تحصیلی نیوزیلند بپردازید!

به هر سوال یا ابهامی در مورد مهاجرت تحصیلی برخوردید با ما تماس بگیرید.


آنچه باید بدانید

راه اندازی تلفن و اینترنت در نیوزیلند

راه اندازی تلفن و اینترنت در نیوزیلند

تلفن و اینترنت به بخش غیرقابل حذف از زندگی امروزی تبدیل شده است. به همین خاطر شما در بدو ورود به هر کشوری نیاز به راه اندازی راه‌های ارتباطی دارید. برای آگاهی از چگونگی راه‌اندازی تلفن و اینترنت در نیوزیلند با ما همراه باشید.
کار دانشجویی در نیوزیلند

کار دانشجویی در نیوزیلند

گذران زندگی در کشوری دیگر و مدیریت مسائل افتصادی از بزرگترین دغدغه‌های دانشجویی است که با کار دانشجویی می‌توان اندکی برطرفش کرد.این مقاله راهنمایی برای پیدا کردن و چگونه کار کردن در نیوزیلند است.
مشاوره رایگان