نیوزیلند: از سری مقالات مدیریت زندگی دانشجویی - آنچه باید بدانید

راه اندازی تلفن و اینترنت در نیوزیلند

تلفن و اینترنت به بخش غیرقابل حذف از زندگی امروزی تبدیل شده است. به همین خاطر شما در بدو ورود به هر کشوری نیاز به راه اندازی راه‌های ارتباطی دارید. برای آگاهی از چگونگی راه‌اندازی تلفن و اینترنت در نیوزیلند با ما همراه باشید.


گردآورنده: جابر جعفریان
390
ذخیره سازی
1399/04/23

راه اندازی تلفن و اینترنت در نیوزیلند

دانشگاه‌های نیوزلند که در سطح بین‌المللی شناخته‌شده‌اند، دانشجویان را از سراسر جهان به خود جذب می‌کنند. نیوزلند با چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز و شهرهایی زنده و بانشاط، تجربه‌ی ارزشمندی به هر بازدید‌کننده‌ای عرضه می‌کند، و همواره در رده‌بندی‌ها در شمار بهترین نقاط جهان در زمینه‌ی تحصیلات عالی بوده است. 
اما هر جا که باشید و در هر جا که مشغول تحصیل شوید، باید آنلاین باشید و تماس‌تان را با عزیزان خود در کشورتان حفظ کنید. شاید انجام چنین کاری در کشوری دور و جداافتاده مثل نیوزلند سخت به نظر برسد. در این متن سعی می‌کنیم این فرایند را تا حد امکان به شکلی ساده و سرراست توضیح بدهیم. در این مطلب هر آنچه که برای راه‌اندازی اینترنت پرسرعت و خط تلفن همراه در نیوزلند لازم دارید آمده است. 

در نیوزلند چطور یک خط تلفن همراه، تلفن ثابت یا اینترنت پرسرعت تهیه کنیم؟

دانشجویان بین‌المللی و اهالی بومی هنگام ثبت‌نام برای خدمات ارتباطی در نیوزلند باید از چک‌های اعتباری استفاده کنند. شما به عنوان یک بازدید‌کننده نیازی به ارائه‌ی سوابق اعتبار خود ندارید، چون ارائه‌کننده‌ی خدمات ارتباطی به اعتبار فعلی‌تان دسترسی خواهد داشت. بنابراین اگر در کشور خود از اعتبار خوبی برخوردار هستید، اعتبارتان در زندگی دانشجویی‌تان در نیوزلند هم منعکس خواهد شد.
ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت پرسرعت، تلفن همراه و تلفن ثابت بسیاری در نیوزلند وجود دارند. برخی از آنها معروف‌تر از بقیه هستند، از جمله ودافون، 2degrees، اسکینی موبایل و نیوزلند تله‌کام. می‌توانید به صورت آنلاین اطلاعات مورد نیاز را در مورد خدمات این شرکت‌ها به دست بیاورید. همچنین می‌توانید از سرویس‌های مقایسه‌ای مستقر در نیوزلند، مثل Telme.org.nz یا Priceme.co.nz هم برای این کار استفاده کنید. 

در نیوزلند از چه شرکتی می‌توانم خدمات اینترنت پرسرعت خریداری کنم؟

ارائه‌‌دهندگان خدمات اینترنت بسیاری در نیوزلند وجود دارند که می‌توانند به طرق مختلف شما را آنلاین کنند. اکثر مشتریان بومی اینترنت پرسرعت خدمات مورد نظرشان را از نیوزلند تله‌کام یا ودافون تهیه می‌کنند. هر دو این انتخاب‌ها برای دانشجویان بین‌المللی که در جستجوی اینترنت قابل‌اعتمادند، گزینه‌های خوبی هستند که گستره‌ی وسیعی از سرعت دانلود و قیمت‌ها را به مشتریان خود عرضه می‌کنند. ودافون برای دانشجویانی که از اروپا و آمریکا به نیوزلند می‌آیند اسم آشنایی است و نیوزلند تله‌کام (که به زودی نام Spark را به خود خواهد گرفت) وضعیتی شبیه BT (British Telecom، ارائه‌دهنده‌ی خدمات ارتباطی) در انگیس را دارد. 
طول قراردادهای اینترنت پرسرعت خانگی معمولاً بین 12 تا 24 ماه است. اگر قرار است دوره‌ی اقامت‌تان کوتاه‌تر از این باشد، شرکت‌های محدودی هستند که قراردادهای ماهانه هم به مشتریان خود ارائه می‌دهند. دانشجویانی که در شمال جزیره مستقر هستند می‌توانند با شرکت Inspire قرارداد اینترنت پرسرعت ماهانه امضاء کنند و دانشجویانی که در جنوب جزیره زندگی می‌کنند می‌توانند اینترنت پرسرعت‌شان را بدون قرارداد از طریق شرکت Flip تهیه کنند.
سرعت اینترنت پرسرعت به مکان استقرار شما بستگی دارد. اینترنت پرسرعت فیبرنوری بالاترین سرعت دانلود ممکن را در اختیارتان قرار می‌دهد (تا 100 مگابایت در ثانیه با خدمات اینترنت نیوزلند تله‌کام)، اما اغلب محدود به نقاط پرجمعیتی مثل آکلند، کرایست چرچ و ولینگتون است. مناطق حومه‌ای می‌توانند اینترنت پرسرعت خود را از طریق خطوط تلفنِ موجود یا ماهواره از شرکت‌هایی مثل Farmsie و Wireless Nation تأمین کنند. 

بهترین شیوه‌ی تماس با خانه از نیوزلند چیست؟

تماس با خانه از نیوزلند با استفاده از خط تلفن همراه و سیم‌کارت می‌تواند پرهزینه باشد. تمام تماس‌هایی که برقرار می‌کنید شامل هزینه‌ی رومینگ خواهند بود. این هزینه‌ها مبلغ قبض‌ ماهانه‌تان را خیلی سریع بالا می‌برند. حالت بدتر وقتی اتفاق می‌افتد که رومینگ دیتا را بر روی گوشی تلفن‌تان خاموش نکرده‌ باشید و لازم شود هزینه‌ی به روز‌رسانی‌های خودکار از طریق شبکه‌ی گسترده‌ی اینترنت بی‌سیم نیوزلند را هم بپردازید. 
گزینه‌ی ارزان‌تر به جای استفاده از سیم‌کارتی که از کشور خود آورده‌اید، این است که به شبکه‌ی تلفن همراه نیوزلند بپیوندید. شرکت‌های بسیاری خدمات تلفن همراه ارئه می‌دهند که می‌توانید یکی از آنها را برگزینید. محبوب‌ترین شرکت‌ها در این زمینه نیوزلند تله‌کام، ودافون و 2degrees هستند. این شرکت‌ها انواع بسته‌ها و برنامه‌ها را در قیمت‌های مختلف عرضه می‌کنند. می‌توانید این خدمات را به صورت ماهانه دریافت کنید، از بسته‌های اعتباری استفاده کنید، و یا برنامه‌های Carryover (حفظ اعتبار موجود در پایان هر دوره و انتقال آن به دوره‌ی بعد) را انتخاب کنید. شرکت 2degrees برنامه‌های Carryover را ارائه می‌دهد و این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد که دقایق باقی‌مانده از تماس‌ها و ظرفیت‌های استفاده‌نشده از پیامک‌های‌تان را به ماه بعد منتقل کنید.
اگر نمی‌خواهید از طریق تلفن همراه با کشور خود تماس بگیرید، می‌توانید با شرکتی که امکان تماس‌های بین‌المللی را از طریق خط تلفن ثابت ارائه می‌دهد وارد قرارداد شوید. در این زمینه بسته‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای توسط نیوزلند تله‌کام و Slingshot عرضه می‌شوند. 
گزینه‌ی ارزان بعدی استفاده از نرم‌افزارهایی است که با پروتکل VoIP کار می‌کنند، مثل اسکایپ. اگر دوستان و خانواده‌تان هم نرم‌افزار مشابه شما را داشته باشند، به راحتی می‌توانید از طریق اینترنت با آنها تماس بگیرید و مهم‌تر از همه این است که لازم نیست برای این تماس‌ها هیچ مبلغی بپردازید. 

حقوق من به عنوان یک مشتری در نیوزلند چیست؟

حقوق مشتری در نیوزلند شبیه اتحادیه‌ی اروپا و آمریکاست. قانون ضمانت مشتری (CGA) می‌گوید که کالاها و خدمات (که اینترنت پرسرعت، تلفن ثابت و تلفن همراه هم جزء این موارد هستند) باید از کیفیتی قابل‌قبول برخوردار باشند، هدف مورد نظر را تأمین کنند و مطابق با همان چیزی باشند که در توضیحات محصول آمده است. هر شرکتی که از قوانین CGA تخطی کند تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد و باید به جبران خسارت بپردازد. 
اگر با خدمات اینترنت پرسرعت، تلفن ثابت و تلفن همراه‌تان مشکلی دارید و نمی‌توانید مستقیماً از طریق روند شکایات همان شرکت‌ها به نتیجه برسید، می‌توانید با TDR (شورای حل اختلافات ارتباطی) تماس بگیرید. TDR مخصوصاً برای حل شکایات و مسائلی که به ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی در نیوزلند مربوط است تأسیس شده و برای حل چنین مسائلی از شما هزینه‌ای دریافت نخواهد کرد. 

مطلب دیگری هم هست که باید از آن اطلاع داشته باشم؟

نیوزلند در زبان بومیان مائوری تحت عنوان آئوتئاروا (Aotearoa) شناخته می‌شود، که به معنی «سرزمین ابر سفید بلند» است. این اسم هیچ وقت به اندازه‌ی حالا که کلمه‌ی «ابر» در مورد اینترنت بی‌سیم هم به کار می‌رود، مناسب نیوزلند نبوده است. اگر قرار است در شهرهای بزرگ نیوزلند مستقر شوید، خواهید توانست از طریق یکی از هات‌اسپات‌های بی‌شمار به اینترنت وای‌فای متصل شوید. معمولاً شرکت‌های ارتباطی نیوزلند این هات‌اسپات‌ها را برقرار می‌کنند؛ بنابراین برای استفاده از این خدمات از طریق تلفن همراه یا لپ‌تاپ، باید با آنها وارد قرارداد شوید
 

جستجوی دوره مورد نظر خود را هم‌اکنون در صفحه دوره‌های تحصیلی نیوزیلند آغاز کنید.

در هر مرحله از مهاجرت تحصیلی که هستید با ما تماس بگیرید، مشاوران ما آماده پاسخ‌گویی به سوالات و ابهامات شما هستند.


آنچه باید بدانید

کار دانشجویی در نیوزیلند

کار دانشجویی در نیوزیلند

گذران زندگی در کشوری دیگر و مدیریت مسائل افتصادی از بزرگترین دغدغه‌های دانشجویی است که با کار دانشجویی می‌توان اندکی برطرفش کرد.این مقاله راهنمایی برای پیدا کردن و چگونه کار کردن در نیوزیلند است.
مشاوره رایگان