نیوزیلند: از سری مقالات مدیریت زندگی دانشجویی - آنچه باید بدانید

کار دانشجویی در نیوزیلند

گذران زندگی در کشوری دیگر و مدیریت مسائل افتصادی از بزرگترین دغدغه‌های دانشجویی است که با کار دانشجویی می‌توان اندکی برطرفش کرد.این مقاله راهنمایی برای پیدا کردن و چگونه کار کردن در نیوزیلند است.


گردآورنده: مهدی گلستانی
190
ذخیره سازی
1399/04/26

کار دانشجویی نیوزیلند

اگر نمی‌دانید که چطور می‌توان در هنگام تحصیل در خارج از کشور مشغول به کار شوید؟ این مقاله شما را برای شروع به کار در نیوزیلند کمک خواهد کرد.

به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی که در نیوزیلند تحصیل می‌کند، در بعضی موارد شما اجازه دارید به‌صورت پاره‌وقت کار کنید. بسیاری از دانشجویان از این فرصت کاری برای جبران برخی از هزینه‌های زندگی خود، یا کسب تجارب کاری که مشخصاً مربوط تحصیلشان است، استفاده می‌کنند. درهرصورت درآمد کار شما در حین تحصیل، برای اینکه بتوانید تمام مخارج خود را تأمین کنید، کافی نخواهد بود. بنابراین برای دوام آوردن در دوره تحصیلی خود به بودجه کافی احتیاج خواهید داشت. بسیار مهم است که بدانید تحت چه شروطی به شما اجازه کار کردن داده می‌شود. و از این شروط که در وضعیت ویزای شما تأثیرگذارند، کاملاً آگاه باشید.
در ادامه ما گزینه‌های کاری برای دانشجویان بین‌المللی در نیوزیلند که وجود دارد را، با جزئیات شرح داده‌ایم.

آیا می‌توانم کار کنم؟

در ویزای شما باید ذکرشده باشد که شما مجاز به کار کردن هستید. همچنین شاید شما نامه‌ای از اداره مهاجرت نیوزیلند داشته باشید، که می‌گوید ویزای شما اجازه کار کردن را می‌دهد.

برای کار کردن تا سقف 20 ساعت در هفته، باید یکی از هفت شرط را دارا باشید. متداول‌ترین شروط عبارت‌اند از:

•    دوره تحصیلی شما حداقل دو سال باشد.
•    این دوره تحصیلی منجر به گرفتن مدرکی در نیوزیلند شود، که در رده‌بندی مهاجران ماهر امتیاز کسب می‌کند.
•    در حال گذراندن دوره زبان انگلیسی، که دارای شرایط موردنظر اداره مهاجرت نیوزیلند است، باشید.

در موارد خاصی، ممکن است به برخی از دانشجویان مجوز کار کردن بیش از 20 ساعت در هفته داده شود.
کار ممکن است بخشی از دوره تحصیلی شما باشد. به‌عنوان‌مثال اگر دوره شما نیازمند تجربه تعداد ساعت کاری مشخصی باشد، این زمان می‌تواند به 20 ساعت در هفته افزوده شود.

دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد (پژوهشی) یا مقطع دکترا که در موسسه‌ای نیوزیلندی تحصیل می‌کنند، نیز می‌توانند در حین تحصیل به‌صورت تمام‌وقت کار کنند.

کار کردن در زمان تعطیلات

در زمان تعطیلات دانشجویانی که واجد شرایط باشند، اجازه دارند به‌صورت تمام‌وقت کار کنند.
اگر دوره شما برای یک سال تحصیلی باشد، و 120 امتیاز یا بیشتر ارزش دارد؛ شما واجد شرایط کار تمام‌وقت در تمام تعطیلات خواهید بود.
اگر دوره شما تمام‌وقت و برای یک سال تحصیلی است اما کمتر از 120 امتیاز ارزش دارد؛ شما فقط در طول تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی واجد شرایط کار تمام‌وقت خواهید بود.

چه نوع کارهایی می‌توانم انجام دهم؟

در نیوزیلند تابستان از ماه نوامبر تا ماه مارس طول می‌کشد، و البته تعطیلات کریسمس نیز در تابستان است. این مدت شلوغ‌ترین زمان سال برای مشاغل مرتبط با گردشگری است. کلیه مشاغل تابستانی معمول، در مغازه‌ها، بارها، هتل‌ها، رستوران‌ها و اقامتگاه‌ها، برای دانشجویان قابل‌دستیابی است. هتل‌ها و رستوران‌های بزرگ مشاغل خود را در وب‌سایت‌هایی مانند Season Workers تبلیغ می‌کنند، اما رویکرد مستقیم برای این نوع مشاغل بسیار بهتر خواهد بود. حتما در ابتدا خود را از طریق تلفن یا ایمیل به شرکت‌ها معرفی کنید و بپرسید که آیا شغلی برای ارائه دارند.
نیوزیلند دارای صنعت کشاورزی و دامداری بزرگی است، و برای زمان برداشت محصول و بریدن پشم گوسفندان به کارگران موقت زیادی احتیاج دارد. کار محبوب کسانی که با کوله‌پشتی سفر می‌کنند، چیدن میوه است. هرچند این کار سخت‌تر است و وقت زیادی باقی برایتان نمی‌گذارد؛ اما می‌توانید پول مناسبی کسب کنید تا بین دوره‌های کاری به‌راحتی به سفر بروید. به‌علاوه شما معمولاً از غذای رایگان بهره‌مند می‌شوید! فصل برداشت میوه تقریباً در تمام تابستان ( از ماه دسامبر تا ماه مه(آذر تا اردیبهشت)) ادامه دارد.

مشاغل دانشگاهی

بعضی‌اوقات شرکت‌های بزرگ دانشجویانی را برای نمایندگی برندشان در دانشگاه انتخاب می‌کنند. به این معنی که شما باید پوسترهای تبلیغاتی شرکت را نصب کنید، برای ترویج خدمات آن شرکت رویدادهایی را برگزار کنید و کارهای دیگری برای شناساندن آنها به دانشجویان انجام دهید.

معلم خصوصی

دانشجویان همچنین می‌توانند به دانشجویان دیگر یا دانش آموزان مدارس محلی و همچنین در انجمن‌ها به‌صورت خصوصی تدریس کنند. این کار اغلب در بین دانشجویانی غیر انگلیسی‌زبان بسیار محبوب است، چراکه آنها می‌توانند زبان مادری خود را به افراد انگلیسی‌زبان آموزش دهند.

تجربه کاری

اغلب دانشجویان باید دوره‌های کار بدون حقوق مانند کارآموزی یا کار داوطلبانه را بگذرانند. بسیاری از دانشجویان در طول تعطیلات تابستانی بین ترم‌ها دوره‌های کارآموزی را تکمیل می‌کنند. همیشه باید از شرکتی که به شما کار داده است بپرسید که آیا این میزان کار در مقدار مجاز شما محاسبه می‌شود یا خیر: در بعضی موارد ممکن است این‌گونه نباشد، و شما بتوانید هم‌زمان کار دیگری را با کارفرمای دیگری نیز انجام دهید. اگر این دوره‌ها به‌عنوان بخشی از تحصیلات دانشگاهی یا دوره شما ارائه شود، آنگاه به‌عنوان شغل به‌حساب نمی‌آیند و از حداکثر مجاز کار هفتگی شما کم نمی‌کنند.
اطمینان حاصل کنید که هنگام گذراندن دوره کارآموزی در خارج از کشور حقوق شما پایمال نمی‌شود. راهنمای ما را برای کارآموزی و حقوق خود بخوانید.

چگونه کار پیدا کنم؟

می‌توانید با استفاده از وب‌سایت‌ها کاریابی، به‌صورت آنلاین جستجو کنید، یا به مرکز کاریابی دانشگاه خود مراجعه کنید تا شما را در مسیر صحیح قرار دهند. بعضی از وب‌سایتهای برتر جستجوی شغل در نیوزیلند عبارت‌اند از: WorkHere و WorkingIn. این وب‌سایت‌ها جستجو را بسیار ساده‌تر می‌کنند. زیرا می‌توانید متناسب با مکان و مهارت موردنظرتان، جستجویتان را محدود کنید.

اگر شرایط ویزای خود را نقض کنم چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر کشف شود که شما ویزای خود را نقض کرده‌اید، مجازات آن حتی ممکن است شامل اخراج از کشور باشد. اگر در مورد حقوق خود سؤالی دارید، با یک کارمند اداره مهاجرت نیوزیلند یا یک مشاور مهاجرتی معتبر صحبت کنید.

 

برای شروع تحصیلات بین‌المللی خود در نیوزیلند، از میان دوره‌های تحصیلی نیوزیلند، دوره مورد نظر خود را پیدا کنید.

در هر مرحله از تصمیم یا انجام مهاجرت تحصیلی که هستید، با ما تماس بگیرید. مشاوران ما آماده‌ی راهنمایی و  مشاوره هستند.


آنچه باید بدانید

راه اندازی تلفن و اینترنت در نیوزیلند

راه اندازی تلفن و اینترنت در نیوزیلند

تلفن و اینترنت به بخش غیرقابل حذف از زندگی امروزی تبدیل شده است. به همین خاطر شما در بدو ورود به هر کشوری نیاز به راه اندازی راه‌های ارتباطی دارید. برای آگاهی از چگونگی راه‌اندازی تلفن و اینترنت در نیوزیلند با ما همراه باشید.
مشاوره رایگان