نیوزیلند: از سری مقالات هزینه و بورسیه تحصیلی

بورسیه های پژوهشی دوره دکتری در نیوزیلند

دوره دکتری یکی از پرهزینه‌ترین دوره‌های تحصیلات عالی دانشجویان است. اما نگران نباشید چون دولت نیوزیلند بورسیه پژوهشی برای دوره دکتری درنظر گرفته است. در این مقاله موارد پوشش دهنده این بورسیه را باهم مرور می‌کنیم.


گردآورنده: جابر جعفریان
35
ذخیره سازی
1399/04/21

بورسیه‌های تحصیلی دکترای نیوزیلند

 

گرفتنِ کمک‌هزینه‌ی تحصیلی برای دوره‌ی دکتری بی‌شک چالشی سخت است. مدیریت هزینه‌های 3 سال (و شاید بیشتر) تحصیل و زندگی بدون پشتیبانی بخش خصوصی یا منابع مالی شخصی کاری راحتی نیست. داشتنِ یک کمک‌هزینه در مقصد تحصیلی‌تان دقیقاً همان چیزی است که متقاضیان تحصیل در دوره‌ی دکتری به آن نیاز دارند و دولت نیوزلند دقیقاً چنین امکانی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. 
کمک‌هزینه‌های تحصیلی پژوهش‌های بین‌المللی دوره‌ی دکتری در نیوزلند (NZIDRS) توسط دولت نیوزلند پایه‌گذاری شده است. دریافت‌کنندگان این کمک‌هزینه تنها بر اساس دستاوردها و شرایط آکادمیک انتخاب می‌شوند و NZIDRS تمام هزینه‌های تحصیلی را به علاوه‌ی هزینه‌های زندگی و مخارج دیگر متقاضیان موفق پوشش می‌دهد. 

کمک‌هزینه‌ی NZIDRS موارد زیر را پوشش می‌دهد:

•    تمام هزینه‌های تحصیلی برای یک دوره‌ی سه‌ساله‌ی دکتری
•    سالانه 25.000 دلار نیوزلند برای هزینه‌های زندگی (ماهانه 2.083.33 دلار نیوزلند)
•    بیمه‌ی سلامت تا سقف سالانه 600 دلار نیوزلند
•    هزینه‌ی سفر (در بازه‌ی سه ساله)، 2.000 دلار نیوزلند. این هزینه برای سفر به منظور حضور در کنفرانس‌هایی در زمینه‌های مرتبط با پژوهش مورد نظر دانشجو ارانه می‌شود. 
•    هزینه‌های کتاب و پایان‌نامه (در بازه‌ی سه ساله)، 800 دلار نیوزلند
•    هزینه‌های استقرار، 500 دلار نیوزلند (که فقط یک بار پرداخت می‌شود). این هزینه به دانشجویانی که فقط برای استفاده از NZIDRS به نیوزلند سفر کرده‌اند پرداخت می‌شود. دانشجویان بومی که ساکن نیوزلند باشد نمی‌تواند این کمک‌هزینه را دریافت کند. 

در این کمک‌هزینه منابع افزوده‌ای برای پشتیبانی مالی از همراهان دانشجو در دسترس نیست. 

مدرکی دال بر وجود استاد راهنما

متقاضیان هنگام درخواست کمک‌هزینه‌ی تحصیلی باید مدرکی دال بر وجود استاد راهنما برای پژوهش‌شان ارائه دهند. متقاضیان باید از این مطلب اطمینان حاصل کنند که استاد راهنمای پیشنهادی‌شان (که در نیوزلند است) صفحات مربوط به خود را در فرم درخواست NZIDRS پر کرده است. 

 

اگر به تحصیل در نیوزیلند علاقه‌مند شدید دوره‌های تحصیلی این کشور را مرور کنید.

در هر نقطه‌ای از مسیر مهاجرت تحصیلی خود به مشکل، سوال یا ابهامی مواجه شدید، با ما تماس بگیرید.
 


آنچه باید بدانید

شهریه دانشگاه های نیوزیلند

شهریه دانشگاه های نیوزیلند

معمولاً یکی از مشخصاتی که در انتخاب دانشگاه نقش پر رنگی دارد، شهریه دانشگاه مقصد است. ما در این مقاله شهریه دانشگاه‌های نیوزیلند را بررسی کرده‌ایم.
هزینه های زندگی دانشجویی در نیوزیلند

هزینه های زندگی دانشجویی در نیوزیلند

نیوزیلند به نسبت کشوری ارزان برای زندگی دانشجویی است که کمتر به آن پرداخته شده است. در این مقاله با بررسی هزینه‌های روزانه و معمول زندگی در نیوزیلند به مدیریت مالی زندگی شما در نیوزیلند کمک می‌کنیم.
بورسیه های تحصیلی نیوزیلند

بورسیه های تحصیلی نیوزیلند

نیوزیلند با اینکه کشور گرانی به نظر می‌رسد اما نباید نگران بود. چون دانشگاه‌های این کشور برای جذب دانشجویان بین‌المللی بورسیه‌های تحصیلی متفاوتی در نظر گرفته‌اند. در این مقاله با تعدادی ازین بورسیه‌ها آشنا می‌شوید.
مشاوره رایگان