نیوزیلند: از سری مقالات راهنمای اخذ ویزا - آنچه باید بدانید

اخذ ویزای کاری نیوزیلند پس از فارغ التحصیلی

ممکن است پس از اتمام تحصیلات خود مایل باشید در نیوزیلند کار کنید و بمانید. اما برای این کار نیاز به ویزای کار این کشور را دارید. در این مقاله به نکات مورد نیاز برای دریافت این ویزا اشاره شده است.


گردآورنده: جابر جعفریان
133
ذخیره سازی
1399/04/19

اخذ ویزای کار پس از تحصیل

ویزای پس از پایان تحصیلات در نیوزلند

شاید پس از پایان دوره‌ی تحصیلی‌تان دوست نداشته باشید نیوزلند را ترک کنید. به هر حال نیوزلند کشور زیبایی برای زندگی است و این حس شما قابل‌درک است. اگر چنین قصدی دارید، خبرهای خوبی برای‌تان داریم. از نوامبر(آبان) 2018 تغییرات تازه‌ای در قوانین مهاجرتی نیوزلند ایجاد شده که به شما آزادی عمل بیشتری برای اقامت در نیوزلند تا سه سال پس از پایان دوره‌ی تحصیلی‌تان می‌دهد. 
در واقع نیوزلند بر اساس گفته‌های The Pie News دومین حقوق سخاوتمندانه در زمینه‌ی کار پس از فارغ‌التحصیلی را در سطح جهان به علاقه‌مندان ارائه می‌دهد. 
پیش از این در نظام اعطای ویزا تأکید بر حمایت کارفرما بود و دانشجویان در تلاش برای اینکه بتوانند در نیوزلند بمانند، کارشان در جستجوی یافتن مشاغلی که وجود خارجی نداشتند و مورد تقاضا نبودند، پایان می‌گرفت. تغییرات تازه‌ی اعمال‌شده اجازه‌ی بهره‌کشی کارفرمایان از فارغ‌التحصیلان را می‌گیرد و برای دانشجویان بین‌المللی این امکان را فراهم می‌کند که زمانی کافی را صرف یافتن شغلی مناسب کنند. 
در این مطلب به تغییراتی که در نظام ویزا ایجاد شده و انواع مدارکی که با آنها می‌توانید در نیوزلند بمانید پرداخته‌ایم. 

اگر به مدت حداقل 60 هفته برای مدرکی در سطوح 4 تا 6 تحصیل کنید:

با این دسته از مدارک برای دریافت یک ویزای باز (ویزایی که به دارنده‌ی آن اجازه می‌دهد تا برای هر کارفرمایی کار کند و برای دریافت آن در مرحله‌ی درخواست ویزا به معرفی کارفرما نیازی نیست) مجاز خواهید بود، که فرصت جستجو برای کار را به مدت 12 ماه در اختیارتان قرار می‌دهد، و اگر پس از 12 ماه بتوانید احراز معیارهای لازم را به اثبات برسانید، خواهید توانست برای دریافت مجوز اقامت دائم ذیل مجموعه‌ی مهاجران ماهر اقدام کنید.
اگر خارج از آکلند مشغول تحصیل در این نوع از دوره‌ها باشید و تاریخ تعیین‌شده‌ی فارغ‌التحصیلی‌تان پیش از دسامبر 2021 باشد، گزینه‌ی ویزای کار دوساله‌ی پس از پایان تحصیلات در دسترس‌تان خواهد بود. اما اگر دوره‌ی تحصیلی‌تان پس از دسامبر 2021 به پایان برسد، ویزایی که می‌تواند به شما اختصاص یابد، باز هم همان ویزای باز یک‌ساله خواهد بود، و اگر در حال تحصیل برای پیوستن به یک شرکت خاص یا مرکز تجاری باشید، یک سال به این فرصت اضافه می‌شود. 

اگر برای مدرکی در سطح 7 یا بالاتر تحصیل می‌کنید:

تحت قوانین جدید، اگر برای تحصیلات در دوره‌ای با مدرک کارشناسی در سطح 7 یا بالاتر از دولت نیوزلند یک ویزای دانشجویی دریافت کنید، به صورت خودکار مجاز به دریافت یک ویزای باز کار پس از پایان تحصیلات تا سه سال خواهید بود. بنابراین پس از دریافت ویزای دانشجویی و در حال تحصیل در نیوزلند، می‌دانید که گزینه‌ی اقامت تا سه سال پس از تحصیلات پیش روی‌تان قرار دارد و در این مدت می‌توانید برای یافتن شغل اقدام کنید. 
برای آن دسته از دانشحویان بین‌المللی هم که هم‌اکنون در حال تحصیل در نیوزلند هستند خبرهای خوبی وجود دارد. اگر همین حالا با ویزای دانشجویی در نیوزلند هستید، به صورت خودکار ویزای باز کار به مدت سه سال پس از تحصیلات را دریافت خواهید کرد.  
در مجموع تغییرات خوبی در زمینه‌ی ویزا برای دانشجویان بین‌المللی ایجاد شده است. نیوزلند در حال تبدیل شدن به کانونی قدرتمند در زمینه‌ی فراهم‌آوردنِ امکان اشتغال پس از تحصیلات برای کسانی است که از کشورهای دیگر برای تحصیل آمده‌اند.

تغییرات ویزای پس از پایان تحصیلات در نیوزلند

اینفوگرافی ویزا نیوزیلند

 

اداره مهاجرت نیوزیلند

اگر به تحصیل در نیوزیلند علاقه‌مند شدید می‌توانید دوره‌ تحصیلی مورد علاقه خود را در این صفحه بیایبد.

ابهامات و سوالاتتان در مورد مهاجرت تحصیلی را از ما بپرسید. با ما تماس بگیرید.


آنچه باید بدانید

درخواست ویزای دانشجویی نیوزیلند

درخواست ویزای دانشجویی نیوزیلند

برای درخواست و دریافت ویزای تحصیلی از هرکشور باید مراحلی را پشت سر بگذارید. ما در این مقاله این مراحل و راهنمایی‌های لازم جهت دریافت ویزای دانشجویی نیوزیلند را مرور می‌کنیم.
کار با ویزای تحصیلی در نیوزیلند

کار با ویزای تحصیلی در نیوزیلند

کار کردن از تجارب مغتنم در دوران تحصیل است که به شما فرصت کسب مهارت‌ها و پشتیبانی مالی می‌دهد. در نیوزیلند فرصت‌های خوبی برای کار همزمان با دوران تحصیل دارید که در این مقاله به آنها پرداخته می‌شود.
مشاوره رایگان