نیوزیلند: از سری مقالات راهنمای اخذ ویزا - آنچه باید بدانید

درخواست ویزای دانشجویی نیوزیلند

برای درخواست و دریافت ویزای تحصیلی از هرکشور باید مراحلی را پشت سر بگذارید. ما در این مقاله این مراحل و راهنمایی‌های لازم جهت دریافت ویزای دانشجویی نیوزیلند را مرور می‌کنیم.


گردآورنده: جابر جعفریان
499
ذخیره سازی
1399/04/21

ویزای دانشجویی نیوزیلند

 

کشور دور و عجیب نیوزلند سالانه شمار روبه‌افزایشی از دانشجویان را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. اگر اهل استرالیا نیستید، پیش از شروع اقامت لذت‌بخش‌تان در نیوزلند و لذت‌بردن از تحصیلات باکیفیت و دشت‌های سبز بی‌پایان این کشور باید یک ویزا دریافت کنید. نوع ویزایی که باید داشته باشید به طول دوره‌ی تحصیلی‌تان بستگی دارد، و مدارک پشتیبانی که باید همراه درخواست‌تان ارائه دهید به شرایط خاص خودتان بستگی خواهد داشت. این فرایند ممکن است در نگاه اول دشوار به نظر برسد، اما در این مطلب ما سعی می‌کنیم شما را گام‌به‌گام با این روند آشنا کنیم. 

من به چه نوع ویزایی نیاز خواهم داشت؟ 

دانشجویان استرالیایی برای ورود به نیوزلند به ویزا نیاز نخواهند داشت. 
اگر دوره‌ی تحصیل‌تان کمتر از سه ماه باشد، باید یک ویزای ویزیتوری دریافت کنید. اگر این دوره طولانی‌تر باشد، باید برای دریافت ویزای دانشجویی درخواست بدهید. 

ویزای ویزیتوری

دانشجویان برخی از کشورها برای تحصیل در یک دوره‌ی کمتر از سه ماه در نیوزلند نیازی به ویزای ویزتوری نخواهند داشت. البته این دسته از دانشجویان باید هنگام ورود به کشور یک کارت ورود به نیوزلند را پر کنند. 
اگر به ویزای ویزیتوری نیاز داشته باشید، باید پیش از ورود به نیوزلند برای دریافت آن اقدام کرده باشید. برای درخواست این ویزا باید مدارک پشتیبان (از جمله فرم درخواست ویزای ویزیتوری، INZ 1017) خود را به شکل یک فرم تکمیل‌شده به اداره‌ی مربوطه در کشور خود تحویل دهید. 

ببینید به کجا باید درخواست خود را بفرستید.

فرم درخواست ویزای ویزیتوری، INZ 1017

می‌توانید این فرم را از وب‌سایت اداره‌ی مهاجرت نیوزلند دانلود کنید. 
در این فرم باید اعلام کنید که دسترسی به منابع مالی کافی برای تأمین هزینه‌های دوران تحصیل خود و شرایط دریافت ویزا را در طول اقامت در نیوزلند دارید. در پایان این فرم باید مشخص کنید که هزینه‌ی درخواست را از طریق کارت اعتباری یا چک بانکی پرداخت کرده‌اید. اگر این کار را از طریق کارت اعتباری انجام داده باشید باید جزئیات کارت‌تان را در فرم قید کنید. باید رسید پرداخت هزینه‌های درخواست ویزا را نگه دارید و آن را همراه با فرم تکمیل‌شده‌ به اداره‌ی مهاجرت تحویل دهید. 

مدارک مورد نیاز

هنگام تکمیل فرم درخواست ویزای ویزیتوری (INZ 1017) به مدارک و اطلاعات زیر نیاز خواهید داشت:

•    اطلاعات شخصی، از جمله جزئیات پاسپورت
•    سوابق کاری، از جمله تاریخ‌ها و جزئیات مربوط به هر شغل
•    اطلاعات پزشکی، از جمله جزئیات مربوط به نیازهای دارویی و شرایط خاص جسمی و ارائه‌ی گواهی پزشکی در صورت پاسخ «بله» به برخی از سؤالات فرم 
•    اطلاعات شخصی مربوط به سوابق قضایی و جزئیات مواردی که مانع ورود شما به یک کشور شده است.
•    اهداف سفر به نیوزلند، مثل جزئیات دوره‌ی تحصیلی‌تان

مدارک زیر را هم باید همراه با فرم تکمیل‌شده‌ی درخواست‌ ویزا ارائه دهید:

•    پاسپورتی که حداقل تا سه ماه پس از برنامه‌ی خروج‌تان از نیوزلند معتبر باشد (یا در صورت وجود سفارتخانه‌ یا کنسول‌گری کشورتان در نیوزلند با یک ماه اعتبار).
•    رسید پرداخت هزینه‌های درخواست ویزا
•    دو عکس رنگی با سایز مناسب پاسپورت که به فرم INZ 1017 الصاق شده باشد.
•    نامه‌ی تأیید پذیرش از دانشگاه یا مؤسسه‌ی آموزشی میزبان
•    بلیت خروج از نیوزلند، یا تأیید رزور بلیت
•    مدارک اثبات تمکن مالی برای تأمین هزینه‌های دوره‌ی اقامت در نیوزلند: ماهانه 1000 دلار نیوزلند برای هر نفر، و اگر هزینه‌های اقامت خود را پرداخته باشید ماهانه 400 دلار نیوزلند برای هر نفر. در این صورت باید مدرکی دال بر پرداخت هزینه‌ی اقامت ارائه کنید، چیزی مثل رسید پرداخت یا اجاره‌نامه.
•    فرم تکمیل‌شده‌ی INZ 1017

ویزای دانشجویی

اگر دوره‌ی تحصیل و اقامت‌تان طولانی‌تر از سه ماه باشد، باید درخواست ویزای دانشجویی بدهید. این کار باید پیش از ورود به نیزولند، با ارائه‌ی فرم‌ تکمیل‌شده‌ی ویزای دانشجویی (INZ 1012) به نزدیک‌ترین سفارتخانه‌ یا کنسول‌گری نیوزلند به صورت حضوری یا از طریق پست به انجام رسیده باشد. 
برخی از مؤسسات این فرصت را به دانشحویان می‌دهند که در صورت داشتنِ یک ویزای معتبر، به محض ورود به نیوزلند در دانشگاه برای درخواست ویزای دانشجویی اقدام کنند. بنابراین اگر از کشور خودتان برای درخواست ویزای دانشجویی اقدام می‌کنید (که به احتمال زیاد همینطور است)، باید پیش از اقدام برای ورود به نیوزلند این کار را به پایان رسانده باشید. بدون داشتن یک ویزای معتبر نمی‌توانید وارد نیوزلند شوید. 

اداره مهاجرت نیوزیلند.

فرایند صدور ویزای دانشجویی در اغلب موارد 12 تا 31 روز طول می‌کشد، اما در برخی موارد شاید این روند تا 10 هفته طولانی شود. توصیه می‌کنیم که حداقل 5 هفته قبل از اقدام برای ورود به نیوزلند درخواست خود را به ثبت برسانید. 
اگر برای اولین بار جهت دریافت ویزای دانشجویی نیوزلند اقدام می‌کنید، باید به محض تأیید ویزای خود تمکن مالی‌تان را برای پرداخت شهریه‌ها به اثبات برسانید. دانشجویانی که در جریان برنامه‌های تبادل دانشجو وارد نیوزلند می‌شوند نیازی به پرداخت شهریه نخواهند داشت. 

نزدیکترین کنسولگری یا سفارت نیوزیلند را پیدا کنید.

بیمه

در طول درخواست ویزا نیازی به ارائه‌ی مدارکی دال بر داشتنِ بیمه نخواهد بود، اما باید یک گواهی را به عنوان بخشی از روند درخواست‌تان امضا کنید که در طول دوران تحصیل از یک بیمه‌ی قابل‌قبول بهره‌مند خواهید بود. این یکی از شرایط دریافت ویزا است و دانشجویانی که این شرط را برآورده نکنند ممکن است اجازه‌ی ورود به نیوزلند را نداشته باشند یا برگشت بخورند. 

فرم درخواست ویزای دانشجویی (INZ 1012)

می‌توانید این فرم را از وب‌سایت اداره‌ی مهاجرت نیوزلند دانلود کنید یا برای دریافت آن به صورت حضوری به یکی از سفارتخانه‌ها یا کنسول‌گری‌های نیوزلند مراجعه کنید. 
در پایان فرم درخواست این گزینه در اختیارتان قرار داده می‌شود که مدارک پشتیبان (که همراه با فرم ارسال کرده‌اید) به صورت پستی برای‌تان ارسال شوند یا برای دریافت‌شان به صورت حضوری در اداره‌ی مربوطه حاضر شوید. همچنین باید یک روش هم برای پرداخت هزینه‌های درخواست ویزا معرفی کنید. اگر این کار را از طریق کارت اعتباری انجام می‌دهید، باید جزئیات کارت‌تان را هم در فرم وارد کنید. پس از پرداخت هزینه‌ها باید رسید را نگه دارید و آن را همراه با فرم تکمیل‌شده ارسال کنید. 

مدارک مورد نیاز

هنگام تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجویی (INZ 1012) به مدارک و اطلاعات زیر نیاز خواهید داشت:

•    دو عکس رنگی با سایز مناسب پاسپورت که در کمتر از 6 ماه گذشته گرفته شده باشند. باید این عکس‌ها را به فرم درخواست ویزا الصاق کنید. 
•    اطلاعات شخصی، از جمله جزئیات پاسپورت
•    سوابق کاری، از جمله تاریخ‌ها و جزئیات مربوط به هر شغل
•    اطلاعات پزشکی، از جمله سوابق بیماری و جزئیات مربوط به نیازهای دارویی و شرایط خاص جسمی 
•    سوابق مهاجرتی، از جمله کشورهایی که از آنها بازدید کرده‌اید یا در آنها اقامت داشته‌اید. 
•    اطلاعات شخصی مربوط به سوابق قضایی و جزئیات مواردی که مانع ورود شما به یک کشور شده است.
•    جزئیات دوره‌ی تحصیلی‌ و دانشگاه میزبان، از جمله تاریخ شروع دوره و پایان آن.
•    اطلاعات مربوط به چگونگی تأمین مالی هزینه‌های خودتان در طول تحصیل در نیوزلند (باید به عنوان بخشی از روند درخواست ویزا، مدارک پشتیبان را برای تأیید ارائه کنید). 
•    اطلاعات مربوط به پرداخت هزینه‌ی درخواست ویزا، از جمله روش پرداخت (از طریق چک بانکی یا کارت اعتباری)، و جزئیات دقیق کارت اعتباری یا دبیت کارتی که به این منظور استفاده می‌کنید. 
•    بلیت بازگشت به کشور خودتان، یا ارائه‌ی مدرکی دال بر توانایی‌تان برای خرید بلیت

برای درخواست ویزای دانشجویی مدارک زیر را هم باید همراه با فرم تکمیل‌شده‌ی درخواست‌ ویزا ارائه دهید:

•    فرم تکمیل‌شده‌ی درخواست ویزای دانشجویی (INZ 1012)
•    رسید پرداخت هزینه‌های درخواست ویزا
•    یک پاسپورت معتبر
•    دو عکس رنگی با سایز مناسب پاسپورت 
•    گواهی پزشکی یا عکس رادیوگرافی سینه، فقط در صورتی که دوره‌ی تحصیلی‌تان بیش از 6 ماه است.
•    گواهی عدم سوء پیشینه
•    نامه‌ی تأیید پذیرش از دانشگاه یا مؤسسه‌ی آموزشی میزبان
•    رسید پرداخت شهریه‌های تحصیلی
•    بلیت خروج از نیوزلند، یا تأیید رزور بلیت
•    گواهی پلیس از اداره‌ی پلیس کشور خود یا هر کشور دیگری که پس از 17 سالگی به مدت 5 سال یا بیشتر در آن زندگی کرده‌اید، تنها در صورتی که دوره‌ی تحصیلی‌تان بیشتر از 24 ماه باشد. 
•    مدارک اثبات تمکن مالی برای تأمین هزینه‌های خود در طول دوره‌ی تحصیلی‌تان: در صورتی که دوره‌ی تحصیلی‌تان کمتر از 36 هفته باشد، ماهانه 1.250 دلار نیوزلند، و اگر دوره‌ی تحصیلی‌تان بیشتر از این باشد، سالانه 15.000 دلار نیوزلند. اگر می‌خواهید صورتحساب بانکی از حسابی به نام خودتان ارائه کنید، باید حداقل 6 ماه از تاریخ افتتاح این حساب گذشته باشد. همچنین باید مدارک منابع مالی هر نوع سپرده‌ی بیشتر از 1000 دلار نیوزلند در حساب خودتان را ارئه دهید.

هزینه‌های درخواست ویزا

باید پیش از ثبت درخواست ویزا هزینه‌های آن را پرداخت کنید و رسید مربوطه را همراه با فرم تکمیل‌شده ارائه دهید. این هزینه‌ها با توجه به کشور مبدأ و دور‌ه‌ی تحصیلی مورد نظر با هم فرق دارند. می‌توانید از طریق وب‌سایت اداره‌ی مهاجرت نیوزلند و اطلاع از هزینه‌ها، اطلاعات لازم را در مورد هزینه‌های درخواست ویزا و جزئیات مربوط به اداره‌ای که باید این مبالغ را به آن بپردازید، کسب کنید.

می‌توانید با خدمت ویزای 100% تضمینی آرمان من با خیالی آسوده ویزای کشور مورد نظرتان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

 

اکنون که اخذ ویزا برای شما ساده‌تر شده است، دوره‌های تحصیلی نیوزیلند را مشاهده کنید و برای دوره مورد نظر اقدام فرمایید.

اگر در طی مسیر مهاجرت تحصیلی به سوال یا ابهامی بروردید با ما تماس بگیرید.


آنچه باید بدانید

اخذ ویزای کاری نیوزیلند پس از فارغ التحصیلی

اخذ ویزای کاری نیوزیلند پس از فارغ التحصیلی

ممکن است پس از اتمام تحصیلات خود مایل باشید در نیوزیلند کار کنید و بمانید. اما برای این کار نیاز به ویزای کار این کشور را دارید. در این مقاله به نکات مورد نیاز برای دریافت این ویزا اشاره شده است.
کار با ویزای تحصیلی در نیوزیلند

کار با ویزای تحصیلی در نیوزیلند

کار کردن از تجارب مغتنم در دوران تحصیل است که به شما فرصت کسب مهارت‌ها و پشتیبانی مالی می‌دهد. در نیوزیلند فرصت‌های خوبی برای کار همزمان با دوران تحصیل دارید که در این مقاله به آنها پرداخته می‌شود.
مشاوره رایگان