سوئد: از سری مقالات راهنمای انتخاب رشته تحصیلی

تحصیل در رشته ی کسب و کار در سوئد

اگر علاقه‌مند به تحصیل در زمینه کسب‌وکار هستید و نمی‌دانید که سوئد مقصد مناسبی هست یا خیر، در این مقاله پاسخ سوالاتتان را خواهید یافت.


گردآورنده: مهدی گلستانی
186
ذخیره سازی
1399/08/04

تحصیل کسب‌وکار  در سوئد

سوئد بر اساس شاخص جهانی نوآوری در سال 2019 جایگاه دوم نوآورترین کشور را در سطح جهان به خود اختصاص داده است. سوئد با فرهنگ همکاری و تمرکز بر کارآفرینی، در زمینه‌‌ی محیط کسب‌و‌کار منحصربه‌فردش شهرتی بین‌المللی دارد. هر سال بیش از 35.000 دانشجوی بین‌المللی سوئد را به عنوان مقصد خود برای ادامه‌ی تحصیل انتخاب می‌کنند. ما در این مطلب سعی می‌کنیم بفهمیم که چرا سوئد انتخابی عالی برای ادامه‌ی تحصیل، به ویژه در زمینه‌ی رشته‌های مربوط به حوزه‌ی کسب‌و‌کار است.

پژوهش و توسعه

تخمین زده می‌شود که سوئد تنها در سال 2019 بودجه‌ای بالغ بر 37 میلیارد کرون سوئدی صرف پژوهش و توسعه کرده باشد، که بازتاب تمرکز کشور بر پیشرفت و نوآوری است. بسیاری از دانشگاه‌های سوئد با بخش خصوصی رابطه‌ی کاری نزدیکی دارند تا بتوانند به انجام پژوهش‌ها و برنامه‌های توسعه‌ی بیشتری در صنایع مختلف کمک کنند. این رویکرد مشترک را می‌توان در قالب تعداد بسیار زیاد استارت‌آپ‌ها در سوئد هم مشاهده کرد. برای مثال امروزه Klarna، Spotify و Mojang همگی برندهای شناخته‌شده‌ی جهانی هستند. بیش از 70% از 80 استارت‌آپ راه‌اندازی شده توسط دانشجویان در دانشگاه چالمرز در گوتنبرگ هنوزهم مشغول فعالیت هستند. بنابراین شما به عنوان یک دانشجوی حوزه‌ی کسب‌و‌کار در سوئد این فرصت را در اختیار خواهید داشت که ایده‌های خود را گسترش بدهید و از منابع و ارتباطات موجود خود بهره بگیرید. 

سوئد، یکی از بهترین جاها برای کسب‌و‌کار

Forbes، مجله‌ی معروف حوزه‌ی کسب‌و‌کار، سوئد را یکی از بهترین پنج کشور جهان برای کسب‌و‌کار انتخاب کرده است. استکهلم، پایتخت سوئد، بیش از هر جای دیگری در جهان، به استثنای Silicon Valley، مرکز کسب‌و‌کارهای میلیون‌دلاری است. سوئد با یکی از بهترین نظام‌های آموزشی در جهان، دانشگاه‌های طراز اولی مثل دانشگاه لوند، دانشگاه اوپسالا و دانشگاه استکهلم را در اختیار دارد که در رده‌بندی‌ برترین دانشگاه‌های جهان در سال 2020 که توسط Times صورت گرفته، در میان 200 دانشگاه برتر در زمینه‌ی کسب‌و‌کار قرار گرفته‌اند.
سوئد‌ به خاطر قرار گرفتن در خط مقدم ایجاد تغییرات و معرفی شیوه‌های جدید تفکر به خود می‌بالد. این کشور به عنوان مرکزی برای خلاقیت و آزادی‌های فردی، بر حل مسائل و مشکلات جهانی هم تأکید دارد. این تمرکز را می‌توان در برنامه‌های بلندپروازانه‌ی سوئد برای زندگی پایدار و تلاش برای مبارزه با تغییرات اقلیمی مشاهده کرد. چند رشته در حوزه‌ی کسب‌و‌کار در سوئد وجود دارند که شما به عنوان دانشجو می‌توانید آنها را در نظر بگیرید، مواردی مثل مدیریت کسب‌و‌کار، حسابداری، مطالعات کسب‌و‌کار و مدیریت پروژه. 
علت دیگر برای انتخاب سوئد به منظور ادامه‌ی تحصیل در رشته‌ی کسب‌و‌کار، رویکرد بسیار دوستانه‌ی افراد بومی است. این مطلب در کنار ساختار چندفرهنگی جامعه در سوئد، محیطی پذیرنده برای زندگی، کار و تحصیل پدید می‌آورد. اینها فقط چند دلیل برای توضیح جذابیت سوئد به عنوان یک مقصد تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی است که بیش از 1000 دوره‌ی تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می‌کند. 

شرایط و معیارهای حضور در این دوره‌های تحصیلی چیست؟

شما برای تحصیل در یک رشته‌ی مرتبط با حوزه ی کسب‌و‌کار در سوئد باید تحصیلات دوره‌ی متوسطه را به پایان رسانده باشید. همچنین باید مدرکی در سطح A در ریاضیات یا مطالعات کسب‌و‌کار داشته باشید. اطلاعات و شرایط اولیه‌ی دیگر را از طریق صفحات هر دوره در وب‌سایت دانشگاه‌ها بررسی کنید. باید مدرکی برای اثبات مهارت‌های زبان انگلیسی هم ارائه بدهید. اگر پیش از این زبان انگلیسی را نیاموخته‌اید یا نمرات لازم را کسب نکرده‌اید، باید در یک آزمون زبان انگلیسی به عنوان بخشی از فرایند درخواست پذیرش در دوره‌ی کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی دانشگاه شرکت کنید. آزمون‌های زبان انگلیسی زیادی وجود دارند که می‌توانید در آنها شرکت کنید، از جمله آیلتس و تافل که اغلب مورد استفاده‌ی دانشجویان بین‌المللی قرار می‌گیرند. شما برای حضور در اغلب مؤسسات آموزشی سوئد به نمره‌ی 6 زبان انگلیسی، که معادل نمره‌ی 6.5 در آزمون آیلتس است، نیاز خواهید داشت. 

پیدا کردن شغل

به محض فارغ‌التحصیل شدن به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی در سوئد، می‌توانید نهایتاً تا یک سال برای پیدا کردن شغل یا راه‌انداختن کسب‌و‌کار خود در سوئد بمانید. برای این که واجد شرایط اقامت در سوئد باشید، باید یک اجازه‌ی اقامت با اعتبار حداقل دو ماه داشته باشید و بتوانید ثابت کنید که از لحاظ مالی منابع کافی در اختیار دارید تا بتوانید هزینه‌های خود را پوشش بدهید.

اگر سوئد همان مقصد مورد نظر شماست، فرصت را از دست ندهید و هم اکنون دوره‌های کسب وکار در سوئد را جستجو کنید. در تمام مراحل اخذ پذیرش، با یک تماس از مشاوره رایگان ما بهره‌مند شوید.

 


آنچه باید بدانید

سه رشته تحصیلی مطرح در سوئد

سه رشته تحصیلی مطرح در سوئد

در این مقاله درباره سه رشته تحصیلی اصلی در کشور سوئد بیشتر خواهید خواند.
تحصیل در رشته ی MBA در سوئد

تحصیل در رشته ی MBA در سوئد

به تحصیل MBA علاقه دارید؟ در این مطلب سه دانشگاهی که در سوئد این رشته را ارائه می‌دهند و معیارهای پذیرش هر کدام را معرفی کرده‌ایم.
مشاوره رایگان