انگلستان: از سری مقالات انتخاب کشور برای تحصیل

راهنمای شهر لندن

کشور انگلستان و بالاخص شهر لندن از محبوب‌ترین مقاصد دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شوند. اگر شما هم برای مهاجرت تحصیلی این کشور را در نظر دارید، خواندن این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.


گردآورنده: علی رضا رضایی کلات
404
ذخیره سازی
1399/08/11

راهنمای شهر لندن

لندن به عنوان یک مرکز اقتصادی جهانی و کانون فرهنگ و تحصیلات، هر ساله هزاران دانشجوی بین‌المللی را به یکی از مؤسسات برجسته‌ی آموزش عالی خود جذب می‌کند. لندن شهری فوق‌العاده چندفرهنگی است و در طول صد سال گذشته مهاجرانی از سراسر جهان در مناطق مختلف پایتخت ساکن شده‌اند و شما قطعاً دچار این احساس نخواهید شد که خارجی هستید. در لندن به راحتی می‌توانید دوستان دانشجویی هم از کشور خود و هم از جاهای دیگر بیابید. به ظاهر، همانطور که در فیلم‌ها و سریال‌ها نشان داده می‌شود، ساختمان‌های بزرگ به اصطلاح «بریتیش» علامت مشخصه‌ی لندن است، اما اگر شهر را در پیاده‌روی‌های خود کشف کنید خواهید فهمید که اقوام و فرهنگ‌های مختلفی به لندن نفوذ کرده‌اند و هر یک بخشی از هویت آن را شکل داده‌اند. 
لندن تاریخچه‌ای طولانی دارد که تا عصر برنز و رومیان کشیده می‌شود، و پایتخت‌های کمی در جهان وجود دارند که بتوانند در این زمینه با لندن رقابت کنند. فقط با گردشی در شهر می‌توانید گرامیداشت تاریخ لندن را در معماری، ساختمان‌ها و بناهای یادبود ببینید. وقتی به لندن فکر می‌کنید، احتمالاً به یاد ساعت بیگ بن، چشم لندن، پل لندن، کاخ باکینگهام، ساختمان‌های مجلس (کاخ وستمینستر)، برج شارد و... می‌افتید؛ گزینه‌های زیادی برای انتخاب پیش روی‌تان است. در واقع چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارند و هر کسی فهرستِ خودش را برای بازدید از نقاط برجسته‌ و مهم لندن دارد. این قابلیت فرصت خوبی با لیست بلندی از فعالیت‌ها در اختیارتان می‌گذارد که در آخر هفته‌ها یا غروب‌هایی که مشغول درس خواندن نیستید به آنها بپردازید.

راهنمای سریع لندن

در لندن از کجا شروع کنیم؟ منطقه‌ی ۱، معروف به لندن مرکزی، جایی است که مشهورترین بناها و علائم مشخصه‌ی لندن را در آن خواهید دید. می‌توانید سوار یکی از اتوبوس‌ها شوید یا پیاده به تماشای این نقاط بروید. سالن‌های تئاتر زیادی، کوچک و بزرگ، در گوشه و کنار شهر خواهید دید، هرچند که اگر دنبال غروبی پر از اجراهای زنده‌ی کمدی، نمایش و موسیقی هستید (با رستوران‌های بسیار، که البته به خاطر موقعیت‌شان گران هستند)، باید وست اند (میدان لستر، سیرک پیکادیلی) را به عنوان یک مقصد در نظر داشته باشید. در نزدیکی این مکان سیرک آکسفورد و خیابان باند را خواهید دید که هم حس خیابان اصلی را به شما می‌دهد و هم می‌توانید خریدهای‌تان را در آنجا انجام دهید (مراکز خرید دیگری هم در مرکز خرید وستفیلد و وایت سیتی در استرافورد وجود دارند). کامدن، شوردیچ و بریک لین با بارها و کافه‌های عجیب و زیبا پاتوق جوانان عصیانگر و پانک است و نمایش‌های زنده‌ی نوینی در آن اجرا می‌شود. نایزتز بریج و ناتینگ هیل هم جاهایی برای دیدن آدم‌های مشهور (و کمی خرید) هستند. 
وقتی دامنه‌ی گردش‌تان را گسترده‌تر کنید (مناطق ۲-۶) کم‌کم فضاهای سبز بیشتری می‌بینید و همه چیز کمی ارزان‌تر می‌شود (فقط کمی). شمال لندن محل اقامت ثروتمندان تلقی می‌شود و شرق لندن بیشتر شهری‌ به نظر می‌رسد (البته با برگزاری المپیک لندن در این نقطه از شهر نوسازی‌های زیادی صورت گرفت و حرفه‌ای‌های جوان بیشتری این محل را برای اقامت برگزیدند). در هر حال متوجه خواهید شد که در لندن منطقه‌ی «خوب» و «بد» وجود ندارد، بلکه این مناطق در هم تنیده هستند. 
خوشبختانه نقاط مختلف لندن از طریق اتوبوس و مترو خیلی خوب به هم متصل‌اند و شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز به راحتی به نقاط مختلف شهر دسترسی داشته باشید (مترو از سال ۲۰۱۵ به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند). البته اگر قصد سفر در ساعات اولیه‌ی صبح، بین ۷ تا ۹، یا غروب‌ها بین ساعت ۵ تا ۷ را دارید، با جمعیت زیاد مسافرانی که هر روز از این مسیرها به سر کار می‌روند و برمی‌گردند مواجه خواهید شد. 

در لندن در کجا می‌توانم مشغول تحصیل شوم؟

تعدادی از بهترین مراکز آموزش عالی کشور در لندن واقع شده‌اند و این فرصت را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کنند که در کنار تحصیلات خود از فعالیت‌های مختلفی که در سراسر شهر وجود دارد لذت ببرند. بسیاری از مؤسسات در زمینه‌های خاصی از شهرت بسیار برخوردارند. دانشگاه بورنل، که به یاد مهندس مشهور ایسامبراد کینگدم بورنل نامگذاری شده، به تربیت متخصصینی در زمینه‌ی مهندسی و طراحی می‌پردازد؛ البته در رشته‌های دیگری هم با همین کیفیت و قدرت عمل می‌کند. اما بورنل تنها دانشگاه لندن نیست که در زمینه‌های خاص به آموزش متخصص اشتغال داشته باشد. دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن بر اقتصاد و سیاست متمرکز است و دانشگاه بهداشت و درمان گرمسیری از پیشروان مؤسسات آموزش عالی در زمینه‌ی سلامت و درمان است. چندین مؤسسه هم پیوندهایی با زمینه‌های خاصی در لندن دارند، از جمله دانشگاه شهر (لندن)، مراکز مالی و تجاری لندن و پایتخت. 
پس برای تحصیل در زمینه‌های خاص این دانشگاه‌ها را در نظر داشته باشید:
دانشگاه برونل برای تحصیل در رشته‌های مهندسی
دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن برای تحصیل در رشته‌های اقتصاد و سیاست
دانشگاه شهر (لندن) برای تحصیل در رشته‌های کسب‌و‌کار و حقوق
دانشگاه بهداشت و درمان گرمسیری برای تحصیل در رشته‌های مرتبط با حوزه‌ی سلامت و درمان
دانشگاه کویین ماری (لندن) برای تحصیل در رشته‌های دندانپزشکی

فیلم‌هایی درباره‌ی لندن:

این چند فیلم می‌توانند شما را کمی با لندن آشنا کنند:
•    عشق حقیقی (Love, Actually)
•    قفل، انبار و دو بشکه باروت (Lock, Stock and Two Smoking Barrels)
•    امتیاز نهایی (Match Point)
•    ناتینگ هیل (Nothing Hill)
•    یک گرگ‌نمای آمریکایی در لندن (An American Werewolf in London)

اگر تصمیم خود برای ادامه تحصیل در انگلستان را گرفته‌اید در بین دوره‌های انگلستان در سایت موسسه آرمان من دوره خود را بیابید و برنامه‌ریزی را از هم‌اکنون شروع کنید. شما فقط با یک تماس با شماره ۴۱۲۷۶-۰۲۱ می‌توانید از مشاوره رایگان ما برخوردار شوید.


آنچه باید بدانید

راهنمای اولیه برای تحصیل در انگلستان

راهنمای اولیه برای تحصیل در انگلستان

اسکان دانشجویی، ورزش، زندگیِ شهری، یافتن شغل پس از تحصیل و به طور کلی شرایط تحصیل در انگلستان برای دانشجویانِ بین‌المللی، مواردی هستند که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.
مزایای تحصیل در اسکاتلند

مزایای تحصیل در اسکاتلند

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که می‌توانید در دانشگاه‌های اسکاتلند به تحصیل بپردازید؟ در این مقاله به دلایلِ انتخابِ اسکاتلند به عنوانِ مقصدِ تحصیلیِ دانشجویان می‌پردازیم.
بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل به جز لندن

بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل به جز لندن

اگر به تحصیل در شهری به جز لندن علاقه‌مندید، این مقاله برای شما نوشته شده است. هزینه‌ها، شلوغی و ترافیک عوامل بازدارنده‌یِ تحصیل در لندن می‌باشند. در این مقاله، اطلاعاتِ مربوط به شهرهایِ مناسبِ تحصیل در انگلستان، شرایطِ پذیرشِ دانشگاه‌هایِ انگلستان و هزینه‌های تحصیل در شهرهایی به جز لندن آورده شده است.
سوءتفاهم های فرهنگی رایج در مورد انگلستان

سوءتفاهم های فرهنگی رایج در مورد انگلستان

هر چه قدر سعی کنیم، تا وقتی که خودمان از نزدیک مشاهده نکنیم نمی‌توانیم تصوراتی که از قبل درباره‌ی یک مکان و مردمان‌اش داریم را کنار بگذاریم. در این مطلب به سه مورد از رایج‌ترین تصورات نادرستی که درباره‌ی فرهنگ مردم انگلستان، رفتار و نحوه‌ی زندگی‌شان وجود دارد؛ اشاره خواهیم کرد.
مشاوره رایگان