انگلستان: از سری مقالات انتخاب کشور برای تحصیل

کارهایی که باید در اسکاتلند انجام دهید.

هنگام تحصیل در اسکاتلند، چند رویداد و محل جذاب و دیدنی هست که به هیچ وجه نباید از دست بدهید.


گردآورنده: محمد زرقانی
921
ذخیره سازی
1399/08/25

Things-MUST-do-Scotland

اسکاتلند فقط بخشِ سردتر و شیب‌دارترِ انگلیس نیست و نباید آن را تنها به بخشِ شمالی انگلیس تقلیل داد. اسکاتلند در کنار بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی که منحصربه‌فرد است، هویت و غرور ملی خود را دارد.
بنابراین چه تحصیل در «اسکاتلند زیبا» (فیلمی محصول 1925، با شرکت لورل و هاردی) را انتخاب کرده باشید و چه در حال تحصیل در انگلیس به تعطیلاتی رؤیایی در اسکاتلند فکر کنید، انجام چند کار را نباید فراموش کنید: 

جشنواره‌ی فرینج

اسکاتلند لبخند به لب‌تان خواهد آورد، اما ممکن است شما را به قهقه هم بیندازد. اسکاتلند هر سال به مدت یک ماه  میزبان «جشنواره‌ی فرینج ادینبورگ» است. کمدین‌هایِ بااستعداد از سراسر اروپا به ادینبورگ سفر می‌کنند تا برنامه‌های زنده‌شان را اجرا کنند، از جمله استندآپ کمدی، نمایش‌های کمدی کوتاه، ضبط پادکست و انواع مختلف اجراهای زنده. 
اجراکنندگان این نمایش‌ها در طول ماه در خیابان رویال مایل –چند خیابان در بخش قدیمی شهر ادینبورگ- مشغول رفت‌و‌آمد هستند و به تبلیغ برنامه‌ی غروبگاهی خود می‌پردازند. فضایی بسیار رقابتی بر شهر و برنامه‌ها حاکم است، چون گروه‌های زیادی هستند که در پی جلب توجه‌ تماشاگران هستند. بنابراین گروه‌هایی را خواهید دید که تلاش می‌کنند تا در خاطر شما باقی بمانند. توییتر و فیسبوک راه‌های تازه‌ای برای اطلاع‌رسانی برنامه‌ها در اختیار این گروه‌ها قرار داده‌اند، اما این روش قدیمی اطلاع‌رسانی و بازاریابی یک سنت است، و این امکان را به مردم می‌دهد که با این افراد و این گروه‌ها واقعاً در تماس باشند. حضور در جشنواره‌ی فریج به واقع حس ملیِ طنز را در تمام اشکال به شما منتقل خواهد کرد. 

به فکر نوشخواری هستید؟

اسکاتلند یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های نوشیدنی در جهان است. اسپیساید جایی است که می‌توانید در آن ویسکی مالت مرغوبی بیابید و از ابتدا شاهد فرایند تولید آن باشید. شانس این را هم خواهید داشت که چند نمونه را بچشید و دامنه‌ی مزه‌ها را در ذهن خود گسترش دهید. بی‌شک هنر تولید نوشیدنی خوب را خواهید ستود. و البته این نوشیدنی‌ها را می‌توانید در نوشگاه‌ها و رستوران‌های شهر باز هم تجربه کنید. 

زندگی سالم در پیش بگیرید.

اگر پیاده‌روی را دوست دارید، اسکاتلند همان جایی است که دنبالش هستید. لازم نیست حتماً پیاده‌روی کنید؛ می‌توانید بدوید یا دوچرخه سواری هم بکنید. حتی اگر اهل گشت‌و‌گذار هم نباشید، در پایان سفرتان به اسکاتلند بی‌شک تغییر خواهید کرد. وقتی با چنین مناظر زیبایی احاطه شده‌‌اید، چرا دوست ندارید به گشت‌و‌گذار بروید؟ حتی در روزهایی که هوا زیاد خوب نیست، مناظر اسکاتلند بی‌نظیرند. و کسانی که از آمریکا، استرالیا و سواحل شرقی آمریکا می‌آیند احتمالاً اولین برف زندگی‌شان را تجربه خواهند کرد. دانشجویان بسیاری پس از بازگشت از اسکاتلند از لحاظ فیزیکی به کلی تغییر می‌کنند، چون به پیاده‌روی در شهرها و تپه‌ها عادت می‌کنند. در طول اقامت در اسکاتلند متوجه تفاوت کیفیت هوا هم خواهید شد. زندگی در اسکاتلند واقعاً می‌تواند به شکلی روی شما تأثیر بگذارد که وقتی به خانه برمی‌گردید همه از دیدن‌تان تعجب کنند.

دوره‌های تحصیلی انگلستان را در پایگاه داده آرمان‌من جستجو کنید و دوره مناسب خود را بیابید. همچنین برای اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعات دوره‌های انگلستان و مشاوره تحصیلی رایگان آرمان‌من با شماره ۴۱۲۷۶-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.


آنچه باید بدانید

راهنمای اولیه برای تحصیل در انگلستان

راهنمای اولیه برای تحصیل در انگلستان

اسکان دانشجویی، ورزش، زندگیِ شهری، یافتن شغل پس از تحصیل و به طور کلی شرایط تحصیل در انگلستان برای دانشجویانِ بین‌المللی، مواردی هستند که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.
مزایای تحصیل در اسکاتلند

مزایای تحصیل در اسکاتلند

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که می‌توانید در دانشگاه‌های اسکاتلند به تحصیل بپردازید؟ در این مقاله به دلایلِ انتخابِ اسکاتلند به عنوانِ مقصدِ تحصیلیِ دانشجویان می‌پردازیم.
بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل به جز لندن

بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل به جز لندن

اگر به تحصیل در شهری به جز لندن علاقه‌مندید، این مقاله برای شما نوشته شده است. هزینه‌ها، شلوغی و ترافیک عوامل بازدارنده‌یِ تحصیل در لندن می‌باشند. در این مقاله، اطلاعاتِ مربوط به شهرهایِ مناسبِ تحصیل در انگلستان، شرایطِ پذیرشِ دانشگاه‌هایِ انگلستان و هزینه‌های تحصیل در شهرهایی به جز لندن آورده شده است.
سوءتفاهم های فرهنگی رایج در مورد انگلستان

سوءتفاهم های فرهنگی رایج در مورد انگلستان

هر چه قدر سعی کنیم، تا وقتی که خودمان از نزدیک مشاهده نکنیم نمی‌توانیم تصوراتی که از قبل درباره‌ی یک مکان و مردمان‌اش داریم را کنار بگذاریم. در این مطلب به سه مورد از رایج‌ترین تصورات نادرستی که درباره‌ی فرهنگ مردم انگلستان، رفتار و نحوه‌ی زندگی‌شان وجود دارد؛ اشاره خواهیم کرد.
مشاوره رایگان