انگلستان: از سری مقالات راهنمای انتخاب رشته تحصیلی

تحصیل در رشته معماری و طراحی داخلی در انگلستان

در این مطلب مصاحبه‌ای با یکی از اساتید معماری و طراحی داخلی را خواهید خواند. او تجربه و تخصص خود را درخصوص تدریس این دوره با ما به اشتراک گذاشته‌است.


گردآورنده: محمد زرقانی
713
ذخیره سازی
1399/08/25

UK-Interior-Architecture-Design

کدام یک از جنبه‌های دوره‌ای که تدریس می‌کنید برایتان اهمیت ویژه‌ای دارد و چرا؟

قبل از هر چیز من همیشه مشتاق ملاقات با دانشجویان هستم چراکه هر یک از آنها علایق خاص و پیشینه‌‌ی متفاوتی دارند و گروه آن‌ها در فرآیند تدریس و یادگیری نقش بسزایی ایفا می‌کنند. مسئله‌ی دیگری که برای من حائز اهمیت است به‌میان‌آوردن موضوعات روز صنعت، گرایش‌های جدید، قواعد و بحث‌برانگیز‌ترین موضوعات معماری داخلی و اضافه کردن جنبه‌ی تاریخی به آن‌ها است.
یک رویداد جهانی، یک مقاله، یک ساختمان منحصر‌به‌فرد یا یک طراح/معمار خاص می‌تواند به موضوعی برای بحث و گفتگوی دانشجویان تبدیل شود. اینکه بتوانیم به دانشجویان نشان دهیم که در حال حاضر چه در طراحی می‌گذرد مسئله‌ی بسیار مهمی است. من از طریق برقراری رابطه‌ای میان کارهای اخیر دانشجویان و طراحان، زمینه‌ی گسترده‌‌تری برای بحث و گفت‌و‌گو ایجاد می‌کنم. ما همچنین وبلاگ‌های جالبی در این زمینه داریم.

چرا اکنون زمان مناسبی برای انتخاب این رشته محسوب می‌شود؟

معماری و طراحی داخلی رشته‌ی بسیار پویایی است و جنبه‌های مختلفی از طراحی، تفکر خلاق، نقاشی، تکنولوژی، مدلسازی دوبعدی/سه‌بعدی، مسائل محیط‌زیستی، پایداری، ارتباطاتی، تحقیقی و تئوری‌های انتقادی و فرهنگی را در برمی‌گیرد. همچنین شما در نحوه‌ی ارائه‌‌ی پروژه‌های خود مهارت پیدا می‌کنید؛ چراکه یادمی‌گیرید از توانایی‌های دیداری و نوشتاری‌تان استفاده کنید و ترکیب گرافیک، عکس و یا حتی فیلم را در بخش‌های مختلف پروژه به‌کار ببرید.

درباره‌ی فرصت‌های شغلی که می‌تواند وجود داشته باشد چه فکر می‌کنید؟ ‌فارغ‌التحصیلان این رشته معمولا در چه موقعیت‌ها و مشاغلی فعالیت می‌کنند؟ 

همانطور که اشاره کردم معماری و طراحی داخلی مهارت‌های گوناگونی را دربرمی‌گیرد و بنابراین فرصت‌های شغلی بسیاری هم برای فارغ‌التحصیلان این رشته وجود دارد. دانشجویان می توانند در زمینه‌ی طراحی به عنوان طراح، مدیر پروژه، افراد ماهر در طراحی کامپیوتری (CAD)، تصویرساز، مدلساز، طراح صحنه و... فعالیت کنند. معمار داخلی نیز در هر حیطه‌ای مورد نیاز است: مسکونی، تجاری و اداری. و البته فرصت‌های شغلی دیگری هم محتمل است. به عنوان مثال می‌توانید شرکت طراحی خودتان را تأسیس کنید؛ یا در پروژه‌های میان‌رشته‌ای با طراح‌های حرفه‌ای همکاری کنید و از ترکیب تجربه و تخصص به نتیجه‌ی منحصربه‌فردی دست‌پیداکنید.

حال که با شرایط تحصیل معماری در انگلستان آشنا شدید، فرصت را از دست ندهید و دوره‌های تحصیلی انگلستان را در وب‌سایت آرمان‌من جستجو کنید. برای کسب ازاطلاعات بیشتر و استفاده از مشاوره تحصیلی رایگان آرمان‌من با شماره ۴۱۲۷۶-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.


آنچه باید بدانید

رشته های تحصیلی مطرح در انگلستان

رشته های تحصیلی مطرح در انگلستان

در این مقاله سه رشته‌ی تحصیلی اصلی در کشور انگلستان مورد بررسی قرار گرفته است. به صورت اختصاصی وضعیت کاری این رشته‌ها در انگلستان و دانشگاه‌های ارائه دهنده‌ی این رشته‌ها مورد بررسی قرار گرفته شده است.
مشاوره رایگان