کانادا

ارزان‌ترین شهرهای کانادا

 

کانادا یکی از کشورهایی است که با مهاجرت برای زندگی یا تحصیل در آن، می توانیم از شرایط نسبتا خوبی در مقایسه با کشورهای دیگر برخوردار شویم.

اما یکی از بزرگ‌ترین پرسش هایی که در ذهن مهاجران این کشور وجود دارد، این است که هزینۀ زندگی در شهرهای مختلف این کشور چقدر است و برای زندگی در ارزان ترین شهرهای کانادا، چه مقدار هزینه باید کنار گذاشت.

در این مقاله سعی داریم به تعدادی از ارزان ترین شهرهای کشور کانادا به همراه جزئیات هزینه های زندگی در آن ها بپردازیم. اگر شما هم قصد مهاجرت به این کشور را دارید و می خواهید از هزینۀ زندگی در ارزان ترین شهرهای آن مطلع شوید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ارزان ترین شهرهای کانادا

خیلی از افرادی که قصد دارند به کانادا مهاجرت کنند، در جستجوی ارزان ترین شهرهای این کشور برای زندگی هستند، اما در این مقوله نکتۀ قابل توجهی وجود دارد که باید به آن توجه کنید.

 

اکثر افراد برای این که بتوانند هزینۀ مورد نظر را برای تامین خرج و مخارج زندگی در کانادا تامین کنند، باید شهری را برای زندگی در نظر بگیرند که فرصت های شغلی مناسبی داشته باشد. البته افراد بازنشسته یا کسانی که با استفاده از سرمایه گذاری های خود مخارج زندگی را تامین می کنند، از این قائده مستثنی هستند.

در نتیجه اکثر شهرهای کانادا که بیشترین میزان فرصت های شغلی را برای افراد دارند، گران ترین موارد برای زندگی هستند.

با این حال، در ادامه به تعدادی از ارزان ترین شهرهای کانادا که از هر نظر نسبت به شهرهای دیگر مقرون به صرفه تر هستند، اشاره می کنیم تا بتوانید یک دید کلی نسبت به خرج و مخارج زندگی در این کشور به دست آورید.

هالیفاکس، نوا اسکوشیا

nova-scotia

اولین شهر در فهرست ارزان ترین شهرهای کانادا، شهر هالیفاکس واقع در استان نوا اسکوشیاست که مرکز این استان نیز به حساب می آید.

شهر هالیفاکس سیزدهمین منطقه شهری بزرگ کانادا به شمار می رود و قطب اقتصادی بخش شرقی کشور کاناداست.

به آمارهای زیر در رابطه با مخارج زندگی در این شهر دقت کنید:

  • شاخص هزینۀ زندگی (صرف نظر از اجارۀ ماهانه یا هزینۀ رهن خانه): 69.39
  • هزینۀ ماهانۀ زندگی یک فرد مجرد (بدون اجاره): 1.214 دلار کانادا
  • هزینۀ ماهانۀ زندگی یک خانوادۀ چهار نفره (بدون اجاره): 4.356 دلار کانادا
  • هزینۀ خرید یک واحد آپارتمان: 299.900 دلار کانادا
  • متوسط درآمد سالانه: 39.915 دلار کانادا

همانطور که مشاهده می کنید، شهروندان هالیفاکس با این متوسط درآمد سالیانه حدود 3 سال زمان می برد تا برای خرید یک واحد آپارتمان در این شهر پول پس انداز کنند. اما اگر بتوانید منبع درآمد دیگری نیز داشته باشید یا سالانه میزان هزینۀ بیشتری پس انداز کنید، این مدت زمان کاهش خواهد یافت.

همچنین نکتۀ قابل توجه دیگری که درباره هالفیکس به عنوان یکی از ارزان ترین شهرهای کانادا وجود دارد، این است که متوسط درآمد سالیانۀ آن نسبت به بیشتر شهرهای ارزان کانادا، بالاتر است.

هالیفاکس بزرگترین و متنوع ترین قطب اقتصادی بین شهرهای بندری دیگر است و فرصت های شغلی زیادی، از خدمات مالی گرفته تا هر چیز دیگری که فکرش را کنید، در این شهر در دسترس هستند.

علاوه بر این، قیمت مسکن در این شهر مقداری نسبت به شهرهای ارزان دیگر موجود در این فهرست بالاتر است که می توان گفت به دلیل وجود فرصت های شغلی زیاد در این شهر، می توان از قیمت های نسبتا بالای مسکن در آن چشم پوشی کرد.

کینگستون، انتاریو

kingston

دومین شهری که در فهرست ارزان ترین شهرهای کانادا قرار دارد، کینگستون واقع در استان انتاریو است. کینگستون بیست و پنجمین منطقه شهری بزرگ کانادا و یازدهمین منطقه شهری بزرگ در استان انتاریو، پر جمعیت ترین استان کاناداست.

فاصله شهر کینگستون تا مونترال 3 ساعت و تا اتاوا 2 ساعت رانندگی است. به آمارهای خرج و مخارج و درآمد در شهر کینگستون دقت کنید:

  • شاخص هزینۀ زندگی: 68.45
  • هزینۀ زندگی ماهیانۀ یک فرد مجرد (بدون اجاره): 1.122 دلار کانادا
  • هزینۀ زندگی یک خانوادۀ چهار نفره (بدون اجاره): 4.035 دلار کانادا
  • هزینۀ خرید یک واحد آپارتمان: 335.400 دلار کانادا
  • متوسط درآمد سالانۀ افراد: 42.592 دلار کانادا

همانطور که می بینید، علی رغم این که هزینۀ زندگی در کینگستون کمتر از هالیفاکس است، اما هزینۀ خرید یک واحد آپارتمان در این شهر به مراتب بیشتر است.

همچنین بهتر است به این نکته دقت داشته باشید که برای خرید یک واحد آپارتمان در این شهر، باید به مدت 4 سال پول پس انداز کنید. این یعنی برای خرید آپارتمان در شهر کینگستون، باید یک سال بیشتر نسبت به زندگی در هالفیکس صبر کنید.

علاوه بر این، شهر کینگستون خانه یکی از پرطرفدارترین دانشگاه های کشور کاناداست و به همین دلیل بخش زیادی از جمعیت آن را، دانشجویان و محصلان تشکیل می دهند. این شهر همچنین تسهیلات پزشکی و تحقیقاتی گسترده ای را به ساکنین خود ارائه می دهد که این تسهلات نیز به نوبۀ خود باعث ایجاد فرصت های شغلی پر درآمد شده اند.

این شهر از لحاظ مکانی نیز موقعیت جغرافیایی ایده آلی دارد، زیرا نزدیک به شهرهای مهمی مانند اتاوا، مونترال و تورنتو واقع شده است.

ادمونتون، آلبرتا

edmonton

شهر ادمونتون، یکی دیگر از ارزان ترین شهرهای کاناداست که پنجمین منطقۀ بزرگ شهری در کانادا و همچنین دومین منقطۀ بزرگ شهری در استان آلبرتا به حساب می آید. نکته جالبی که راجع به ادمونتون وجود دارد، این است که این شهر از بالاترین سرانه در تعداد پارک و فضای سبز بین تمام شهرهای کانادا برخوردار است.

همین موضوع باعث می شود در کنار هزینۀ پایینی که ادمونتون برای زندگی نیاز دارد، مهاجران به دلیل محیط بسیار سرسبز و جذاب این شهر  بیشتر ترغیب به زندگی در آن شوند.

  • شاخص هزینۀ زندگی در ادمونتون 65.86 است.
  • هزینۀ زندگی ماهانۀ یک فرد مجرد در ادمونتون (بدون اجاره) 1.183 دلار کاناداست.
    هزینۀ زندگی یک خانوادۀ چهار نفره در ادمونتون (بدون اجاره) 4.191 دلار کاناداست.
  • هزینۀ خرید یک واحد آپارتمان در ادمونتون 183.800 دلار کاناداست.
  • متوسط درآمد سالیانۀ ساکنین ادمونتون 42.360 دلار کاناداست.

همانطور که توجه کردید، هزینۀ ماهانه زندگی در شهر ادمونتون تقریبا به این مقدار هزینه در شهر کنگستون نزدیک است، اما با قیمت بسیار کمتری برای خرید منزل.

این یعنی شما می توانید تنها با 2 سال پس انداز، یک منزل قابل قبول در این شهر بخرید. البته به این موضوع هم توجه کنید که ادمونتون یکی از سردسیرترین شهرهای کانادا محسوب می شود و زمستان های سختی دارد.

بنابراین اگر نمی توانید در آب و هوای خیلی سردسیر به راحتی زندگی کنید، بهتر است یکی دیگر از ارزان ترین شهرهای کانادا را برای مهاجرت انتخاب کنید.

کلگری، آلبرتا

kalgary

چهارمین شهری که در فهرست ارزان ترین شهرهای کانادا قرار دارد، کلگری واقع در استان آلبرتاست. کلگری چهارمین منقطۀ شهری بزرگ در کانادا و دومین شهر بزرگ در بخش غربی آلبرتا محسوب می شود.

جالب است بدانید این شهر همچنین به عنوان یکی از سالم ترین، تمیزترین و محبوب ترین شهرهای کانادا شناخته می شود.

گرچه منازل و آپارتمان های گران قیمت این شهر می توانند به عنوان تنها نکته منفی زندگی در آن به شمار روند، اما هزینه های دیگر زندگی در این شهر مقرون به صرفه هستند و این موضوع باعث نادیده گرفتن هزینه نسبتا بالای منازل می شود.

  • شاخص هزینۀ زندگی در کلگری: 65.37
  • هزینۀ ماهانۀ زندگی یک فرد مجرد در کلگری (بدون اجاره): 1.154 دلار کانادا
    هزینۀ ماهانۀ زندگی یک خانوادۀ چهار نفره در کلگری (بدون اجاره): 4.110 دلار کانادا
  • هزینۀ خرید یک واحد آپارتمان در کلگری: 247.3000 دلار کانادا
  • متوسط درآمد سالانه در کلگری: 44.957 دلار کانادا

با وجود این که قیمت منازل در شهر کلگری از ادمونتون بیشتر است و حدود 5 ماه بیشتر برای خرید منزل در این شهر باید پس انداز کرد، اما با کمی دقت خواهید دید متوسط درآمد سالانه آن حدود 2.500 دلار کانادا بیشتر از ادمونتون است و به نوعی قیمت بالای منازل آن را جبران می کند.

سنت جان، نیوبرانزویک

saint-jhon

پنجمین مورد در فهرست ارزان ترین شهرهای کانادا به شهر سنت جان واقع در نیوبرانزویک اختصاص دارد. این شهر رتبۀ 56 را از نظر مساحت بین شهرهای دیگر کانادا کسب کرده است و سومین شهر بزرگ در استان نیوبرانزویک به حساب می آید.

اگر علاقمند به بناهای تاریخی، شهرهای قدیمی و معماری های چندین قرن پیش هستید، این شهر بهترین گزینه برای مهاجرت شماست.

شهر سنت جان خانه بناهای تاریخی و متعلق به چندین قرن پیش است که ساختار شهر را در آن زمان به خوبی نشان می دهند. به این آمار و ارقام که باعث شده اند این شهر در فهرست ارزان ترین شهرهای کانادا قرار گیرد دقت کنید:

  • شاخص هزینۀ زندگی در سنت جان: 67.98
  • هزینۀ زندگی یک فرد مجرد در سنت جان: 1.176 دلار کانادا
  • هزینۀ زندگی یک خانوادۀ چهار نفره در سنت جان: 4.205 دلار کانادا
  • قیمت خرید یک واحد آپارتمان در سنت جان: 162.000 دلار کانادا
  • متوسط درآمد سالانه در سنت جان: 30.105 دلار کانادا

به این نکته توجه کنید با وجود این که هزینه خرید آپارتمان در این شهر نسبت به ارزان ترین شهرهای کانادا کمتر است، اما با توجه به متوسط درآمد سالانه در این شهر بهتر است برای پرداخت اجاره به فکر مقدار پس انداز بیشتری باشید.

اما مزیت اصلی که راجع به زندگی در این شهر وجود دارد، این است که برای خرید منزل نیازی نیست مدت زمان زیادی را صرف پس انداز پول کنید.

رجینا، ساسکاچوان

regina

ششمین مورد و یکی دیگر از ارزان ترین شهرهای کانادا، رجینا واقع در استان ساسکاچوان است. این شهر هجدهمین منطقۀ شهری بزرگ در کانادا و دومین شهر بزرگ در ساسکاچوان به شمار می رود.

رجینا که مرکز استان ساسکاچوان نیز محسوب می شود، در قسمت جنوبی کانادا قرار دارد و از نظر فرهنگ و تاریخ بسیار غنی است.

شهر رجینا به خاطر نواحی وسیع پوشیده از گیاه خود بسیار شناخته شده است که این نواحی مناطق ایده آلی را برای انواع تفریحات برای ساکنین این شهر ارائه می دهد.

رجینا همچنین به دلیل برخورداری از امکانات رفاهی اجتماعی، تسهیلات آموزشی، گالری های هنر و دسترسی آسان به مراکز مراقبت درمانی بی نظیر شناخته شده است. به این آمارهای مهم درباره ششمین مورد از ارزان ترین شهرهای کانادا دقت کنید:

  • شاخص هزینۀ زندگی در رجینا: 64.66
  • هزینۀ زندگی یک فرد مجرد در رجینا (بدون اجاره): 1.124 دلار کانادا
    هزینۀ زندگی یک خانوادۀ چهار نفره در رجینا (بدون اجاره): 4.012 دلار کانادا
  • قیمت خرید یک واحد آپارتمان در رجینا: 179.300 دلار کانادا
  • متوسط درآمد سالانه در رجینا: 38.768 دلار کانادا

همانطور که دقت کردید، هزینه ها و درآمدهای زندگی در رجینا تقریبا با این آمار و ارقام برای زندگی در ادمونتون برابری می کنند. اما برای این که بتوانید هزینۀ مورد نیاز را برای خرید منزل جمع کنید، باید یک ماه بیشتر از این مدت زمان برای ادمونتون صبر کنید.

ساسکاتون، ساسکاچوان

saskatoon

هفتمین شهر در فهرست ارزان ترین شهرهای کانادا، ساسکاتون واقع در ایالت ساسکاچوان است. این شهر شانزدهمین شهر بزرگ کانادا و بزرگترین شهر ایالت ساسکاچوان محسوب می شود.

جالب است بدانید ساسکاتون به «شهر پل ها» معروف است و از نظر بسیاری از افراد، یکی از زیباترین شهرهای ایالت ساسکاچوان است.

  • شاخص هزینۀ زندگی در ساسکاتون: 64.40
  • هزینۀ زندگی ماهانۀ یک فرد مجرد در ساسکاتون (بدون اجاره): 1.183 دلار کانادا
    هزینۀ زندگی ماهانۀ یک خانواده در ساسکاتون (بدون اجاره): 4.131 دلار کانادا
  • هزینۀ خرید یک واحد آپارتمان در ساسکاتون: 169.500 دلار کانادا
  • متوسط درآمد سالانه در ساسکاتون: 36.930 دلار کانادا

مشاهده می کنید که درآمد سالانه مانند هزینۀ خرید یک واحد آپارتمان در شهر ساسکاتون، تقریبا نزدیک به این موارد در شهر رجیناست. اما یکی از تفاوت های مهم آن ها، هزینۀ زندگی برای یک خانواده در ساسکاتون است که بسیار مقرون به صرفه تر از رجینا به حساب می آید.

کیچنر، ساسکاچوان

kitchener

کیچنر واقع در ایالت انتاریو، هشتمین مورد در فهرست ارزان ترین شهرهای کانادا به حساب می آید. این شهر دهمین منطقه بزرگ شهری در کانادا و چهارمین شهر بزرگ در انتاریو محسوب می شود.

جالب است بدانید نام این شهر در سال های 1854 تا 1916 میلادی «شهر برلین» بود، اما بعدها به کیچنر تغییر نام داده یافت.

فاصله این شهر تا تورنتو تنها یک ساعت و 15 دقیقه رانندگی است و این موضوع صرف نظر از قرار داشتن آن در فهرست ارزان ترین شهرهای کانادا، یکی دیگر از دلایل مهمی است که افراد را ترغیب به مهاجرت به آن می کند.

  • شاخص هزینۀ زندگی در کیچنر: 61.16
  • هزینۀ زندگی یک فرد مجرد در کیچنر: 894 دلار کانادا
  • هزینۀ زندگی یک خانوادۀ چهار نفره در کیچنر: 3.786 دلار کانادا
  • قیمت خریک یک واحد آپارتمان در کیچنر: 371.923 دلار کانادا
  • متوسط درآمد سالانه در کیچنر: 41.628 دلار کانادا

مشاهده می کنید که قیمت خرید یک واحد آپارتمان در شهر کیچنر در مقایسه با شهرهای دیگر فهرست ارزان ترین شهرهای کانادا، بیشتر است. اما از طرف دیگر، شاخص هزینۀ زندگی نسبتا پایینی 61.16 دارد.

شایان ذکر است با وجود بالا بودن متوسط درآمد سالانه کیچنر نسبت به دیگر شهرهای ارزان کانادا، به دلیل قیمت نسبتا بالای خانه های آن باید حدود 43 ماه را به پس انداز برای خرید یک واحد آپارتمان در این شهر اختصاص دهید.

مونکتون، نیوبرانزویک

moncton

نهمین جایگاه در فهرست ارزان ترین شهرهای کانادا، به شهر مونکتون تعلق می گیرد. این شهر بیست و هشتمین شهر بزرگ کاناداست، اما جایگاه بزرگترین شهر را در ایالت نیوبرانزئیک به خود اختصاص داده است.

همچنین بد نیست بدانید فاصلۀ بین این شهر تا هالفیکس که بزرگترین شهر در ایالت نیوبرانزویک محسوب می شود، تنها 3 ساعت رانندگی است. علاوه بر این، مردم شهر مونکتون بسیار خونگرم هستند و رفتار دوستانه ای با مهاجران دارند.

  • شاخص هزینۀ زندگی در مونکتون: 61.17
  • هزینۀ زندگی یک فرد مجرد در مونکتون (بدون اجاره): 1.065 دلار کانادا
    هزینۀ زندگی یک خانوادۀ چهار نفره در مونکتون (بدون اجاره): 3.840 دلار کانادا
  • هزینۀ خرید یک واحد آپارتمان در مونکتون: 202.400 دلار کانادا
  • متوسط درآمد سالانه در مونکنتون: 29.210 دلار کانادا

دقت کردید که هزینه خرید منزل در مونکتون حدود 45 درصد نسبت به سایر شهرهای ارزان کانادا کمتر است، اما با وجود این اقتصاد بسیار متنوعی دارد.

همچنین اگر دقت کرده باشید، متوسط درآمد سالانه در این شهر نسبت به سایر شهرهای دیگر مانند سنت جان مقداری کمتر است، اما فرصت های شغلی ارائه شده در این شهر به مراتب بیشتر و بهتر از سنت جان هستند.

وینیپگ، مانیتوبا

manitoba

آخرین شهری که قصد داریم در فهرست ارزان ترین شهرهای کانادا ذکر کنیم، شهر وینیپگ واقع در مانیتوباست. این شهر هفتمین شهر بزرگ در کانادا و بزرگترین منقطه شهری بین تورنتو و کگلری محسوب می شود.

این شهر که پایتخت ایالت مانیتوبا به شمار می رود، از محیط شغلی عالی، استانداردهای زندگی بالا و مراکز درمانی بسیار با کیفیتی برخوردار است.

  • شاخص هزینۀ زندگی در وینیپگ: 60.66
  • هزینۀ زندگی یک فرد مجرد در وینیپگ (بدون اجاره): 1070 دلار کانادا
    هزینۀ زندگی یک خانواده در وینیپگ (بدون اجاره): 3.840 دلار کانادا
  • قیمت خرید یک واحد آپارتمان در وینیپگ: 229.593 دلار کانادا
  • متوسط درآمد سالانه در وینیپگ: 32.865 دلار کانادا

نکته قابل توجه درباره شهر وینیپگ به عنوان یکی از ارزان ترین شهرهای کانادا این است که قیمت خرید منزل در آن بسیار کمتر از کلگری، هالفیکس و کیچنر است و گزینۀ خوبی برای مهاجرانی محسوب می شود که بودجۀ زیادی برای خرید منزل ندارند.

سخن نهایی

بسیاری از افرادی که برای مهاجرت به کانادا بودجۀ کمی دارند و می خواهند تا جای ممکن هزینه های موجود را کاهش دهند، در جستجوی ارزان ترین شهرهای کانادا هستند.

اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و با مطالعۀ این مقاله تصمیم به زندگی در یکی شهرهای ارزان ذکر شده گرفتید، موسسه مای‌آرمان می تواند بهترین انتخاب شما برای مهاجرت به این کشور باشد.

این موسسه با برخورداری از 15 سال سابقه از وزارت علوم و داشتن تجارب زندگی و تحصیلات بین المللی، می تواند بیشترین کمک را برای مهاجرت شما به ارزان ترین شهرهای کانادا در اختیارتان قرار دهد.

تنها کافی است با برقراری ارتباط با موسسه مای‌آرمان و بهره گیری از مشاوره رایگان این موسسه، مسیرها و شرایط پیش روی خود را برای مهاجرت بررسی کنید. شما می‌ توانید از طریق تماس با شمارۀ 02141276 با مجموعۀ مای‌آرمان در ارتباط بوده یا از طریق تکمیل فرم مشاورۀ رایگان به سوالات خود پاسخ داده و درصورت لزوم به صورت حضوری نیز اقدام کنید. همچنین می‌ توانید تازه‌ ترین‌ ها را در اینستاگرام مای‌آرمان مشاهده نمایید.

به این مقاله رتبه دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا