انگلستانپذیرش تحصیلی انگلستان

شرایط پذیرش دانشگاه شفیلد انگلستان

امروزه یکی از مطرح‌ ترین موضوعات قابل‌بحث در جوامع مختلف، تحصیل در دانشگاه‌های معتبر اروپایی می‌باشد. اگر شما هم به دنبال دانشگاهی معتبر و مقرون‌به‌صرفه جهت تحصیل در انگلستان هستید، دانشگاه دولتی شفیلد انگلستان، گزینه ای مناسب برای شما است. هرساله متقاضیان بسیاری از داخل و خارج انگلستان در این دانشگاه پذیرش می‌شوند. شهر شفیلد انگلستان، یکی از شهر‌های زیبا و ارزان قیمت در این کشور است. دانشگاه شفیلد انگلستان، در رتبه ۹۳ جهانی در رنکینگ بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد. این دانشگاه، خدمات و امکانات فراوانی را برای دانشجویان خود فراهم کرده است. اگر متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور هستید، باید همواره بهترین شرایط را برای تحصیل خود انتخاب کنید. مطالعۀ این مطلب از سایت موسسۀ آرمان من به شما کمک می‌کند با شرایط پذیرش دانشگاه شفیلد انگلستان و همچنین مزایای تحصیل در این دانشگاه آشنا شوید. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

شفیلد شاد‌ترین شهر اروپایی

شهر شفیلد در انگلستان یکی از شهر‌های دانشجویی این کشور می باشد. آب‌و‌هوای این شهر گرم و معتدل بوده و در اکثر ماه‌های سال باران قابل‌توجهی می‌بارد. ۶۱ درصد کل منطقۀ شفیلد فضای سبز است. دانشگاه شفیلد سومین دانشگاه بزرگ این کشور می‌باشد. هزینه های زندگی در این شهر نسبت به دیگر شهر‌های انگلستان کمتر است. شهر شفیلد شهری شاد، زیبا و سرسبز می باشد که به‌ عنوان یکی از امن ترین شهرها در اروپا شناخته می‌شود. علاقۀ مردم به فوتبال، جشنواره‌های متنوع و اجراهای خیابانی این روحیۀ خوب را در مردم شفیلد ایجاد کرده است. دانشگاه شفیلد قدمتی بیش از صد سال دارد. این دانشگاه، گزینه ای مناسب برای دانشجویانی است که قصد مهاجرت تحصیلی به انگلستان دارند.

دانشگاه شفیلد یکی از محبوب‌‌ترین دانشگاه‌های انگلستان

graduation-Admission-requirements-University-Sheffield-UK

دانشگاه شفیلد انگلستان در جنوب یورکشایر انگلستان واقع است. با توجه به ظرفیت پذیرش دانشگاه شفیلد سالانه متقاضیان بسیاری در این دانشگاه پذیرش می‌شوند. در این دانشگاه رشته‌های گوناگون مانند سیاست، معماری، حقوق، مدیریت کسب‌‌و‌کار، مهندسی، دندانپزشکی، علوم پایه و پزشکی تدریس می‌شود. یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه شفیلد عدم نیاز به یادگیری زبانی غیر از انگلیسی است. این دانشگاه، یکی از محبوب‌ترین دانشگاه‌های انگلستان و دارای ۶ دانشکده می‌باشد. دانشگاه دولتی شفیلد، خدمات و امکانات متنوعی به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. یکی از اهداف مهم این دانشگاه کمک به دانشجویان برای کسب تجربیات علمی و حرفه‌ای است. بر اساس برخی از رتبه بندی های بین‌المللی، دانشگاه شفیلد در رتبۀ ۹۳ جهانی قرار دارد. مدارک دانشگاه شفیلد از اعتبار بین‌المللی برخوردار است. دانشگاه شفیلد بودجۀ قابل‌توجهی در زمینۀ تحقیقات مهندسی اختصاص داده است. فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند پس از اخذ مدرک به‌راحتی در این کشور و یا هر کشور دیگری مشغول به کار شوند. کیفیت بالای آموزشی، هزینه های مقرون‌به‌صرفه و امکان استفاده از خوابگاه دانشجویی برخی از دلایل متقاضیان برای علاقه‌مند بودن به تحصیل در این دانشگاه می‌باشد. دانشجویان خارجی در دانشگاه شفیلد می‌توانند در مقاطع مختلف به تحصیلات خود ادامه دهند. از امکانات دانشگاه شفیلد می‌توان به کتابخانه‌های مجهز، آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی پیشرفته اشاره کرد. تحقیقات نشان می‌دهد، دانشگاه شفیلد انگلستان یکی از برترین دانشگاه‌ها ازلحاظ ارائۀ خدمات خوابگاهی به دانشجویان است. خوابگاه دانشگاه شفیلد به دانشجویان خارجی کمک می‌کند تا در مخارج خود صرفه‌جویی کنند. دانشکده‌های دانشگاه شفیلد عبارت‌اند از:
دانشکده هنر و علوم انسانی
 دانشکده مهندسی
دانشکده علوم اجتماعی
دانشکده پزشکی، دندانپزشکی و بهداشت                                                                                                                                                دانشکده علوم
دانشکده بین‌المللی

شرایط پذیرش دانشگاه شفیلد

foundations-Admission-requirements-University-Sheffield-UK

متقاضیان پذیرش در دانشگاه شفیلد انگلستان باید بسیار صبور باشند. در‌صورتی‌که دقت و شرایط لازم جهت پذیرش در دانشگاه شفیلد را داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی از این دانشگاه پذیرش بگیرید. یکی از خدمات مهمی که مؤسسۀ آرمان من در اختیار متقاضیان مهاجرت تحصیلی قرار می‌دهد، ویزای صد درصد تضمینی می‌باشد.متقاضیان برنامه‌های تحصیلی تمام‌وقت دانشگاه شفیلد باید از طریق ادارۀ خدمات پذیرش کالج‌ها و دانشگاه‌های انگلستان اقدام به درخواست پذیرش کنند. یکی از شرایط لازم و ضروری برای پذیرش در این دانشگاه قبولی در آزمون ورودی است. ارائۀ مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمرۀ ۶ برای لیسانس و ۶/۵ برای مقاطع بالاتر برای کلیۀ داوطلبان الزامی است. همچنین حداقل (GPA) باید ۳ باشد. متقاضیان باید جهت درخواست پذیرش مدارک زیر را به اداره خدمات پذیرش کالج‌ها و دانشگاه‌های انگلستان (UCAS) ارسال کنند:

  • اسکن ریز‌نمرات تحصیلی سه سال متوسطه
  • اسکن مدرک دیپلم متوسطه یا پیش‌دانشگاهی
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • ارائۀ ۲ یا ۳ عدد توصیه‌نامه
  • نمونه کارها و مقاله‌های نگارش شده
  • مدارک بورسیه یا فاند تحصیلی
  • نمرات آزمون ورودی و زبان انگلیسی
  • CV یا رزومۀ متقاضی

اگر متقاضی تحصیل در دانشگاه شفیلد انگلستان هستید، جهت آگاهی از شرایط و اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران موسسۀ آرمان من در ارتباط بوده و مشاوره رایگان دریافت کنید.

تحصیل در دانشگاه شفیلد انگلستان چه مزایایی دارد؟

street-Admission-requirements-University-Sheffield-UK

آمارها نشان می‌دهد یکی از اولین انتخاب‌‌های دانشجویان ایرانی جهت تحصیل در انگلستان، دانشگاه شفیلد می‌باشد. متقاضیان تحصیل در دانشگاه شفیلد با پذیرش در این دانشگاه و همچنین تلاش و پشتکار می‌توانند به موفقیت های بسیاری در زمینۀ کار و تحصیل دست پیدا کنند. مزیت های تحصیل در دانشگاه شفیلد به شرح زیر است:

  • بهره‌مندی از کیفیت بالای تدریس اساتید باتجربه و حرفه‌ای
  • استفاده از خدمات کتابخانه‌‌ای منحصر‌به‌فرد
  • به‌‌کارگیری روش‌های متنوع برای یادگیری دانشجویان مانند سخنرانی، سمینار و مطالعۀ مستقل
  • فضای مطالعاتی مناسب برای دانشجویان
  • دوره‌های آموزنده و متنوع
  • ارائۀ رشته‌های متنوع در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • امکانات رسانه‌ای فراوان
  • باشگاه‌های ورزشی و مربیان حرفه‌ای برای همۀ دانشجویان
  • تأمین محل اقامت برای دانشجویان
  • برگزاری نمایشگاه‌های متنوع
  • محیط یادگیری مجازی برای دانشجویان
  • اتاق‌های کامپیوتر متنوع و پیشرفته

بررسی هزینۀ تحصیل و زندگی در شفیلد انگلستان

همان‌طور که گفتیم، دانشگاه شفیلد واقع در یکی از بزرگ‌ترین شهر‌های انگلستان است. هزینۀ تحصیل در دانشگاه شفیلد نسبت به دیگر شهر‌های این کشور مناسب‌تر خواهد بود. میزان شهریه برای هر رشتۀ دانشگاهی و مقطع تحصیلی متفاوت است. یکی از دلایل علاقه‌‌مندی دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه، وجود خوابگاه‌های مختلف و هزینۀ مناسب تحصیل است. چندین خوابگاه در نقاط مختلف شهر برای اقامت دانشجویان وجود دارد. تخفیف شهریه برای متقاضیان تحصیل در این دانشگاه به پارامتر‌های مختلفی بستگی دارد. از مهم‌ترین این پارامترها می‌توان به مقطع تحصیل، محل اقامت، سال تحصیل و رشتۀ تحصیلی متقاضی اشاره کرد. دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان، باید مدارک لازم جهت اثبات تمکن مالی خود را ارائه دهند. دانشگاه باید مطمئن شود که دانشجو می‌تواند هزینه‌های زندگی و تحصیلی خود را در این کشور تأمین کند‌. به‌طور‌کلی می‌توان گفت دانشگاه شفیلد دارای پایین‌ترین میزان هزینۀ دانشجویان در انگلستان است.

شرایط تحصیل در مقطع ‌لیسانس دانشگاه شفیلد انگلستان

college-Admission-requirements-University-Sheffield-UK

مدت زمان تحصیل در مقطع لیسانس دانشگاه شفیلد معمولاً سه سال است. این دانشگاه در مقطع لیسانس از رشته‌های علوم انسانی، مهندسی، بازرگانی، ریاضیات، علوم پایه، پزشکی، حقوق و علوم اجتماعی دانشجو پذیرش می‌کند. متقاضیان ایرانی که علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه هستند باید مدرک دیپلم متوسطه یا پیش‌دانشگاهی خود را ارائه دهند. یکی دیگر از شرایط لازم برای پذیرش در دانشگاه شفیلد، داشتن دیپلم بین المللی و ارائۀ مدرک زبان انگلیسی معتبر است. شیوۀ آموزش در دوره لیسانس برای دانشجویان داخلی و خارجی، معمولاً به‌صورت برگزاری کلاس‌ها، سمینارها، کار گروهی و انجام پروژه می‌باشد. هزینۀ شهریه در دانشگاه شفیلد بستگی به رشتۀ انتخابی و مقطع تحصیلی متقاضیان دارد.

شرایط تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس دانشگاه شفیلد

 امکان تحصیل به‌صورت تمام‌وقت و پاره‌وقت برای دانشجویان خارجی در دوره فوق‌لیسانس فراهم است. طول دورۀ تحصیل در این مقطع معمولاً یک تا دو سال طول می‌کشد. از شرایط لازم برای پذیرش در مقطع فوق‌لیسانس دانشگاه شفیلد پذیرش در آزمون ورودی، ارائۀ مدرک معتبر زبان انگلیسی و اتمام دورۀ لیسانس است. سال تحصیلی در این دانشگاه به دو ترم تقسیم می‌شود. امتحان میان‌ترم دانشجویان در اکتبر و مارس هر‌سال برگزار می‌گردد. دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه شفیلد می‌توانند قبل از شروع تحصیل در دوره‌های زبان‌آموزی شرکت داشته باشند.

اخذ مدرک دکتری از دانشگاه معتبر شفیلد انگلستان

همان‌طور که می‌دانید، دانشگاه‌های انگلستان از بالاترین سطح جهانی برخوردارند. دوره‌های دکتری در انگلستان از عالی‌ترین دوره‌های تحصیل در این کشور محسوب می‌شوند. دورۀ دکتری یا PhD به‌عنوان آخرین مقطع تحصیلی شناخته می‌شود. یکی از بهترین دانشگاه‌های انگلستان برای تحصیل در مقطع دکتری ، دانشگاه شفیلد است. دانشجویان مقطع PhD در دانشگاه شفیلد باید مدرک فوق‌لیسانس و مدرک دورۀ مهارت زبان انگلیسی خود را به هنگام اخذ پذیرش به دانشگاه شفیلد ارائه دهند. تحصیل در دورۀ دکتری این دانشگاه معمولاً سه تا چهار سال طول می‌کشد. معمولاً ارزیابی مقطع دکتری در انگلستان، بر اساس پروژه‌های تحقیقاتی دانشجویان مورد ‌بررسی قرار می‌گیرد.

اخذ بورسیه تحصیلی دکتری در دانشگاه‌های انگلستان

dormitory-Admission-requirements-University-Sheffield-UK

درخواست بورسیه تحصیلی مقطع دکتری یکی از روش‌های است که دانشجویان مقطع PhD، برای کاهش هزینه‌های خود از آن استفاده می‌کنند. اخذ بورسیه دکتری از دانشگاه‌های انگلستان کار بسیار دشواری است. امکان اشتغال در حین تحصیل برای دانشجویان مقطع دکتری در انگلستان وجود دارد. فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری از انگلستان شانس بالایی جهت اشتغال و کسب درآمد عالی خواهند داشت. یکی از مزایای تحصیل در انگلستان، توانایی مکالمه به زبان انگلیسی و امکان گسترش ارتباطات بین‌المللی با سایر افراد است. معمولاً در دوره‌های تمام‌وقت این مقطع تحصیلی، پایان‌نامه را تا یک سال تمدید می‌کنند. هزینۀ تحصیل در مقطع PhD با توجه به رشتۀ تحصیلی، شرایط تحصیل و دانشگاه متفاوت خواهد بود. بسیاری از دانشجویان دکتری به‌طور کامل بورسیه می‌شوند. با توجه به فاصلۀ جغرافیایی کم انگلستان با ایران، شرایط رفت‌و‌آمد به این کشور برای دانشجویان بسیار راحت‌تر از سایر کشورهاست. بنا‌بر‌این تحصیل در انگلستان، گزینه ای مناسب برای دانشجویان ایرانی به شمار می‌رود. بورسیه تحصیلی در انگلستان بر اساس سه معیار زیر به متقاضیان اعطا می‌شود:

  • بورسیه‌های تحصیلی بر مبنای شایستگی
  • بورسیه های نیاز- مبنا
  • بورسیه های بین‌المللی

جهت پذیرش در دانشگاه شفیلد چه مدارکی نیاز است؟

مدارک لازم جهت پذیرش در دانشگاه شفیلد انگلستان موارد زیر است:

  • ارائۀ نامه فارغ‌التحصیلی و ریز‌نمرات دورۀ کارشناسی
  • ارائۀ دو عدد معرفی‌نامه از طرف اساتید دانشگاه محل تحصیل
  • ارائۀ مدرک زبان آیلتس
  • ارائۀ نامه شامل دلایل منطقی جهت انتخاب رشتۀ تحصیلی و دانشگاه

امکانات منحصر‌به‌فرد دانشگاه شفیلد برای دانشجویان

room-Admission-requirements-University-Sheffield-UK

یکی از فاکتور‌های مهم متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه شفیلد امکانات منحصر‌به‌فردی است که این دانشگاه در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد. این امکانات در زمینه های مختلف علمی، ورزشی و اجتماعی تقسیم بندی می‌شود. کتابخانه‌های مجلل و زیبای دانشگاه شفیلد، یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این دانشگاه است. این کتاب‌خانه‌ها دسترسی به کتاب‌های چاپی، مقالات و کتاب‌های الکترونیکی را برای دانشجویان فراهم کرده‌اند. درب این ساختمان به‌صورت ۲۴ ساعته و در تمامی روز‌های هفته به روی دانشجویان باز است. دسترسی به اینترنت، کامپیوتر و پرینتر رایگان، برای همۀ دانشجویان فراهم است. در‌صورتی‌که توانایی‌های ورزشی خوبی داشته باشید، می‌توانید از امکانات فوق‌العاده ورزشی در نزدیکی محوطۀ دانشگاه بهره‌مند شوید. امکانات ورزشی این دانشگاه برای دانشجویان عبارت‌اند از: پنج زمین ورزشی با چمن مصنوعی، استخر شنا به همراه سونا، سالن‌های ورزشی، باشگاه بدن‌سازی پیشرفته، سالن‌های چند‌منظوره، چهار زمین اسکواش و یک دیواره بولدرینگ و سنگ‌نوردی.

همچنین برای علاقه‌مندان به فوتبال، زمین چمن فوتبال در نزدیکی دانشگاه وجود دارد. اقامتگاه‌های دانشجویی که در غرب شفیلد واقع‌شده‌اند، فاصلۀ بسیار کمی تا دانشگاه دارند. جالب است بدانید برای سه سال متوالی دانشگاه شفیلد رتبۀ اول در زمینۀ وضعیت اسکان دانشجویان را کسب کرده است. از‌لحاظ امکانات علمی نیز مرکز داده‌ها و اطلاعات دانشگاه شفیلد به‌صورت ۲۴ ساعته و در تمامی روزهای سال با بهترین امکانات در خدمت دانشجویان است. ساختمان مهندسی دانشگاه شفیلد با دارا بودن ۱۹ آزمایشگاه تخصصی و فضای مطالعاتی به ظرفیت هزار نفر، این امکان را برای دانشجویان مهندسی فراهم کرده است تا به عالی‌ترین شکل ممکن در این دانشگاه تحصیل کنند‌. به‌طور کلی شهر شفیلد انگلستان بر اساس شاخص‌های بزهکاری و جرائم، امن‌ترین کلان‌شهر انگلستان محسوب می‌شود.

جمع بندی

شهر زیبا و سرسبز شفیلد در انگلستان واقع شده است. دانشگاه شفیلد یکی از دانشگاه‌های معتبر در اروپاست. این دانشگاه هرساله پذیرای دانشجویان بسیاری از سراسر دنیاست. امکانات و خدمات رفاهی عالی و برخورداری از خوابگاه‌های دانشجویی باعث شده متقاضیان بسیاری برای پذیرش در این دانشگاه با یکدیگر رقابت کنند. از شرایط لازم و ضروری برای قبولی در دانشگاه شفیلد قبولی در آزمون ورودی و ارائۀ مدرک آیلتس است. فارغ‌التحصیلان با اخذ مدرک بین‌المللی از این دانشگاه، می‌توانند در این کشور و یا کشور‌های دیگر از موقعیت های شغلی خوبی بهره‌مند شده و در‌آمد عالی داشته باشند. برای اطلاع از شرایط بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های انگلستان می‌توانید از طریق شماره تلفن 02141276 با مشاوران مؤسسۀ آرمان من در ارتباط بوده و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

به این مقاله رتبه دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا