مالزی: از سری مقالات راهنمای انتخاب رشته تحصیلی

نکات کلیدی در مورد آزمون MUET-Speaking

برای ورود به دانشگا‌های مالزی و استفاده از دوره‌های انگلیسی زبان مالزی باید امتحان MUET را بگذرانید. در این مقاله نکات کلیدی برای موفقیت در این آزمون را مرور می‌کنیم.


گردآورنده: جابر جعفریان
100
ذخیره سازی
1399/05/08

MUET Speaking exam

خود را برای آزمون انگلیسی ورودی دانشگاه‌های مالزی Muet (Malaysian University English Test) آماده کنید تا غافلگیر نشوید. آزمون Spaeking به دو بخش تقسیم می‌شود: تکلیف A و تکلیف B. 

نحوه‌ی برگزاری:

در هر میز آزمون دو امتحان‌گیرنده و چهار متقاضی حضور دارند که می‌توان آنها را متقاضیان A، B، C و D نامید. وقتی در آزمون حاضر می‌شوید، امتحان‌گیرندگان ابتدا اوراق امتحانی و هویتی شما را بررسی می‌کنند. همراه‌داشتنِ هدفون، یادداشت و نوشت‌افزار مجاز نیست. روی هر میز برای هر متقاضی یک برگه‌ کاغذ و یک مداد قرار داده می‌شود.

تکلیف A: 

توجه کنید که در دو دقیقه‌ی نخست باید سؤالات را به خوبی مطالعه کنید، و در مورد سؤالاتی که خوب متوجه نشده‌اید یک یادداشت ذهنی بردارید تا بتوانید درباره‌شان از امتحان‌گیرنده سؤال کنید. بیشتر امتحان‌گیرندگان دوست دارند به شما کمک کنند و اگر مؤدبانه از آنها درخواست کنید حتماً این کار را خواهند کرد. به جای جمله‌ی «معنی این چیست؟»، بپرسید «معذرت می‌خوام...» در دو دقیقه‌ی پیشرو یادداشت‌های خود را روی کاغذ بنویسید. به نکات، دلایل و مثال‌هایتان فکر کنید. پس از این دو دقیقه از شما می‌خواهند که پاسخ‌دادن به سؤالات را شروع کنید. 
صرف‌نظر از نکاتی که با حرف‌هایتان منتقل می‌کنید، باید بتوانید دو دقیقه صحبت کنید. توصیه می‌کنیم که بر یک یا دو نکته تمرکز کنید و به قدر کافی به این نکات بپردازید. باید با اعتماد به نفس، روان و درست، با یک زبان بدن صحیح، مرتبط با موضوع سؤال صحبت کنید. 

سعی کنید با چنین ساختاری صحبت کنید:

1)    با امتحان‌گیرندگان و متقاضیان دیگر احوالپرسی کنید.
2)    وضعیت مورد بحث را تکرار کنید.
3)    فهرستی از نکات مهمی که دوست دارید درباره‌‌شان حرف بزنید تهیه کنید.
4)    در ابتدا... به این دلیل است که... برای مثال... بنابراین... (این عبارات را به خاطر بسپرید و به کار ببرید).
5)    ثانیاً... علاوه بر این... برای مثال... در نتیجه... (این عبارات را به خاطر بسپرید و به کار ببرید).
6)    نتیجه‌گیری

تکلیف B: 

دو دقیقه فرصت دارید که یادداشت‌هایتان را برای انجام این تکلیف آماده کنید. نکات مورد نظرتان را به ترتیب اهمیت بنویسید تا به تقسیم‌بندی بحث‌هایتان کمک کند. پس از این مرحله ده دقیقه فرصت دارید که به بحث بپردازید. از قبل تصمیم بگیرید که چه کسی باب بحث را باز می‌کند و چه کسی نتیجه‌گیری خواهد کرد. 
صرف‌نظر از نتیجه‌گیری‌تان، باید 10 دقیقه صحبت کنید. اما ارائه‌ی یک نتیجه‌گیری محکم برای خاتمه‌ی بحث می‌تواند مفید وافع شود. بحث را یک‌طرفه نکنید، اما مثل یک رهگذر خاموش هم نباشید و در بحث شرکت کنید. نظر دوستان‌تان را بپرسید و در مواقع نیاز به آنها کمک کنید. این به معنای مهارت شما در مدیریت مباحث است. و مهم‌تر از همه اینکه حرف کسی را قطع نکنید.

لبخند بزنید.

سعی کنید ظاهرتان زیاد گرفته و منقبض نباشد. لبخند بزنید، سر تکان بدهید، به طور طبیعی صحبت کنید و به این ترتیب پیش از آنکه متوجه شوید به قدر کافی آرام شده‌اید و ایده‌هایتان به طور طبیعی راه خود را پیدا می‌کنند. در برخورد با ایده‌ها خلاقانه عمل کنید و از ارائه‌ی پاسخ‌های قابل پیش‌بینیِ خسته‌کننده خودداری کنید. سعی کنید اوقات خوشی داشته باشید، چون وقتی شما این کار را بکنید، امتحان‌گیرندگان هم دچار چنین حسی خواهند شد. 
از این نکات کمک بگیرید تا از نتیجه‌ی مطلوب آزمون MUET Speaking آسوده‌خاطر شوید و بتوانید برای رشته‌ی مطلوب‌تان درخواست پذیرش بدهید.

مطالب مرتبط:

نکات کلیدی آزمون MUTE-Writing

راهنمایی در مورد آزمون MUET Writing و نمونه سوال 2019

نکاتی برای نوشتن مقاله در آزمون MUTE

 

برای تحصیل در مالزی دوره مورد نظر خود را از میان دوره‌های تحصیلی مالزی بیابید.

برای استفاده از مشاوره تحصیلی رایگان آرمان من با ما تماس بگیرید.


آنچه باید بدانید

راهنمای آزمون MUET

راهنمای آزمون MUET

برای ورود به دانشگاه‌های مالزی باید آزمون زبان انگلیسی MUET را بگذرانید. در این مقاله به معرفی جامع این آزمون و برخی نکات برای موفقیت در این آزمون می‌پردازیم.
اخذ پذیرش از دانشگاه های مالزی

اخذ پذیرش از دانشگاه های مالزی

برای ورود و حتی تصمیم گیری شروع فرایند اخذ پذیرش از دانشگاه‌های مالزی نیاز به مقدمات و آشنایی با فضا و مراحل این کار دارید. در این مقاله برخی از این اطلاعات برای شما جمع‌آوری شده است.
ساختار آموزش عالی مالزی به زبان ساده

ساختار آموزش عالی مالزی به زبان ساده

بی شک شناخت ساختار نظام آموزش عالی از مهم‌ترین ارکان موفقیت در دانشگاه و هر نظام آموزشی‌ است. در این مقاله به توصیف نظام آموزشی مالزی خواهیم پرداخت.
مشاوره رایگان