مالزی: از سری مقالات راهنمای انتخاب رشته تحصیلی

نکات کلیدی آزمون MUTE-Writing

برای ورود به دانشگاه‌های مالزی باید از سد امتحان زبان ورودی این دانشگاه‌ها بگذرید. این آزمون در چهاربخش نوشتن، گفتن، شنیدن و خواندن برگزار می‌شود. در این مقاله نکات کاربردی برای بخش نوشتار این آزمون بیان می‌کنیم.


گردآورنده: جابر جعفریان
163
ذخیره سازی
1399/05/08

آزمون MUTE

با آزمون زبان انگلیسی ورودی دانشگاه‌های مالزی بیشتر آشنا شوید. ر این مقاله چند نکته کلیدی در مورد بخش نوشتار این آزمون بیان می‌کنیم.

گذشته از تمرین مهارت‌های مقاله‌نویسی، چند ترفند هم وجود دارد که می‌توانید برای انجام تکالیف این بخش استفاده کنید. چند نکته‌ی مهم برای بخش Writing آزمون MUET از قرار زیر هستند. 

آشنایی با مسئله و درک موضوع

از درک ساختار متن اطمینان حاصل کنید، طوری که انگار مثل کف دست‌تان آن را می‌شناسید. ابتدا سعی کنید ساختار پایه‌ای متن را بفهمید. برای درک بهترِ این ساختار از منابع آزمون MUET کمک بگیرید. 

ابتدا تکلیف دوم را انجام دهید.

ابتدا تکلیف شماره‌ی 2 را انجام دهید، چون هم راحت‌تر است و هم نمره‌ی بیشتری دارد. وقتی این بخش را تکمیل کردید، اعتماد به نفس بیشتری برای انجام تکلیف شماره‌ی 1 خواهید داشت. همچنین نوشتن اولین مقاله سخت‌تر است، چون هنوز رشته‌ی افکارتان نظم پیدا نکرده است. انجام این تکلیف باعث آمادگی‌تان خواهد شد. 

وقت زیادی را برای تکلیف شماره‌ی‌ 1 هدر ندهید.

به یاد داشته باشید که یادگرفتنِ ساختار نوشتاری ویژه‌ی تکلیف شماره‌ی 1 و به‌کار‌گیری این ساختار به شما کمک می‌کند که بتوانید زمان زیادی را ذخیره کنید. تمام کاری که باید انجام بدهید این است که اطلاعات تازه را با افعال متناسب در همان ساختار قبلی به کار ببرید. برای انجام درست این تکلیف نمونه‌ی مقالات را مطالعه کنید و از ساختار مقالات خوب یادداشت‌برداری کنید.

هیچ تکلیفی را انجام‌نشده رها نکنید. 

مهم نیست که آزمون در نظرتان چقدر دشوار است، هرگز هیچ تکلیفی را انجام‌نشده رها نکنید. اگر این کار را بکنید تاوان سختی در انتظارتان خواهد بود.

تمرین کنید، تمرین کنید، تمرین کنید.

در طول یک ساعت تکلیف‌های شماره 1 و 2 را تمرین کنید. نوشتن این مقالات در خانه در زمانی محدود تصویر روشنی در مورد میزان زمانی که برای سامان‌دهی افکارتان نیاز دارید، شروع نوشتن و مرور متن نهایی‌تان به شما خواهد داد.

یک فرهنگ لغت خوب بخرید.

برای اینکه بتوانید خوب بنویسید به گنجینه‌ی واژگان گسترده‌ای نیاز خواهید داشت. بر روی یک فرهنگ لغت خوب سرمایه‌گذاری کنید. فرهنگ لغت آکسفورد یا مریان وبستر برخی از بهترین گزینه‌ها را در این زمینه ارائه می‌کنند. 

همیشه به یاد داشته باشید که...

هر پاراگرافی باید دو جمله‌ی مرتبط با موضوع مقاله، 2 تا 3 جمله‌ی پشتیبان موضوع و جملاتی مثل مثال، نمونه‌ی تجربه و اطلاعات برای بسط‌دادن موضوع داشته باشد. لازم نیست جملات مرتبط با موضوع مقاله همیشه در اول هر پاراگراف بیایند، اما به دانشجویانی که در این زمینه ضعیف هستند توصیه می‌کنیم از همین ساختار پیروی کنند. سعی نکنید بیش از حد خلاقانه بنویسید، چون این کار ممکن است به اشتباهات ناخوشایندی منتهی شود.

مطالب مرتبط:

راهنمایی در مورد آزمون MUET Writing و نمونه سوال 2019

نکات کلیدی در مورد آزمون MUET Speaking

نکاتی برای نوشتن مقاله در آزمون MUTE

 

اگر هر سوالی درمورد مهاجرت تحصیلی به مالزی دارید با ما تماس بگیرید.

دروه تحصیلی مورد علاقه خود را در صفحه دوره‌های تحصیلی دانشگاه‌های مالزی بیابید.


آنچه باید بدانید

راهنمای آزمون MUET

راهنمای آزمون MUET

برای ورود به دانشگاه‌های مالزی باید آزمون زبان انگلیسی MUET را بگذرانید. در این مقاله به معرفی جامع این آزمون و برخی نکات برای موفقیت در این آزمون می‌پردازیم.
اخذ پذیرش از دانشگاه های مالزی

اخذ پذیرش از دانشگاه های مالزی

برای ورود و حتی تصمیم گیری شروع فرایند اخذ پذیرش از دانشگاه‌های مالزی نیاز به مقدمات و آشنایی با فضا و مراحل این کار دارید. در این مقاله برخی از این اطلاعات برای شما جمع‌آوری شده است.
ساختار آموزش عالی مالزی به زبان ساده

ساختار آموزش عالی مالزی به زبان ساده

بی شک شناخت ساختار نظام آموزش عالی از مهم‌ترین ارکان موفقیت در دانشگاه و هر نظام آموزشی‌ است. در این مقاله به توصیف نظام آموزشی مالزی خواهیم پرداخت.
مشاوره رایگان