مالزی: از سری مقالات راهنمای انتخاب رشته تحصیلی

نکاتی برای نوشتن مقاله در آزمون MUTE

برای ورود به دانشگاه‌های مالزی باید از سد امتحان زبان ورودی این دانشگاه‌ها بگذرید. این آزمون در چهاربخش نوشتن، گفتن، شنیدن و خواندن برگزار می‌شود. در این مقاله نکاتی برای نوشتن مقاله در این آزمون به شما آموزش داده می‌شود.


گردآورنده: جابر جعفریان
75
ذخیره سازی
1399/05/08

نوشتن مقاله در MUTE

اگر برای شرکت در آزمون MUET ثبت‌نام کرده‌اید، تمرین کردن تمام بخش‌های آزمون اهمیت زیادی دارد. به سؤال زیر توجه کنید، از نکات ارائه‌شده پیروی کنید و مقاله را بخوانید. موفق باشید!

«مدیریت امور مالی باید در مدارس به دانش‌آموزان تدریس شود. در این مورد بحث کنید. مقاله‌ای حداقل 350 کلمه‌ای در همین مورد بنویسید.»

گام اول: ایده‌ی مرکزی سؤال را بیابید. 

چگونگی مدیریت منابع مالی باید در مدارس به دانش‌آموزان آموخته شود. بنابراین باید در این مورد بنویسید که چرا وزارت آموزش باید این موضوع را در مدارس مطرح کند. نباید به پیش کشیدن مسئله‌ی مزایا و معایب مدیریت منابع مالی از بحث اصلی خارج شوید، بلکه باید تمام نکات مورد نظر خود را مستقیماً به دلایل ضرورت ارائه‌ی این موضوع جدید در مدارس پیوند بزنید. 

گام دوم: افکار و رویکرد خودتان، مسئله‌ی اصلی و حداقل سه نکته‌ی اصلی را در این مورد بیان کنید.

رویکرد: با این مسئله که مدیریت منابع مالی باید در مدارس آموخته شوند کاملاً اعلام موافقت کنید، چون دانش‌آموزان باید یاد بگیرند که چطور منابع مالی خود را به درستی مدیریت کنند تا میزان سرمایه‌گذاری خود را افزایش بدهند و جلوی ورشکستگی را بگیرند.

مسئله‌ی اصلی: 

این مسئله را با در نظر داشتنِ موارد زیر مورد بررسی قرار دهید:

1.    آموختن تدریجی مدیریت منابع مالی در سنین پایین بسیار مفید واقع خواهد شد.
2.    موجب کاهش بحران‌های مالی شخصی خواهد شد.
3.    موجب شکل‌گرفتنِ جامعه‌ای اقتصادی (که درک خوبی از مسائل اقتصادی دارد) خواهد شد. 

می‌گویند که پول باعث گردش چرخ‌های دنیا می‌شود. توضیح واضحات کار جالبی نیست، ولی این مطلب کاملاً درست است. در روزگار جدید پول چیزی است که موجب بقای جامعه می‌شود، البته شادی و مذهب را هم نباید فراموش کرد –که هر یک به نوعی ضمانت بقا هستند- اما این مسئله ربطی به بحث‌ ما ندارد. در اینجا نکته این است که زیستن در دنیا یعنی حضور در یک رقابت، و ما از دوران کودکی باید حفظ تعادل مالی را بر مبنایی پایدار بیاموزیم. بنابراین وزارت آموزش باید به برخی از دلایل ضرورت آموزش مدیریت مالی در مدارس توجه کند، از جمله آموزش تدریجی مدیریت منابع مالی از سنین پایین، کاهش احتمال بروز بحران‌های مالی شخصی در آینده و شکل‌دادنِ جامعه‌ای اقتصادی.

در این شکی نیست که والدین باید در زمینه‌‌ی آموزش مسائلی مانند جمع‌کردن پول و پرهیز از خرج‌کردن آن برای موارد غیرضروری بار سنگین‌تری بر دوش داشته باشند، اما دولت هم در آموزش‌های نظریات مربوط به اعمال مدیریت مالی مؤثر نقش مهمی بر عهده دارد. 

این کار حیاتی است، چون نسل آینده را برای رویارویی با واقعیت‌های خشن زندگی آماده می‌کند. علاوه بر این، وقتی آنها را تحت آموزش‌های لازم برای مدیریت منابع مالی‌شان قرار می‌دهیم، به آنها کمک می‌کنیم تا در آینده بتوانند برای تحصیلات عالی پول داشته باشند. بنابراین آموزش آنها در مدارس در مورد مدیریت منابع مالی باعث بهبود اوضاع نسل آینده خواهد شد. 

هر روز اخباری مبنی بر ورشکستگی جوانان می‌بینیم و می‌شنویم. این جوانان در آغاز راه زندگی‌شان به بانک‌ها بدهکار می‌شوند. با وجود اجاره‌ها و قبض‌هایی که باید پرداخت شوند، شکمی که باید سیر شود و... ورشکستگی آخرین چیزی که ممکن است کسی بخواهد. این چیزی است که دوست نداریم نسل آینده‌مان دچارش شود. یکی از راه‌های جلوگیری از این مسئله آموزش آنها از سنین پایین در مورد مزایای جمع کردن پول و مدیریت آن است، چون در نهایت خود آنها قرار است از آن استفاده کنند و لذت ببرند. با این کار بحران‌های مالی شخصی کاهش خواهند یافت و همزمان با آن شرایط مساعد و زندگی شادی شکل می‌گیرد. 

ایجاد جامعه‌ای اقتصادفهم به معنای داشتن جامعه‌ای نیست که خود را درگیر سهام، سرمایه‌گذاری یا شاخص بورس می‌کند، بلکه جامعه‌ای است که می‌تواند از اعضای خود و از خانواده‌ها حمایت کند و برای آینده هم پول کافی دارد. همچنین بدین معناست که جامعه قادر خواهد بود پس‌زمینه‌ی اقتصادی فعلیِ ملت را به خوبی درک کند. داشتن دانش اقتصادی موجب شکل‌گرفتن جامعه‌ای خواهد شد که منابع مالی‌اش را صرف خرید اقلام غیرضروری نمی‌کند، و در نهایت موجب توسعه‌ی کشور می‌شود. بنابراین اهمیت آموزش کودکان در مورد مسائل مالی کاملاً واضح است و در آینده موجب پیشرفت کشور خواهد شد. 

در پایان و به عنوان نتیجه‌گیری، پیش از درک مفوم کلی مدیریت منابع مالی، فکر خوبی است که دست به دست هم بدهیم تا کودکان را برای ذخیره‌کردن پول و مواردی از این دست آموزش بدهیم. معرفی چنین دانشی به آنها نه تنها می‌تواند ذهن آنها را بازتر کند، بلکه همچنین می‌تواند به آنها بیاموزد که برای آینده‌ی نامعلوم آماده باشند. امید می‌رود که وزارت آموزش این پیشنهاد را به منظور پرورش نسلی با تفکر بازتر، که می‌تواند پیشدار و مایه‌ی غرور ملت باشد، به اجرا بگذارد.

پس از انجام این تمرین و تمریناتی با ساختار مشابه، حتماً در مورد آنچه که در روز امتحان خواهید دید ایده‌ی بهتر و روشن‌تری خواهید داشت. 

مطالب مرتبط:

نکات کلیدی آزمون MUTE-Writing

راهنمایی در مورد آزمون MUET Writing و نمونه سوال 2019

نکات کلیدی در مورد آزمون MUET Speaking

 

دوره تحصیلی مورد علاقه خود را از صفحه دوره‌های تحصیلی مالزی بیابید.

در هر مرحله ار مهاجرت تحصیلی هستید با ما تماس بگیرید.


آنچه باید بدانید

راهنمای آزمون MUET

راهنمای آزمون MUET

برای ورود به دانشگاه‌های مالزی باید آزمون زبان انگلیسی MUET را بگذرانید. در این مقاله به معرفی جامع این آزمون و برخی نکات برای موفقیت در این آزمون می‌پردازیم.
اخذ پذیرش از دانشگاه های مالزی

اخذ پذیرش از دانشگاه های مالزی

برای ورود و حتی تصمیم گیری شروع فرایند اخذ پذیرش از دانشگاه‌های مالزی نیاز به مقدمات و آشنایی با فضا و مراحل این کار دارید. در این مقاله برخی از این اطلاعات برای شما جمع‌آوری شده است.
ساختار آموزش عالی مالزی به زبان ساده

ساختار آموزش عالی مالزی به زبان ساده

بی شک شناخت ساختار نظام آموزش عالی از مهم‌ترین ارکان موفقیت در دانشگاه و هر نظام آموزشی‌ است. در این مقاله به توصیف نظام آموزشی مالزی خواهیم پرداخت.
مشاوره رایگان