مالزی: از سری مقالات راهنمای انتخاب رشته تحصیلی

توصیه هایی در مورد آزمون MUET

برای موفقیت در هر آزمون علاوه بر مطالعه، نیاز به رعایت یک سری نکات زندگی روزمره نیز داریم. در این مقاله برخی از این نکات در مورد آزمون MUET را بیان می‌کنیم.


گردآورنده: جابر جعفریان
18
ذخیره سازی
1399/05/09

موفقیت در آزمون MUET

وقتی صبحت از آمادگی برای آزمون به میان می‌آید، برای اینکه بدانید چه کاری انجام دهید، باید از کارهایی که نباید انجام دهید اطلاع داشته باشید. نکات پیش رو می‌توانند تصویر روشنی درباره‌ی چیزهایی که ممکن است نتیجه‌ی آزمون را به مخاطره بیندازند در اختیارتان خواهند گذاشت. 

1.مرور پاسخ‌هایتان را برای آخرین لحظات آزمون بگذارید. 

با عجله آماده‌شدن نه تنها شما را دچار استرس می‌کند، بلکه موجب عدم درک عمیق مسئله در شما خواهد شد. تحصیل چیزی بیشتر از مطالعه برای شرکت در آزمون است، تحصیل فصلی در زندگی‌تان است که در آن بیشترین میزان دانش را وارد ذهن خود می‌کنید. همه می‌دانیم که کلمه‌ی پنج حرفیِ «تفریح»، در دوران امتحانات به شکل خاصی جذاب‌تر می‌شود، اما همچنین باید با کلمه‌ی شش حرفیِ «اولویت» هم آشنا شویم. تفریح وقتی لذت‌بخش‌تر می‌شود که بدانید وقت‌تان را صرف چیزهای درست و ارزشمند کرده‌اید. 

2.خواب؟ خواب یعنی چه؟

وقتی فصل امتحانات از راه می‌رسد، خواب آخرین چیزی است که باید به آن فکر کنیم. یعنی اینکه زمان در این دوران بسیار ارزشمند است و هر دقیقه‌ ارزشی بسیار دارد. «چرا باید وقتم را با خوابیدن تلف کنم؟» وقتی خواب هستیم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و این بی‌فایده‌ترین کاری است که ممکن است از ما سر بزند. 

این رایج‌ترین بدفهمی است که هر دانشجو و دانش‌آموزی دچارش می‌شود. خواب بسیار مهم است، چون خواب موجب تقویت حافظه می‌شود:

این مطلب خیلی مهم است، چون در 50% از مواقع شما با چیزی که استاد بین حرف‌هایش گفته یا چیزی که در کتاب درسی‌تان خوانده‌اید، مورد امتحان قرار می‌گیرید، چیزهایی مثل اعداد، آمار، نظریه‌ها و... 

خواب از بیماری جلوگیری می‌کند:

آخرین چیزی که هنگام مرور دروس به آن نیاز دارید خودداری از خواب است. استراحت کافی و مؤثر موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. شما که دوست ندارید در سالن امتحان عطسه و سرفه کنید؟

خواب موجب بهبود و ارتقاء سطح انرژی‌تان می‌شود:

با خواب کافی و استراحت باکیفیت، به راحتی دچار بی‌حالی و ضعف نمی‌شوید. می‌توانید با ذهنی هوشیار خود را برای امتحانات آماده کنید. به یاد داشته باشید آن دسته از دانشجویان که در دوره‌ای که باید دروس خود را مرور کنند به قدر کافی می‌خوابند و استراحت می‌کنند، جزء دانشجویان باهوش هستند. شما هم یکی از آنها باشید. 

3.هر چه دوست دارید بخورید.

شکی نیست که همه‌ی غذاها خوشمزه هستند، اما همه‌ی غذاها مقوی‌ترین نیستند. همانطور که کمبود خواب روی بدن‌تان تأثیر منفی می‌گذارد، خوردن غذاهای بی‌ارزش هم می‌تواند باعث شود که هنگام مرور پاسخ‌هایتان احساس ضعف مزمن و کمبود انرژی داشته باشید. اگر نمی‌خواهید کسی یا چیزی در این بازه‌ی زمانی و هنگام مرور نهایی دروس مزاحم‌تان شود، باید تا جایی که می‌توانید از غذاهایی بدون ارزش غذایی کافی فاصله بگیرید. 
موتور بدن خود را با سوختی مملو از مواد مغذی برای مغز پر کنید، چون ثابت شده که چیزهایی مثل ماهی، مغز میوه‌جات و دانه‌های روغنی، ماست و توت‌ها (انواع میوه‌ها مانند توت، مثل گیلاس، آلابو و...) به مغز کمک می‌کنند که بهتر تمرکز کند. همیشه به قدر کافی آب بخورید و از زیاده‌روی در نوشیدن قهوه خودداری کنید، چون باعث می‌شود بیش از حد احساس خستگی کنید. 

حالا با اطلاع از تمام این «نباید»ها که باید در دوره‌ی مرور دروس‌تان رعایت کنید، آماده‌اید تا برای شرکت در آزمون MUET مهیا شوید. 

دوره مورد علاقه خود را از میان دوره‌های تحصیلی مالزی بیابید.

برای تحصیل در مالزی و اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی با ما تماس بگیرید.


آنچه باید بدانید

راهنمای آزمون MUET

راهنمای آزمون MUET

برای ورود به دانشگاه‌های مالزی باید آزمون زبان انگلیسی MUET را بگذرانید. در این مقاله به معرفی جامع این آزمون و برخی نکات برای موفقیت در این آزمون می‌پردازیم.
اخذ پذیرش از دانشگاه های مالزی

اخذ پذیرش از دانشگاه های مالزی

برای ورود و حتی تصمیم گیری شروع فرایند اخذ پذیرش از دانشگاه‌های مالزی نیاز به مقدمات و آشنایی با فضا و مراحل این کار دارید. در این مقاله برخی از این اطلاعات برای شما جمع‌آوری شده است.
ساختار آموزش عالی مالزی به زبان ساده

ساختار آموزش عالی مالزی به زبان ساده

بی شک شناخت ساختار نظام آموزش عالی از مهم‌ترین ارکان موفقیت در دانشگاه و هر نظام آموزشی‌ است. در این مقاله به توصیف نظام آموزشی مالزی خواهیم پرداخت.
مشاوره رایگان