مالزی: از سری مقالات راهنمای جامع گرفتن پذیرش از دانشگاه

دانشگاه های برتر مالزی

برای آشنایی با دانشگاه‌های برتر مالزی و مشخصاتشان این مقاله را مطالعه کنید. سه دانشگاه فناوری و نوآوری آسیا پاسیفیک، کبانگاسان و INTI معرفی می‌شوند.


گردآورنده: جابر جعفریان
125
ذخیره سازی
1399/05/11

دانشگاه های برتر مالزی

مالزی ترکیب جالبی از کهنه و تازه است، دانشگاه‌های طراز اول جهانی و هزینه‌های بسیار پایین زندگی. تمام چیزهای مورد نیاز مهیاست. به فکر ادامه‌ی تحصیل در خارج از کشور در مالزی هستید؟ برخی از دانشگاه‌های زیر را هم مد نظر قرار بدهید. مستقیماً با این دانشگاه‌ها تماس برقرار کنید و سؤال‌هایتان را مطرح کنید. می‌توانید از طریق وب‌سایت این دانشگاه‌ها هم از جزئیات مورد نیاز مطلع شوید.

دانشگاه فناوری و نوآوری آسیا پاسیفیک (APU)

دانشگاه APU

APU به خاطر تجربه‌ی آموزش چندفرهنگی توسط Student barometer (در سال 2015) به عنوان برترین دانشگاه در مالزی و آسیا انتخاب شده است. در این دانشگاه با وجود 11.000 دانشجو از 110 کشور جهان، احساس یک جامعه‌ی بین‌المللی را به معنای واقعی کلمه درک خواهید کرد. APU به اتفاق همکار انگلیسی‌اش، دانشگاه استافوردشایر، (APU در بیست سال گذشته با این دانشگاه همکار در رابطه‌ی همکاری بوده است) هم دوره‌های معتبر بین‌المللی و هم دوره‌های خود را ارائه می‌کند. در این دانشگاه که به خاطر دوره‌های قدرتمند و قوی در زمینه‌ی فناوری معروف است، در صورتی که واجد شرایط اولیه برای تحصیل در دوره‌ی انتخابی‌تان نباشید، می‌توانید پیش از ورود به دوره‌ی کارشناسی مورد نظر دروسی را بردارید که به صورت یک پل عمل می‌کنند و مقدمه‌ی ورودتان به آن دوره‌ را فراهم می‌کنند. ترکیبی از فناوری، نوآوری و کارهای خلاقانه‌ دانشجویان این دانشگاه را به شکل مؤثری برای بازار جهانی مشاغل آماده می‌کند. چنگمون، یک فارغ‌التحصیل رشته‌ی مهندسی نرم‌افزار از تجربه‌ی خود در دانشگاه APU بسیارخوشحال و راضی است و معتقد است که این دانشگاه با زندگی دانشجویی چندفرهنگی (که فعالیت‌های فرهنگی زیادی برای مشارکت دانشجویان در آن اتفاق می‌افتند)، آموزش باکیفیت (البته تکالیف درسی قطعاً شما را به چالش خواهند کشید) و تأکید بر شکل‌دادن به قابلیت‌های ارائه‌ی مطلب از سوی دانشجو، به او در برجسته‌شدن میان بقیه‌ی دانشجویان کمک بسیاری کرده است. 

دانشگاه کبانگاسان مالزی

دانشگاه UKM

UKM یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های مالزی است و تأسیس آن به سال 1970 برمی‌گردد. این دانشگاه کار خود را تنها با سه دانشکده شروع کرد و به تدریج تا 13 دانشکده و مؤسسه‌ی پژوهشی گسترش یافت. دانشگاه UKM دوره‌های آکادمیک متنوعی پیش روی دانشجویان قرار می‌دهد، دوره‌هایی از قبیل علوم اجتماعی، فناوری اطلاعات و حتی حقوق و مطالعات اسلامی. دانشجویان علاوه بر دوره‌های کارشناسی، می‌توانند تحصیل خود را در مقطع تحصیلات تکمیلی ادامه بدهند. UKM هر سال پذیرای دانشجویان بسیاری از سراسر جهان است. بنائی، یک دانشجوی عراقی می‌گوید که وقتی به فکر گرفتن مدرک کارشناسی ارشد تغذیه افتاده، اولین دانشگاهی که به ذهنش خطور کرده دانشگاه UKM بوده است. 

کالج و دانشگاه بین‌المللی INTI

دانشگاه INTI

کالج و دانشگاه بین‌المللی INTI حدود 30 سال پیش تأسیس شده و پردیس‌هایی در بخش‌های مرکزی، شمالی و شرق مالزی دارد. این مؤسسه دوره‌هایی در تمام سطوح تحصیلات عالی، از دیپلم گرفته تا دوره‌های پایه، کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ارائه می‌کند. دانشگاه INTI بخشی از بزرگ‌ترین دانشگاه خصوصی جهان، یعنی دانشگاه‌های بین‌المللی لوریت (Laureate International Universities) است و تمام دانشجویان دانشگاه INTI این فرصت را در اختیار خواهند داشت که به مدت یک ترم در خارج از کشور در یکی از دانشگاه‌های همکار مشغول تحصیل شوند. INTI آخرین روش‌های تدریس و فناوری‌ها را به کار می‌گیرد و تأکید ویژه‌ای بر آموزش تجربی به منظور تجهیز دانشجویان خود برای بازار کار دارد. علاوه بر این دوره‌ها و رشته‌هایی که در این دانشگاه ارائه می‌شوند، به طور مرتب مورد بازنگری قرار می‌گیرند و روزآمد می‌شوند، تا بتوانند نیازهای رو‌به‌رشدِ بازارهای جهانی را پوشش بدهند. INTI با برخی از مهم‌ترین دانشگاه‌های استرالیا، آمریکا و انگلیس همکاری دارد. در این دانشگاه می‌توانید در رشته‌های کسب‌و‌کار، علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات، علوم زندگی، مهندسی، مهمانداری و حتی حقوق مشغول تحصیل شوید. بوو، یک دانشجوی فیزیوتراپی در دانشگاه INTI می‌گوید که فضای دوستانه، کارکنان دلسوز و اساتید مجرب موجب غنی‌شدن تجربه‌ی دانشجویی او در این دانشگاه شده‌اند. 
 

در هر مرحله از مهاجرت تحصیلی هستید با ما تماس بگیرید.

اگر به تحصیل در مالزی علاقه‌مندید دوره‌های تحصیلی این کشور را مرور کنید.


آنچه باید بدانید

راهنمای آزمون MUET

راهنمای آزمون MUET

برای ورود به دانشگاه‌های مالزی باید آزمون زبان انگلیسی MUET را بگذرانید. در این مقاله به معرفی جامع این آزمون و برخی نکات برای موفقیت در این آزمون می‌پردازیم.
اخذ پذیرش از دانشگاه های مالزی

اخذ پذیرش از دانشگاه های مالزی

برای ورود و حتی تصمیم گیری شروع فرایند اخذ پذیرش از دانشگاه‌های مالزی نیاز به مقدمات و آشنایی با فضا و مراحل این کار دارید. در این مقاله برخی از این اطلاعات برای شما جمع‌آوری شده است.
ساختار آموزش عالی مالزی به زبان ساده

ساختار آموزش عالی مالزی به زبان ساده

بی شک شناخت ساختار نظام آموزش عالی از مهم‌ترین ارکان موفقیت در دانشگاه و هر نظام آموزشی‌ است. در این مقاله به توصیف نظام آموزشی مالزی خواهیم پرداخت.
مشاوره رایگان